abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 april 2018 @ 18:49:20 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178644218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Eerder omdat de overheid weet dat het niet voor iedere burger weggelegd is om bovenmodaal te verdienen om überhaupt te kunnen sparen voor een oude dag.
Natuurlijk wel, als je werkt wordt er nu immers ook pensioenpremie afgedragen. Het idee is dat je dat idiote one-size-fits-all collectivisme overboord gooit en mensen zelf laat besluiten om eerder of juist later met pensioen te gaan en daar hun premie en/of uitkering op af te stemmen. Zodat het voor stratenmakers juist mogelijk wordt om met 62 te stoppen, en voor kantoorpikken om tot 75 door te gaan. Of andersom, maakt mij het uit. Een ambtenaar die jou voorschrijft tot wanneer je zou moeten werken is gewoon nergens voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178644352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, als je werkt wordt er nu immers ook pensioenpremie afgedragen. Het idee is dat je dat idiote one-size-fits-all collectivisme overboord gooit en mensen zelf laat besluiten om eerder of juist later met pensioen te gaan en daar hun premie en/of uitkering op af te stemmen. Zodat het voor stratenmakers juist mogelijk wordt om met 62 te stoppen, en voor kantoorpikken om tot 75 door te gaan. Of andersom, maakt mij het uit. Een ambtenaar die jou voorschrijft tot wanneer je zou moeten werken is gewoon nergens voor nodig.
Kijk en hier ligt het probleem, de regering heeft de jongeren overtuigd dat ze individualistisch beter af zijn dan als een groep, al die zzp,ers die het zout in de pap nog niet verdienen kunnen ook uberhaupt niet staken, ik zit nog altijd te wachten op jongeren die de regering eens aanspreken over het feit dat er zo'n grote woningnood is, maar volgens mij zitten die jongeren bij mamma op de bank de kat te vlooien.....met marihuana of andere drug, blijven ze zielstevreden zitten, het beste wat de regering ooit had kunnen doen drugs toelaten, soms denk ik dat het in het water zit, hoe krijg je anders zo'n geindoctrineerd zooitje bij elkaar!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178644442
Rusland zal het wel in de lucht doen, vandaar nu al dat fijne weer?

Of het is iets van iemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 19:06:43 ]
pi_178652440
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zodat men zich niet dood hoeft te werken.
Janneke heeft op dit punt gelijk. Als het om arbeid gaat ben ik het vaak niet met haar eens. Maar het is een gotspe dat een overheid de AOW steeds verhoogd maar daar ook de pensioenen aan vast gaat koppelen. Waarom mag ik mijn tot dusver gespaard pensioen niet gebruiken om te studeren, hypo deels af te lossen en waarom mag ik niet blijven werken als ik mijn volledig pensioen wil opnemen. Maar ik mag wel volledig werken 5 jaar voor mijn pensioendatum. Hoe krom is dat.

Dat je verplicht moet sparen oké. Maar meer vrijheid mbt van opname en besteding is toch wel gewenst.

Als ooit de overheid besluit dat ook deeltijd pensioen niet meer mogelijk gaat zijn dan vrees ik het ergste. Het bizarre is dat de overheid steeds de spelregels veranderd tijdens je levenspad en steeds bizarre arbitrale grenzen maakt. Het verschil geboren op 31dec 1964 0f 1 jan 1965 is gigantisch.

Bovendien moet er echt een goedkoop spaarproduct op een collectieve basis voor een zzper mogelijk worden. Er zijn er maar weiningen die de discipline hebben een pensioen verz.te nemen vanwege de hoge kosten.

Ik ben het vaak met je eens op het gebied van arbeid etc. Alleen mbt pensioenen zie ik het wat anders.
pi_178652680
Leve de vakbonden.
  maandag 23 april 2018 @ 00:09:33 #106
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178684718
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er is inderdaad werk zat

_O-
Als je je uit de naad werkt voor een minimumloon zien werkgevers je graag komen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')