abonnement Unibet Coolblue
pi_178701241
Lieve forumleden,

Ik ben een 26 jarige man, wonende en werkende te Amsterdam. Eind augustus vorig jaar trok mijn huisgenoot met zijn motor voor onbepaalde tijd de wijde wereld in. Om mij niet alleen achter te laten, regelde hij, zorgvuldig als hij is, een tijdelijke vervangster. Op een zondag in augustus maakte ik mijn voordeur open voor een blonde Noorse schone (27) met groen heldere ogen. Gevoelig voor zulke Scandinavische esthetiek was ik met een enkele oogopslag verliefd. Vanaf het begin brachten wij iedere vrije minuut met elkaar door, en na twee weken werden we op een blauwe zomerochtend in een bed wakker. Zoals de titel heeft doen vermoeden, was er echter een probleem: ze had al zeven jaar een vriend.

Onbevangen als ik ben, zag ik daar uiteraard op die zomerochtend (temeer de nacht ervoor) geen enkel probleem in. Ik was immers verliefd, en mijn enige doel was om met haar in mijn armen wakker te worden. Bovendien was haar (initiële) vertrek (ergens in december) nog ver weg. De maanden vlogen voorbij en wederzijdse verliefdheid ging over in 'houden van'. Een gevoel waar ik uiteraard met enige terughoudendheid aan over wenste te geven, daar zij immers nog voorzien was van wederhelft. Haar gevoel was dermate sterk dat ze me beloofde het op een geschikt tijdstip uit te maken, en om deze belofte kracht bij te zetten ging ze op haar knieën en vroeg ze me of ik voor altijd de hare wilde zijn.

Haar vriend heeft haar tweemaal in Amsterdam opgezocht. Lange avonden waren dat, bier drinken met de vriend van het meisje van mijn dromen. Afijn, na haar oorspronkelijke verblijfsduur met twee maanden verlengd te hebben, keerde ze begin maart van dit jaar terug naar het noorden. Daar haar ouders en vriendinnen haar ten strengste hadden ontraden om een acht jaar durende relatie op te geven voor een 'fling' in Amsterdam, was haar relatie nog steeds niet beëindigd: ze had nog wat tijd voor haar zelf nodig in Oslo (hij woont momenteel in Stockholm), om alles op een rijtje te zetten.

Nu op de dag dat ik dit schrijf, en het haar verjaardag is, zijn we inmiddels tien weken verder. Tien weken waarin ze met behulp van een psycholoog alle mogelijke scenario's heeft doorlopen: blijven in een stabiele relatie met een man die haar niet begrijpt, maar waarin ze op zich niet bijzonder ongelukkig is, of kiezen voor echte liefde (verblind wellicht door verliefdheid) met een man, waarmee ze weliswaar technisch gezien verloofd is, maar die in Amsterdam woont. Nog steeds heeft ze het niet uitgemaakt met haar vriend. Volgens haar omwille van haar angst om haar gehele sociale leven overhoop te gooien (ze woont samen met zijn zus, haar ouders zijn goed bevriend met zijn ouders, en 90% van haar vriendin zijn oorspronkelijk zijn vrienden). Een maand geleden vertelde ze me dat ze tijd nodig had om uit te zoeken of haar relatie nog ergens draagvlak had. Ze meende nooit volledig gelukkig met mij te kunnen zijn als ze er niet 100% van overtuigd was dat haar relatie voorgoed over was.

Uiteraard voor mij geen leuke boodschap, aangezien ze me maanden lang had beloofd haar relatie te beëindigen. De afgelopen twee weken hebben we elkaar daarom niet meer gesproken. Ook heb ik haar al vier weken niet meer gezien, sinds de laatste keer dat ik in Oslo was. In hoeverre moet ik gevoelig zijn voor argumenten waardoor ze haar haar relatie maar niet kan beëindigen? Hoewel ik acht maanden lang de beste tijd van mijn leven heb gehad, waren de afgelopen twee maanden ronduit drama. Op mijn veeleisende werk (private equity) ben ik niet meer scherp, en er zijn nachten waar ik niet in slaap kom en mijn gedachten dermate een loopje met me nemen dat ik mezelf niet meer herken (zeer beangstigend) - zelfs zo erg dat de eerste afspraak met een psycholoog al te pakken heb, en ik volgens de dokter tegen een burn-out aan zit.

De afgelopen dagen heb ik enkele scenarios uit mijn gedachten kunnen onderscheiden:
i haar vriend informeren, en de zaak enigszins bespoedigen? Maar, kiest ze dan echt voor mij?; ontneem ik haar niet onterecht de autonomie over haar eigen relatie? Of mag ik mij er na acht maanden, na vele beloftes en een huwelijksaanzoek, prima in mengen?
(ii) voorlopig alls nog op zijn beloop laten en wellicht nog vele lange weken in tergende onzekerheid verkeren?
(ii) haar vergeten en uit zelfbescherming alle contact verbreken? Maar, wellicht mijn droomvrouw opgeven?

En wellicht (voor zover de dag nog drie uurtjes rest) een meer urgent vraagstuk: moet ik haar vandaag een berichtje sturen voor haar verjaardag?

Ik hoor het graag van jullie :)

[ Bericht 0% gewijzigd door cicero1428 op 23-04-2018 21:18:37 ]
pi_178701387
Ik zou het zeker niet tegen haar vriend vertellen, dat zal ze je vast niet in dank afnemen en zal de kans op een relatie tussen jullie niet bevorderen.
En zou in zijn algemeenheid stoppen met op haar wachten. Ik denk niet dat ze nog terug komt.
pi_178701438
Ik zou haar vriend uiteraard niet inlichten. Als je dat doet, dan is de kans (waarschijnlijk) heel groot dat ze kwaad is op je en kan die verliefdheid die ze heeft voor je ineens over zijn. Het beste is dat zij uit zichzelf beslist voor jou, want je wilt ook niet dat ze met twijfel naar jou komt. Dat komt de relatie (huwelijk) niet ten goede.

Ik denk dat ze je een beetje aan het lijntje houdt. Ze is nu terug en alle vriendinnen en familie hebben op haar ingepraat om wat ze heeft niet zomaar op te geven. 10 weken is namelijk erg lang.
pi_178701577
Neem vrij. Ga er naar toe. Neem haar mee terug.
Whatever...
pi_178701639
Het begin las als een van de betere verhaaltjes bij de erotieke boekjes bij de AH. Maar goed, felicitaties kunnen wel altijd toch?

Verder zou ik het gewoon even aanzien. Je hebt vooralsnog geen relatie met haar, dus je bent een vrij man. Tevens zeggen ze ook vaak, 'hoe je eraan komt...'

En zou niks tegen haar vriend zeggen nee
pi_178702134
En jij vindt haar wel geschikt om een relatie mee te beginnen? Jij bent echt helemaal verblind.

Waarom zou ze jou straks niet hetzelfde flikken? Echt smerig bezig zij, en jij ook, wetende dat ze een nietsvermoedende vriend thuis heeft.

Om nog maar te zwijgen van dat je er over nadenkt haar vriend in te lichten, alleen maar zodat jij sneller hebt wat je wilt, walgelijk egoïstisch allebei, in dat op zicht verdienen jullie elkaar wel.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 21:58:24 #7
441859 crew  Lenny77
pi_178702778
Zeker niet mengen in de relatie, dan is het gegarandeerd over!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_178702970
Niet mengen in hun relatie. Je kan haar beter los laten, het beste voor jou, ook al lijkt dat heel moeilijk.

Zij moet zelf kiezen wat ze wil én mocht ze voor jou gaan, dan is dat fijn en leuk, maar ik zou geen hoop koesteren.

En alle beloftes die gemaakt zijn.. Als ik iedereen die een belofte maakt eraan kon houden, dan heb ik er nog een hoop tegoed..

Wat iemand al zei hierboven, ze is nu "thuis" en er wordt op haar ingepraat. Dus je staat bij voorbaat al met 0-3 achter.
pi_178703482
Je hebt haar 4 weken geleden opgezocht in Oslo, schrijf je. Was dat voor of na dat ze je had verteld ze tijd nodig had om uit te zoeken of haar relatie nog draagvlak had?
pi_178711125
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 21:07 schreef cicero1428 het volgende:
Uiteraard voor mij geen leuke boodschap, aangezien ze me maanden lang had beloofd haar relatie te beëindigen. De afgelopen twee weken hebben we elkaar daarom niet meer gesproken. Ook heb ik haar al vier weken niet meer gezien, sinds de laatste keer dat ik in Oslo was. In hoeverre moet ik gevoelig zijn voor argumenten waardoor ze haar haar relatie maar niet kan beëindigen?
Dat is haar relatie en daar sta jij bot gezegd buiten. 8 jaar is niet niks, dus ergens ook niet zo raar dat ze tijd nodig heeft om een en ander te verwerken. Iets wat ze hoogstwaarschijnlijk nog nauwelijks heeft gedaan, omdat ze lekker in een bubbel zat in Amsterdam bij jou. In dat opzicht is dit wellicht gewoon achterstallig onderhoud.

quote:
Hoewel ik acht maanden lang de beste tijd van mijn leven heb gehad, waren de afgelopen twee maanden ronduit drama. Op mijn veeleisende werk (private equity) ben ik niet meer scherp, en er zijn nachten waar ik niet in slaap kom en mijn gedachten dermate een loopje met me nemen dat ik mezelf niet meer herken (zeer beangstigend) - zelfs zo erg dat de eerste afspraak met een psycholoog al te pakken heb, en ik volgens de dokter tegen een burn-out aan zit.
Hoog tijd dat jij dus voor jezelf gaat zorgen en jezelf op nr 1 zet.

quote:
De afgelopen dagen heb ik enkele scenarios uit mijn gedachten kunnen onderscheiden:
i haar vriend informeren, en de zaak enigszins bespoedigen? Maar, kiest ze dan echt voor mij?; ontneem ik haar niet onterecht de autonomie over haar eigen relatie? Of mag ik mij er na acht maanden, na vele beloftes en een huwelijksaanzoek, prima in mengen?
Ben je een hond die zijn territorium af wil pissen ja? Een huwelijksaanzoek geeft je geen rechten. Vooralsnog is zij aan hem verplicht om een en ander uit te leggen, aangezien zij met hem in een relatie zit. Maar kennelijk weet hij dus niet eens dat zij twijfels heeft en met jou geviezevoozeld heeft? Weet hij überhaupt wel dat er iets in hun relatie speelt?

Zo te horen heeft deze dame de nodige issues en lijkt ze, hoe leuk ook, geen relatiemateriaal..

quote:
(ii) voorlopig alls nog op zijn beloop laten en wellicht nog vele lange weken in tergende onzekerheid verkeren?
(ii) haar vergeten en uit zelfbescherming alle contact verbreken? Maar, wellicht mijn droomvrouw opgeven?
Wat heb je te verliezen dan? Je had geen relatie met haar, ze was bezet. Jullie hebben een leuke tijd gehad, die kun je ongeacht wat er nog al dan niet gaat komen koesteren toch? Niet leuk om in de onzekerheid te zitten, maar daar ben je zelf bij hè. Als ze echt zo leuk is, dan is ze het wachten toch nog wel even waard? Je leven staat niet stil lijkt me dus wat zou je verliezen dan nu?
Ga uit van het slechtste en hoop op het beste.

quote:
En wellicht (voor zover de dag nog drie uurtjes rest) een meer urgent vraagstuk: moet ik haar vandaag een berichtje sturen voor haar verjaardag?

Ik hoor het graag van jullie :)
Jep, zou ik gewoon sturen als ik jou was. Je mag gerust laten weten dat je aan haar denkt lijkt me, mits het geen wanhopig PLEASE DON'T FORGET ME PLEASE DON'T FORGET TO PICK ME I'M HERE WAITING CHOOSE ME ondertoon heeft. Niet te vaak doen dus, maar wel attent voor speciale gelegenheden zoals haar verjaardag enzo. Let op dat je het niet benauwend maakt of reactie moet peilen ter bevestiging. Als zij rust wil dan kom jij begripvoller over als je haar de ruimte biedt. Door bijvoorbeeld aan te geven dat je geen druk op haar wil leggen, maar wel wilde weten dat je aan haar denkt, maar haar ruimte respecteert en dus geen reactie terug verwacht. Ofzo.

Sterkte, dit zijn kutsituaties, maar wees geen overgeleverd hondje dat springt en vraagt hoe hoog dan voordat ze überhaupt vraagt of je wil springen. Zorg voor jezelf, dat probeert zij kennelijk ook te doen en doe geen dingen die je vooral wil doen om effect bij haar los te peuteren. Dat zijn dingen waar je spijt van krijgt, als ze niet je oh zo gehoopte reactie geeft.
pi_178749844
Als ze 'jeg elsker deg' heeft gezegd dan zal er wel iets van wederzijdsiteit in zitten. Eigenlijk heb je de kans van je leven nu. Pak je spreekwoordelijke biezen en verhuis naar Noorwegen. Dat is een win-win situatie. Zij hoeft minder van haar sociale leven in te leveren en jij hebt de kans om in het mooiste, fijnste land ter wereld te wonen.

Gjør det, du!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178749931
Ze heeft twee weken niets laten horen. Het is duidelijk dat ze minder aan jou denkt dan jij aan haar. VOlgens mij pikt ze haar leven weer op in Oslo. Het is hard, maar ik denk dat je gewoon een fijne jongen was toen ze in Amsterdam was.

Move on, hoe lastig het ook is.
pi_178750104
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 21:07 schreef cicero1428 het volgende:
.... zelfs zo erg dat de eerste afspraak met een psycholoog al te pakken heb, en ik volgens de dokter tegen een burn-out aan zit.
waarom komt dat?

Ik kan moeilijk geloven dat dat enkel door een tijdelijke flirt met een buitenlandse vrouw komt die heel duidelijk vanaf het begin duidelijk gemaakt heeft dat je 'voor erbij was' en dat ze haar relatie met haar partner niet voor jou opgaf....

Waarom laat je je dan zo meeslepen in een situatie die vermoedelijk juist zo 'romantisch' en interssant lijkt dat het een 'uitvlucht' bied?

Ofwel, waarom was het vor jou zo interssant te 'vluchten' in een verder uitzichtloze verliefdheid?


Die relatie heeft verder geen toekomst en dat weet je vast ook wel... Ik vermoed dat je dat ok wist vanaf het begin (en mogelijk daarom die hele verliefdheid zo 'prettig' aanvoelde, juist omdat het een hoog 'fling'-gehalte had en zo vluchtig was).

Voor jezelf kan het wel interssant zijn jezelf af te vragen wat er aan je huidige bestaande leven kenneljk 'mist' dat je zo vatbaar bent voor dat vluchtgevoel, en kennelijk dit ook nu een structurele stress en onrust in je opwekt.
(Burnout heeft vaak te maken met een kortetermijns emotionele uitputtings-reactie op structurele langetermijns belastingsproblemen (zowel over- als onderbelasting) in levens-management)

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 26-04-2018 10:21:43 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178750356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom komt dat?

Ik kan moeilijk geloven dat dat enkel door een tijdelijke flirt met een buitenlandse vrouw komt die heel duidelijk vanaf het begin duidelijk gemaakt heeft dat je 'voor erbij was' en dat ze haar relatie met haar partner niet voor jou opgaf....

Waarom laat je je dan zo meeslepen in een situatie die vermoedelijk juist zo 'romantisch' en interssant lijkt dat het een 'uitvlucht' bied?

Ofwel, waarom was het vor jou zo interssant te 'vluchten' in een verder uitzichtloze verliefdheid?

Die relatie heeft verder geen toekomst en dat weet je vast ook wel... Ik vermoed dat je dat ok wist vanaf het begin (en mogelijk daarom die hele verliefdheid zo 'prettig' aanvoelde, juist omdat het een hoog 'fling'-gehalte had en zo vluchtig was).

Voor jezelf kan het wel interssant zijn jezelf af te vragen wat er aan je huidige bestaande leven kenneljk 'mist' dat je zo vatbaar bent voor dat vluchtgevoel, en kennelijk dit ook nu een structurele stress en onrust in je opwekt.
(Burnout heeft vaak te maken met een kortetermijns emotionele uitputtings-reactie op structurele langetermijns belastingsproblemen (zowel over- als onderbelasting) in levens-management)
Ik kan mij hier alleen maar bij aanlsuiten.

TS, heb je ook andere vormen van vluchtgedrag? Zoals overmatig alcohol gebruik, drugs gebruik, LARPen of andere dingen?
pi_178750608
Je hebt een vreemdgaande vrouw die tijdelijk in Nederland was, een hele relatie heeft in haar thuisland, met daarbij behorende vastigheid, in elkaar verstrengeld familie, ten huwelijk gevraagd, binnen acht maanden ja? Terwijl je wist dat ze weer terug ging.

Puik joh.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2018 11:02:09 ]
pi_178751044
Wilde al stoppen bij
quote:
Gevoelig voor zulke Scandinavische esthetiek was ik met een enkele oogopslag verliefd
Hoe kun je verwachten dat de liefde bij haar dan wel diep zit?
Of was dit een gentleman/opschepper praatje en is ze eigenlijk foeilelijk?

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 26-04-2018 12:05:51 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178751061
Run forest run!

Eigenlijk hoef je helemaal niets te doen, gewoon je leven weer oppakken en haar vergeten (hoe mooi die Noorse dames ook zijn, deze gaat het het niet worden).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 26 april 2018 @ 12:03:04 #18
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178751325
Respectloze zak ben je. ( en zij ook) Verplaats je eens in die vriend, want zou jij nog een vrouw moeten die je belazerd?
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 april 2018 @ 12:09:36 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_178751436
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wilde al stoppen bij

[..]

Hoe kun je verwachten dat de liefde bij haar dan wel diep zit?
Of was dit een gentleman/opschepper praatje en is ze eigenlijk foeilelijk?
Liefde mag toch wel beginnen met fysieke aantrekkingskracht?
pi_178751452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:03 schreef Ciclon het volgende:
Respectloze zak ben je. ( en zij ook) Verplaats je eens in die vriend, want zou jij nog een vrouw moeten die je belazerd?
Nou sorry hoor, maar degene die een relatie heeft (zij in dit geval), had ook gewoon sterk in haar schoenen kunnen blijven staan en zeggen van: "Nee, ik wil dit niet, ik heb een vriend en een relatie".

Ze was er zelf ook bij en heeft het toegestaan. Dat de man (TS in dit geval), ervoor gevallen is en de kans gepakt heeft, gebeurd ook. Vreemdgangers genoeg in deze wereld.

Het is voor TS nu zaak om zijn eigen leven op te pakken zonder haar!
pi_178751533
Dumpen die hoer en een fatsoenlijke vrouw zoeken die voor jouw kiest.
Als ze haar vriend besodemieterd doet ze het jou vroeg of laat ook en zeer zeker als het een egoistische (ik-ik-ik) twijfelkut is.
pi_178751975
Tja als ze er al 10 weken met een psycholoog over gepraat heeft dan kun je er van uitgaan dat ze het ondertussen wel van alle kanten heeft belicht, en dat ze desondanks nog steeds niet voor jou gekozen heeft is een slecht teken. Ik zou zelf ook een beetje afstand nemen, misschien mist ze jou dan wel opeens, waarschijnlijk niet hoor, maar dan is het mooi alvast een eerste stap om verder te gaan met je leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokpop op 26-04-2018 12:53:07 ]
  donderdag 26 april 2018 @ 12:51:24 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178752047
Waarom zou je een relatie willen met iemand die haar partner van 7 jaar bedriegt?

Je hebt een leuke tijd gehad, move along.
And so is the past
pi_178752107
Beschouw het als een leuke tijd en wellicht een wijze levensles (niet met een bezet persoon gaan klooien, dat is altijd vragen om problemen). Bovendien moet je de periode niet te veel romantiseren, het kan ook een soort uitgebreide vakantieliefde zijn.

Voor de rest gewoon de bal volledig bij haar neer leggen zelf geen initatief meer nemen. Anders ben je eigenlijk meer een soort home wrecker, ook niet heel aantrekkelijk.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 26 april 2018 @ 13:01:45 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178752177
quote:
99s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:59 schreef Myrr het volgende:
Je hebt een vreemdgaande vrouw die tijdelijk in Nederland was, een hele relatie heeft in haar thuisland, met daarbij behorende vastigheid, in elkaar verstrengeld familie, ten huwelijk gevraagd, binnen acht maanden ja? Terwijl je wist dat ze weer terug ging.

Puik joh.
Nee, zij heeft hem ten huwelijk gevraagd geloof ik.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178752429
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:01 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Nee, zij heeft hem ten huwelijk gevraagd geloof ik.
Wat een grap.
  donderdag 26 april 2018 @ 13:34:08 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178752571
quote:
99s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:20 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wat een grap.
Ja, het is wel.. bijzonder..

TS, denk je niet dat ze zich heeft laten meeslepen in een spannende vakantieliefde en nu eenmaal thuis in de realiteit ze weer op aarde is gekomen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178752707
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:34 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, het is wel.. bijzonder..

TS, denk je niet dat ze zich heeft laten meeslepen in een spannende vakantieliefde en nu eenmaal thuis in de realiteit ze weer op aarde is gekomen?
Dat denk ik ook ja. Spijker op z'n kop.
pi_178752984
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:34 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, het is wel.. bijzonder..

TS, denk je niet dat ze zich heeft laten meeslepen in een spannende vakantieliefde en nu eenmaal thuis in de realiteit ze weer op aarde is gekomen?
Dit vind ik wel ver gaan hoor. 8 maanden!! Is niet zomaar een vakantie liefde of een keer sex hebben voor lust.

Ik denk eerder dat ze gedacht heeft, ik ga hier lekker van genieten en als ik straks thuis ben, dan ga ik gewoon verder met mijn vriendje (want NL is "ver" weg en bijna niemand kent mij daar, dus het komt mij niet snel in de kont bijten).
pi_178753369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:18 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dit vind ik wel ver gaan hoor. 8 maanden!! Is niet zomaar een vakantie liefde of een keer sex hebben voor lust.

Ik denk eerder dat ze gedacht heeft, ik ga hier lekker van genieten en als ik straks thuis ben, dan ga ik gewoon verder met mijn vriendje (want NL is "ver" weg en bijna niemand kent mij daar, dus het komt mij niet snel in de kont bijten).
Maar dan blijft het toch een soort van vakantieliefde, al dan niet voor een langere tijd?
pi_178753426
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:18 schreef weethetevennietmeer het volgende:
8 maanden!!
als ik de tijdsbeschrijving goed begrijp niet veel meer dan 3 maanden initieel....
vanaf begin september (eind augusts kwam ze er wonen, en twee weken verder begon de affaire) tot 'ergens in december...

daarna heeft ze haar verblijf twe maanden verlengd en toen 'begin maart' weer teruggereisd (ergens mist daar volgens mij een maand) en nu zijn we 'tien weken verder' (warbij we van die ene missende maand opeens drie weken terugkrijgen)...

bv een stage of tijdelijk verblijf van drie maanden in het buitenland is voor velen in de twintig gewoon een spannende tijd, een lange vakantie.
voor deze Noorse dame zal die tijd in amsterdam dat zeker zijn geweest
Ook als ze in de verliefdheid er twee maanden aan vastgeplakt heeft is dat vermoedelijk niet zo heel anders
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178753427
quote:
99s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:59 schreef Myrr het volgende:
Je hebt een vreemdgaande vrouw die tijdelijk in Nederland was, een hele relatie heeft in haar thuisland, met daarbij behorende vastigheid, in elkaar verstrengeld familie, ten huwelijk gevraagd, binnen acht maanden ja? Terwijl je wist dat ze weer terug ging.

Puik joh.
Precies dit ja _O- de wereld herbergt merkwaardige figuren.
  donderdag 26 april 2018 @ 15:31:39 #33
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178753824
Je verhaal leest als een slechte roman, sorry.

Daarnaast: Nee, niet vertellen. Denk je nou echt dat ze dan opeens super dankbaar is en haar hele leven opgeeft om bij jou te kunnen zijn? Doe niet zo gek joh. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je haar relatie nog meer beschadigd. Plus dat ze alleen maar boos zal worden, omdat je haar niet de tijd en ruimte gaf om haar eigen keuzes te maken.

Het lijkt me vrij duidelijk dat ze je gewoon gebruikt heeft. Snelle vakantieliefde. Als ze je echt super vond en je echt de man van haar dromen was dan had ze die relatie al lang verbroken. En ook dat weet je diep van binnen best.

Wat je ook even lijkt te vergeten is dat ze wel heel erg makkelijk vreemdgaat. Weet je zeker dat je de enige bent? Weet je zeker dat ze bij jou niet precies hetzelfde zal doen?

Vergeet haar, verbreek het contact en maak in het toekomst wat minder domme keuzes.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_178755217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als ik de tijdsbeschrijving goed begrijp niet veel meer dan 3 maanden initieel....
vanaf begin september (eind augusts kwam ze er wonen, en twee weken verder begon de affaire) tot 'ergens in december...

daarna heeft ze haar verblijf twe maanden verlengd en toen 'begin maart' weer teruggereisd (ergens mist daar volgens mij een maand) en nu zijn we 'tien weken verder' (warbij we van die ene missende maand opeens drie weken terugkrijgen)...

bv een stage of tijdelijk verblijf van drie maanden in het buitenland is voor velen in de twintig gewoon een spannende tijd, een lange vakantie.
voor deze Noorse dame zal die tijd in amsterdam dat zeker zijn geweest
Ook als ze in de verliefdheid er twee maanden aan vastgeplakt heeft is dat vermoedelijk niet zo heel anders
Laat het 5 maanden zijn in totaal, dan nog! TS is gewoon keihard gebruikt in de tussentijd.

En mevrouw is niet te vertrouwen. Hopelijk kan TS haar loslaten en verder met zijn leven.
pi_178766737
quote:
5s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:09 schreef Kreator het volgende:

Liefde mag toch wel beginnen met fysieke aantrekkingskracht?
Dat mag wel, maar dan kun je niet verwachten dat het ook dieper gaat dan dat. Want blijkbaar voegde het innerlijk dan weinig meer toe als hij alleen de eerste aanblik nodig had om al voor 100% verliefd te worden. Het kan natuurlijk wel zijn dat iemand dan met 100% begint en als het karakter tegenzit de verliefdheid minder wordt, of juist niet als het meevalt. Maar het oordeel is dan eigenlijk al beslist. Was ze lelijk geweest had hij niets in haar gezien. Maar goed, uitstraling kan misschien ook nog een rol hebben gespeeld ipv alleen haar eerste aanblik.
Als ik verliefd ben, fantaseer ik dat diegene een ander uiterlijl heeft. Als ik dan nog steeds verliefd ben dan weet ik dat het echte liefde is.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 27-04-2018 10:25:48 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')