abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178722486
De prijzen zijn voor het netto uitlekgewicht van tonijn (altijd stukken of standaard, niet moot) in water voor de volgende merken:

Goedkoop naar duur:

Lidl Nixe - ¤1,15 voor 150 gram (¤0,77 per 100 gram)
Statesman - ¤0,89 voor 112 gram (¤0,80 per 100 gram)
John West MSC - ¤1,79 voor 145 gram (¤1,24 per 100 gram)
Princess - ¤1,59 voor 112 gram (¤1,42 per 100 gram)
Fish Tales - ¤2,59 voor 160 gram (¤1,62 per 100 gram)

Ik heb ze allemaal geproefd en weet uit ervaring dat "Statesman" van de AH het allerslechtst smaakt. Tevens is het een zeer onhandig product; het is het enige blik waar je een blikopener voor moet gebruiken, alle andere blikken (ook die van de lidl) zijn makkelijk te openen (sleutel).

Tussen "Princess" en de "Lidle Nixe" tonijn proef ik weinig tot geen verschil. Ik heb Fish Tales maar een enkele keer op, maar kan niet zeggen dat het superieur o.i.d. was (smaak is mij iig niet bijgebleven).

Waarom is de tonijn van de Lidl zoveel goedkoper? Het is kwalitatief zeker niet minderwaardig, het is gewoon goed. Ook de verpakking is zeer solide. Sterker nog, ik vind de verpakking veel steviger en robuster dan van de duurdere merken, inclusief Fish Tales.

Tonijnexperts hierzo?
pi_178722623
Fish Tales heeft sowieso altijd een MSC keurmerk, net als Rio Mare en enkele varianten van Princess en John West. De middenklasse merken hebben meestal alleen het dolfijnvriendelijke keurmerk. Die goedkope tonijn heeft zelfs dat niet.

MSC en dolfijnvriendelijk is meen ik altijdlijngevangen. Normale vangst werkt met grote netten waarbij ook erg veel andere dieren sterven.

Verder kwam ik toevallig gisteren deze tegen:
CUL / Waarom is Statesman tonijn goedkoper
Spoilers!
pi_178722640
Lidl werkt in het algemeen een beetje anders dan andere supermarkten. Zo heeft Lidl veel producten die speciaal voor Lidl geproduceerd worden, zoals dus die tonijn. Daardoor heeft Lidl veel controle over de productie (en de kosten daarvan) en is er geen tussenpersoon om mee te onderhandelen. Daardoor is er meer marge en kan het dus voor minder in de schappen liggen.

En Lidl heeft minder keuze... Je vindt bij Lidl vermoedelijk maar één soort tonijn in blik. En dat scheelt ook in de algemene kosten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178722933
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fish Tales heeft sowieso altijd een MSC keurmerk, net als Rio Mare en enkele varianten van Princess en John West. De middenklasse merken hebben meestal alleen het dolfijnvriendelijke
Keurmerken zijn vaak een wassen neus. Om ze te mogen voeren, moet je er grof geld voor betalen. De goedkopere merken doen dat vaak niet, terwijl ze gewoon aan de eisen voldoen. Marktregulatie moet van overheidswege plaatsvinden en niet door schimmige clubs met dure logo's.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178723756
Je moet je niet verkijken op prijs. Prijs hoeft niks te zeggen over het product. Twee voorbeelden:

1) ooit een advies voor de wijnkaart van een restaurant gelezen. Zorg er voor dat je de wijnen dusdanig prijst dat de één na goedkoopste wijn de beste winstmarge heeft want consumenten kiezen relafief weinig voor het goedkoopste
2) een groot wodka merk, verloor door paar decennia geleden veel marktaandeel in de VS door toenemende concurrentie. Toen hebben zij gekozen om zelf een nieuw goedkoop merk op de markt toe te voegen en de prijs van het Premium merk te verhogen. Gevolg was dat het marktaandeel terugverdiend werd of zelfs verbeterde

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 24-04-2018 22:45:20 ]
pi_178723971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Keurmerken zijn vaak een wassen neus. Om ze te mogen voeren, moet je er grof geld voor betalen. De goedkopere merken doen dat vaak niet, terwijl ze gewoon aan de eisen voldoen. Marktregulatie moet van overheidswege plaatsvinden en niet door schimmige clubs met dure logo's.
Ik geloof dat deze keurmerken wel prima zijn, voor zover mogelijk. Maar ook als het niets voorstelt en ze er grof voor moeten betalen, verklaart dat wel een prijsverschil.
Spoilers!
pi_178724106
quote:

[..]

Nou nou nou
pi_178724139
quote:

[..]

100% eens. Goede post.
pi_178725359
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fish Tales heeft sowieso altijd een MSC keurmerk, net als Rio Mare en enkele varianten van Princess en John West. De middenklasse merken hebben meestal alleen het dolfijnvriendelijke keurmerk. Die goedkope tonijn heeft zelfs dat niet.

MSC en dolfijnvriendelijk is meen ik altijdlijngevangen. Normale vangst werkt met grote netten waarbij ook erg veel andere dieren sterven.

Verder kwam ik toevallig gisteren deze tegen:
CUL / Waarom is Statesman tonijn goedkoper
Dat verklaart wel een deel. Maar ik zie dat de Lidl tonijn bijvoorbeeld ook zo'n MSC keurmerk heeft, en op het blikje staat dat het voldoet aan bepaalde duurzaamheidseisen (natuurlijk kunnen wij niet controleren voor hoeverre dat waar is).

Volgens enkele Engelstalige websites is de Lidl tonijn ook een van de meer duurzame type tonijn, dus geen bedreigde soort.

Is dit gewoon een kwestie van betalen voor een merk (zoals voor merkkleding)? Rio Mare & Fish Tales hebben bijvoorbeeld TV ads. Zul je voor Lidl's Nixe niet zien.

En bedankt voor de link.
pi_178725406
quote:

[..]

Ze vissen eerst MSC. Als ze daarmee klaar zijn vissen ze gewoon verder, zonder MSC.
Whatever...
pi_178725486
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze vissen eerst MSC. Als ze daarmee klaar zijn vissen ze gewoon verder, zonder MSC.
Op welke waarde moeten wij je bewering inschatten?

En wat nu?
  woensdag 25 april 2018 @ 00:15:13 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178725589
Lijngevangen natuurlijk allemaal?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')