Ze hebben op de website gewoon een Nederlands KVK-nummer staan. Maar los daarvan als een ondernemer uit Duitsland zich met zijn website richt op de Nederlandse markt dan zal die zich ook moeten houden aan regels zoals het herroepingsrecht.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef TjjWester het volgende:
Ts zegt dat ze formeel in duitsland zijn gevestigd, dat kan misschien wel nadelig uitpakken.
Dat is zeer de vraag normaal gezien is het gebruikelijk dat de regels gelden van het land waar het bedrijf is gevestigd, dat heeft niks te maken richten op de nederlandse markt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:24 schreef Eix het volgende:
[..]
Ze hebben op de website gewoon een Nederlands KVK-nummer staan. Maar los daarvan als een ondernemer uit Duitsland zich met zijn website richt op de Nederlandse markt dan zal die zich ook moeten houden aan regels zoals het herroepingsrecht.
quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is zeer de vraag normaal gezien is het gebruikelijk dat de regels gelden van het land waar het bedrijf is gevestigd, dat heeft niks te maken richten op de nederlandse markt.
Ik zou je nog ff inlezen als ik jou was. Binnen de EU werkt het net allemaal anders.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is zeer de vraag normaal gezien is het gebruikelijk dat de regels gelden van het land waar het bedrijf is gevestigd, dat heeft niks te maken richten op de nederlandse markt.
Bewijs kun je daarvan niet leveren.quote:Op woensdag 25 april 2018 19:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zou je nog ff inlezen als ik jou was. Binnen de EU werkt het net allemaal anders.
Waarom dan?quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef TjjWester het volgende:
Ts zegt dat ze formeel in duitsland zijn gevestigd, dat kan misschien wel nadelig uitpakken.
Bron: https://www.juridischloke(...)n-in-het-buitenland/quote:Als sprake is van een aankoop op afstand in één van de landen van de Europese Unie, Noorwegen en IJsland, dan gelden er voor al deze landen dezelfde consumentenregels. Eén van de regels is bijvoorbeeld dat u recht heeft op een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Zet ik die links er voor de kat zn viool bij? Lees deze nog eens: https://ictrecht.nl/2016/(...)op-een-bepaald-land/quote:Op woensdag 25 april 2018 19:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bewijs kun je daarvan niet leveren.
Bij een antwoordnummer hoef je niks te betalen dus waarom niet gewoon ff bij de post afgeven ? Had je een T&T gehad.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het was niet zo duidelijk als nu, ze hebben de tekst aangepast.
Eerst stond er: dit is het retouradres en dan stond eronder dat je verzendbewijs moest vragen geloof ik. Nu geven ze meteen aan dat je verzendbewijs moet hebben.
Dat formulier had ik in het pakket gedaan maar ik was vergeten het adres op te schrijven, dan moest je namelijk op het pakketje schrijven, er zat geen etiket bij. Toen heb ik het retouradres op de website opgezocht. Ik weet niet of dat hetzelfde adres was als wat op het formulier stond, misschien niet. Het had een antwoordnummer en het pakketje paste in de brievenbus.
Na een week eens gemaild of ze het hadden ontvangen, en toen bleek dus dat ze die post van dat adres, wat dus op hun website staat als retouradres, eens in de zoveel tijd ophaalden en het was niet bekend wanneer dat zou zijn.
Ze hebben aparte kleding, jammer dat ze zo koppig zijn. Kom op Large, als jullie dit lezen, betaal mij even terug, dan maak ik hier reclame dat jullie het netjes hebben opgelost.
Zie:quote:Op woensdag 25 april 2018 19:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bewijs kun je daarvan niet leveren.
Ik heb pas gelden deze jas besteld bij Large en kreeg hem al de dag erna opgestuurd, bleek hij te groot te zijn. Geen probleem, kon deze gewoon via het antwoordnummer terugsturen. Belde de zelfde dag nog op (kreeg meteen en altijd iemand aan de lijn) die mij al meteen de juiste maat jas toestuurde, die ik al de dag erop ontving. Ik hoefde alleen maar het trackingnummer van de bon door te mailen van de retour zending. Voor betaling heb ik achteraf gekozen wat geen probleem was. Nu heb ik de juiste maat jas en ben een tevreden vrouwquote:Op dinsdag 24 april 2018 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zie hier meer klachten over het bedrijf:
https://www.klacht.nl/large-popmerchandising/
Goh zeg, tevreden vrouw helemaal. Geniet ervan.quote:Op vrijdag 27 april 2018 03:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb pas gelden deze jas besteld bij Large en kreeg hem al de dag erna opgestuurd, bleek hij te groot te zijn. Geen probleem, kon deze gewoon via het antwoordnummer terugsturen. Belde de zelfde dag nog op (kreeg meteen en altijd iemand aan de lijn) die mij al meteen de juiste maat jas toestuurde, die ik al de dag erop ontving. Ik hoefde alleen maar het trackingnummer van de bon door te mailen van de retour zending. Voor betaling heb ik achteraf gekozen wat geen probleem was. Nu heb ik de juiste maat jas en ben een tevreden vrouw
Volgens mij schuif je nu je eigen frustratie af op het bedrijf.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Goh zeg, tevreden vrouw helemaal. Geniet ervan.
Bij mij beweert Large nu doodleuk dat het adres in Rotterdam al twee maanden dicht is terwijl ze tot vorige week nog beweerden dat het wel zou aankomen maar dat ik geduld moest hebben, want ze moesten er nog even langs. Steeds ook andere contactpersoon, ik raad dit bedrijf NIET aan! zie al de slechte reviews sinds 2013, het is een gok of je een goed product krijgt en je geld terugkrijgt bij retour!
Large is LARGE-shit.
Tja, ik ben eigenlijk ook al 14 jaar tevreden klant. En die paar keer dat er iets fout ging (bijvoorbeeld een T-shirt gekregen met een fabrieksfout) werd het gewoon netjes opgelost.quote:Op vrijdag 27 april 2018 03:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb pas gelden deze jas besteld bij Large en kreeg hem al de dag erna opgestuurd, bleek hij te groot te zijn. Geen probleem, kon deze gewoon via het antwoordnummer terugsturen. Belde de zelfde dag nog op (kreeg meteen en altijd iemand aan de lijn) die mij al meteen de juiste maat jas toestuurde, die ik al de dag erop ontving. Ik hoefde alleen maar het trackingnummer van de bon door te mailen van de retour zending. Voor betaling heb ik achteraf gekozen wat geen probleem was. Nu heb ik de juiste maat jas en ben een tevreden vrouw
En dit jaquote:Op donderdag 26 april 2018 12:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bij een antwoordnummer hoef je niks te betalen dus waarom niet gewoon ff bij de post afgeven ? Had je een T&T gehad.
Nooit iets terug sturen zonder verzendbewijs. Ik dacht dat iedereen dit wel wist. Waarom zouden ze je geld geven terwijl je niet kunt aantonen dat je er recht op hebt ? Ik zou t ook niet doen als ik hun was.
Dat is basis internationaal privaatrecht kerel.quote:Op woensdag 25 april 2018 19:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bewijs kun je daarvan niet leveren.
Maar dat maakt natuurlijk niet dat liegen door een dergelijke webwinkel nu opeens de juiste manier van zakendoen is. Dus ja, de waarschuwing om vooral geen spullen te kopen bij Large vind ik een uitstekend idee.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij schuif je nu je eigen frustratie af op het bedrijf.
Jij was immers de gene die voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en de producten niet via de voorgeschreven retoursprocedure wilde terug sturen.
Ik denk dat de juiste conclusie moet zijn dat jij nu geleerd hebt dat je bij retouren altijd om een verzend- en/of ontvangstbewijs moet vragen, juist om dit soort gedoe te voorkomen.
Als het moet afhangen op "goed geluk" dat je een redelijk persoon te spreken krijgt die de regels wel kent.quote:Op woensdag 30 mei 2018 08:09 schreef Loekie1 het volgende:
Er werken meerdere personen en je mailt met meerdere personen en uiteindelijk heb ik toch de juiste persoon bereikt want het geld is teruggestort. Jippie!
Hierbij dus een rectificatie, Large deugt wel maar je moet wel de juiste personen hebben, met name die in Duitsland zitten, want in Nederland proberen ze zich overal uit te praten.
Het pakketje bleek dus uiteindelijk wel gearriveerd te zijn.
+ allemaal even gaan janken op het forum van Tros Radar.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:08 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Die hele facebookpagina staat vol met mensen die hun geld maar niet terug krijgen, en waarbij er amper contact is met de klantenservice.
Misschien staan daar nog via via tips op die je kunt volgen.
Als je echt alle slechte reviews op internet moet geloven durf je helemaal nergens meer wat te bestellen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 13:11 schreef damsco het volgende:
Daarnaast vind ik het ook wel tamelijk naief om zonder enige research iets online te bestellen. Een simpele Google search had je dit al kunnen besparen. Zie het als leergeld.
Geld is dus terug, goed lezen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 13:11 schreef damsco het volgende:
Jammer, maar dat geld zie je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug. Of je moet er een juridisch getrouwtrek van willen maken.
Daarnaast vind ik het ook wel tamelijk naief om zonder enige research iets online te bestellen. Een simpele Google search had je dit al kunnen besparen. Zie het als leergeld.
lol jij uiteindelijk als een mak lammetje nog ff benoemen dat large wel een goede winkel is nadat je 2 maanden op je geld hebt moeten wachten. Beter ging je persoonlijk naar die winkel toe om ze nog eens allemaal lekker de reet te likken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |