abonnement Unibet Coolblue
pi_178746270
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Buma uitermate zwak tot nu toe. Wat een aanfluiting.
:Y
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 26 april 2018 @ 00:20:44 #152
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178746332
Ik heb overigens van meerdere mensen vernomen dat Dijkhoff het ook vrij lastig had vandaag.
pi_178746420
Verbied in Gods naam die mobieltjes in de 2de kamer :{w

Rutte speelt gewoon spelletjes op zijn mobiel en heeft daarbij een brede glimlach op zijn gezicht
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_178746442
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:27 schreef MMXMMX het volgende:
Verbied in Gods naam die mobieltjes in de 2de kamer :{w

Rutte speelt gewoon spelletjes op zijn mobiel en heeft daarbij een brede glimlach op zijn gezicht
Ik vind dit ook onwijs hinderlijk. Ik snap dat ze willen twitteren af en toe, maar hoeveel ze op hun mobiel zitten is echt belachelijk.
  donderdag 26 april 2018 @ 00:35:03 #156
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178746713
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:27 schreef MMXMMX het volgende:
Verbied in Gods naam die mobieltjes in de 2de kamer :{w

Rutte speelt gewoon spelletjes op zijn mobiel en heeft daarbij een brede glimlach op zijn gezicht
Zag wel klein uit dat mobieltje, of goede ogen of aan het sms en.

Heel misschien wel met Halbe of Keizer?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2018 01:04:32 ]
pi_178746886
Ergste is niet zozeer dat Rutte liegt (alhoewel dat ook schandelijk is), maar veel erger is dat de coalitie gewoon de motie niet steunt. Ja ze zitten in de coalitie, maar in het kort komt het er dus WEER op neer dat hun eigen baantje voor het belang van de burger gaat en dat is exact wat bepaalde partijen zeggen.

Als Rutte morgen Putin zou doodschieten dan nog steunt de coalitie dat en dat kan gewoon niet. Eigen meningen zijn compleet verdwenen of eigen idealen etc wanneer ze de reet van de VVD kunnen likken.
pi_178749007
Wie heeft eigenlijk die memo's achtergehouden/verborgen voor de minister president ?

Rutte houd namelijk vol ze nooit gezien te hebben en of herinneren :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_178749240
Baudet en zijn act weer :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 26 april 2018 @ 09:08:09 #161
64792 Mryc
play me one more song
pi_178749290
Mooie column van Tom-Jan Meeus hierover: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkele-dagen-a1600922
pi_178749410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:08 schreef Mryc het volgende:
Mooie column van Tom-Jan Meeus hierover: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkele-dagen-a1600922
Bedankt, mooie column,vooral deze zinnen: "Evengoed is het een teken des tijds dat politici vaker debatteren over hun geheugen dan over hun geweten. Liever spreken zij over fysieke imperfecties dan over een innerlijk besef van goed en kwaad."
  donderdag 26 april 2018 @ 09:25:08 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_178749444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:57 schreef Poepz0r het volgende:
Ergste is niet zozeer dat Rutte liegt (alhoewel dat ook schandelijk is), maar veel erger is dat de coalitie gewoon de motie niet steunt. Ja ze zitten in de coalitie, maar in het kort komt het er dus WEER op neer dat hun eigen baantje voor het belang van de burger gaat en dat is exact wat bepaalde partijen zeggen.

Als Rutte morgen Putin zou doodschieten dan nog steunt de coalitie dat en dat kan gewoon niet. Eigen meningen zijn compleet verdwenen of eigen idealen etc wanneer ze de reet van de VVD kunnen likken.
Dan moet je je eens meer verdiepen in hoe de parlementaire democratie in Nederland werkt; het komt echt heel zelden voor dat (dissidenten uit) coalitieparijen een regering ten val brengen.
  donderdag 26 april 2018 @ 11:52:51 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178751218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:08 schreef Mryc het volgende:
Mooie column van Tom-Jan Meeus hierover: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkele-dagen-a1600922
Ja mooi verwoord.

//

Ook in diezelfde NRC..... een ander artikel 24apr2018 voorafgaand aan het debat waarbij Rutte zijn leugen vanuit zijn fenomenale geheugen afdekt met een groots gebaar door de Dividend stukken op basis van WOB verzoek toch "eenmalig" vrij te geven.

Rutte is alleenheerser in het debat om er zonder kleerscheuren noch serieus verlies uit te komen. Mocht het fout zijn gegaan zou hooguit "alleen" de hiervoor meegenomen Wiebes de klos geweest die immers het "vergeten" partijstuk voor de coalitie had geschreven.

Ik vraag mij af hoe de coalitie partners zich zullen voelen bij de bewust vergeten leugens die geen waarheid mochten worden. Je zal maar ¤1.4 Miljard per jaar kunnen behouden voor ons mooie Nederland.... er zijn dingen die voor minder plaatsvinden.
Zoals Lillian Marijnissen het verwoordde, in de bijstand ga je voor gaas, ook wanneer je dat onbedoeld vergeten bent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178751890
Iemand een samenvatting met wat nou eigenlijk het probleem is?

Toen het regeerakkoord er kwam was er al genoeg onderbouwde kritiek op de afschaffing van de dividendbelasting en werden er grote vraagtekens geplaatst bij het nut ervan. Nu blijkt dat een groep ambtenaren dat destijds ook vonden, nou, niet echt verbazingwekkend. Het kabinet is er gewoon mee akkoord gegaan destijds, daar hebben ze hun redenen voor. Kun je het mee eens zijn of niet, maarja.

Dus wat is nou eigenlijk het probleem? Beetje dom lullen over het wel of niet zien van een memo en of het geheugen wel of niet goed was?
pi_178751919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:38 schreef JaJammerJan het volgende:
Iemand een samenvatting met wat nou eigenlijk het probleem is?

Toen het regeerakkoord er kwam was er al genoeg onderbouwde kritiek op de afschaffing van de dividendbelasting en werden er grote vraagtekens geplaatst bij het nut ervan. Nu blijkt dat een groep ambtenaren dat destijds ook vonden, nou, niet echt verbazingwekkend. Het kabinet is er gewoon mee akkoord gegaan destijds, daar hebben ze hun redenen voor. Kun je het mee eens zijn of niet, maarja.

Dus wat is nou eigenlijk het probleem? Beetje dom lullen over het wel of niet zien van een memo en of het geheugen wel of niet goed was?
Het probleem is dat het volk iets anders wil dan wat het kabinet doet. Dit is geen democratie en riekt naar dictatuur.
pi_178751946
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:40 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het probleem is dat het volk iets anders wil dan wat het kabinet doet. Dit is geen democratie en riekt naar dictatuur.
'Dan stemmen ze toch niet meer op de VVD, ChristenUnie en het CDA?'

Maar dat gaan ze toch wel doen, dat weten wij al. Democratie werkt blijkbaar niet fatsoenlijk.
pi_178752014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:43 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

'Dan stemmen ze toch niet meer op de VVD, ChristenUnie en het CDA?'

Maar dat gaan ze toch wel doen, dat weten wij al. Democratie werkt blijkbaar niet fatsoenlijk.
Waarschijnlijk is het stemrecht gewoon een gigantische spel wat niet eerlijk verloopt want de meeste mensen die ik ken zijn tegen de VVD.
pi_178753017
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet je je eens meer verdiepen in hoe de parlementaire democratie in Nederland werkt; het komt echt heel zelden voor dat (dissidenten uit) coalitieparijen een regering ten val brengen.
Dat weet ik en dat is schandelijk. Ook al werkt het zo betekend niet dat het zo maar moet zijn.
pi_178781283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:43 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

'Dan stemmen ze toch niet meer op de VVD, ChristenUnie en het CDA?'

Maar dat gaan ze toch wel doen, dat weten wij al. Democratie werkt blijkbaar niet fatsoenlijk.
Inderdaad ik snap echt niet waarom de partij voor de mensen die 10.000 per maand of meer verdienen zo groot is :(
Lijkt er op dat mensen niet eens weten dat ze op de partij voor de rijken stemmen :(
Had een kennis die dacht dat hij met zijn 3000 per maand op de VVD moest stemmen en toen is hij flink gepakt in zijn portemonnee door VVD belijd :)

Blijkbaar willen veel mensen meer asfalt en hoge accijns op producten :) en natuurlijk lasten verlichting voor de grote bedrijven :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_178781971
Ik heb het Nederlandse belastinglijstje maar even bijgewerkt:

1. Motorrijtuigenbelasting.
2. Inkomstenbelasting.
3. Grondwaterbelasting.
4. Hondenbelasting.
5. Precariorechten.
6. Onroerend goed belasting.
7. Extra op schuimwijn
8. Vennootschapsbelasting.
9. Vaarbelasting.
10. Toeristenbelasting.
11. Vermogensbelasting
12. Overdrachtsbelasting.
13. Milieubelasting
14. Kansspelbelasting
15. Dividendbelasting
16. Extra op frisdrank
17. Premie volksverzekering.
18. Omzetbelasting.
19. Assurantiebelasting.
20. Belasting personenauto BPM.
21. Extra op vruchtendrank
22. Suiker accijns
23. Brandstof accijns
24. Successierechten
25. Alcoholaccijns
26. Bier accijns
27. Accijns op minerale olien.
28. Kapitaal belasting
29. Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren
30. Waterkeringsomslag.
31. Waterbeheersingsomslag
32. Ingezetenenomslag
33. Waterschapbelastingen
34. Rioolrecht.
35. Reinigingsrecht.
36. Afvalstoffenheffing.
37. Marktgeld.
38. Leges
39. Bouwgrondbelasting.
40. Havengelden.
41. Begrafenisrechten.
42. Extra op limonadesiroop
43. Parkeerbelasting.
44. Forensbelasting.
45. Baatbelasting.
46. Energiebelasting.
47. Belasting op leidingwater.
48. Schenkingsrecht.
49. Huurbelasting.
50. Verhuurdersheffing.
51. Bouwleges
52. Windmolentoeslag
53. Verkeersboetes
54. Bp procedurekosten
55. Vooroverlegkosten gemeente
56. Recreatie toeslag
57. Schoolgeld
58. Netbelasting
59. Opritbelasting bij de dijken (bestaat al in rivierengebied)
60. Verpakkingsbelasting
61. Energiebelasting
62. Extra op mineraalwater
63. Zorgverzekering
64. Precariobelasting
65. Erfpacht
66. EU naheffing
67. Tabaksaccijns
68. Reclamebelasting
69. Extra op vruchtensap
70. Straatparkeren
71. Erfbelasting
72. Heffing op zonnepanelen
73. Luchthavenbelasting
74. Tol westerscheldetunnel
75. Ondergrondse gas- en elektriciteitsleidingen belasting
76. BIZ heffing
77. Kopieerrecht tbv hardware
78. Verwijderingsbijdrage
79. Renovatie stoeptegel belasting
80. Provinciale opcenten
81. Fietsbelasting
82. Winstbelasting
83. Buma-stemra
84. Aflosboete
85. VOG
86. Vermakelijkheidsbelasting (vermakelijkhedenretributie)
87. Bijdrage deeltijdbaan Rutte: Unilever-Shell

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 27-04-2018 21:44:49 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178785947
Nog even een aanvulling op het bovenstaande. Ook in 2018 blijkt dat het netto inkomen van de Nederlandse burger achter blijft. Die ontwikkeling is bewijsbaar al sinds 2012 aan de gang.

Aktueel: https://www.nibud.nl/bero(...)noeg-gelijk-in-2018/

De prangende vraag is: komt er te weinig belastingen van de werkende mensen binnen, neemt die groep af, of gaan er steeds meer belastingen naar mensen die niet werken, stijgt die groep ?

Als voorbeeld: In Sofia (Bulgarije) werken thans 7000 Nederlanders, tw NL ondernemers, NL ZZP-ers en NL werknemers.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178802767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 06:02 schreef cempexo het volgende:
Nog even een aanvulling op het bovenstaande. Ook in 2018 blijkt dat het netto inkomen van de Nederlandse burger achter blijft. Die ontwikkeling is bewijsbaar al sinds 2012 aan de gang.

Aktueel: https://www.nibud.nl/bero(...)noeg-gelijk-in-2018/

De prangende vraag is: komt er te weinig belastingen van de werkende mensen binnen, neemt die groep af, of gaan er steeds meer belastingen naar mensen die niet werken, stijgt die groep ?

Als voorbeeld: In Sofia (Bulgarije) werken thans 7000 Nederlanders, tw NL ondernemers, NL ZZP-ers en NL werknemers.
De belastingdruk is onder de VVD toegenomen tot bijna 40%, daarom dus.
pi_178803105
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 01:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De belastingdruk is onder de VVD toegenomen tot bijna 40%, daarom dus.
De Nederlandse ambtenaren maken een begroting hoeveel geld ze nodig hebben om uit te geven. Hoe ze zelf deze cijfers hebben bepaald, daar kom jij en de politiek niet achter.

De Nederlandse ambtenaar is voor 80% politiek links georiėnteerd. Daarmee kunnen ze op persoonlijke titel hun gewenste cijfers mede tot stand brengen. De burger betaalt toch wel, die heeft geen keuze.

Zoals je ziet is er een overschot in 2018 van 7.8 miljard euro. Komt dit bedrag nu terug bij de -werkende- burger? Nee, natuurlijk niet.

Het zou mij ook totaal niet verbazen dat Rutte CS de ambtenaren hebben ingefluisterd hebben dat hij mooie cijfers nodig heeft. Voor de bühne.

Ik neem aan dat je die 40% belastingdruk bedoelt op het inkomen dat mensen hebben. Dat is maar een -relatief klein- deel van de belastingen die ze betalen. Bij je dagelijkse uitgavepatroon moet je opnieuw belastingen betalen. Ook bij grotere uitgaves zoals een auto kopen.

Uit gegevens van het CBS van enkele jaren geleden weten we dat de btw gemiddeld genomen goed is voor meer dan de helft van alle 'indirecte' belastingen, waartoe ook accijnzen (alcohol, tabak, brandstof) behoren.



[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 29-04-2018 05:07:29 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178808942
Een gezin met 2 kinderen en een modaal inkomen van rondom de 35.000 E met een standaard uitgave patroon, betaalt 65-70% belasting vanuit zijn bruto salaris en zijn uitgavepatroon in Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')