abonnement Unibet Coolblue
pi_178684932
Wat een luxe he: gewoon in Hongkong de echte Xiaomi winkel naar binnen lopen :D Direct bloot gesteld aan de verleiding, om een nieuw toestel mee naar huis te nemen.

Zo schijnt Xiaomi tegenwoordig ook een AndroidOne toestel te hebben: maja helaas vind ik dat toestel niet zo aantrekkelijk. Is ook direct iets duurdere dan de Redmi 5 Plus.



De Xiaomi Redmi 5 Plus kost omgerekend ongeveer ¤ 155 totaal, voor de 4GB Ram/64GB op slagvariant. Een scherpe prijs dus, voor een mooie telefoon.

Vooral het 5.99inch scherm met een resolutie van 2160 × 1080 FHD+, spreekt mij aan. Het is echt een schitterende beeldscherm, ook mooi hoe ze de bezels flink kleinere gemaakt hebben.

De camera zag er ook niet slecht uit: maar dat vind ik nooit echt zo belangrijk, omdat ik ook nog een brugcamera heb. Probleem is echter: in die Xiaomi Redmi 5 Plus zit een Snapdragon 625 chipset.

Precies dezelfde die ook in Redmi Note 4x zit, en diverse andere Xiaomi toestellen. Mijn huidige telefoon de Xiaomi Redmi Note 4 met Deca-core van Mediatek, doet het gewoon beter kwa presentaties.

Vandaar dat ik eigenlijk de grens over zou willen steken, naar Shenzhen: kost wel ¤ 22 voor een visum, plus transport kosten nog erbij.

Maar de Xiaomi Redmi Note 5 China, lijkt mij echt het betere toestel: dual-camera en nieuwe Snapdragon 636 etc. En ook nog als 6GB Ram versie te koop, voor ¤ 220 totaal.

Het toestel is dus wel direct ¤ 25 duurder, maar daarvoor krijg je dus wel overduidelijk betere hardware.

Of is het verschil tussen Snapdragon 625 vs Snapdragon 636 nou echt verwaarloosbaar? Gaat mij overigens ook om de batterijduur, die is met mijn Redmi Note 4 na 1.5jaar waardeloos geworden :(

Denk dat Snapdragon 625 ondanks niet krachtiger, dan de Decacore van Mediatek dus wel beter met de batterij omgaat. Maar goed wat denken jullie? Ik ben nog een een tijdje in Hongkong en heb dus nog bedenktijd :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 23-04-2018 00:50:18 ]
pi_178684982
Er is niks mis met de 625
pi_178685212
De Snapdragon 625 mag dan wel niet de snelste CPU zijn, hij is meer dan prima voor alledaags gebruik en veel zuiniger dan welke ''high end'' Mediatek CPU dan ook. Voor die 25 euro meer zou ik wel voor die 636 gaan, is weer een generatie nieuwer, snellere cores en ondersteuning voor sneller RAM (LPDDR4). Snapdragon CPU's heben trouwens ook meer ondersteuning voor custom ROMs.
pi_178685271
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 02:26 schreef dexamfetamine het volgende:
De Snapdragon 625 mag dan wel niet de snelste CPU zijn, hij is meer dan prima voor alledaags gebruik en veel zuiniger dan welke ''high end'' Mediatek CPU dan ook. Voor die 25 euro meer zou ik wel voor die 636 gaan, is weer een generatie nieuwer, snellere cores en ondersteuning voor sneller RAM (LPDDR4). Snapdragon CPU's heben trouwens ook meer ondersteuning voor custom ROMs.
Komt wel nog ¤ 22 bij voor visum en dan nog transport kosten, dus uiteindelijk ¤ 50 extra. Echter nog steeds goedkoper dan bij Geekbuying kopen.....

De Xiaomi Redmi 5 Plus is in vergelijking met mijn Xiaomi Redmi Note 4 eigenlijk gewoon een downgrade: vooral omdat ik de Mediatek variant heb.

Wat wellicht wel nog interessant is om even naar te kijken: AndroidOne van Xiaomi. Want nieuwe Android versie bij Redmi toestellen kun je vergeten....

https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_5_plus-review-1713p6.php
pi_178685285
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 02:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Komt wel nog ¤ 22 bij voor visum en dan nog transport kosten, dus uiteindelijk ¤ 50 extra. Echter nog steeds goedkoper dan bij Geekbuying kopen.....

De Xiaomi Redmi 5 Plus is in vergelijking met mijn Xiaomi Redmi Note 4 eigenlijk gewoon een downgrade: vooral omdat ik de Mediatek variant heb.

Wat wellicht wel nog interessant is om even naar te kijken: AndroidOne van Xiaomi. Want nieuwe Android versie bij Redmi toestellen kun je vergeten....
Voor 50 euro extra zou ik het sowieso doen, je krijgt er betere hardware voor terug. En nieuwe Android versies kun je verkrijgen door middel van custom roms. Met een snapdragon gaat dat dus veel makkelijker. Het geheel hangt af wanneer Xiaomi de source van de kernels vrijgeeft, soms kan dit een half jaar duren, soms gebeurt dit al na 3 maanden.
pi_178685292
Voor de Xiaomi Note 5 ( en plus) is trouwens al Android 8 beschikbaar op XDA. Bijvoorbeeld LineageOS.

https://forum.xda-develop(...)eageos-15-1-t3780298

Ik zou best eens een Xiaomi toestel willen proberen, lijkt mij leuk stukje hardware, alleen jammer dat de camera's zo tegenvallen, de camera en een lange accuduur is voor mij het belangrijkst. Zou graag zien dat ze een toestel van 250-300euro max zouden uitbrengen met een mid range cpu, 4000mah+ accu en een camera die kan concurreren met de Samsung Galaxy S7/S8/S9. Ben momenteel in het bezit van een S7 Edge en die ga ik nog wel minimaal een jaar houden.

[ Bericht 22% gewijzigd door dexamfetamine op 23-04-2018 02:59:27 ]
pi_178685610
Ja camera's van midrange Xiaomi toestellen vallen meestal inderdaad tegen, al vind ik zo'n dual-camera wel echt een leuke feature.

Mi Mix 2 enzo is ook te krijgen in Hongkong, maja kost direct ¤ 363 en Mi 6 kost ook zoiets. Zijn dan wel de high-end toestellen. Want Redmi is altijd al de budgetlijn van Xiaomi geweest.
pi_178733513
Ik ben nog steeds na het denken, wat voor toestel het word: de Redmi 5 Plus moet echt een goede batterijduur hebben. Dat is mijn ook wel iets waard.

Maar een Mi Mix 2 is ook erg leuk, kost alleen direct het dubbele :(
pi_178876200
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de Mi Mix 2.
Alleen al omdat ik een groot Philippe Starck liefhebber ben.
Volgens mij komt er ook een Mi Mix 3 uit dit jaar.



Ben echter al jaren een Apple iPhone gebruiker dus ik vind de overstap te groot.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')