abonnement Unibet Coolblue
pi_178687099
Leden Raad van Europa omgekocht met dure cadeaus uit Azerbeidzjan

Zeker zeven zittende en voormalige parlementsleden van de Raad van Europa hebben zich op 'ontoelaatbare wijze' ingelaten met lobby- en andere activiteiten van de regering van Azerbeidzjan.



Dat blijkt uit een extern onderzoek naar corruptie bij de organisatie die toeziet op democratie en mensenrechten. Zo ontvingen parlementariërs steekpenningen of cadeaus om minder kritisch te rapporteren over de mensenrechten in Azerbeidzjan of overtraden ze andere ethische regels.

De voorzitter van de assemblee, Michele Nicoletti, roept politici die in het rapport worden genoemd op hun werk te staken tot intern kan worden bepaald welke gedragscodes zijn overtreden.

CDA-Kamerlid en parlementslid van de Raad van Europa Pieter Omtzigt vindt dat er 'serieuze gevolgen' aan het rapport moeten worden gegeven. ,,De Nederlandse regering moet zich hiermee gaan bemoeien'', vindt hij. ,,De assemblee van de Raad van Europa kiest bijvoorbeeld de rechters van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens''.

Kaviaardiplomatie
Omtzigt was een van de initiatiefnemers voor een onafhankelijk onderzoek naar geruchten en beschuldigingen die al jaren bestaan over corruptie en ander fout gedrag. Prominente koppen zijn na een aantal schandalen de afgelopen maanden al gerold. In oktober vertrok de voorzitter van de assemblee omdat hij niet tegen deze zogenoemde 'kaviaardiplomatie' optrad.
De Raad van Europa is een organisatie waarvan 47 Europese landen lid zijn en zetelt in Straatsburg maar is geen EU-instelling. De assemblee bestaat uit 318 vertegenwoordigers uit de nationale parlementen van de lidstaten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)erbeidzjan~a7f64e6d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178687133
Als het bestuur van een basisschool in Den Bommel corrupt lijkt te zijn, dan zal daar men schande van spreken en ze zullen snel vervangen worden.
Maar als het gaat om het bestuur dat moet toezien of de mensenrechten gehandhaafd worden
en degene die de rechters van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens moeten aanstellen, dan kan het jarenlang doorgaan.

Er is er ook niet 1 corrupt, of twee, maar gewoon 7 leden die ingaan op omkopingen door Azerbeidzjan :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 23 april 2018 @ 08:37:59 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178687181
Maar ons wel de wet willen voorschrijven als Piet rond 5 december kinderen een vuist pepernoten toestopt. Hoog verontwaardigd kakelen dat dit 'ontoelaatbaar' is. Of ons opdragen om nóg meer asielzoekers op te nemen, ook al komen ze uit en door veilige landen en klopt hun verhaal voor geen meter. Dat zal Soros dan wel gefinancierd hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178687213
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:37 schreef LXIV het volgende:
Maar ons wel de wet willen voorschrijven als Piet rond 5 december kinderen een vuist pepernoten toestopt. Hoog verontwaardigd kakelen dat dit 'ontoelaatbaar' is. Of ons opdragen om nóg meer asielzoekers op te nemen, ook al komen ze uit en door veilige landen en klopt hun verhaal voor geen meter. Dat zal Soros dan wel gefinancierd hebben.
Hoeveel kruidnootjes zouden we nodig hebben voor 'Kaviaardiplomatie'? :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178687269
Topje van de ijsberg, teveel mensen lopen nog met de oogkleppen op. Het overgrote merendeel van de politici zit er niet voor de burgers, die zitten voor hun eigen beurs, en de beurzen van de grote multinationals die ze sponsoren of andere dubieuze clubjes.
  maandag 23 april 2018 @ 08:55:08 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178687312
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:37 schreef LXIV het volgende:
Dat zal Soros
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178687610
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:37 schreef LXIV het volgende:
Maar ons wel de wet willen voorschrijven als Piet rond 5 december kinderen een vuist pepernoten toestopt. Hoog verontwaardigd kakelen dat dit 'ontoelaatbaar' is. Of ons opdragen om nóg meer asielzoekers op te nemen, ook al komen ze uit en door veilige landen en klopt hun verhaal voor geen meter. Dat zal Soros dan wel gefinancierd hebben.
Goh, ben benieuwd waar de Raad van Europa die dingen gezegd heeft. Heb je een bron?
pi_178687630
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:')
Lodewijk is katholiek. De hebben het nou eenmaal niet zo op joden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 23 april 2018 @ 09:30:52 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178687638
PutinGod _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178687640
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:37 schreef LXIV het volgende:
Maar ons wel de wet willen voorschrijven als Piet rond 5 december kinderen een vuist pepernoten toestopt. Hoog verontwaardigd kakelen dat dit 'ontoelaatbaar' is. Of ons opdragen om nóg meer asielzoekers op te nemen, ook al komen ze uit en door veilige landen en klopt hun verhaal voor geen meter. Dat zal Soros dan wel gefinancierd hebben.
Zoek het verschil tussen de Raad van Europa en de Europese Raad van de Europese Unie eerst maar eens uit.
pi_178687666
Uit OP:
quote:
,,De Nederlandse regering moet zich hiermee gaan bemoeien'', vindt hij.
Die Nederlandse regering moet zich eerst nog even uit een akkefietje op eigen bodem lullen. :').
I´m back.
pi_178687682
Waar kwamen die 7 parlementariërs vandaan? Rusland, Moldavië, Armenië en nog een stel andere dubieuze corrupte landen zitten ook in de RvE, dus zo gek is het niet als daar wat corrupte figuren bij elkaar verzameld zijn.
pi_178688434
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:34 schreef J.B. het volgende:
Waar kwamen die 7 parlementariërs vandaan? Rusland, Moldavië, Armenië en nog een stel andere dubieuze corrupte landen zitten ook in de RvE, dus zo gek is het niet als daar wat corrupte figuren bij elkaar verzameld zijn.
Alsof West-Europese leden niet corrupt zouden kunnen zijn?
I´m back.
pi_178688718
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alsof West-Europese leden niet corrupt zouden kunnen zijn?
Bij Europese instellingen kan iedereen corrupt zijn. Op landelijk en lokaal niveau is corruptie wat minder vanzelfsprekend bij West-Europeanen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 23 april 2018 @ 10:42:42 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178688783
Mooi om te zien dat de Raad aardig wat zelfreinigend vermogen heeft. Het kan altijd beter, maar ook in Nederland zou niet snel zo'n onderzoek uitgevoerd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 23-04-2018 10:49:22 ]
pi_178688870
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi om te zien dat de EU aardig wat zelfreinigend vermogen heeft. Het kan altijd beter, maar ook in Nederland zou niet snel zo'n onderzoek uitgevoerd worden.
De Raad van Europa is geen onderdeel van de EU.
  maandag 23 april 2018 @ 10:49:34 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178688887
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De Raad van Europa is geen onderdeel van de EU.
Oh ja, slecht gelezen.
pi_178688910
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:34 schreef J.B. het volgende:
Waar kwamen die 7 parlementariërs vandaan? Rusland, Moldavië, Armenië en nog een stel andere dubieuze corrupte landen zitten ook in de RvE, dus zo gek is het niet als daar wat corrupte figuren bij elkaar verzameld zijn.
:') :') :') :') :') :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178689531
De signalen waren er al langer. O.a. Omtzigt doet goed werk.
pi_178690214
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:39 schreef Dutchguy het volgende:
De signalen waren er al langer. O.a. Omtzigt doet goed werk.
Pieter "Vertel even dit onzinverhaal over MH-17 zodat ik daar op kan reageren" Omtzigt?
  maandag 23 april 2018 @ 12:22:01 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178690280
Zeven Pechtoldjes bij elkaar. :')
pi_178690294
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Pieter "Vertel even dit onzinverhaal over MH-17 zodat ik daar op kan reageren" Omtzigt?
Dat is een smerige setup van NRC geweest. Vraag het Hella Hueck maar die er bij was.
pi_178690324
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is een smerige setup van NRC geweest. Vraag het Hella Hueck maar die er bij was.
Yeah, right. :')

Had altijd wel respect voor Omtzigt maar sinds die gebeurtenis is hij voor mij ontmaskerd als sluwe manipulator. Hij heeft nota bene zelf toegegeven dat hij fout zat. Walgelijke vent.
pi_178690340
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:25 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Yeah, right. :')

Had altijd wel respect voor Omtzigt maar sinds die gebeurtenis is hij voor mij ontmaskerd als sluwe manipulator. Hij heeft nota bene zelf toegegeven dat hij fout zat. Walgelijke vent.
Ik zou me even beter informeren.
pi_178690389
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik zou me even beter informeren.
Vertel dat maar tegen Omtzigt. Als er niks aan de hand was had hij ook geen fouten hoeven te erkennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')