abonnement Unibet Coolblue
pi_178697177
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Whut?
Voor de berekening van een uitkering waarop op grond van deze wet recht bestaat, wordt als dagloon beschouwd 1/261 deel van het loon dat de werknemer verdiende in de periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van het aangiftetijdvak voorafgaande aan het aangiftetijdvak waarin de ziekte, het gebrek, de zwangerschap of de bevalling, die tot volledig en duurzame arbeidsongeschiktheid of gedeeltelijke arbeidsgeschiktheid heeft geleid, is ingetreden doch ten hoogste het in artikel 17, eerste lid, van de Wet financiering sociale verzekeringen bedoelde bedrag met betrekking tot een loontijdvak van een dag.
pi_178698537
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 16:35 schreef Geralt het volgende:
((20 x 3000) + (1 x 1000)) / 21 = 2904,76

Als je dus je gemiddelde neemt en 20 jaar 3K gevangen hebt en vervolgens parttime gaat werken voor 1K.

Waarom zou je dan niet de ziektewet in willen vliegen??
Tegelijkertijd heb je ook veel strengere wetgeving en keuringen etc, tis niet zo dat je direct afgekeurd wordt als je 3x hard hoest en moeilijk loopt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 23 april 2018 @ 20:51:38 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178700673
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor de berekening van een uitkering waarop op grond van deze wet recht bestaat, wordt als dagloon beschouwd 1/261 deel van het loon dat de werknemer verdiende in de periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van het aangiftetijdvak voorafgaande aan het aangiftetijdvak waarin de ziekte, het gebrek, de zwangerschap of de bevalling, die tot volledig en duurzame arbeidsongeschiktheid of gedeeltelijke arbeidsgeschiktheid heeft geleid, is ingetreden doch ten hoogste het in artikel 17, eerste lid, van de Wet financiering sociale verzekeringen bedoelde bedrag met betrekking tot een loontijdvak van een dag.
Ik blijf de post waar ik op reageerde raadselachtig vinden. Vooral deel 1. Maar het interesseert me verder niet.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 april 2018 @ 20:52:55 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178700715
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ach TS, zeik niet zo. Er zijn genoeg mensen die Chronisch gehandicapt zijn en hun hele leven van 900 euro pm mogen leven (+inflatie) En dan loop jij te zeiken over ziektewet gebeuren.
Breek de nek van je zoon/dochter en check wat voor leven ze dan krijgen, denk dat je dan wel anders gaat denken.
En daarnaast 3000 NETTO, dan heb je gewoon heel erg veel gelukkige rijke jaren gehad 20 jaar lang 3000 netto zonder enige tegenslag, denk dat een gehandicapte in een rolstoel graag wil ruilen.
Nou ja zeg, jij spoort ook echt niet.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 22:22:55 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178703304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:31 schreef Poepz0r het volgende:
Ik vroeg mij het volgende eens af. Stel je werkt 10-20 jaar lang voor 3.000 NETTO per maand en om wat voor reden dan ook ga je ineens 1.000 NETTO verdienen (bijv parttime omdat je vaak naar het ziekenhuis moet of iets dergelijks), maar je komt plots in de Ziektewet terecht dan krijg je dus 70% van die 1.000 euro, terwijl je 10-20 jaar lang kosten hebt afgedragen over die 3.000 NETTO.

Zou de ziektewetuitkering niet een uitkering moeten zijn op basis van je GEMIDDELDE loon over de laatste xx jaar in plaats van het laatste loon? Dit systeem lijkt mij verre van eerlijk.
waarom ga je minder werken om naar het ziekenhuis te gaan terwijl wg ook voor die uren welke gelijkstaan aan die 2000 euro je ziek kan melden? Is immers je recht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178709890
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja het werkt inderdaad 2 kanten op. Toch voelt het heel oneerlijk als je er zelf geen reet aan kunt doen. Je hebt wel 10-20 jaar lang kosten afgedragen op die 3K per maand (500-750 euro wss).
Je bent ervan op te hoogte dat de premie al jaren alleen voor de rekening komt van de werkgever? Die betalen dat bovenop je brutoloon.
  dinsdag 24 april 2018 @ 12:17:00 #32
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_178711262
Je moet het meer zien als een verzekering voor de huidige situatie, tijdens de jaren dat je veel verdient heb je een ruimer vangnet voor als je echt ziek wordt. Als je er zelf voor kiest om met minder geld af te kunnen, dan hoeft de verzekering ook niet zo hoog te zijn.

Dus wanneer je van een villa verhuist naar een klein appartementje gaat je opstalverzekering normaliter ook omlaag, ze kijken niet naar waar je vroeger gewoond hebt en of die vorige villa ooit afgebrand is.
Chaos is a ladder.
pi_178711573
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik blijf de post waar ik op reageerde raadselachtig vinden. Vooral deel 1. Maar het interesseert me verder niet.
Als u een werkgever heeft, bent u verplicht verzekerd voor ziekte. Wordt u ziek? Dan blijft uw werkgever in de meeste gevallen uw loon doorbetalen (loondoorbetaling bij ziekte, geen ziektewet).

Als u geen werkgever heeft, heeft u recht op een ziektewetuitkering in de volgende situaties:
• U bent uitzendkracht en ziek.
• U bent oproepkracht of invalkracht en ziek.
• U heeft een fictief dienstverband en bent ziek (voor o.a. thuiswerkers, musici en artiesten).
• Uw contract loopt af tijdens uw ziekte.
• U bent ziek geworden binnen 4 weken na afloop van uw contract.
• U heeft een WW-uitkering en bent ziek.
• U heeft een WIA-, WAO-, Wajong- of WAZ-uitkering en bent ziek.
• U bent vrijwillig verzekerd voor de Ziektewet.
• U werkt door nadat u de AOW-leeftijd heeft bereikt en u wordt ziek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')