abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 april 2018 @ 20:28:48 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178681460
quote:
Rusland sluit IP-adressen Google uit omdat het blokkering chat-app Telegram “omzeilt”



Rusland heeft aangekondigd verschillende openbare IP-adressen van Google uit te sluiten omdat ze ervoor zouden zorgen dat de blokkering van chat-app Telegram omzeild kan worden.

Telegram weigerde deze week om de Russische geheime dienst FSB toegang te geven tot de (versleutelde) berichten van zijn gebruikers, waarop de Russische telecomautoriteit Roskomnadzor besliste om de berichtendienst te blokkeren. Omdat Google Telegram nog steeds gebruik laat maken van zijn IP-adressen om de blokkering te “omzeilen”, heeft Roskomnadzor nu ook heel wat IP-adressen van Google geblokkeerd, zegt het op zijn Twitter-account.

Google gebruikt de adressen om zijn zoekmachines te laten draaien en om andere internetdiensten aan te kunnen bieden. Aan het persagentschap RIA Novosti zei een woordvoerder van het Amerikaanse bedrijf dat Google “ervan op de hoogte is dat sommige gebruikers geen toegang meer hebben tot bepaalde diensten”. Ondanks het overheidsingrijpen zou Telegram toch nog steeds toegankelijk in Rusland.

Volgens stichter Pavel Doerov telt de chat-app wereldwijd 200 miljoen gebruikers, waarvan 7 procent in Rusland.

https://www.hln.be/ihln/i(...)am-omzeilt~a41dc1dc/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178681885
Wat ik vooral interessant vind; heeft whatsapp meer macht en wil de Russische overheid hun niet aanpakken of hebben zij allang de sleutels overgedragen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 22 april 2018 @ 20:52:41 #3
408813 crew  trein2000
pi_178681949
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:48 schreef Pendora het volgende:
Wat ik vooral interessant vind; heeft whatsapp meer macht en wil de Russische overheid hun niet aanpakken of hebben zij allang de sleutels overgedragen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178682653
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:48 schreef Pendora het volgende:
Wat ik vooral interessant vind; heeft whatsapp meer macht en wil de Russische overheid hun niet aanpakken of hebben zij allang de sleutels overgedragen?
whatsapp is niet populair in Rusland.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 22 april 2018 @ 22:46:05 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178683828
Er worden bergen IP adressen afgesloten op jacht naar Telegram.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_178684224
Wat een bullshit theater, er zijn genoeg alternatieve berichtendiensten die ook end to end encryptie bieden. En dan heb ik het niet eens over whatsapp (want die heeft blijkbaar backdoors). Telegram heeft een (op zijn minst) nogal dubieuze encryptie-implementatie en maakt ook geen gebruik van een bewezen veilige cipher, maar een of ander homegrown algoritme. Shady af. Het is ook niet alsof een ipblokkade niet te omzeilen is. Dat rusland nu zo'n opzichtige heksenjacht tegen telegram aan het voeren is, is toneelspel en pure desinformatie, met als doel de illusie kweken dat telegram blijkbaar zo veilig is dat zelfs het kremlin de berichten niet kan lezen. Daar vallen natuurlijk alleen naieve noobs voor.
pi_178684596
Andere versie van de feiten...:

quote:
Russia's FSB Blocked Telegram Over Fears of New Cryptocurrency, RBC Reports

Russia’s security services reportedly targeted the popular Telegram messaging service over its plans to launch a virtual currency that could undermine Russia’s ability to control its financial system.

Telegram launched the world's biggest initial coin offering (ICO) in 2018, raising a reported $1.7 billion for a new cryptocurrency called “Gram” since February. This week, Russian state regulators have attempted to shut down the messenger over its refusal to hand over encryption keys to private conversations, in the meantime disrupting the services of hundreds of online services.

A Federal Security Service (FSB) surveillance department official’s letter to colleagues obtained by the RBC business portal Friday claims that Russia’s efforts to ban Telegram “aren’t about the keys or terrorism.”

Instead, surveillance department staffer Roman Antipkin wrote that the FSB feared that Telegram’s ICO could lead to a “fully uncontrollable financial system” in the country.

“This isn’t bitcoin for fringe elements, this will be simple, reliable and uncontrollable. This threatens the country’s security,” RBC quotes Antipkin as writing.

The outlet confirmed the letter’s authenticity with an unnamed state official and an executive at a telecom provider.

According to RBC, Antipkin “often” represented the FSB surveillance department at various conferences, including on Russia’s new anti-terror legislation that would significantly expand surveillance powers over online correspondence when it comes into force this summer.

Under the "Yarovaya Law," Russian telecom and Internet providers will be forced to store all user communication data for 3 years.

RBC writes that a Russian court ruling to block Telegram last week accompanied news of the Gram cryptocurrency’s ICO, although the FSB has sought the app’s encryption keys since a deadly St. Petersburg terrorist attack in April 2017.

Telegram founder Pavel Durov has pledged “millions of dollars” in grants paid in the popular bitcoin cryptocurrency to support companies and individuals that provide online tools to allow Russians to sidestep internet censorship.
https://themoscowtimes.co(...)cy-rbc-reports-61223
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 23 april 2018 @ 02:26:21 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178685207
Ben altijd een beetje bang dat landen een eigen intranet gaan bouwen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 23 april 2018 @ 02:28:31 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178685219
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:53 schreef crystal_meth het volgende:
Andere versie van de feiten...:

[..]

https://themoscowtimes.co(...)cy-rbc-reports-61223
quote:
This week, Russian state regulators have attempted to shut down the messenger over its refusal to hand over encryption keys to private conversations, in the meantime disrupting the services of hundreds of online services.
Exact dezelfde versie van de feiten bedoel je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178685237
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2018 02:26 schreef cherrycoke het volgende:
Ben altijd een beetje bang dat landen een eigen intranet gaan bouwen.
Ik vermoed dat dat ook gaat gebeuren, of dat grote mediareuzen hun eigen netwerk met eigen devices gaan ontwikkelen welke weer met DRM gaan werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 april 2018 @ 07:30:39 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178687408
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_178687424
Waardeloos, eng land. Bah :P
pi_178687802
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 09:06 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Het werkt totdat het niet meer werkt en er wordt overgegaan op massamoord en gevangenschap op grote schaal. Dit soort censuur is een glijdende schaal naar een samenleving waar je echt niet in wilt wonen.

Ik kom regelmatig in China en ja de Chinese firewall werkt tot nu toe voor hetgeen het bedoeld is... maar wat een eng land gaat dat worden als het economisch minder gaat en het volk gaat morren... ik wil er niet eens aan denken ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')