abonnement Unibet Coolblue
pi_178669072
Het klinkt als een raar topic, maar laat me toch mijn verhaal even doen.

Als je met dit warme weer een heerlijk ijskoude cola drinkt met ijsblokjes wil er nog wel eens een boertje ontsnappen daarna. Ook na het eten van een verrukkelijk broodje kaas en broodje ham willen de luchtgoden uit je maag wel eens opspelen.

In onze maatschappij wordt dit lichamelijke verschijnsel tegengewerkt. Het mag niet.
Toch vind ik dat een kwalijke zaak.

Bij het tegenhouden van een boer (sorry dat ik dit woord gebruik) hoopt de lucht zich op in je maag en darmen waarbij je een onverkwikkelijk gevoel krijgt, om later te veranderen in een scheet of met vreselijke gevolgen tijdens een grote boodschap waarbij zonder kracht zetten zoveel druk ontstaat achter de uitwerpselen zodat de schoonmaker van het bedrijf daarna het horen en zien vergaat.

Volgens mij is het ook helemaal niet gezond zo'n gasbel in je darmen. Ik zie een opgeblazen worst voor me.

Dus als je boert voorkom je veel ongemak voor iedereen (een scheet ruikt ook altijd, een boer niet) en ben je volgens mij gezond bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigaartje op 22-04-2018 10:53:05 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 22 april 2018 @ 10:24:09 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178669238
Een boeren en bratten doen alleen provincialen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178669624
Yup boeren en ruften is gezond.
  zondag 22 april 2018 @ 10:52:37 #5
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_178669697
Als je boeren tegenhoudt dan zoekt de lucht vanzelf een andere uitweg. :P
pi_178670445
poep ophouden is ook ongezond, maar dat wil niet zeggen dat je overal maar je broek omlaag moet gaan trekken om een bruine trui te breien, waar iedereen van kan mee genieten.

als je moet boeren zoek dan gewoon een rustig plekje op en er is niks aan de hand.

derhalve een slechte topic.
pi_178678588
Wat is er mis met het woord "boer"?

Ik denk dat het gezondheidstechnisch geen ene reet uitmaakt (extreem is nooit goed). Kleine hoeveelheden lucht lossen op in je bloed en adem je gewoon uit, hetzelfde met scheten. Ideaal om grappen over te maken of als excuus maar wat in je bloed oplost is echt geen boer/scheet meer. Normale scheten zijn gassen geproduceerd door bacteriën in de darmen, grotere hoeveelheden "boerlucht" kunnen wel de andere kant bereiken. Als je als kind goed bent in het trucje voor het vullen van je maag met lucht kun je een hoop lol hebben (waar je als volwassene wat minder trots op bent). :@
Het duurt niet lang voor je vriendjes denken dat je dat scheetgeluid op een andere manier maakt.
Het is dat ik toen al niet de lol kon inzien van dit soort humor anders hadden we echt veel lol kunnen hebben. Toch moesten we een keer proberen of ons idee zou werken, het antwoord was vrij overtuigend...

Neuspeuteren met je vingers en het product doorslikken is ook goed voor je (heeft met het immuunsysteem te maken). Zolang niemand je ziet tenminste, het negatieve effect van iemand die je ziet peuteren is 1000x zo sterk als het nauwelijks te meten positieve effect van dat spul doorslikken. Kortom, al zou boeren goed voor je zijn, de reacties van de mensen hebben een veel groter effect dan een boer ooit goed zou kunnen maken (In de Westerse cultuur).
  zondag 22 april 2018 @ 18:38:27 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178678703
Het is bewezen dat mensen die goed boeren ook succesvol zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178678858
Het voordeel van complete controle over boeren (we konden letterlijk vrij ademen met onze maag, al krijgt je bloed dan natuurlijk geen lucht) is dat ik als volwassene op ieder moment de grootste boer kan loslaten zonder dat iemand het merkt, in sommige gevallen best handig.
pi_178678921
quote:
13s.gif Op zondag 22 april 2018 11:39 schreef fespo het volgende:
poep ophouden is ook ongezond, maar dat wil niet zeggen dat je overal maar je broek omlaag moet gaan trekken om een bruine trui te breien, waar iedereen van kan mee genieten.

als je moet boeren zoek dan gewoon een rustig plekje op en er is niks aan de hand.

derhalve een slechte topic.
Je hebt ook een slecht toetsenbord.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178883352
Geen last van in de keet tijdens de schaft.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_178884185
quote:
13s.gif Op zondag 22 april 2018 11:39 schreef fespo het volgende:
poep ophouden is ook ongezond, maar dat wil niet zeggen dat je overal maar je broek omlaag moet gaan trekken om een bruine trui te breien, waar iedereen van kan mee genieten.

als je moet boeren zoek dan gewoon een rustig plekje op en er is niks aan de hand.

derhalve een slechte topic.
pi_178942446
Met een beetje opletten kun je overtollig maaggas toch laten ontsnappen zonder dat het al te erg opvalt? Gewoon je mond dichthouden, het gas kan nog via je neus weg, erop letten dat het niet te snel gaat, dan maakt het nauwelijks geluid.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178942762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 20:52 schreef Wandeling het volgende:
Met een beetje opletten kun je overtollig maaggas toch laten ontsnappen zonder dat het al te erg opvalt? Gewoon je mond dichthouden, het gas kan nog via je neus weg, erop letten dat het niet te snel gaat, dan maakt het nauwelijks geluid.
Daar ga ik niet aan beginnen. ghehehehe
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178946108
Verhuizen naar een Aziatisch land, als je daar na het eten een flinke boer laat is het een groot compliment voor de kok :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')