abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 april 2018 @ 16:05:36 #1
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178656371
Ik zit met iets vaags:

Ik kan programma's of bestanden (waar dan ook op welke disk) toevoegen aan m'n startmenu. Maar de andere accounts kunnen dat niet.

Als ik kijk naar waar de snelkoppelingen staan op de disk valt me het volgende op:
Mijn bestandslocatie:
C:\Users\[USERNAME]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Bestandslocatie van (ALLE) andere accounts:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Enig idee of dat er iets mee te maken heeft?
Ik wil gewoon bij de andere accounts ook wat programma's en bestanden op het startmenu hebben, maar de optie "Aan start vastmaken" ontbreekt en een snelkoppeling direct in die map kopieren mag niet.
pi_178656719
Ik heb geen directe oplossing voor je probleem, maar wel een work-around; heb je wel eens gehoord van Launchy? Als je dat eenmaal hebt gebruikt, ga je nog maar zelden terug naar je startmenu.
pi_178656789
(Gratis via https://ninite.com trouwens)
  zaterdag 21 april 2018 @ 16:36:17 #4
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178656935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:25 schreef Sun-dried_Potato het volgende:
Ik heb geen directe oplossing voor je probleem, maar wel een work-around; heb je wel eens gehoord van Launchy? Als je dat eenmaal hebt gebruikt, ga je nog maar zelden terug naar je startmenu.
hm, daar kan ik wel eens naar kijken, zeker als er geen gewone oplossing is. Dank je
pi_178658569
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:36 schreef Cryothic het volgende:

[..]

hm, daar kan ik wel eens naar kijken, zeker als er geen gewone oplossing is. Dank je
Np. Het is super lightweight, dus je kan het prima uitproberen zonder dat het je windows gelijk nogal fuckt ofzo :P
  zaterdag 21 april 2018 @ 19:12:44 #6
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_178658971
Is niet vaag, is by Design.

Jouw account is tien tegen één een beheerders account, met alle rechten om dat soort dingen te doen. De andere accounts zijn 'standaard' accounts, met beperkte rechten. En die mogen dat niet doen.

kijk maar eens bij gebruikersbeheer naar de andere accounts.
  zondag 22 april 2018 @ 00:14:28 #7
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178665014
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:12 schreef versterker het volgende:
Is niet vaag, is by Design.

Jouw account is tien tegen één een beheerders account, met alle rechten om dat soort dingen te doen. De andere accounts zijn 'standaard' accounts, met beperkte rechten. En die mogen dat niet doen.

kijk maar eens bij gebruikersbeheer naar de andere accounts.
klopt. maar kan ik als admin ook niks bij de andere accounts plaatsen?
  zondag 22 april 2018 @ 00:29:11 #8
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_178665165
Elke gebruiker heeft een eigen profielmap (USERNAME) in C:\Gebruikers, de map die jij beschrijft (C:\Users\[USERNAME]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs) is voor snelkoppelingen die voor elke gebruiker verschillend kan zijn. Meestal zijn dit programma's die zich per gebruiker laten installeren. Dit zijn ook programma's die elke standaard gebruiker (geen beheerder) kan installeren, omdat hij hooguit zijn eigen profiel ermee kan beschadigen.

In de andere map (C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs) staan snelkoppelingen die bij elke gebruiker in zijn menu verschijnen. Meestal van programma's die zich computerbreed, dus voor elke gebruiker installeren. De gebruiker moet beheerder zijn om dit soort programma's te installeren, omdat hij niet alleen hijzelf, maar ook alle andere gebruiker gebruikers ermee te maken krijgen. Bij mij is het bijvoorbeeld Microsoft Office en Teamviewer.

Vroeger kon je daar wel snelkoppelingen aanmaken die je dan bij alle accounts zag...
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 22 april 2018 @ 08:37:07 #9
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178667683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:29 schreef Zeus1981 het volgende:
Elke gebruiker heeft een eigen profielmap (USERNAME) in C:\Gebruikers, de map die jij beschrijft (C:\Users\[USERNAME]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs) is voor snelkoppelingen die voor elke gebruiker verschillend kan zijn. Meestal zijn dit programma's die zich per gebruiker laten installeren. Dit zijn ook programma's die elke standaard gebruiker (geen beheerder) kan installeren, omdat hij hooguit zijn eigen profiel ermee kan beschadigen.

In de andere map (C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs) staan snelkoppelingen die bij elke gebruiker in zijn menu verschijnen. Meestal van programma's die zich computerbreed, dus voor elke gebruiker installeren. De gebruiker moet beheerder zijn om dit soort programma's te installeren, omdat hij niet alleen hijzelf, maar ook alle andere gebruiker gebruikers ermee te maken krijgen. Bij mij is het bijvoorbeeld Microsoft Office en Teamviewer.

Vroeger kon je daar wel snelkoppelingen aanmaken die je dan bij alle accounts zag...
Ah, duidelijk.

Tja, het gaat hier om accounts van m'n kinderen, dus ik zit niet echt te springen om ze administrator te maken. Maar als ik snelkoppelingen van mijn account (c:\users\etc) kopieer naar c:\programdata\etc dan zien zij ze niet. Zal dan ook wel een rechten dingetje zijn.

ik heb net wel ff getest door een account aan te merken als admin, Start aan te passen, en daarna weer terug te zetten naar standaardgebruiker. Dat lijkt wel te werken. Hoop ik alleen dat ze verder geen rare rechten hebben gekregen nu :D
  zondag 22 april 2018 @ 10:08:47 #10
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_178668732
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:37 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.

Tja, het gaat hier om accounts van m'n kinderen, dus ik zit niet echt te springen om ze administrator te maken. Maar als ik snelkoppelingen van mijn account (c:\users\etc) kopieer naar c:\programdata\etc dan zien zij ze niet. Zal dan ook wel een rechten dingetje zijn.

ik heb net wel ff getest door een account aan te merken als admin, Start aan te passen, en daarna weer terug te zetten naar standaardgebruiker. Dat lijkt wel te werken. Hoop ik alleen dat ze verder geen rare rechten hebben gekregen nu :D
Als het goed is niet ;)
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 22 april 2018 @ 11:00:35 #11
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178669826
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:08 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Als het goed is niet ;)
Ik heb het idee dat dat account nu zomaar bij alle mappen op de HDD kan, maar goed... :D :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')