abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 april 2018 @ 11:00:02 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178750609
quote:
_O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178750693
Ik las:

"Lego Johan Cruijf Arena onthuld".

Dacht al: ... gaan ze nu niet een beetje te ver?
  donderdag 26 april 2018 @ 12:31:15 #78
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178751756
Die Jordi praat net zoals zijn vader overigens.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 26 april 2018 @ 12:36:25 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178751860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die Jordi praat net zoals zijn vader overigens.
Daʼs logisch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178752044
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 08:43 schreef Ringo het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd welk bureau voor dit beeldmerk verantwoordelijk is, ik heb nergens een naam gevonden.
Ik vermoed EdenSpiekermann maar heb daar geen bewijs voor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178752065
Ik vind het trouwens geen slecht logo, maar vind het ook niet veel uitstralen ik had zelf het silhouet van de Arena er wat meer in willen zien.

Meer zoiets:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178752109
Dit is trouwens mijn favo logo:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178752285
Fuck dat logo. Wat moet dat uitmaken?

Dat ding heet voortaan Johan Cruijff Arena. Wat hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178752287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:53 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het trouwens geen slecht logo, maar vind het ook niet veel uitstralen
Dat past dan wel bij wat er op het veld gebeurt. ;)
  donderdag 26 april 2018 @ 14:08:43 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178752912
Gelukkig hebben ze de ij gebruikt in plaats van de y.
pi_178752963
Ze hadden een sigaret en een rookpluimpje erbij moeten doen, dit is wel heel erg nietszeggend.
  donderdag 26 april 2018 @ 14:32:51 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178753114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:51 schreef raptorix het volgende:
Ik vermoed EdenSpiekermann maar heb daar geen bewijs voor.
Dat is geen kleintje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178754841
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is geen kleintje.
Dat weet ik, maar als je je als fatsoenlijk bedrijf in Amsterdam gaat richten op een goed logo dan kom je natuurlijk daar snel uit :) Zal gerust wel bekend worden wie het ontworpen heeft. Wat tegenwoordig trouwens nog een extra vereiste is voor veel logo's is dat het responsive ook voldoet, een jaar of 6 terug kwamen veel bedrijven daarmee in problemen en vonden dat mooi moment om het opnieuw te stylen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178754874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar als je je als fatsoenlijk bedrijf in Amsterdam gaat richten op een goed logo dan kom je natuurlijk daar snel uit :) Zal gerust wel bekend worden wie het ontworpen heeft. Wat tegenwoordig trouwens nog een extra vereiste is voor veel logo's is dat het responsive ook voldoet, een jaar of 6 terug kwamen veel bedrijven daarmee in problemen en vonden dat mooi moment om het opnieuw te stylen.
Niet gewoon een vector? Of verschillende ontwerpen voor verschillende formaten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178754916
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet gewoon een vector? Of verschillende ontwerpen voor verschillende formaten?
Lang niet alle bedrijfen hadden een geschikt logo, bijvoorbeeld omdat het te gedetaileerd was als vector waardoor je vreemde vervorming krijgt, met name bij kleine formaten. Bedrijf waar ik werkte mocht dat doen voor een vrij groot bedrijf wat niet al te lang terug naar de beurs is gegaan ;)

Oja, een kennis van mij zit bij de laatste 10 voor de verkiezing van de nieuwe Ajax Seizoenskaart :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178754946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lang niet alle bedrijfen hadden een geschikt logo, bijvoorbeeld omdat het te gedetaileerd was als vector waardoor je vreemde vervorming krijgt, met name bij kleine formaten. Bedrijf waar ik werkte mocht dat doen voor een vrij groot bedrijf wat niet al te lang terug naar de beurs is gegaan ;)

Oja, een kennis van mij zit bij de laatste 10 voor de verkiezing van de nieuwe Ajax Seizoenskaart :)

[ afbeelding ]
Ah oké cool, werk je zelf ook als ontwerper?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178754993
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké cool, werk je zelf ook als ontwerper?
Nee dat niet, maar vind het wel erg leuk, helaas zelf geen talent ;)
Hoewel ik wel redelijk technisch kan photoshoppen :) Ik ben zelf een Devops man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 april 2018 @ 17:45:00 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178755897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 16:31 schreef raptorix het volgende:
Dat weet ik, maar als je je als fatsoenlijk bedrijf in Amsterdam gaat richten op een goed logo dan kom je natuurlijk daar snel uit :) Zal gerust wel bekend worden wie het ontworpen heeft. Wat tegenwoordig trouwens nog een extra vereiste is voor veel logo's is dat het responsive ook voldoet, een jaar of 6 terug kwamen veel bedrijven daarmee in problemen en vonden dat mooi moment om het opnieuw te stylen.
Klopt. En een logo bestaat vrijwel nooit alleen, het is onderdeel van een brede huisstijl. Bovendien in vele vormen te gebruiken: digitaal (op witte achtergrond, op zwarte achtergrond, responsive voor mobiel, tablet, desktop etc) maar ook in print: magazines, visitekaartjes, briefpapier, lichtbakken, vlaggen, billboards, koffiemokken, pennen etc. In kleur, in diapositief, in zwart-wit. Al die formaten en varianten vragen aandacht (en krijgen die aandacht van een goede ontwerper).
Mooi vak, grafisch ontwerper, maar complexer dan het lijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 26-04-2018 17:53:52 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178758153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:53 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het trouwens geen slecht logo, maar vind het ook niet veel uitstralen ik had zelf het silhouet van de Arena er wat meer in willen zien.

Meer zoiets:

[ afbeelding ]
Smaken verschillen en het kan binnen redelijke marges eigenlijk allemaal wel. Ik had zoals eerder aangegeven bv wel een gestileerd silhouet van Cruijff erin verstopt willen zien als een kleine emotionele verbinding.

Maar voor een (voor Nederlandse begrippen) bombastisch stadion voor concerten en wedstrijden sluit het goed aan. Daarom wel ok.
  donderdag 26 april 2018 @ 19:33:30 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178758290
Overigens is het logo van Ajax zelf pas echt een verschrikking.
Maar ja, wat deugt er wel aan die schijtclub, :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178758368
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:33 schreef Ringo het volgende:
Overigens is het logo van Ajax zelf pas echt een verschrikking.
Maar ja, wat deugt er wel aan die schijtclub, :r.
Ze hebben goede koffie.
pi_178758699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is trouwens mijn favo logo:

[ afbeelding ]
Ik zie dat soort logo's vaak als demo voor portfoliowerk. Zoiets briljants krijg je alleen als je een uitstekende ontwerper aan iemand van de directie koppelt die veel vrijheid geeft en daarbij ook echt oog heeft voor communicatie en kunst.

Bij een gemiddeld logo voor een groot bedrijf gaat zoiets door vele afdelingen die er allemaal iets van moeten vinden en dan krijg je zoiets als 'te moeilijk' terug als feedback en dat sommigen het gewoon niet zien en het anders gecommuniceerd moet worden. Vaak sturen ze dan zelfs suggesties mee dus daar gaat je werk.

Het JC Arena logo is waarschijnlijk zo'n opdracht geweest als in dat het oude al herkenbaar is en 't op 't oude moet lijken en daarbij de naam van Cruijff duidelijk toegevoegd moet worden. De opdrachtgever zet daarbij al veel op slot.
  donderdag 26 april 2018 @ 19:55:34 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178758756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is trouwens mijn favo logo:
[ afbeelding ]
Het beeld is sterk, qua typografie vind ik het prut.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178809941
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het beeld is sterk, qua typografie vind ik het prut.
Eens, sowieso vind ik dat het gebruik van lettertypes in Nederland vaak een ondergeschoven kindje is.Wat je ook veel ziet is dat een bedrijf kiest voor een lettertype wat ongeschikt is voor het web, jij als kenner weet vast wel over wie ik het heb als ik zeg: Noa Light, en anders moet je me maar een PM sturen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 april 2018 @ 10:30:03 #100
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178828676
En dan te bedenken dat Frenkie ooit de legendarische woorden tegen wijlen Johan sprak: "krijg toch de kolere met je eeuwige gezeur", waarna hij stante pede wegliep bij Ajax en naar Sporting Lissabon / Real Zaragoza ging.
De kolere is het niet geworden, een andere ziekte helaas wel....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')