Ja, maar dan neem ik het aan, teken ik over een paar dagen contract, krijg ik mail van een leukere baan dat ik aangenomen ben. Loop ik die weer mis.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:51 schreef Shittieboy het volgende:
Of je stuurt nog een mail, "Excuus, verkeerde mail aangeklikt, wilde eigenlijk die andere afwijzen en bij jullie komen. Is de positie nog vrij?" Maar dan netjes
Zo gewild op de arbeidsmarkt dat je 38 sollicitaties moet versturen, oa naar de McDonalds. Nou nouquote:Op woensdag 25 april 2018 23:00 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ja, maar dan neem ik het aan, teken ik over een paar dagen contract, krijg ik mail van een leukere baan dat ik aangenomen ben. Loop ik die weer mis.
Zo fokt op. Ben wel gewild op de arbeidsmarkt moet ik zeggen.
Maar ik laat het zo en ga nu gewoon paar dagen kijken wat voor reacties ik nog meer krijg. Mocht ik ineens allemaal afwijzingen krijgen zoek ik gewoon verder volgende week. Ik heb in ieder geval in het buitenland wel een baan klaarstaan.
Welk bedrijf werk jij?quote:Op woensdag 25 april 2018 23:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
Daarom moet je ook altijd bij een willekeurig bedrijf binnenlopen en tegen de directeur zeggen dat hij bij deze ontslagen is. Als je het met een beetje overtuigingskracht doet, kun je gelijk zijn plek innemen.
Op moment bij een scheepsbouwer. Hiervoor bij een uitvaartonderneming. Gemiddeld wissel ik om de 2 weken van bedrijf. Ligt er een beetje aan hoeveel geld er nog in het bedrijf zit. Meestal ga ik aan de slag bij bedrijven, waarvan ik al weet dat het wat minder gaat.quote:
Klinkt inderdaad als een echte interim directeurquote:Op woensdag 25 april 2018 23:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Op moment bij een scheepsbouwer. Hiervoor bij een uitvaartonderneming. Gemiddeld wissel ik om de 2 weken van bedrijf. Ligt er een beetje aan hoeveel geld er nog in het bedrijf zit. Meestal ga ik aan de slag bij bedrijven, waarvan ik al weet dat het wat minder gaat.
Wat denk je dat er bij de Mc Donalds werkt?quote:Op woensdag 25 april 2018 23:52 schreef KreKkeR het volgende:
TS: Hoezo 100% dat je zou zijn aangenomen? Ben jij niet zwaar autistisch?
Maar je weet dat recruiters en intercedenten helemaal niet naar die brief kijken? Vriendin van mij is intercedent en die zegt altijd; Eerst kijken we naar de CV. Is die al niet lekker opgemaakt of qua ervaring dan is het al delete. Zo bespaart men heel veel tijd. Die brieven worden alleen bekeken als je uberhaupt een kans maakt, anders echt niet.quote:Op donderdag 26 april 2018 01:33 schreef Gary_Oak het volgende:
Als je echt ijzersterke brieven wilt schrijven, kom je echt aan maximaal drie à vier per week hoor. Je moet een hoop onderzoek doen naar het bedrijf. Ik merkte het zelf: bij de brieven waar ik bij wijze van spreken alleen de bedrijfsnaam veranderde, kreeg ik altijd een afwijzing.In een goede en op maat gemaakte brief komt best veel tijd in zitten.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat het cv in orde is. Er zijn zo veel sjablonen en richtlijnen te vinden dat het moeilijk is om dat te verneuken.quote:Op donderdag 26 april 2018 01:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar je weet dat recruiters en intercedenten helemaal niet naar die brief kijken? Vriendin van mij is intercedent en die zegt altijd; Eerst kijken we naar de CV. Is die al niet lekker opgemaakt of qua ervaring dan is het al delete. Zo bespaart men heel veel tijd. Die brieven worden alleen bekeken als je uberhaupt een kans maakt, anders echt niet.
Wat is dat eigenlijk? Een "host" bij de Mac?quote:Op donderdag 26 april 2018 05:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Host bij een mac donaldsKennen ze daar meer dan één functie?
Ze kijken wel naar een CV, maar lezen, ho maar.quote:Op donderdag 26 april 2018 01:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar je weet dat recruiters en intercedenten helemaal niet naar die brief kijken? Vriendin van mij is intercedent en die zegt altijd; Eerst kijken we naar de CV. Is die al niet lekker opgemaakt of qua ervaring dan is het al delete. Zo bespaart men heel veel tijd. Die brieven worden alleen bekeken als je uberhaupt een kans maakt, anders echt niet.
Die controleert je reservering en begeleidt je naar je tafel.quote:Op donderdag 26 april 2018 07:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is dat eigenlijk? Een "host" bij de Mac?
Ik neem aan dat je niet serieus bent toch? Reservering bij de Mac? Begeleiding naar de tafel?quote:Op vrijdag 27 april 2018 07:28 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Die controleert je reservering en begeleidt je naar je tafel.
quote:Op vrijdag 27 april 2018 07:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet serieus bent toch? Reservering bij de Mac? Begeleiding naar de tafel?
Kluun laat gewoon zien dat hij doorzettingsvermogen heeft en alles van dag tot dag bekijkt. Goede instelling.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:33 schreef Kluun1985 het volgende:
Kluun heeft de afgelopen 3 dagen om precies te zijn 41 sollicitaties verzonden. Soms een mooie brief, soms een korte brief, soms enkel CV + NEEM MIJ bericht, soms enkel CV...
Kluun heeft vaak geroepen op FOK dat hij ALLES aanneemt, want Kluun wil gewoon centjes zodat hij luxe kan blijven vreten en naar Spitsbergen kan.
Klujn kreeg een paar uur geleden mail:
Uitnodiging voor gesprek bij de Mc Donalds
Kluun had daar als host gesolliciteerd. Host? Ja, geen idee wat dat inhoudt. Maar Kluun solliciteert op alles en nog wat.
Kluun leest de mail, Kluun denkt 'ik heb nog 38 sollicitaties waarop nog geen reactie is gekomen'
Als Kluun zonder kop schrijft Kluun een mail terug:
'Nee, bedankt. Ik zoek wat anders.'
Verstuurd en ineens dringt het tot Kluun door. 100% dat ik was aangenomen. Wie weet mocht ik volgende week starten. Na een maand kon ik alsnog Toedelechicken zeggen en verder zoeken naar wat anders...maar dan had ik wat geld verdiend en kon ik naar Spitsbergen in de zomer.
Les 1: Kluun stopt met solliciteren, en wacht de reacties van de overige 38 af, en solliciteert pas volgende week woensdag weer als het niets oplevert.
Les 2: ALTIJD naar solgesprekken gaan. Al is het maar om je gesprekskills te verbeteren.
Klacht: Kluun is dommer dan een ezel
Hoe moet je anders aan een menukaart komen?quote:Op vrijdag 27 april 2018 07:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet serieus bent toch? Reservering bij de Mac? Begeleiding naar de tafel?
quote:Op vrijdag 27 april 2018 11:34 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Hoe moet je anders aan een menukaart komen?
Meteen op "direct solliciteren" geklikt. Daarna op "locatie bij jou in de buurt"... duurde echt extreem lang en in de tussentijd steeds opmerkingen als: "nog even wachten", "nog even geduld", "bijna zover", "nog heel even" en daarna niks meer (nog steeds op "nog heel even" 10 min later)....quote:Je begint met het Host(ess) Development Programma, waarin je alles leert over gastvrijheid en de marketing van je ‘eigen’ restaurant. In je werk verwelkom je onze gasten en zorg je ervoor dat iedereen het goed naar zijn zin heeft. Je verschaft informatie, beantwoordt vragen en handelt eventuele klachten af. Daarnaast stuur je op drukke dagen medewerkers in de lobby aan en train je hen in allerlei vormen van gastvrijheid richting onze gasten. Als gekwalificeerde Host(ess) organiseer je ook acties en evenementen en zorg je ervoor dat het restaurant altijd een goede uitstraling heeft. Evelyn over haar baan als Hostess: “Mijn communicatieve vaardigheden zijn echt verbeterd door het dagelijks contact met heel verschillende mensen.”
https://werkenbijmcdonalds.nl/hostess
Development wat? Moet je daar echf een cursus voor volgen? Oke, hier heb ik geen spijt van.quote:Op vrijdag 27 april 2018 20:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Meteen op "direct solliciteren" geklikt. Daarna op "locatie bij jou in de buurt"... duurde echt extreem lang en in de tussentijd steeds opmerkingen als: "nog even wachten", "nog even geduld", "bijna zover", "nog heel even" en daarna niks meer (nog steeds op "nog heel even" 10 min later)....
Wel leuk om te weten dat ze mij bij voorbaat al niet willen![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |