abonnement Unibet Coolblue
pi_178673621
Ik gebruik in een verslag een citaat van Kees van der Leeuw, echter kan ik de originele bron niet vinden. Ik weet dat als je dan in de tekst wil verwijzen naar dat citaat (een bron in een bron dus), dat je dan "(Driessen, geciteerd in Swaen, 2014)" doet, maar dit betreft boeken. Hoe zit dit met een internetbron, zoals een artikel van het NRC? Daar staat dat citaat in wat ik wil hebben (net als in een aantal andere publicaties die ik kan vinden)

How to do dat
pi_178673647
Dit artikel: https://versbeton.nl/2014(...)-het-leven-dat-komt/

Ik wil dit daaruit citeren

“Een fabriek op een zeer groot terrein, ruim gebouwd, van verschillende kanten zichtbaar en gelegen aan de groote spoorlijn Rotterdam – Amsterdam, zal als reclame meer beteekenen dan eene fabriek met één front van 60 of 80 M. naar de Oostzeedijk. Worden daarenboven later nog eens moderne inrichtingen gemaakt, als woningen voor werklieden, sportterreinen, een tuin etc. dan zal ook onze “standing” als fabrikanten eene geheel andere zijn, dan thans het geval is.”

Hoe verwijs ik daarheen in de tekst dan?
  zondag 22 april 2018 @ 14:51:28 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_178673782
Op dezelfde manier? Een krantenartikel refereren doe je ook met de auteursnaam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178673868
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:51 schreef speknek het volgende:
Op dezelfde manier? Een krantenartikel refereren doe je ook met de auteursnaam.
Dus gewoon "(Van der Leeuw, geciteerd in Molenaar, 2014)" of "(geciteerd in Molenaar, 2014)"?
pi_178674115
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:55 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dus gewoon "(Van der Leeuw, geciteerd in Molenaar, 2014)" of "(geciteerd in Molenaar, 2014)"?
Als je citeert uit een krant dan moet je in je lijst met geraadpleegde publicaties uiteraard wel de datum van publicatie van de krant geven, alsmede het paginanummer. Je zult dus eerst na moeten gaan of het citaat dat je wil gebruiken wel in de gedrukte krant heeft gestaan, en niet alleen online.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')