abonnement Unibet Coolblue
pi_178715536
Beste allemaal,

komende zomer ga ik met een maatje van mij een vespa rondreis maken op sicilië. deze trip is georganiseerd door een reisorganisatie en duurt een week. we maken een rondje langs de westkant van het eiland en eindigen in Trapani. Daarna willen we graag naar de oostkant (catania) om de vulkaan en de stad te bekijken. Ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen die me hiermee misschien kunnen helpen..

we hebben al gekeken naar het huren van een auto en deze inleveren op de andere locatie (ophalen trapani inleveren catania), maar dat is erg duur. De treinen lijken vooral heel lang te duren en de websites van de bussen zijn allemaal erg italiaans en dat is toch wel lastig (google translate helpt ook niet echt mee).

kunnen jullie ons helpen? ik hoor het graag!
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 18:12:08 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178717481
Wij hebben op Sardinië een auto gehuurd bij Sicily by Car (dus niet op Sicilië, maar de naam doet me vermoeden dat dat niet zo'n punt is) en dat beviel goed en was relatief goedkoop. Geen ervaring bij hun met ophalen en inleveren op verschillende plaatsen, maar dat is op 1 eiland toch niet zo heel duur?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178718186
Kun je de rest van die trip ook niet op die Vespa doen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178729463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:12 schreef UIO_AMS het volgende:
Wij hebben op Sardinië een auto gehuurd bij Sicily by Car (dus niet op Sicilië, maar de naam doet me vermoeden dat dat niet zo'n punt is) en dat beviel goed en was relatief goedkoop. Geen ervaring bij hun met ophalen en inleveren op verschillende plaatsen, maar dat is op 1 eiland toch niet zo heel duur?
Thanks voor je reactie, ik zal dat is gaan uitzoeken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
Kun je de rest van die trip ook niet op die Vespa doen? :?
Haha, de georganiseerde tocht is inclusief Vespa, maar dus alleen voor de eerste week. Plus dat op een vespa van trapani naar catania met koffer een zeer interessante, maar weinig plezante tocht zal zijn!
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_178729609
Ik zou het niet gaan rijden, dan ben je echt lang onderweg en Italianen zien verkeersregels als optioneel.

Is er geen vlucht vanuit Trapani die kant op?
pi_178730604
Rijden kan prima. Ze rijden iets wilder, maar ik vond het wel te doen. Wat ik echt ruk vond aan Sicilie was de vliegenplaag. Betrad mijn hotelkamer en zag doodleuk 9 vliegen rondzwermen. Van die dikke vliegen die razendsnel zijn en continu op je gaan zitten. Ze prikken niet, maar het is wel bloedirritant. Ook op terrasjes ontkom je er niet aan. Schijnt daar echt een plaag te zijn.

Vond Sicilie wel aardig, maar denk niet dat ik er ooit nog kom, vind andere regio's in Italie leuker en makkelijker te bereizen.
pi_178730630
Ik heb wel eens een bus gepakt van Trapani (vliegveld) naar Palermo dit duurde iets van 1.5-2u (direct, over de snelweg). Vanuit Palermo toen op de trein naar het vaste land, maar vanuit Palermo gaat er ook een trein naar Catania. Hoe lang dat dan duurt weet ik niet precies.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178730747
Bussen werken vrij aardig in Sicilië. Deze zijn goed uitgerust en vaak zelfs sneller dan treinen en goedkoper.

rijden zou ik niet doen. daar rijden ze nog extremer dan in overige Italiaanse steden.

Zelfs Bangkok vond ik veiliger dan het verkeer in Sicilië.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_178732917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Is er geen vlucht vanuit Trapani die kant op?
geen directe vluchten, alleen terug over Milaan. daar maak je jezelf ook niet gelukkig mee..

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:46 schreef MichelWuyts het volgende:
Bussen werken vrij aardig in Sicilië. Deze zijn goed uitgerust en vaak zelfs sneller dan treinen en goedkoper.

rijden zou ik niet doen. daar rijden ze nog extremer dan in overige Italiaanse steden.

Zelfs Bangkok vond ik veiliger dan het verkeer in Sicilië.
Enig idee waar ik deze bussen gemakkelijk kan vinden? de italiaanse website zijn voor mij echt hocuspocus
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_178735101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:18 schreef Haikantje het volgende:

[..]

geen directe vluchten, alleen terug over Milaan. daar maak je jezelf ook niet gelukkig mee..

[..]

Enig idee waar ik deze bussen gemakkelijk kan vinden? de italiaanse website zijn voor mij echt hocuspocus
De website is inderdaad onduidelijk en tijden/prijzen zijn ook niet helemaal duidelijk . Zelfs waar je moet zijn. In Palermo/catania en grotere steden zijn verschillende transportbedrijven waar je dit kunt regelen (bij het busstation). Je kunt daar dan kaartjes kopen voor de busrit. Zou bij die rit trouwens wel vroeg aankomen, want ze laten mensen gewoon staan in een busrit van 3 uur:p.
Ik zou daar plaatselijk naartoe gaan en daar iets regelen. Zou het er wel op durven te gokken (heb ik zelf afgelopen zomer ook gedaan). Als je op het busstation van Catania bent is het verder makkelijk te vinden (hier in de buurt kun je ook tours naar Etna regelen).
Ik neem aan dat je daar een hotel/airbnb hebt?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')