abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 april 2018 @ 19:43:38 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178644910
Woningmarkt in vier grote steden kookt droger en droger

quote:
20 april 2018 12:35

Het wordt met de week lastiger om in de vier grote steden een huis te vinden. Het aanbod is zo schraal, dat er steeds minder verkocht wordt. Voor het eerst in bijna vier jaar daalde het aantal verkochte woningen in zowel Amsterdam, Rotterdam, Utrecht als Den Haag.



De daling van het aanbod gaat gepaard met nog altijd stijgende prijzen. Het afgelopen kwartaal gingen koopwoningen voor gemiddeld 9 procent meer weg dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder, berekende het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Lees ook: Droomhuis gevonden? Zo doe je het winnende bod

Rotterdam het nieuwe Amsterdam?

Niet geheel verrassend, in de vier grote steden was die prijsstijging hoger. Rotterdam spant de kroon. Daar werden huizen bijna 15 procent duurder. In Utrecht is de stijging met 11 procent het kleinst.



Wie op zoek is naar een appartement heeft waarschijnlijk het meeste geduld nodig. Het aantal verkochte appartementen daalde het vorige kwartaal met ruim 10 procent, terwijl de prijzen stegen met 12,5 procent. De grote prijsstijging en de grote verkoopdaling laten zien hoe krap de woningmarkt op dit moment is.

Definitieve versus voorlopige cijfers

Het CBS kijkt naar de cijfers van het Kadaster. Daarin zijn de daadwerkelijke transacties van woningen te zien. Deze cijfers lopen een aantal weken achter op de cijfers die makelaars presenteren. Die zijn gebaseerd op voorlopige koopcontracten en dus niet op definitieve verkoop.


In de meest actuele NVM-cijfers spant Den Haag de kroon, met een prijsstijging van maar liefst 24 procent. Is het dan onmogelijk om nog ergens een huis te vinden? Nee, lieten we eerder zien:

RTL Z / Gert-Jan Verstegen
Beste FOK!kers,

Allereerst: vanwege m'n werk en daarbij het buitengewoon mooie weer voor de tijd van het jaar restte mij deze week weinig tijd voor de dagelijkse gebruiker van deze zeer informatieve website. Maar het is niet anders, dus u zult het hiermee af en toe moeten doen. Mijn partner en ik genieten uiteraard dagelijks van alle heerlijkheden in Haarlem en omgeving :9~ :Y) :9, maar evengoed kon ik vandaag een gaatje vinden. Dus doe ik vandaag wederom rijkelijk verslag avan de stand van zaken op de tegenwoordige woningmarkt aan u.

Hoewel in het Haerlemsche de laatste tijd al flink geanticipeerd werd op het landelijke probleem. *) Wij Haerlemmers blijven daarbij ergens toch uit het heetste gedeelte van het spreekwoordelijke dal, nu er in onze stad in één jaar tijd al ruim 1200 nieuwe woningen opgeleverd zijn. :s) :s) :s) Spoedig zullen er nog veel meer gaan volgen, waaronder de waardige koopsector voor kapitaalkrachtige mensen. Ondanks alles wordt de ganse Randstad vandaag de dag in een fors toenemende mate overspoeld met de gevolgen van de krapte op een steeds heter wordende huizenmarkt. :%

Enfin. ''We zullen het gas snel lager moeten zetten, of zelfs helemaal uit'', ware het niet dat deze kwestie toch net even gecompliceerder ligt. ;) Inderdaad: ongeacht alle goede ontwikkelingen op economische vlak in een vrij breed spectrum *), moet ons van het hart dat wij ons hier af en toe ook best zorgen maken over het wel en wee van starters en vele andere zoekenden. :{ ;( Dus ja, ongeacht alle goede facetten van een prima geoliede economie *), zal er getracht moeten worden de woningmarkt ook weer vlot te trekken voor alle betrokkenen en tevens cliënten, mij dunkt.

Wat kan ik zeggen? ''Er zijn nog vele wachtenden voor u, maar uiteraard kan een goed budget niet zelden wonderen verrichten om alsnog 'n appartement(je) te scoren in de grote steden.'' Aan huurders in het middensegment en sociale huurders zal steeds meer aandacht besteed gaan worden. *) Dit zal in de nabije toekomst gaan geschieden middels het bijbouwen van woningen in het groen. >:O Geheel conform de eisen van deze tijd :s) :s) :s) zullen die woningen te zijner tijd opgeleverd worden zonder gasaansluiting. ;) Voorts zouden ze ook ten goede moeten gaan komen aan burgers met verschillende inkomens om een goede doorstroming te kunnen bewerkstelligen. B:)B

Als in de wijde omgeving gewaardeerd Haerlemsch burger, maken wij ons in de randstedelijke agglomeraties thans in toenemende mate het meest zorgen over kapitaalkrachtige burgers en tevens edele kopers. :s) :s) :s) En dan heb ik het over zeer gewaardeerde economen; zij die nu ook in een toenemende mate in de verdrukking gaan komen door het slinkende aanbod versus gelijkwaardige kandidaten die evengoed het maximale ervoor willen betalen. *)

Welnu, in onze optiek verdienen zij - geheel naar onze goeddunken *) - snel een waardige koopwoning in stad en omgeving, temeer omdat deze mensen in de regel net als wij een prima economische bijdrage leveren aan ons land. Desalniettemin wens ik óók alle andere wachtenden van allerhande pluimage oprechte beterschap voor de toekomst. :Y)

Goed, met oprechte dank aan Gert-Jan Verstegen, als plaatser van dit artikel op RTL Z eerder vandaag, wens ik u allen voor nu een fijn weekend toe!!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 20 april 2018 @ 19:47:53 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178645003
tsja, in de dorpen doen ze allemaal nieuwe woningen bouwen die voor 500.000 als starterswoningen worden gelabeld.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178645011
Niet zo vreemd als het veelal word opgekocht door grote investeerders (zoals bepaalde leden van ons koningshuis :') ) en in de verhuur word gegooid voor de hoofdprijs en/of omdat ze er op blijven zitten en dan voor de jackpot verkopen.

Gewoon een herhaling van wat dezelfde figuren in Londen hebben gedaan.
Wil je straks in de randstad werken? Prima.. kan alleen als de werkgever je woning betaalt.
Met als bijkomend gevolg geen rechten als je ontslagen wordt.
  vrijdag 20 april 2018 @ 19:49:02 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178645033
Goeie tijd om je huis in de randstad te verkopen, wat in het oosten te kopen en nog maar 20 uur te gaan werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 20 april 2018 @ 19:51:43 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178645087
Ik wacht nog een jaartje met verkopen. Tot de prijzen zo enorm gestegen zijn dat het niet meer te betalen is. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 20 april 2018 @ 19:57:13 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178645212
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik wacht nog een jaartje met verkopen. Tot de prijzen zo enorm gestegen zijn dat het niet meer te betalen is. _O-
Het nadeel is alleen dat je in de meeste gevallen ook weer wat moet terugkopen, en daarvoor betaal je dus ook de hoofdprijs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178645266
Plannen plannen plannen..

Maar bouwen?

Wordt een leuke bubbel dit. Met als schuldige de overheid die er veel te weinig tegen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 april 2018 @ 20:00:57 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178645273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen dat je in de meeste gevallen ook weer wat moet terugkopen, en daarvoor betaal je dus ook de hoofdprijs.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Goeie tijd om je huis in de randstad te verkopen, wat in het oosten te kopen en nog maar 20 uur te gaan werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 20 april 2018 @ 20:02:31 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178645309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen dat je in de meeste gevallen ook weer wat moet terugkopen, en daarvoor betaal je dus ook de hoofdprijs.
:Y Gelukkig wil ik kleiner gaan wonen. Heb nu 5 kamers en heb genoeg aan 3 kamers. Daarnaast een flinke overwaarde van ongeveer 150k. Op basis van prijs per vierkante meter. 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178645450
Boeiend.
  vrijdag 20 april 2018 @ 20:18:46 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178645618
Je zal vorig jaar maar een huis gekocht hebben en slechts 15% rendement hebben.

Technologie aandelen verdubbelden in een jaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 20 april 2018 @ 20:19:45 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178645628
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:09 schreef loni55 het volgende:
Boeiend.
Het doet er eigenlijk maar weinig toe wat u persoonlijk wel/ niet 'boeiend' vindt.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_178646169
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Het doet er eigenlijk maar weinig toe wat u persoonlijk wel/ niet 'boeiend' vindt.
Datzelfde geldt voor je ook. En nu?
  vrijdag 20 april 2018 @ 20:53:27 #14
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_178646196
De huizenmarkt is ziek :')

Mijn zusje heeft 1,5 jaar geleden haar (hun) nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en gaan scheiden. Gekocht voor 350K en na 3 dagen in de verkoop verkocht voor 475K :')
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:02:12 #15
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178646325
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor je ook. En nu?
Tja, wat nu? :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:53 schreef Lidl het volgende:
De huizenmarkt is ziek :')

Mijn zusje heeft 1,5 jaar geleden haar (hun) nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en gaan scheiden. Gekocht voor 350K en na 3 dagen in de verkoop verkocht voor 475K :')
Naast oververhitting ofwel 'flinke koorts op de huizenmarkt' is hierbij toch ook sprake v.e. ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar toch.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:04:12 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178646364
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Goeie tijd om je huis in de randstad te verkopen, wat in het oosten te kopen en nog maar 20 uur te gaan werken
In het oosten....really....

Ik blijf wel zitten waar ik zit. Op deze manier wordt ik elk jaar tienduizenden euro's 'rijker'. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178647086
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

:Y Gelukkig wil ik kleiner gaan wonen. Heb nu 5 kamers en heb genoeg aan 3 kamers. Daarnaast een flinke overwaarde van ongeveer 150k. Op basis van prijs per vierkante meter. 8)7
Dan lig je straks als rijk man op het kerkhof.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:43:18 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178647087
Helemaal geen goede zaak. Het is gewoon een vorm van inflatie..

Ze zouden wel een belasting mogen heffen voor beleggers die woningen opkopen om vervolgens te verhuren. Dus dat eigen woningbezit belastingvrij is, en dat tweede woningen een soort HWF van 2% betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:44:03 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178647095
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
tsja, in de dorpen doen ze allemaal nieuwe woningen bouwen die voor 500.000 als starterswoningen worden gelabeld.
Komen er tenminste geen tokkies in de dorpen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178647118
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:43 schreef LXIV het volgende:
Helemaal geen goede zaak. Het is gewoon een vorm van inflatie..

Inflatie is goed voor een land maar het is vaak wat jammer voor de mensen die onderaan zitten.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:47:51 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178647151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inflatie is goed voor een land maar het is vaak wat jammer voor de mensen die onderaan zitten.
Ik zit helemaal niet onderaan. Maar wat heb ik eraan als de huizen steeds duurder worden? Ik kan toch niet cashen want ik zal ergens moeten wonen. Het geld voor mijn kinderen? Die zijn dat dan weer kwijt op een duurder huis voor hen. Het heeft geen zin. Huizen moeten gewoon betaalbaar zijn op een normaal salaris. Dan kunnen jonge Nederlandse gezinnen een start maken, ipv dat wij toekomstige generaties uit Afrika moeten importeren omdat een gezin en kinderen hier onbetaalbaar zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178647424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inflatie is goed voor een land maar het is vaak wat jammer voor de mensen die onderaan zitten.
De enige mensen die hieraan verdienen zijn projectontwikkelaars, bankiers en mensen die de randstad ontvluchten. Ik heb alleen sympathie voor die laatste groep.
pi_178649336
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Tja, wat nu? :o

[..]

Naast oververhitting ofwel 'flinke koorts op de huizenmarkt' is hierbij toch ook sprake v.e. ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar toch.
Helaas niks.
pi_178649439
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:00 schreef Red_85 het volgende:
Plannen plannen plannen..

Maar bouwen?

Wordt een leuke bubbel dit. Met als schuldige de overheid die er veel te weinig tegen doen.
Wie moet die huizen bouwen dan?
De bouwvakkers die 5/6 jaar geleden uit de bouw gefaseerd zijn, omdat de bedrijven niet genoeg werk hadden, krijg je nooit meer terug.
Nieuwe aanwas heb je nauwelijks, want de technische scholen moesten verdwijnen.
Bouwbedrijven zitten nu te springen om mensen, omdat ze het werk niet meer aan kunnen.
Bouwprojecten lopen vertraging op, terwijl de vraag toeneemt.
En ondertussen maar klagen dat er zo veel Polen, Bulgaren en andere oostblokkers hierheen komen om 'onze' baantjes in te pikken.

DAN MOETEN NEDERLANDERS GODVERDOMME EENS ACHTER DIE BEELDSCHERMEN VANDAAN KOMEN, WAAR ZE ZINLOOS GELD AAN HET RONDSCHUIVEN ZIJN, IN HET KADER VAN DIENSTVERLENING.

Laat die kinderen die intellectueel wat minder zijn maar naar het VMBO of een praktijkschool gaan.
Misschien zijn ze wel goud met hun handen.
Op het moment zitten werkgevers in de technische beroepen te springen om mensen.
Kunnen ze waarschijnlijk met een hoger salaris instromen dan wanneer een werkgever nog uit 10 andere kandidaten kan kiezen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_178651921
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:00 schreef Red_85 het volgende:
Plannen plannen plannen..

Maar bouwen?

Wordt een leuke bubbel dit. Met als schuldige de overheid die er veel te weinig tegen doen.
We zien een exacte herhaling optreden van net voor de crisis in 2008. Toen creëerde men vergelijkbare bubbels en amper een jaar later stonden veel koopwoningen onder water. Woningbezitters kregen hun huizen bij de straatstenen niet kwijt.

Als straks de rente weer omhoog gaat zullen veel woningbezitters weer in de problemen gaan komen en hun huizen niet weten af te betalen.
pi_178652370
Dat de regering hier niet op aangesproken wordt, wij hollanders pikken ook alles!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178652430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:53 schreef Lidl het volgende:
De huizenmarkt is ziek :')

Mijn zusje heeft 1,5 jaar geleden haar (hun) nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en gaan scheiden. Gekocht voor 350K en na 3 dagen in de verkoop verkocht voor 475K :')
En nu? Ze hebben dus 125.000 winst, ieder krijgt de helft 62.000 en daar zal dan een flatje voor gekocht moeten worden maar de flatjes zijn hier opeens 220.000 ......dan moet je toch aardig wat verdienen wil je dat in je eentje kunnen trekken zo'n hypotheek.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 21 april 2018 @ 11:48:51 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178653483
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:45 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En nu? Ze hebben dus 125.000 winst, ieder krijgt de helft 62.000 en daar zal dan een flatje voor gekocht moeten worden maar de flatjes zijn hier opeens 220.000 ......dan moet je toch aardig wat verdienen wil je dat in je eentje kunnen trekken zo'n hypotheek.
Betaal je daar eigenlijk belasting over in NL?

Ik moest in DE dat 20 of 30% belasten omdat ik er geen 10 jaar woonde. Werd als speculatie/beleggen gezien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 april 2018 @ 12:26:47 #29
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178653829
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 00:10 schreef loni55 het volgende:

[..]

Helaas niks.
Niks?

Ik zou zeggen: probeer nou gewoon even mee te denken over hoe men deze ongunstige ontwikkeling gaat aanpakken, of reageer anders gewoon niet. ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:45 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En nu? Ze hebben dus 125.000 winst, ieder krijgt de helft 62.000 en daar zal dan een flatje voor gekocht moeten worden maar de flatjes zijn hier opeens 220.000 ......dan moet je toch aardig wat verdienen wil je dat in je eentje kunnen trekken zo'n hypotheek.
Die winst is hen door mij van harte gegund na zo'n scheiding.

En ja, @ietjefietje, naast het gros aan 'armoedzaaiers' dat ons land helaas rijk is, zijn er tegenwoordig genoeg mensen die soms ook nog bakken met geld verdienen, daar weten wij in het Haerlemsche alles van. :Y)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 21 april 2018 @ 12:32:10 #30
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_178653870
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 april 2018 11:48 schreef XL het volgende:

[..]

Betaal je daar eigenlijk belasting over in NL?

Ik moest in DE dat 20 of 30% belasten omdat ik er geen 10 jaar woonde. Werd als speculatie/beleggen gezien.
Je mag overwaarde alleen maar weer in stenen doen. Je kan er helaas geen wereldreis van maken.
pi_178653874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen dat je in de meeste gevallen ook weer wat moet terugkopen, en daarvoor betaal je dus ook de hoofdprijs.
Inderdaad, als je tenminste in de regio wilt blijven wonen waar je nu woont. Lijkt mij niet dat iemand in de randstad zomaar iets gaat verkopen om dan in Groningen te gaan wonen. Mogelijk als je tegen je pensioen aanloopt zullen personen dat doen. Maar dan nog. Als ik mijn huis nu zou verkopen in Maastricht zou ik in Groningen iets kunnen kopen dat ik nu zou kunnen stoppen met werken. Maar mocht ik dan weer ooit willen verhuizen van Groningen terug naar Maastricht omdat het toch tegenvalt dan kom je mogelijk je huis in Groningen aan de straatstenen niet kwijt en ondertussen betaal je de hoofdprijs in Maastricht.

Wil ik in mijn woonplaats blijven wonen en wil van een huis naar een luxe appartement gaan moet ik nog geld bijleggen ook als ik het ook nog naar mijn zin zou willen maken.
pi_178653904
Jammer is ook dat een deel van de oorspronkelijke bewoners vaak vertrekken.
pi_178654407
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Niks?

Ik zou zeggen: probeer nou gewoon even mee te denken over hoe men deze ongunstige ontwikkeling gaat aanpakken, of reageer anders gewoon niet. ;)

[..]

Die winst is hen door mij van harte gegund na zo'n scheiding.

En ja, @ietjefietje, naast het gros aan 'armoedzaaiers' dat ons land helaas rijk is, zijn er tegenwoordig genoeg mensen die soms ook nog bakken met geld verdienen, daar weten wij in het Haerlemsche alles van. :Y)
Heb je macht om iets te veranderen dan?
  zaterdag 21 april 2018 @ 13:25:27 #34
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_178654527
Hoge huizenprijzen betekenen hoge woonlasten. Één van de hoogste van Europa. Het maakt de Nederlandse economie zó kwetsbaar. Zodra de rente stijgt, zullen de huizenprijzen weer dalen en dat gaat enorm veel ellende opleveren. In de afgelopen twintig jaar hadden zoveel maatregelen genomen kunnen worden om de huizenmarkt duurzamer te maken. Maar de politieke wil ontbreekt.
  zaterdag 21 april 2018 @ 13:26:40 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178654536
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:25 schreef Heufd het volgende:
Hoge huizenprijzen betekenen hoge woonlasten. Één van de hoogste van Europa. Het maakt de Nederlandse economie zó kwetsbaar. Zodra de rente stijgt, zullen de huizenprijzen weer dalen en dat gaat enorm veel ellende opleveren. In de afgelopen twintig jaar hadden zoveel maatregelen genomen kunnen worden om de huizenmarkt duurzamer te maken. Maar de politieke wil ontbreekt.
Ja, want in/rond Londen en Parijs zijn de prijzen stukken lager natuurlijk...

We kunnen wel blijven vergelijken met een of ander gehucht in het midden van niks in Frankrijk, of ergens in voormalig Oost-Duitsland, maar als het over die enorm hoge huizenprijzen in NL gaat hoor ik ook niemand over Noord-Oost Groningen.

Hier: vrijstaand huis op 1.090 m² grond voor nog geen ton.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178654548
Ach er komt wel weer een nieuwe crisis en dan gaan de huizenprijzen weer dalen. Ik zou op zich wel willen verhuizen maar de huidige overwaarde compenseert bij lange na niet wat ik ervoor terug wil, dus dan maar even geduld hebben
pi_178654566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:43 schreef LXIV het volgende:
Helemaal geen goede zaak. Het is gewoon een vorm van inflatie..

Ze zouden wel een belasting mogen heffen voor beleggers die woningen opkopen om vervolgens te verhuren. Dus dat eigen woningbezit belastingvrij is, en dat tweede woningen een soort HWF van 2% betalen.
En waarom alleen beleggers in woningen en niet beleggers in aandelen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:20:12 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178655113
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Je mag overwaarde alleen maar weer in stenen doen. Je kan er helaas geen wereldreis van maken.
Ik deed dat zonder hypotheek, dus geen overwaarde
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:21:14 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178655126
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:43 schreef LXIV het volgende:
Helemaal geen goede zaak. Het is gewoon een vorm van inflatie..

Ze zouden wel een belasting mogen heffen voor beleggers die woningen opkopen om vervolgens te verhuren. Dus dat eigen woningbezit belastingvrij is, en dat tweede woningen een soort HWF van 2% betalen.
Wordt lekker verrekend in de huur. Huur nog duurder. Huurders nog langer in de huur omdat ze niet kunnen sparen voor koop. Nog meer huurders voor de huisjesmelkers. Nog hogere huurprijzen.

Geen goed idee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178655147
Hoe komt men bij bijv. vrije huur bij die jaarlijkse verhoging van 5 a 6 %?
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:24:19 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178655158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want in/rond Londen en Parijs zijn de prijzen stukken lager natuurlijk...

We kunnen wel blijven vergelijken met een of ander gehucht in het midden van niks in Frankrijk, of ergens in voormalig Oost-Duitsland, maar als het over die enorm hoge huizenprijzen in NL gaat hoor ik ook niemand over Noord-Oost Groningen.

Hier: vrijstaand huis op 1.090 m² grond voor nog geen ton.
Dat is geen huis. Dat is een veredelde schuur.

Daar moet je nog 150 a 200.000 euro in stoppen om er een 'huis' van te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178655181
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is geen huis. Dat is een veredelde schuur.

Daar moet je nog 150 a 200.000 euro in stoppen om er een 'huis' van te maken.
Ik heb even zitten kijken. Dat stop je er niet in.
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:27:31 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_178655197
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Je mag overwaarde alleen maar weer in stenen doen. Je kan er helaas geen wereldreis van maken.
kul. je mag er alles mee doen wat je wil. Het enige is dat je over het bedrag dat je niet opnieuw in stenen stopt, geen hypotheekrenteaftrek krijgt.

Maar er is niemand die zegt dat je niet op reis mag met je overwaarde.
pi_178655241
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

kul. je mag er alles mee doen wat je wil. Het enige is dat je over het bedrag dat je niet opnieuw in stenen stopt, geen hypotheekrenteaftrek krijgt.

Maar er is niemand die zegt dat je niet op reis mag met je overwaarde.
Tot de markt keldert.
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:35:17 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178655293
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is geen huis. Dat is een veredelde schuur.

Daar moet je nog 150 a 200.000 euro in stoppen om er een 'huis' van te maken.
Dan koop je deze kavel voor 40.000, laat je er een cataloguswoning op zetten, ben je klaar voor de prijs van een tussenwoning in de randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178655306
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan koop je deze kavel voor 40.000, laat je er een cataloguswoning op zetten, ben je klaar voor de prijs van een tussenwoning in de randstad.
Precies. Maar de verschillen zijn te gek voor woorden.
pi_178655456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Inderdaad, als je tenminste in de regio wilt blijven wonen waar je nu woont. Lijkt mij niet dat iemand in de randstad zomaar iets gaat verkopen om dan in Groningen te gaan wonen. Mogelijk als je tegen je pensioen aanloopt zullen personen dat doen. Maar dan nog. Als ik mijn huis nu zou verkopen in Maastricht zou ik in Groningen iets kunnen kopen dat ik nu zou kunnen stoppen met werken. Maar mocht ik dan weer ooit willen verhuizen van Groningen terug naar Maastricht omdat het toch tegenvalt dan kom je mogelijk je huis in Groningen aan de straatstenen niet kwijt en ondertussen betaal je de hoofdprijs in Maastricht.

Wil ik in mijn woonplaats blijven wonen en wil van een huis naar een luxe appartement gaan moet ik nog geld bijleggen ook als ik het ook nog naar mijn zin zou willen maken.
Mijn zus heeft 8 jaar geleden in het hart van Amsterdam een klein pand aangekocht. Inmiddels heeft ze 1 kind en is er een tweede op komst. Ze wil dan ook binnenkort rustiger en groter gaan wonen. De hypotheek is grotendeels al afgelost.

Als ze het pand nu verkoopt dan krijgt ze daar 2,5 keer zoveel voor als wat ze destijds heeft betaald. Maar het grotere huis net buiten Amsterdam zal niet meer kosten dan haar huidige huis op zal leveren.

Daarom gaat ze de komende jaren nog flink aflossen op haar hypotheek om over een paar jaar dat huis te verhuren. Dat gaat haar zo'n 2000 Euro per maand opleveren. Voldoende om het grootste deel van beide huizen mee te betalen. De hypotheek van het tweede huis gaat een heel lange looptijd hebben tot ver na haar pensioen. Maar over geld hoeft ze niet meer in te zitten aangezien haar Amsterdamse huis haar meer oplevert aan huur dan dat ze zelf ooit zal verdienen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178655542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn zus heeft 8 jaar geleden in het hart van Amsterdam een klein pand aangekocht. Inmiddels heeft ze 1 kind en is er een tweede op komst. Ze wil dan ook binnenkort rustiger en groter gaan wonen. De hypotheek is grotendeels al afgelost.

Als ze het pand nu verkoopt dan krijgt ze daar 2,5 keer zoveel voor als wat ze destijds heeft betaald. Maar het grotere huis net buiten Amsterdam zal niet meer kosten dan haar huidige huis op zal leveren.

Daarom gaat ze de komende jaren nog flink aflossen op haar hypotheek om over een paar jaar dat huis te verhuren. Dat gaat haar zo'n 2000 Euro per maand opleveren. Voldoende om het grootste deel van beide huizen mee te betalen. De hypotheek van het tweede huis gaat een heel lange looptijd hebben tot ver na haar pensioen. Maar over geld hoeft ze niet meer in te zitten aangezien haar Amsterdamse huis haar meer oplevert aan huur dan dat ze zelf ooit zal verdienen.
Dat zijn persoonlijke mogelijkheden die prima kunnen uitpakken. Maar in zijn algemeenheid zal dat niet het geval zijn.

Maar iets snap ik niet. Ze wil dus niets verkopen maar een tweede huis kopen en het pand in hartje Adam verhuren? Als dat het geval is dan spreek je over een geheel andere situatie.
pi_178655582
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat zijn persoonlijke mogelijkheden die prima kunnen uitpakken. Maar in zijn algemeenheid zal dat niet het geval zijn.

Maar iets snap ik niet. Ze wil dus niets verkopen maar een tweede huis kopen? Als dat het geval is dan spreek je over een geheel andere situatie.
Ze heeft de keus om over een paar jaar hypotheekvrij te wonen in een huis net buiten Amsterdam of om nog een paar jaar zuinig te moeten leven nog wel 1 hypotheek te hebben, maar die ruimschoots kan betalen van Amsterdamse huurinkomsten die alleen maar zullen stijgen.

Ik begrijp haar wel. Het is wel een heel andere situatie inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 21 april 2018 @ 14:58:58 #50
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_178655622
De bubbel barst vanzelf wel weer.

Wel lullig voor de mensen die op de top van de markt kopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_178655675
Ik snap dat de woningmarkt verrot is maar ik ga volgend jaar gewoon lekker cashen en ze kunnen allemaal de boom in :@
-nee-
  zaterdag 21 april 2018 @ 15:08:53 #52
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178655752
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:14 schreef loni55 het volgende:

[..]

Heb je macht om iets te veranderen dan?
Macht?

Er zal een manier gevonden moeten worden om deze 'hitte' te temperen. ''Het gas moet lager.'' Overheidshalve zullen er op dit gebied ook best wat harde noten gekraakt moeten gaan worden. ;)

Dus, als u wat beter leest begrijpt u heel misschien dat het fijn is wanneer men hierover flink meedenkt. En dat gebeurt ook; er wordt naarstig gezocht naar een gulden middenweg tot een redelijke oplossing, waarbij men straks ook flink de handen uit de mouwen steekt om her en der die palen de grond in te werken voor nieuwe (veelal gasvrije woningen ;)) om op termijn een betere doorstroming in de grotere steden en elders te verkrijgen. :7

Het kost allemaal tijd en geld, maar in onze regio is men daar nu eigenlijk al flink mee bezig.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 21 april 2018 @ 15:30:22 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178655992
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 14:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. Maar de verschillen zijn te gek voor woorden.
Nee hoor, zo gek is het niet, maar als we de prijzen in NL vergelijken met die in andere landen dan maken we altijd een vergelijking tussen randstad in NL en een of ander godvergeten oord in het midden van niets in een ander land, of een achterbuurt ver buiten Boston ofzo.
Want laten we niet doen alsof de prijzen in de VS allemaal op het niveau van Detroit zitten, in een beetje stad betaal je al prijzen waar je in NL ook van moet slikken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 april 2018 @ 15:32:29 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178656021
Ach, ik zag net een locatie in Friesland al aangeprezen als "centrale ligging" want een uur van Amsterdam en een uur van Utrecht :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 21 april 2018 @ 15:38:17 #55
236264 crew  capricia
pi_178656101
Als je Amsterdam vergelijkt met Londen of Parijs, hoe liggen die prijzen dan?
Lijken me ook geen goedkope steden.
Definitely not CIA
  zaterdag 21 april 2018 @ 15:51:57 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178656217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:38 schreef capricia het volgende:
Als je Amsterdam vergelijkt met Londen of Parijs, hoe liggen die prijzen dan?
Lijken me ook geen goedkope steden.
Als ik zo even in Londen kijk, en dan naar voormalige achterbuurt Poplar (bekend uit Call the Midwife) ga, dan kom ik toch al snel op de £ 400.000 voor een appartementje met 2 slaapkamers uit.
Zo'n ¤ 456.000 dus.... fantastisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 april 2018 @ 17:04:49 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178657295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik zo even in Londen kijk, en dan naar voormalige achterbuurt Poplar (bekend uit Call the Midwife) ga, dan kom ik toch al snel op de £ 400.000 voor een appartementje met 2 slaapkamers uit.
Zo'n ¤ 456.000 dus.... fantastisch.
In Londen zijn wel net voor het eerst sinds hele lange tijd de prijzen weer aan het dalen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178657348
Lekker laten droogkoken. De wal keert het schip.
Whatever...
  zaterdag 21 april 2018 @ 18:18:01 #59
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178658339
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:08 schreef Spanky78 het volgende:
Lekker laten droogkoken. De wal keert het schip.
Nee. Gewoon het gas lager proberen te zetten. Dat betekent onder meer snel beginnen met bijbouwen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_178658528
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2018 18:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Nee. Gewoon het gas lager proberen te zetten. Dat betekent onder meer snel beginnen met bijbouwen.
Op zich is bijbouwen ok. Maar die nou eens niet alles in de randstad.

Steden zijn al zo vol en vervuild, crimineel.

Investeer nu gewoon eens elders. Zorg voor werkgelegenheid in de randen in Groningen, Drenthe Gelderland, Limburg, zeeland.

Laat die uitkeringsreservaten nou eens eerst de zaken op orde krijgen met hun eigen geld. Bouw een snelweg van Gent naar Rotterdam via Goes, een universiteit in Middelburg en zeeland is ineens Dé plek voor hoogopgeleiden.

Wat meer overheidsdiensten in Limburg ivm de criminaliteit en wat meer aansluiting met het Ruhrgebied. Zorg dat in Groningen Energieprovincie blijft door daar te investeren in wind en zonne-energie,geef die mensen een snelle verbinding met Utrecht en Amsterdam.

Maak in Gelderland de food valley nog East met werkelijkheid die eens echt in wetenschap te investeren daar. En trek nog een paar echt goede bedrijven aan.

Laat die Amsterdamse klerelijers nu eens zelf hun kutxooi betalen. Met hun toerisme en arrogantie.
Whatever...
  zaterdag 21 april 2018 @ 19:38:42 #61
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_178659278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, zo gek is het niet, maar als we de prijzen in NL vergelijken met die in andere landen dan maken we altijd een vergelijking tussen randstad in NL en een of ander godvergeten oord in het midden van niets in een ander land, of een achterbuurt ver buiten Boston ofzo.

[...]

Als er vergelijkingen worden gemaakt gaat het toch bijna altijd om landelijke gemiddelden?
  zaterdag 21 april 2018 @ 19:39:06 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178659285
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik zo even in Londen kijk, en dan naar voormalige achterbuurt Poplar (bekend uit Call the Midwife) ga, dan kom ik toch al snel op de £ 400.000 voor een appartementje met 2 slaapkamers uit.
Zo'n ¤ 456.000 dus.... fantastisch.
Vind ik goedkoop, Zo dicht bij Canary Wharf. Die prijzen en meer betaal je ook aan het einde van de metrolijnen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 21 april 2018 @ 19:50:37 #63
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_178659613
Wat ik het ergste vind aan de situatie op de Nederlandse huizenmarkt is dat het ongelijkheid vergroot. Wonen is een recht. Het zou geen lucratieve bedrijfstak moeten zijn voor de allerrijksten om hun vermogens te vergroten.
pi_178659636
Waar komen al die mensen toch opeens vandaan? Ik dacht dat we met een vergrijzing te maken hadden. Had je het Vondelpark dezer dagen moeten zien, tjok en tjokvol.
pi_178659740
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 18:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op zich is bijbouwen ok. Maar die nou eens niet alles in de randstad.

Steden zijn al zo vol en vervuild, crimineel.

Investeer nu gewoon eens elders. Zorg voor werkgelegenheid in de randen in Groningen, Drenthe Gelderland, Limburg, zeeland.

Je hoeft maar in Diemen te komen om meteen het verschil te voelen met Amsterdam. Amsterdam is gewoon erg mooi geworden de laatste tien jaar met al die renovaties en architectonische nieuwigheden. Veel mooie horeca ook erbij gekomen. Leuke winkelstraatjes, zoals de 9 straatjes. Dan wil je niet meer naar Diemen als je dat eenmaal hebt geproefd, met dat verschrikkelijke winkelcentrum waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het is een soort Bijlmermislukking die is uitgelegd over heel veel kleinere gemeenten waar mensen helemaal genoeg van hebben. Overal hetzelfde, overal zo'n vierkant winkelcentrumkolos en simpele rechthoekige flats uit de jaren zeventig.
En dan kom je in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam die de laatste tien, twintig jaar miljoenen hebben besteed aan het mooier, leuker, aparter, swingender maken van de stad en dat gaat nog steeds door. Maar het wordt er wel veel te druk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 21-04-2018 20:01:40 ]
pi_178660554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, zo gek is het niet, maar als we de prijzen in NL vergelijken met die in andere landen dan maken we altijd een vergelijking tussen randstad in NL en een of ander godvergeten oord in het midden van niets in een ander land, of een achterbuurt ver buiten Boston ofzo.
Want laten we niet doen alsof de prijzen in de VS allemaal op het niveau van Detroit zitten, in een beetje stad betaal je al prijzen waar je in NL ook van moet slikken.
Voor 1.600.000 koop ik iets in Zuid Frankrijk. Niet hetzelfde in het Gooi.
pi_178660591
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoeft maar in Diemen te komen om meteen het verschil te voelen met Amsterdam. Amsterdam is gewoon erg mooi geworden de laatste tien jaar met al die renovaties en architectonische nieuwigheden. Veel mooie horeca ook erbij gekomen. Leuke winkelstraatjes, zoals de 9 straatjes. Dan wil je niet meer naar Diemen als je dat eenmaal hebt geproefd, met dat verschrikkelijke winkelcentrum waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het is een soort Bijlmermislukking die is uitgelegd over heel veel kleinere gemeenten waar mensen helemaal genoeg van hebben. Overal hetzelfde, overal zo'n vierkant winkelcentrumkolos en simpele rechthoekige flats uit de jaren zeventig.
En dan kom je in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam die de laatste tien, twintig jaar miljoenen hebben besteed aan het mooier, leuker, aparter, swingender maken van de stad en dat gaat nog steeds door. Maar het wordt er wel veel te druk.
Zo gaat het. En dat is niet positief zoals je al aangeeft.
pi_178660627
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoeft maar in Diemen te komen om meteen het verschil te voelen met Amsterdam. Amsterdam is gewoon erg mooi geworden de laatste tien jaar met al die renovaties en architectonische nieuwigheden. Veel mooie horeca ook erbij gekomen. Leuke winkelstraatjes, zoals de 9 straatjes. Dan wil je niet meer naar Diemen als je dat eenmaal hebt geproefd, met dat verschrikkelijke winkelcentrum waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het is een soort Bijlmermislukking die is uitgelegd over heel veel kleinere gemeenten waar mensen helemaal genoeg van hebben. Overal hetzelfde, overal zo'n vierkant winkelcentrumkolos en simpele rechthoekige flats uit de jaren zeventig.
En dan kom je in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam die de laatste tien, twintig jaar miljoenen hebben besteed aan het mooier, leuker, aparter, swingender maken van de stad en dat gaat nog steeds door. Maar het wordt er wel veel te druk.
Miljarden belastinggeld vanuit de provincie naar de arrogantie in de randstad.. klopt ja.
Whatever...
pi_178660654
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Miljarden belastinggeld vanuit de provincie naar de arrogantie in de randstad.. klopt ja.
Deels . Provincie komt ook kloppen denk ik.
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:33:41 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178661644
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:29 schreef habitue het volgende:

[..]

En waarom alleen beleggers in woningen en niet beleggers in aandelen?
Omdat wonen een basisrecht is en deze beleggers schaarste creeeren. Beleggers in aandelen juist niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178663485
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoeft maar in Diemen te komen om meteen het verschil te voelen met Amsterdam. Amsterdam is gewoon erg mooi geworden de laatste tien jaar met al die renovaties en architectonische nieuwigheden. Veel mooie horeca ook erbij gekomen. Leuke winkelstraatjes, zoals de 9 straatjes. Dan wil je niet meer naar Diemen als je dat eenmaal hebt geproefd, met dat verschrikkelijke winkelcentrum waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het is een soort Bijlmermislukking die is uitgelegd over heel veel kleinere gemeenten waar mensen helemaal genoeg van hebben. Overal hetzelfde, overal zo'n vierkant winkelcentrumkolos en simpele rechthoekige flats uit de jaren zeventig.
En dan kom je in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam die de laatste tien, twintig jaar miljoenen hebben besteed aan het mooier, leuker, aparter, swingender maken van de stad en dat gaat nog steeds door. Maar het wordt er wel veel te druk.
Je kunt prima bijv. wonen in Diemen en uitgaan/je vrije tijd besteden in Amsterdam. Je hoeft daarvoor niet IN Amsterdam te wonen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178664746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je kunt prima bijv. wonen in Diemen en uitgaan/je vrije tijd besteden in Amsterdam. Je hoeft daarvoor niet IN Amsterdam te wonen.
Amsterdam verandert. Dat maakt uit.
  zondag 22 april 2018 @ 07:06:04 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178667251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 19:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je hoeft maar in Diemen te komen om meteen het verschil te voelen met Amsterdam. Amsterdam is gewoon erg mooi geworden de laatste tien jaar met al die renovaties en architectonische nieuwigheden. Veel mooie horeca ook erbij gekomen. Leuke winkelstraatjes, zoals de 9 straatjes. Dan wil je niet meer naar Diemen als je dat eenmaal hebt geproefd, met dat verschrikkelijke winkelcentrum waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het is een soort Bijlmermislukking die is uitgelegd over heel veel kleinere gemeenten waar mensen helemaal genoeg van hebben. Overal hetzelfde, overal zo'n vierkant winkelcentrumkolos en simpele rechthoekige flats uit de jaren zeventig.
En dan kom je in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam die de laatste tien, twintig jaar miljoenen hebben besteed aan het mooier, leuker, aparter, swingender maken van de stad en dat gaat nog steeds door. Maar het wordt er wel veel te druk.
Je zult maar zo'n SBS6 smaak hebben dat je de 9 straatjes en die hipster horeca als een verrijking ziet...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178667890
quote:
99s.gif Op zondag 22 april 2018 07:06 schreef XL het volgende:

[..]

Je zult maar zo'n SBS6 smaak hebben dat je de 9 straatjes en die hipster horeca als een verrijking ziet...
Ik was niet zo van de negen straatjes maar die worden ook steeds leuker... Kettinkje scoren? Naar de negen straatjes. Overzichtelijk en je vindt het snel. En ik moet toegeven, de nieuwbouw bij mij in de buurt is erg mooi geworden. En ik verbaas me nog vaak wat er voor leuks in de openbare ruimte verschijnt.
Amstelkwartier vind ik weer verschrikkelijk.
  zondag 22 april 2018 @ 09:05:25 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178667921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat wonen een basisrecht is en deze beleggers schaarste creeeren. Beleggers in aandelen juist niet.
De overheid creeert de schaarste op de woningmarkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178667943
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De overheid creeert de schaarste op de woningmarkt
Ze hebben dat een heel sterke hand in.

Grote steden zijn nig betaalbaar voor de elite of juist de allochtone kansloze.

De middenklasse is er uitgebureaucratiseerd.
Whatever...
pi_178668034
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:43 schreef LXIV het volgende:
Helemaal geen goede zaak. Het is gewoon een vorm van inflatie..

Ze zouden wel een belasting mogen heffen voor beleggers die woningen opkopen om vervolgens te verhuren. Dus dat eigen woningbezit belastingvrij is, en dat tweede woningen een soort HWF van 2% betalen.
Hoe zit het dan met de vrije huur sector, die sloop je dan helemaal, komen de mensen nog meer in het nauw.
speak only if it improves the silence.
pi_178668098
Ik denk dat er in de kleinere gemeenten veel minder creativiteit zit dan in de gemeenten van de grote steden. De beste architecten willen ook niet werken in de kleine gemeenten, die willen hun werk zien in de grote steden. Ik verbaas me erover dat bijv. Diemen er nog precies zo uitziet als dertig jaar geleden met precies dezelfde bibliotheek op dezelfde plek. En het winkelcentrum dat al een vierkant kolosje was, hebben ze drie keer zo groot gemaakt tot een reuzenkolos maar wordt het er daar beter van? De kans op verdwalen is alleen maar groter geworden en het duurt langer voordat je gevonden hebt wat je zocht. Ik kon de visboer alvast niet meer vinden en had geen zin verder te zoeken.
Terwijl elke hoek van Amsterdam anders is geworden, geherprofileerd etc.
pi_178668184
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat er in de kleinere gemeenten veel minder creativiteit zit dan in de gemeenten van de grote steden. De beste architecten willen ook niet werken in de kleine gemeenten, die willen hun werk zien in de grote steden. Ik verbaas me erover dat bijv. Diemen er nog precies zo uitziet als dertig jaar geleden met precies dezelfde bibliotheek op dezelfde plek. Terwijl elke hoek van Amsterdam anders is geworden, geherprofileerd etc.
Alle grachten en oude panden in Amsterdam zijn hetzelfde gebleven, sommigen zijn wat opgeknapt, maar voor architectonische vernieuwingen moet je dan toch echt in Rotterdam zijn. :D

Het woningtekort oplossen zie ik de overheden niet snel doen, of ze moeten het bouwgrondbeleid aanpassen.
pi_178668196
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat er in de kleinere gemeenten veel minder creativiteit zit dan in de gemeenten van de grote steden. De beste architecten willen ook niet werken in de kleine gemeenten, die willen hun werk zien in de grote steden. Ik verbaas me erover dat bijv. Diemen er nog precies zo uitziet als dertig jaar geleden met precies dezelfde bibliotheek op dezelfde plek. En het winkelcentrum dat al een vierkant kolosje was, hebben ze drie keer zo groot gemaakt tot een reuzenkolos maar wordt het er daar beter van? De kans op verdwalen is alleen maar groter geworden en het duurt langer voordat je gevonden hebt wat je zocht. Ik kon de visboer alvast niet meer vinden en had geen zin verder te zoeken.
Terwijl elke hoek van Amsterdam anders is geworden, geherprofileerd etc.
Er gaat gewoon veel.meer geld naar grote steden. Ook per inwoner.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 09:32:00 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178668253
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er gaat gewoon veel.meer geld naar grote steden. Ook per inwoner.
In dorpen redden mensen zichzelf. Hier gooit niemand zijn vuilnis op straat, er is nooit politie te zien en ouderen worden betrokken waardoor ze niet eenzaam zijn.En min of meer iedereen die het kan werkt. Mensen in dorpen zouden eigenlijk minder belasting moeten betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178668258
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alle grachten en oude panden in Amsterdam zijn hetzelfde gebleven, sommigen zijn wat opgeknapt, maar voor architectonische vernieuwingen moet je dan toch echt in Rotterdam zijn. :D

Dat wel maar er is een nieuwe bibliotheek op een andere plek, sommige straten die vies en rommelig waren zijn prachtig opgeknapt en een succes geworden (Javastraat o.a.), modern jaren zeventig spul is vaak vervangen voor nostalgie in een nieuw jasje zoals de nieuwe ouderwetse lantaarnpalen (misschien ook een idee voor Diemen?) parken zijn onder handen genomen zoals het Oosterpark en hebben een metamorfose ondergaan. Er is veel geld gestopt in mooi straatmeubilair zoals natuurstenen stoepen, er wordt momenteel veel met bloemen gedaan, bijvoorbeeld grote groepen tulpen in bakken en hangende bloemenbakken etc etc etc.
  zondag 22 april 2018 @ 09:34:02 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178668278
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat wel maar er is een nieuwe bibliotheek op een andere plek, sommige straten die vies en rommelig waren zijn prachtig opgeknapt en een succes geworden (Javastraat o.a.), modern jaren zeventig spul is vaak vervangen voor nostalgie in een nieuw jasje zoals de nieuwe ouderwetse lantaarnpalen (misschien ook een idee voor Diemen?) parken zijn onder handen genomen zoals het Oosterpark en hebben een metamorfose ondergaan.
Want in Diemen misstaat jaren 70 spul omdat het eigenlijk een hele oude stad is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 april 2018 @ 09:35:07 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178668289
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dorpen redden mensen zichzelf. Hier gooit niemand zijn vuilnis op straat, er is nooit politie te zien en ouderen worden betrokken waardoor ze niet eenzaam zijn.En min of meer iedereen die het kan werkt. Mensen in dorpen zouden eigenlijk minder belasting moeten betalen.
Het is toch een soort van übermensch die in de dorpen woont. In de 80-20 regel de minderheid, maar dus wel degene die er bovenuit steekt. Ze kennen de stad en weten hoe ze hem gebruiken, maar de 80% van de tijd dat je hem niet nodig hebt genieten ze van het leven erbuiten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178668309
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want in Diemen misstaat jaren 70 spul omdat het eigenlijk een hele oude stad is?
In Diemen zijn de afgelopen jaren wat straatjes verlegd en er is wat gras geplant en dat is het. En het kolos is 3 zo groot geworden met de nodige parkeerplaatsen erbij. De flatjes oogden vroeger nog wel fris maar beginnen er nu aftands uit te zien. Met een poes drie hoog achter het raam die hunkerend naar het stukje gras kijkt tegenover de flat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 22-04-2018 09:41:25 ]
  zondag 22 april 2018 @ 09:41:44 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178668377
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In Diemen zijn de afgelopen jaar wat straatjes verlegd en er is wat gras geplant en dat is het. En het kolos is 3 zo groot geworden met de nodige parkeerplaatsen erbij.
Ja, en?
Wat goed is voor Amsterdam moet ook in Diemen gebeuren? Ondanks het feit dat 90% van Diemen amper een eeuw oud is?
Want in die jaren 70 wijken hoef je geen nep ouderwetse lantaarnpalen te plaatsen hè, en de historische kern van Diemen stelt amper wat voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178668397
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
en de historische kern van Diemen stelt amper wat voor.
Maar die is er wel in in plaats van dat ze daar iets mee doen en dat doorzetten, is er alleen maar fantasieloosheid omheen gezet.
Maar goed, dat is mijn mening. We dwalen af.
  zondag 22 april 2018 @ 09:59:25 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178668576
Jongens, Diemen met 30.000 inwoners is gewoon een stad hoor. Vergelijkbaar met Amsterdam dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178668766
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

In dorpen redden mensen zichzelf. Hier gooit niemand zijn vuilnis op straat, er is nooit politie te zien en ouderen worden betrokken waardoor ze niet eenzaam zijn.En min of meer iedereen die het kan werkt. Mensen in dorpen zouden eigenlijk minder belasting moeten betalen.
Kun je nagaan als er niet werd bezuinigd maar wel geïnvesteerd in die dorpen.

Nu is het parels voor de zwijnen in slechte wijken. Waar de luie en onopgeleide Tokkies wonen. Met hun handje op. Stop het lekker in onderwijs en zorg dat de dorpsscholen oen blijven, of op zijn minst voor vervoer naar de school in de buurt.

Houd het openbaar vervoer in een dorp instand IPV de noord zuidlijn met miljarden te sponsoren.

Nu wordt er gesnoeid in de buitengebieden, oom de ondankbaren in Amsterdam en andere paupergebied te subsidiëren.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 10:25:52 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178669115
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je nagaan als er niet werd bezuinigd maar wel geïnvesteerd in die dorpen.

Nu is het parels voor de zwijnen in slechte wijken. Waar de luie en onopgeleide Tokkies wonen. Met hun handje op. Stop het lekker in onderwijs en zorg dat de dorpsscholen oen blijven, of op zijn minst voor vervoer naar de school in de buurt.

Houd het openbaar vervoer in een dorp instand IPV de noord zuidlijn met miljarden te sponsoren.

Nu wordt er gesnoeid in de buitengebieden, oom de ondankbaren in Amsterdam en andere paupergebied te subsidiëren.
_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 april 2018 @ 10:32:38 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178669254
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kun je nagaan als er niet werd bezuinigd maar wel geïnvesteerd in die dorpen.

Nu is het parels voor de zwijnen in slechte wijken. Waar de luie en onopgeleide Tokkies wonen. Met hun handje op. Stop het lekker in onderwijs en zorg dat de dorpsscholen oen blijven, of op zijn minst voor vervoer naar de school in de buurt.

Houd het openbaar vervoer in een dorp instand IPV de noord zuidlijn met miljarden te sponsoren.

Nu wordt er gesnoeid in de buitengebieden, oom de ondankbaren in Amsterdam en andere paupergebied te subsidiëren.
Tsja. Amsterdam Noord groeit enorm (daar worden echt veel huizen gebouwd de komende jaren). Zonder die Noord-Zuidlijn zou het heel krap worden in de bussen en op de pontjes straks. Ik denk dat het uiteindelijk best een goede investering is.

Zonder goede verbindingen met het centrum zou je precies die problemen krijgen die jij stelt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178669368
Openbaar vervoer naar kleine dorpen in stand houden waar dan 1 persoon per uur op de bus stapt, dat vergelijken met een noord zuid lijn waar dagelijks 10.000en passagiers mee vervoerd gaan worden. :D
  zondag 22 april 2018 @ 10:40:14 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178669466
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:36 schreef Basp1 het volgende:
Openbaar vervoer naar kleine dorpen in stand houden waar dan 1 persoon per uur op de bus stapt, dat vergelijken met een noord zuid lijn waar dagelijks 10.000en passagiers mee vervoerd gaan worden. :D
Precies. Ze zouden eigenlijk zelfs direct verder moeten gaan. Verbind de NZ lijn met Schiphol en trek hem in noord nog verder door.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 22 april 2018 @ 10:47:07 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178669604
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:36 schreef Basp1 het volgende:
Openbaar vervoer naar kleine dorpen in stand houden waar dan 1 persoon per uur op de bus stapt, dat vergelijken met een noord zuid lijn waar dagelijks 10.000en passagiers mee vervoerd gaan worden. :D
het zijn wel de mensen in dorpen die belasting betalen waarmee OV (en de rest) in steden betaald wordt. Mogen er dan ook nog wat euro’s in de dorpen zelf besteed worden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178669931
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

het zijn wel de mensen in dorpen die belasting betalen waarmee OV (en de rest) in steden betaald wordt. Mogen er dan ook nog wat euro’s in de dorpen zelf besteed worden?
90% van de inwoners wonen in steden en toch moet er meer geld naar het ov in dorpen.

Geld in dorpen zelf besteed? De meeste dorps-supermarkten zijn verdwenen omdat de dorpeling toch liever gebruik maken van de grotere en goedkopere supermarkten in steden. Dorpelingen hadden zelf beter met de bestaande voorzieningen moeten omgaan.
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 11:12:52 #96
236264 crew  capricia
pi_178669997
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

het zijn wel de mensen in dorpen die belasting betalen waarmee OV (en de rest) in steden betaald wordt. Mogen er dan ook nog wat euro’s in de dorpen zelf besteed worden?
Overal betaalt men belasting. Niet alleen in dorpen.
Denk je niet dat het slim is om publiek geld daar uit te geven waar de meeste mensen er profijt van hebben?
Daar waar minder mensen zijn, wordt nu eenmaal minder in OV geïnvesteerd.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 11:14:19 #97
236264 crew  capricia
pi_178670017
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

90% van de inwoners wonen in steden en toch moet er meer geld naar het ov in dorpen.

Geld in dorpen zelf besteed? De meeste dorps-supermarkten zijn verdwenen omdat de dorpeling toch liever gebruik maken van de grotere en goedkopere supermarkten in steden. Dorpelingen hadden zelf beter met de bestaande voorzieningen moeten omgaan.
Ja. Wel in een dorp gaan wonen en dan verwachten dat de voorzieningen op stadsniveau maar betaald moeten worden, vind ik een beetje naïef.
Definitely not CIA
  zondag 22 april 2018 @ 11:22:06 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178670138
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

het zijn wel de mensen in dorpen die belasting betalen waarmee OV (en de rest) in steden betaald wordt. Mogen er dan ook nog wat euro’s in de dorpen zelf besteed worden?
Anderzijds, als dorpeling ken je de helaasheid van de situatie en berust je erin. In feite wil je die buslijn ook niet, je neemt hem toch niet. Genoeg parkeerplaatsen. Het is ook niet belangrijk of die bus 3 of 4x per dag komt. Als hij op op het buurdorp maar minder vaak komt en als ze daar ook maar geen pinautomaat hebben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178670300
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2018 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Precies. Ze zouden eigenlijk zelfs direct verder moeten gaan. Verbind de NZ lijn met Schiphol en trek hem in noord nog verder door.
Waar naar toe? Het is een grote groene vlakte boven noord.

De enige optie is naar zaanstad maar die zou aftakken bij sixhaven.
speak only if it improves the silence.
pi_178670395
Ben ik even blij dat ik in de zesde stad van Nederland woon. :D
pi_178672444
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Wel in een dorp gaan wonen en dan verwachten dat de voorzieningen op stadsniveau maar betaald moeten worden, vind ik een beetje naïef.
Tja als je wilt dat meer mensen buiten de randstad moeten gaan wonen zal het ov buiten de randstad wel beter moeten worden. Zelfs op provinciaal gebied is het buiten de randstad slecht geregeld. Zeker in Limburg. Het busvervoer is waardeloos.
  zondag 22 april 2018 @ 14:45:12 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178673678
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja als je wilt dat meer mensen buiten de randstad moeten gaan wonen zal het ov buiten de randstad wel beter moeten worden. Zelfs op provinciaal gebied is het buiten de randstad slecht geregeld. Zeker in Limburg. Het busvervoer is waardeloos.
Dit dus.
De randstad wordt onbetaalbaar, dus moeten mensen uitwijken naar buiten de randstad, prima, maar als je wilt dat dat ook gebeurt moeten er wel voorzieningen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 april 2018 @ 15:07:28 #103
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_178674110
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja als je wilt dat meer mensen buiten de randstad moeten gaan wonen zal het ov buiten de randstad wel beter moeten worden. Zelfs op provinciaal gebied is het buiten de randstad slecht geregeld. Zeker in Limburg. Het busvervoer is waardeloos.
Wel.

@Cherni, dat klopt als een zwerende vinger.

Echter, de jongste plannen tot bebouwing in het groen buiten de randstad en mogelijke uitvoering daarvan - waarover ik hier onlangs nog een topic geopend heb - zal dus ook moeten resulteren in betere ov-verbindingen, hand in hand met de nodige uitbreiding van infrastructuur zoals duurzame nieuwe wegen en fietspaden, noem maar op.

Zélfs provincies als Limburg zouden daarvoor ook rijkelijk in aanmerking moeten kunnen komen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 22 april 2018 @ 16:03:53 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178675117
Ze zijn zelfs te beroerd een station en fatsoenlijke treinverbinding naar het nieuw te bouwen Lelystad Airport aan te leggen, dus ik heb geen enkele illusie dat men werkelijk goed OV wil hebben.
En niemand gaat met de pendelbus :r van station Lelystad of Harderwijk naar Lelystad Airport, dus allemaal met de auto, dus ze zullen wel wel schofterige parkeertarieven gaan rekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178675269
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:03 schreef Leandra het volgende:
Ze zijn zelfs te beroerd een station en fatsoenlijke treinverbinding naar het nieuw te bouwen Lelystad Airport aan te leggen, dus ik heb geen enkele illusie dat men werkelijk goed OV wil hebben.
En niemand gaat met de pendelbus :r van station Lelystad of Harderwijk naar Lelystad Airport, dus allemaal met de auto, dus ze zullen wel wel schofterige parkeertarieven gaan rekenen.
Eindhoven airport heeft ook geen station, maar wel een goed functionerende directe busverbinding met veel vrije busbanen . De frequentie is overdag ook 8 bussen per uur, die doen er 21 minuten over.

Alleen zouden het eigenlijk zelfrijdende bussen moeten zijn maar dat project is mislukt.
http://www.omroepbrabant.(...)lliet+verklaard.aspx
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')