abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 april 2018 @ 22:46:37 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178724063
Paar weken geleden voor een weekje op vakantie geweest en gevlogen met easyjet.
Zij waren mijn bagage verloren.

Uiteindelijk kreeg ik mijn koffer pas 2 dagen voordat ik weer terug vloog naar NL.

Ik heb daardoor 2 t-shirts en 2 onderbroeken gekocht. Dit willen zij terugbetalen.
Echter wil ik ook graag zien dat zij de vervoerskosten terugbetalen van de bagage (15 kg) +- 55 euro.

Easyjet wil hierin niet tegemoetkomen.

Ik heb Easyjet aangegeven dat ik voor een service heb betaald die ik niet heb ontvangen.
Easyjet zegt hierop:

Unfortunately as the bag travelled to your destination of
outbound sector we are unable to include this in our settlement
offer.

We must refer you to our initial offer in order to conclude your
claim.


Heb ik het recht om deze kosten te claimen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178724136
Tsja, technisch gezien hebben ze je koffer wel vervoerd denk ik...
Weggegaan en opgerot
pi_178724295
Zit niet zo te zeiken, wees blij dat ze je shirts betalen. Kan gebeuren dat bagage verlies.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2018 23:00:28 ]
pi_178724593
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:00 schreef Leonos het volgende:
Zit niet zo te zeiken, wees blij dat ze je shirts betalen. Kan gebeuren dat bagage verlies.
Ik vind persoonlijk dat TS wel een punt heeft, omdat je bij EasyJet extra betaalt voor een koffer.

Of hij juridisch een punt heeft, geen idee.
pi_178724940
Wat vind je hierover in de voorwaarden?
dag
pi_178724967
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:00 schreef Leonos het volgende:
Zit niet zo te zeiken, wees blij dat ze je shirts betalen. Kan gebeuren dat bagage verlies.
Voor t zelfde gold zaten er dure spullen in (duur merkkleding etc)
Ze horen de spullen gewoon goed te vervoeren, hoe kan je in godsnaam een koffer kwijt raken?
Interessant he ?
pi_178725046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:31 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Voor t zelfde gold zaten er dure spullen in (duur merkkleding etc)
Ze horen de spullen gewoon goed te vervoeren, hoe kan je in godsnaam een koffer kwijt raken?
hij is niet kwijt maar vertraagd..
dag
pi_178725140
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:00 schreef Leonos het volgende:
Zit niet zo te zeiken, wees blij dat ze je shirts betalen. Kan gebeuren dat bagage verlies.
En dat is dan blauw..Wat zou je zelf doen als je een koffer meeneemt waar alles in zit die je pas 2 dagen van tevoren krijgt? Juist.TS is nog bescheiden ik had een hele toilettas e.d. ook nog gekocht. Als je betaald moeten ze het ook nakomen. Juridisch geen idee heb je geen rechtsbijstand?
pi_178725186
Ik zou ze eens vragen waar in de voorwaarden staat dat jij moet betalen voor het herstellen van hun fout. Ik kan dat in hun voorwaarden namelijk nergens terugvinden.
pi_178725209
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:35 schreef Peter het volgende:

[..]

hij is niet kwijt maar vertraagd..
Hoe kan zo iets?
Bagage gaat met t zelfde vliegtuig mee... of hebben ze tegenwoordig jets voor bagage gescheiden???
Interessant he ?
pi_178725287
Je zou zeggen dat je betaalt voor bagagetransport, van (bagage)band tot band.

Dit is niet gebeurd.

Maargoed, zoiets zal echt wel in de voorwaarden staan. En dat je dan geen recht hebt op teruggave van bagagekosten (hoe krom ook)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178725841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:44 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoe kan zo iets?
Bagage gaat met t zelfde vliegtuig mee... of hebben ze tegenwoordig jets voor bagage gescheiden???
Behalve als t achterblijft op t vliegtuig eh.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 25 april 2018 @ 10:08:37 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178729247
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:00 schreef Leonos het volgende:
Zit niet zo te zeiken
Zo, ruzie met de vrouw? :D
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_178729326
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:35 schreef Peter het volgende:

[..]

hij is niet kwijt maar vertraagd..
Maar ze hebben wel een wanprestatie geleverd. Betalen voor vervoer van een koffer en deze dan veel te laat aan laten komen is een wanprestatie.

Uiteraard gaat easyJet hier proberen vanaf te komen met zo min mogelijk kosten. En waarschijnlijk is het slim om ofwel meteen een advocaat een brief te laten sturen of akkoord te gaan. Want het is best tuig, die luchtbusmaatschappijen
Whatever...
pi_178730080
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 00:51 schreef Chinless het volgende:

[..]

Behalve als t achterblijft op t vliegtuig eh.
Op het vliegtuig nog wel?
  woensdag 25 april 2018 @ 12:03:49 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178730985
Heb je met creditcard betaald?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 25 april 2018 @ 14:24:00 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178733021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:03 schreef Hallmark het volgende:
Heb je met creditcard betaald?
ja (dacht ik)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178733477
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een wanprestatie geleverd. Betalen voor vervoer van een koffer en deze dan veel te laat aan laten komen is een wanprestatie.

Uiteraard gaat easyJet hier proberen vanaf te komen met zo min mogelijk kosten. En waarschijnlijk is het slim om ofwel meteen een advocaat een brief te laten sturen of akkoord te gaan. Want het is best tuig, die luchtbusmaatschappijen
Voor 60 euro aan schade een advocaat inhuren. :')

TS neem je verlies, zulke dingen gebeuren nu eenmaal als je reist en het is allemaal goed gekomen dus verspil er geen energie meer aan. Volgende keer proberen een koffer/backpack mee aanboord te nemen. Dit lijkt me een verstandige les.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178733626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:31 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Voor t zelfde gold zaten er dure spullen in (duur merkkleding etc)
Ze horen de spullen gewoon goed te vervoeren, hoe kan je in godsnaam een koffer kwijt raken?
Er raken miljoenen bagagestukken kwijt. Denk daar dus aan als je de volgende keer weer dure spullen in je koffer aan het duwen bent.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 25 april 2018 @ 15:14:13 #20
194233 Friday12
Originele kloon
pi_178733815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:44 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoe kan zo iets?
Bagage gaat met t zelfde vliegtuig mee... of hebben ze tegenwoordig jets voor bagage gescheiden???
Ze kunnen van een karretje afvallen en het vliegtuig missen, verkeerde sortering door een fout? Je kan er zelf nog wel een paar bedenken.
pi_178733884
Als er voor extra bagage is betaald lijkt me dat meer dan schappelijk, je wilt namelijk je extra bagage kunnen gebruiken, dit is nu maar minimaal gelukt, wellicht dat je kunt voorstellen om een voucher te krijgen voor extra bagage voor een volgende keer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 25 april 2018 @ 15:24:06 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178733998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:24 schreef Onnoman het volgende:
ja (dacht ik)
Wellicht is het waard om even je creditcard maatschappij te bellen, en te vragen hoe ze hier mee omgaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_178738690
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:00 schreef Leonos het volgende:
Kan gebeuren dat bagage verlies.
zeker, daarom nemen bedrijven zulke risico's mee in de prijs.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_178806468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:50 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Tsja, technisch gezien hebben ze je koffer wel vervoerd denk ik...
Ze hebben inderdaad de koffer vervoerd, maar niet op de afgesproken plaats en tijd weer aan de eigenaar overhandigd. Daarmee zijn ze de overeengekomen dienst niet nagekomen.
pi_178806559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:46 schreef Onnoman het volgende:
Heb ik het recht om deze kosten te claimen?
Wat moet je met dit antwoord als ze het toch niet doen? Wil je dan naar de rechter gaan?
In je recht staan en het krijgen zijn hele andere dingen en alleen een rechter, met alle bijhbehorende kosten zorgen ervoor dat je het krijgt. Voor die paar eurootjes loont dat niet.

Als je denkt dat je het toch kan krijgen met alleen maar briefjes sturen, dan moet je dat doen, maar dat heeft niks te maken of je in het recht staat of niet, maar dat is gewoon bluffen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')