abonnement Unibet Coolblue
pi_178681888
Hallo,

Ik wil graag mijn nieuwe sony 48w605b tv aansluiten op mijn versterker met rood/witte tulp kabels.
Achter op mijn tv zie ik alleen component in aansluiting. Als ik mijn tulp kabels in de rood witte aansluiting doe zou ik dan geluid hebben via mijn versterker? Ik ga de tv aan de muur hangen dus vandaar dat ik het vantevoren even vraag voordat ik alles aansluit, ophang en het werkt niet. Omdat de rood witte aansluiting achterop staan met meerdere kleuren aansluitingen dacht ik ik vraag het ff. Als dit niet werkt zou ik me tv via de headphone jack aan moeten sluiten naar de versterker. Hier een foto van de achterkant van de tv:
pi_178681965
Nee, die rood/witte op de tv zijn INgang...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 22 april 2018 @ 21:19:32 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178682377
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Nee, die rood/witte op de tv zijn INgang...
Staat er nota bene bij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178683050
En geen idee of hdmi-bronnen worden doorgezet naar de av/scart in/out qua geluid.

Maar koptelefoon is het makkelijkst.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178683306
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:58 schreef Het_Bokje het volgende:
En geen idee of hdmi-bronnen worden doorgezet naar de av/scart in/out qua geluid.

Maar koptelefoon is het makkelijkst.
Bij de Scart aansluiting staat een pijltje in én uit.
Vroeger had ik daar een scartkabel aan zitten waar een rood/witte tulp aftakking op zat. Die ging in de versterker en dat werkte prima.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 22 april 2018 @ 22:17:08 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178683347
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij de Scart aansluiting staat een pijltje in én uit.
Vroeger had ik daar een scartkabel aan zitten waar een rood/witte tulp aftakking op zat. Die ging in de versterker en dat werkte prima.



In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178683363
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Nog beter.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 22 april 2018 @ 22:20:05 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178683397
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:17 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nog beter.
En dat voor 2,95
http://www.allekabels.nl/(...)-verloopstekker.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178683478
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:49 schreef BigSign het volgende:
Hallo,
[ afbeelding ]
Links van de tulp ingangen zit een optical out. Kijk of je die ingang ook op je versterker hebt en koop daar een kabeltje voor. Betere kwaliteit dan tulp
  zondag 22 april 2018 @ 22:39:23 #10
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_178683732
Pak je HDMI met ARC, dan kan je tenminste ook nog leuk via HDMI CEC met alleen de afstandsbediening van je televisie het volume regelen. Je versterker gaat dan ook aan en uit met de televisie. Mits je versterker daarmee om kan gaan natuurlijk.
Ik ben lelijk.
pi_178683796
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:24 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Links van de tulp ingangen zit een optical out. Kijk of je die ingang ook op je versterker hebt en koop daar een kabeltje voor. Betere kwaliteit dan tulp
Of gebruik HDMI.

TS wil 'm aan de muur hangen. Met zo'n scart ding komt de TV een eind naar voren, of je moet weer met haakse verloopkabels gaan klooien (en dan nog kan ie niet strak meer aan de muur)

Geld overigens ook als je de toslink poort gebruikt (de optische).

HDMI is de beste optie, en anders idd de koptelefoonuitgang.

Overigens.. nieuwe.. nieuwe 2ehands TV.. maar goed, dat maakt voor de vraagstelling niet uit. Ik vond 't al wat vreemd dat er zelfs nog een scart op zat, maar dat verklaart wel wat (En is in jouw geval misschien een voordeel dat je een ouder beestje hebt)
pi_178684649
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij de Scart aansluiting staat een pijltje in én uit.
Vroeger had ik daar een scartkabel aan zitten waar een rood/witte tulp aftakking op zat. Die ging in de versterker en dat werkte prima.
Ja, vroeger, nu niet meer ...

Sony CI+ TV's zetten de video en audio output via SCART op mute bij gebruik van de interne digitale tuner (maar niet bij analoge ontvangst). Dus als TS digitaal kijkt via de interne tuner gaat dit niet werken. En inderdaad worden externe HDMI bronnen ook niet doorgezet naar de SCART uitgang, dus bij gebruik van een externe ontvanger is dit ook niet de oplossing voor TS.
pi_178728087
Als het alleen gaat om het geluid van de tv zenders kun je ook het geluid van je digibox aansluiten op je versterker.

Scheelt een kabel naar de tv toe.

Tenzij je natuurlijk via CL+ kijkt
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  † In Memoriam † woensdag 25 april 2018 @ 10:52:47 #14
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178730098
Simpelste/goedkoopste manier is gewoon je TV via de 'earphone' uitgang naar je versterker, zo hangt het bij mij al jaren, werkt perfect. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178732341
Welke ingangen heeft je versterker? Plaats daar eens een foto van...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')