abonnement Unibet Coolblue
pi_178732572
Sinds afgelopen weekend heb ik opeens last van zonne-allergie. Ik heb het nog nooit eerder gehad, ik had me ingesmeerd en ben verder niet verbrand. De doktersassistente zei dat ik er maar gewoon mentholgel op moest smeren, maar dat helpt niet echt. Ook aloë vera- gel werkt niet echt en ook een papje van yoghurt met kokosmelk niet (had ik op internet gevonden bij tips).

Sinds maandag slik ik ook van die Cetirizine pilletjes. Maar het blijft ontzettend jeuken en ik kan er amper van door slapen en word er echt door belemmerd aangezien het echt over mn hele armen, benen, hals etc zit.

Dus mijn vraag is wanneer ga ik wat merken van die Cetirizine en hebben jullie nog andere tips om de jeuk te verminderen?
  woensdag 25 april 2018 @ 14:06:02 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178732709
Bij mij, hooikoorts, werken die pilletjes meestal binnen een uur.

Ik zou het wel even in de gaten houden. Mijn vrouw had dit ook een keer (diagnose HA voedselallergie) en dat bleek na twee dagen netelroos te zijn waarna ze werd opgenomen.
And so is the past
pi_178734372
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bij mij, hooikoorts, werken die pilletjes meestal binnen een uur.

Ik zou het wel even in de gaten houden. Mijn vrouw had dit ook een keer (diagnose HA voedselallergie) en dat bleek na twee dagen netelroos te zijn waarna ze werd opgenomen.
Hmmm ja ik heb er nu dus 3 gehad sinds maandag en merk echt nog niks. Er zitten er 7 in een doosje, dus nog maar gewoon doorslikken en hopelijk dat het de komende dagen nog wel vermindert.

En ja, ik wilde als het vrijdag nog niet over is naar de huisarts, maar dan is het natuurlijk Koningsdag. Dus zit nu te twijfelen om toch morgen alweer te bellen of wachten tot na het weekend? Als ik er dan nog last van heb zou dat al meer dan een week zijn terwijl er nu geen zon meer is. Ik heb gewoon geen idee wat normaal is hoe lang zoiets duurt.
pi_178736661
Heb je je na die eerste keer nog ingesmeerd met die zonnebrandcrème?

Klinkt namelijk eerder als een allergische reactie daarop dan ineens zonne allergie.
pi_178736784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:51 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Heb je je na die eerste keer nog ingesmeerd met die zonnebrandcrème?

Klinkt namelijk eerder als een allergische reactie daarop dan ineens zonne allergie.
De dagen ervoor heb ik me ingesmeerd met zonnebrandcreme en had ik nergens last van ( en deze heb ik altijd ook). Maar zaterdag kreeg ik opeens die bultjes overal. Sindsdien niet meer in de zon geweest. Dus lijkt me niet dat het een allergie daarop is dan.
pi_178749539
Vanochtend toch maar naar de huisarts geweest. Tot na het weekend wachten vond ik toch te lang duren. Ik heb nu 3 tubes Triamcinolon opgehaald bij de apotheek. Dat is speciale zalf voor eczeem/psoriasis. Moet dat 2x per dag erop smeren. Als het toch volgende week nog niet minder/over is moet ik weer terug komen. Dus laten we hopen dat dat niet hoeft en deze crème wel werkt ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')