abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 april 2018 @ 23:18:26 #226
21467 franske19
Hit the deck!
pi_178684202
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:57 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Alsof onze kneusjes ook maar enige kans maken om door de voorrondes CL te komen :D
Je moet altijd voor het hoogste gaan. Niemand had verwacht dat Ajax vorig jaar de finale van de EL zou behalen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 22 april 2018 @ 23:20:23 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178684232
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:16 schreef RensAjacied het volgende:
Wanneer is Reiziger klaar voor Ajax 1 denken jullie?
Laat hem eerst nog maar eens ervaring op doen als hoofdtrainer van een Eredivisieclub.
Oh.
pi_178684305
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Je moet altijd voor het hoogste gaan. Niemand had verwacht dat Ajax vorig jaar de finale van de EL zou behalen.
EL gaat dan ook nergens over. Pauperclubjes als Djnepr halen ook de finale. Toernooi van mislukkelingen en clubs die hun reserves op laten draven.
pi_178684530
de moeder
  maandag 23 april 2018 @ 07:53:34 #230
21467 franske19
Hit the deck!
pi_178686962
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:26 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Maar het is geen tastbare prijs.
Dus jij zou liever de knvb beker winnen? Dat is echt een nietszeggende prijs. Enige wat in Nederland telt is de titel.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_178687307
Feyenoord heeft gister meer prijzen gewonnen dan Ajax de afgelopen 4 seizoenen bij elkaar. Wat gaat er mis jongens?
pi_178687328
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:53 schreef franske19 het volgende:

[..]

Dus jij zou liever de knvb beker winnen? Dat is echt een nietszeggende prijs. Enige wat in Nederland telt is de titel.
Het is leuk voor de club om een prijs te winnen, maar zo'n Europese campagne van vorig jaar was echt puur genot. Het gaat toch ook om de weg ernaar toe. We werden kampioen onder De Boer, maar we hebben ons het hele jaar geërgerd, terwijl we vorig jaar een half jaar genoten hebben, maar uiteindelijk zonder prijs stonden. Tien keer liever dat laatste, want ik kijk voetbal voor mijn plezier.
  maandag 23 april 2018 @ 09:00:38 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178687359
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:57 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Het is leuk voor de club om een prijs te winnen, maar zo'n Europese campagne van vorig jaar was echt puur genot. Het gaat toch ook om de weg ernaar toe. We werden kampioen onder De Boer, maar we hebben ons het hele jaar geërgerd, terwijl we vorig jaar een half jaar genoten hebben, maar uiteindelijk zonder prijs stonden. Tien keer liever dat laatste, want ik kijk voetbal voor mijn plezier.
nog zo'n jaar met leuk voetbal zonder prijs had je denk ik toch ook wel weer minder gevonden, al kan het blijkbaar nog altijd erger.
  maandag 23 april 2018 @ 09:08:01 #234
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178687423
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

nog zo'n jaar met leuk voetbal zonder prijs had je denk ik toch ook wel weer minder gevonden, al kan het blijkbaar nog altijd erger.
Het Feyenoord van Amsterdam
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 23 april 2018 @ 09:08:21 #235
21467 franske19
Hit the deck!
pi_178687425
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:54 schreef tompsv18 het volgende:
Feyenoord heeft gister meer prijzen gewonnen dan Ajax de afgelopen 4 seizoenen bij elkaar. Wat gaat er mis jongens?
Niets. Gaat geweldig hoor. We pakken weer de prijs voor de rijkste club van Nederland dit seizoen. Hoppa.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 23 april 2018 @ 09:11:37 #236
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178687458
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:16 schreef RensAjacied het volgende:
Wanneer is Reiziger klaar voor Ajax 1 denken jullie?
nog een paar tussenseizoenen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_178687601
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

nog zo'n jaar met leuk voetbal zonder prijs had je denk ik toch ook wel weer minder gevonden, al kan het blijkbaar nog altijd erger.
Een jaar met leuk voetbal gaat bij mij altijd boven een saai seizoen met prijs. Het is niet alsof ik die prijs zelf in ontvangst neem of dat ik enorm trots ben op mijn club omdat ze de Eredivisie gewonnen hebben. Drie maanden later begin je weer op nul.

Ik zal de Europa League-campagne gewoon nooit vergeten. Ik was veel trotser op dat Ajax dan op het Ajax van De Boer dat vier titels pakte, waarbij ik iedere week weer 90 minuten van mijn leven had vergooid.

Een titel is alleen leuk als je er ook het hele jaar van kan genieten, vind ik. De laatste titel van Ajax nam ik voor kennisgeving aan, omdat ik vaak genoeg een wedstrijd oversloeg en het saaie voetbal beu was.
  maandag 23 april 2018 @ 09:51:03 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178687925
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:27 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Een jaar met leuk voetbal gaat bij mij altijd boven een saai seizoen met prijs. Het is niet alsof ik die prijs zelf in ontvangst neem of dat ik enorm trots ben op mijn club omdat ze de Eredivisie gewonnen hebben. Drie maanden later begin je weer op nul.

Ik zal de Europa League-campagne gewoon nooit vergeten. Ik was veel trotser op dat Ajax dan op het Ajax van De Boer dat vier titels pakte, waarbij ik iedere week weer 90 minuten van mijn leven had vergooid.

Een titel is alleen leuk als je er ook het hele jaar van kan genieten, vind ik. De laatste titel van Ajax nam ik voor kennisgeving aan, omdat ik vaak genoeg een wedstrijd oversloeg en het saaie voetbal beu was.
Ben het niet helemaal met je eens al moet ik zeggen dat ik ook wel blij vlagen genoten heb afgelopen seizoen al ontbrak Europees het nodige geluk niet.

Als ik dan toch iets onvergetelijks wil melden dan kom ik op 95 uit, dat was goed voetbal met prijzen maar toen was jij misschien te jong.
pi_178688077
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben het niet helemaal met je eens al moet ik zeggen dat ik ook wel blij vlagen genoten heb afgelopen seizoen al ontbrak Europees het nodige geluk niet.

Als ik dan toch iets onvergetelijks wil melden dan kom ik op 95 uit, dat was goed voetbal met prijzen maar toen was jij misschien te jong.
1995 was het eerste voetbal dat ik bewust meemaakte. Was toen bijna tien jaar oud. Voetbaltechnisch had ik er nog niet zoveel verstand van, maar achteraf alles enorm vaak teruggezien. Natuurlijk was dat onvergetelijk, maar dat waren andere tijden met een andere (eerlijkere) opzet van de CL.

Een Nederlandse club kan de CL nooit meer winnen, dus zijn we toegewezen aan de EL. En ja, we hadden af en toe geluk, maar de beleving was fantastisch. Dat heb je niet in de eredivisie. Op Ajax-Twente na misschien.
  maandag 23 april 2018 @ 11:54:33 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178689750
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:27 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Een jaar met leuk voetbal gaat bij mij altijd boven een saai seizoen met prijs. Het is niet alsof ik die prijs zelf in ontvangst neem of dat ik enorm trots ben op mijn club omdat ze de Eredivisie gewonnen hebben. Drie maanden later begin je weer op nul.

Ik zal de Europa League-campagne gewoon nooit vergeten. Ik was veel trotser op dat Ajax dan op het Ajax van De Boer dat vier titels pakte, waarbij ik iedere week weer 90 minuten van mijn leven had vergooid.

Een titel is alleen leuk als je er ook het hele jaar van kan genieten, vind ik. De laatste titel van Ajax nam ik voor kennisgeving aan, omdat ik vaak genoeg een wedstrijd oversloeg en het saaie voetbal beu was.
Ik kan me hier wel in vinden, want tijdens die Europa League campagne leefden we weken er naar toe (al vond ik die hoge stress tijdens die potjes ook maar vervelend vaak :') ), en bij een kampioenschap is het vaak één dag een beetje feestvieren en de dag erna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag en gaan ze al weer vooruit kijken naar het volgende seizoen.

Dus ja, vermaak is zeker belangrijker. Helaas kon Ajax dit seizoen zowel geen vermaak bieden, als geen prijs winnen. Dan zaten we dus echt naar niets te kijken.
Oh.
  maandag 23 april 2018 @ 11:56:29 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178689800
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben het niet helemaal met je eens al moet ik zeggen dat ik ook wel blij vlagen genoten heb afgelopen seizoen al ontbrak Europees het nodige geluk niet.

Als ik dan toch iets onvergetelijks wil melden dan kom ik op 95 uit, dat was goed voetbal met prijzen maar toen was jij misschien te jong.
Geluk hoort toch ook een beetje bij de sport, werkelijk elke club die wat wint heeft wel ergens een keer geluk gehad. Zelfs Real Madrid heeft dat vaak genoeg gehad toen ze de CL's wonnen de laatste jaren.
Oh.
pi_178689931
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste breekt je wel op, je kunt echt niet telkens kwaliteit met kwaliteit vervangen. Helemaal omdat Ajax, op een uitzondering na, ook niet voor de ervaren krachten gaat, maar juist de jonge talenten wat een gok is. Het is geen FIFA of Football Manager natuurlijk. Je ziet bij Ajax ook met die Colombianen, je haalt er drie, twee zijn er gewoon een miskoop tot op heden en de derde was niet eens twaalf maanden te houden. Zou me ook niet verbazen als zo'n Tagliafico gewoon weg is bij een goed WK. Je blijft dus constant bezig.

Ik denk niet mager, realistisch eerder. De afstand tussen de top drie onderling en de rest is ook wat kleiner geworden denk ik :). Het zegt veel dat in principe de top drie de echte toppers bij de subtop vrij moeilijk meer kan weghalen. Zo'n Alireza is al zo goed als onhaalbaar voor Ajax of PSV.
Het lukt clubs als Basel, Olympiakos, Celtic en Red Bull Salzburg toch ook? Dat zijn tegenwoordig vergelijkbare competities met de Nederlandse. Deze clubs hebben met Ajax gemeen dat ze financieel een gigantische voorsprong hebben op de rest.

De leiding van Ajax faalt echter al jaren keihard om met deze voorsprong de concurrentie op definitieve achterstand te zetten.
  maandag 23 april 2018 @ 12:11:54 #243
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178690104
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het lukt clubs als Basel, Olympiakos, Celtic en Red Bull Salzburg toch ook? Dat zijn tegenwoordig vergelijkbare competities met de Nederlandse. Deze clubs hebben met Ajax gemeen dat ze financieel een gigantische voorsprong hebben op de rest.

De leiding van Ajax faalt echter al jaren keihard om met deze voorsprong de concurrentie op definitieve achterstand te zetten.
volgens mij valt dat financiële verhaal wel mee
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_178690136
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

volgens mij valt dat financiële verhaal wel mee
Wel als je het kapitaal op de bank laat staan, in plaats van op het veld.
  maandag 23 april 2018 @ 12:24:29 #245
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_178690315
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

volgens mij valt dat financiële verhaal wel mee
Het feit dat Feyenoord vorig jaar boven ons is geëindigd is werkelijk een schande als je kijkt naar geld op de bank, de jaren CL die we hebben gehad en de verkopen van spelers. Vergelijk dat eens met Feyenoord de laatste jaren en zeg dan nog eens dat het wel meevalt
  maandag 23 april 2018 @ 12:30:34 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178690414
quote:
‘Ajax laat net als Bayern, Barça en City oog vallen op talent van Grêmio’

Ajax heeft met onder meer Lasse Schöne, Carel Eiting, Frenkie de Jong en Noussair Mazraoui een aantal spelers in de selectie die op de positie van controlerende middenvelder uit de voeten kunnen en Erik ten Hag krijgt mogelijk volgend seizoen nog iemand voor die positie tot zijn beschikking. ESPN weet namelijk te melden dat Victor Bobsin bij de nummer twee van de Eredivisie op het lijstje staat.

Bobsin staat nog tot 2019 onder contract bij zijn huidige werkgever Grêmio en maakt vooralsnog vooral zijn minuten in het beloftenelftal van de club uit Porto Alegre. De achttienjarige controleur begon in de jeugdopleiding oorspronkelijk als verdediger, maar schoof in de loop der jaren een linie naar voren en wordt op die positie tot een van de grootste Braziliaanse talenten van het moment gerekend.

De middenvelder stond in oktober van het afgelopen jaar tijdens het WK Onder-17 in India bij alle zeven wedstrijden die Brazilië op dat toernooi afwerkte in de basis en speelde zich daardoor ook in de kijker bij een aantal Europese clubs. Volgens ESPN is Ajax bepaald niet de enige met interesse in Bobsin en dingen enkele van de grootste clubs van dit moment naar zijn hand.

De Duitse afdeling van de Amerikaanse sportzender schrijft dat Borussia Dortmund een van de andere gegadigden is, terwijl ook Bayern München, Manchester City en Atlético Madrid strijden om de handtekening van het talent. Daarnaast heeft Barcelona naar verluidt zijn interesse in Bobsin bij Grêmio kenbaar gemaakt toen het in januari een akkoord bereikte over de transfer van Arthur Melo.
Geen idee hoe betrouwbaar ESPN is :P lijkt me wel redelijk toch, hoop wel dat er een controlerende middenvelder bij komt. Schöne kan je eigenlijk wel uitzwaaien en dan kan die nieuwe controleur met Eiting strijden om de nummer 6 positie. Dan ook nog een vervanger voor Ziyech halen en Siem ook uitzwaaien en dan maar Mazraoui gebruiken als halfspeler #4
Oh.
pi_178690423
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:54 schreef tompsv18 het volgende:
Feyenoord heeft gister meer prijzen gewonnen dan Ajax de afgelopen 4 seizoenen bij elkaar. Wat gaat er mis jongens?
Waar waren dit soort posts toch toen we 4 keer achter elkaar kampioen werden onder koning Frank.
Simpele usertjes van andere clubs die hier komen posten. :') Infinite sadness.

OT: Kutseizoen gelukkig bijna voorbij, nog 1 leuke pot.
  maandag 23 april 2018 @ 12:40:44 #248
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178690563
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 12:31 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Waar waren dit soort posts toch toen we 4 keer achter elkaar kampioen werden onder koning Frank.
Waarom zouden ze tijdens een kampioensjaar gaan zeggen dat er helemaal niets in Amsterdam is? _O- Dan zou het nergens op slaan, nu is het gewoon terechte banter.
Oh.
pi_178690655
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze tijdens een kampioensjaar gaan zeggen dat er helemaal niets in Amsterdam is? _O- Dan zou het nergens op slaan, nu is het gewoon terechte banter.
Haha ik snap gewoon die trieste aandrang niet. Ben ook niet in die seizoenen bij hun in de topics gaan lopen ouwehoeren. Blijkt toch maar weer dat ook supporters van die baggerclubs veel interesse in Ajax hebben, gelukkig heb ik daar zelf geen last van.
  maandag 23 april 2018 @ 12:52:35 #250
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178690718
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2018 12:48 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Haha ik snap gewoon die trieste aandrang niet. Ben ook niet in die seizoenen bij hun in de topics gaan lopen ouwehoeren. Blijkt toch maar weer dat ook supporters van die baggerclubs veel interesse in Ajax hebben, gelukkig heb ik daar zelf geen last van.
Ik kom ook wel eens in die andere clubtopics, maar heb dan nooit zo de behoefte om te trollen. Allemaal zo voorspelbaar vaak wat er dan uitkomt, en niet zo interessant. Maar het boeit me ook niet zo als mensen dat hier wel komen doen, vind zelf de meningen van andere clubsupporters ook best prima om te lezen als ze goed onderbouwd zijn.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')