abonnement Unibet Coolblue
pi_178618502
Hallo,

Weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar misschien zitten hier wat mensen die tips hebben.

Zit er over na te denken om een tattoo te nemen. Maar heb wat vragen.

Ten eerste, hoe weet ik welke tattoostudio goed en betrouwbaar is. Veel hebben wel een paar recensies op internet, maar dat zegt mij niet zo veel.

Daarnaast las ik dat (wat ook logisch is) veel tattoo-artiesten geen tattoos namaken. Heb zelf een tattoo op internet gevonden die ik heel cool vind. Zou die met kleine aanpassingen (oa tekst erin verwerken) graag laten zetten, doen ze daar moeilijk over?

En dan de laatste vraag, de zon. Ik lees dat je de tattoo de eerste weken niet mag blootstellen aan de zon. Maar hoe extreem is dit? Ben totaal geen zonaanbidder, maar in de zomer loop ik weleens een uurtje door de stad of zit even op de fiets. Moet ik dan meteen de tattoo helemaal afdekken?

Hopelijk hebben mensen wat tips!
  donderdag 19 april 2018 @ 12:11:19 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178618792
Tsja, zoek naar ervaringen online. Of vraag het iemand in je omgeving. Geef een tekenaar/artiest gewoon aan dat je een bepaalde tattoo als basis wil gebruiken maar dat deze wel op maat wordt gemaakt. Tattoo's houden inderdaad niet van zon, zeker in de beginperiode niet (omdat het in feite zelf een schaaf/brandwond is). Maar ook nadien houden ze er niet van (vervalen). Insmeren met wat zonnebrandcreme en klaar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178618905
Dank voor je antwoord. Ja niemand in mijn omgeving heeft tattoos haha, dus lastig vragen. Van de begin periode weet ik, dat zon slecht is. Wil hem denk ik in mei laten zetten. Insmeren doe ik sowieso altijd :-). Maar punt was dus of ik dan een hele maand of twee maanden met lange mouwen moet gaan lopen als ik naar buiten ga?
pi_178618996
Hou er rekening mee dat er een wachtlijst kan zijn. Want het is al bijna mei he
pi_178619005
Vraag het hier eens

LIF / Het FOK! Tattoo Topic #96
pi_178619079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Allures het volgende:
Hou er rekening mee dat er een wachtlijst kan zijn. Want het is al bijna mei he
Ja ik ben opzoek naar een goede studio waar ik een afspraak kan maken voor intake gesprek (of hoe je dat ook noemt) :-)
pi_178619092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:22 schreef Maerwynn het volgende:
Vraag het hier eens

LIF / Het FOK! Tattoo Topic #96
Dank voor de tip!
pi_178619939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Allures het volgende:
Hou er rekening mee dat er een wachtlijst kan zijn. Want het is al bijna mei he
Ik heb 3 weken terug een afspraak kunnen maken voor september.


Iedereen wilt in de zomer een nieuwe blijkbaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178620683
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb 3 weken terug een afspraak kunnen maken voor september.


Iedereen wilt in de zomer een nieuwe blijkbaar.
Dat is best heftig haha. Ik heb veel op sites gelezen dat mensen vaak binnen een week terecht konden. Ook mensen die op vakantie waren hier en als aandenken een tatto namen, of huist Nederlanders die in het buitenland op vakantie als aandenken een tatto namen.
pi_178621540
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:51 schreef Ikhebechtgeenidee het volgende:

[..]

Dat is best heftig haha. Ik heb veel op sites gelezen dat mensen vaak binnen een week terecht konden. Ook mensen die op vakantie waren hier en als aandenken een tatto namen, of huist Nederlanders die in het buitenland op vakantie als aandenken een tatto namen.
Dat zijn dan waarschijnlijk niet de beste shops. Over het algemeen zitten mensen die heel goed zijn erg vol omdat veel mensen een afspraak willen maken
Faka G
  donderdag 19 april 2018 @ 15:49:46 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178622627
Je kan er ook een vakantie van maken. Genoeg landen met gerenommeerde tattooshops waar je misschien 10% van de prijs betaalt. Belachelijk duur in Nederland. :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178625670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:49 schreef Dven het volgende:
Je kan er ook een vakantie van maken. Genoeg landen met gerenommeerde tattooshops waar je misschien 10% van de prijs betaalt. Belachelijk duur in Nederland. :P
Misschien doe ik het ook wel, het is een tattoo die een betekenis en connectie heeft met het buitenland :-)
pi_178626630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:49 schreef Dven het volgende:
Je kan er ook een vakantie van maken. Genoeg landen met gerenommeerde tattooshops waar je misschien 10% van de prijs betaalt. Belachelijk duur in Nederland. :P
dat heb ik gedaan. 28 maart reis naar Spanje geboekt, 6 april zat ik in het vliegtuig :7

Had op mijn to-do-lijst alleen op vakantie gaan, vliegen, voor het eerst naar Spanje en tattoo laten zetten.

Bij een Nederlander trouwens die al eerder tattoo had gezet bij me ;)

Nu kwam het mooi samen allemaal en gelijk 4 dingen van mijn lijstje kunnen strepen *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_178628679
Gewoon een tip, google de foto's die de artiest op zijn site zet, we hadden hier een grapjas waar ik dezelfde foto's weer kon vinden bij een artiest in Florida, ook zette hij zijn naam onder werk van andere mensen.

Volg een artiest een tijdje, ik kon een artiest die schitterende dingen kon zetten, nu zou ik er niemand meer heen sturen, zijn werk is aardig verpauperd. Vraag of je de werkruimte even mag zien ( geloof mij, heb ze wel gezien die meer weg hadden van kinderdagverblijf van dan van een shop 'omdat papa moest werken') Vraag om papieren en je kan opzoeken of een shop geregistreerd staat dus ook controle krijgt.
pi_178629753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:10 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Gewoon een tip, google de foto's die de artiest op zijn site zet, we hadden hier een grapjas waar ik dezelfde foto's weer kon vinden bij een artiest in Florida, ook zette hij zijn naam onder werk van andere mensen.

Volg een artiest een tijdje, ik kon een artiest die schitterende dingen kon zetten, nu zou ik er niemand meer heen sturen, zijn werk is aardig verpauperd. Vraag of je de werkruimte even mag zien ( geloof mij, heb ze wel gezien die meer weg hadden van kinderdagverblijf van dan van een shop 'omdat papa moest werken') Vraag om papieren en je kan opzoeken of een shop geregistreerd staat dus ook controle krijgt.
Dank je wel! De werkruimte is inderdaad van belang. Wat ik in mij hoofd heb is kwa design niet heel lastig, maar volgens mij kan een amateur het alsnog verprutsen haha. Heb wel een shop op het oog, L'extremiste in Arnhem. Iemand ervaring daarmee?
pi_178629774
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

dat heb ik gedaan. 28 maart reis naar Spanje geboekt, 6 april zat ik in het vliegtuig :7

Had op mijn to-do-lijst alleen op vakantie gaan, vliegen, voor het eerst naar Spanje en tattoo laten zetten.

Bij een Nederlander trouwens die al eerder tattoo had gezet bij me ;)

Nu kwam het mooi samen allemaal en gelijk 4 dingen van mijn lijstje kunnen strepen *O*
Haha, helemaal ideaal :-)
  donderdag 19 april 2018 @ 21:49:38 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178629885
Wil je een top tip? Niet doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178630040
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:44 schreef Ikhebechtgeenidee het volgende:

[..]

Dank je wel! De werkruimte is inderdaad van belang. Wat ik in mij hoofd heb is kwa design niet heel lastig, maar volgens mij kan een amateur het alsnog verprutsen haha. Heb wel een shop op het oog, L'extremiste in Arnhem. Iemand ervaring daarmee?
Zal morgen mijn tattoo-man even appen en vragen. Hij komt oorspronkelijk uit Arnhem en tattoeert daar ook als hij weleens in NL is. Weet alleen even niet welke shop.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_178630246
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil je een top tip? Niet doen
De tattoo niet, of L'extremiste niet?
pi_178630250
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zal morgen mijn tattoo-man even appen en vragen. Hij komt oorspronkelijk uit Arnhem en tattoeert daar ook als hij weleens in NL is. Weet alleen even niet welke shop.
Ah dat zou helemaal top zijn!!
  donderdag 19 april 2018 @ 22:05:32 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178630359
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:01 schreef Ikhebechtgeenidee het volgende:

[..]

De tattoo niet, of L'extremiste niet?
Tattoos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178630545
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tattoos
En hoezo niet? :-).
  donderdag 19 april 2018 @ 22:14:02 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178630606
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:11 schreef Ikhebechtgeenidee het volgende:

[..]

En hoezo niet? :-).
Ziet er niet uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178630897
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ziet er niet uit
Okay prima, dat mag je vinden. Ik vind het cool staan. Ieder zn eigen smaak
  vrijdag 20 april 2018 @ 05:22:32 #25
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178634883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:17 schreef Ikhebechtgeenidee het volgende:
Dank voor je antwoord. Ja niemand in mijn omgeving heeft tattoos haha, dus lastig vragen. Van de begin periode weet ik, dat zon slecht is. Wil hem denk ik in mei laten zetten. Insmeren doe ik sowieso altijd :-). Maar punt was dus of ik dan een hele maand of twee maanden met lange mouwen moet gaan lopen als ik naar buiten ga?
De rest van je leven tenzij je wil dat het lijkt alsof je een plaksticker hebt gekregen bij een pakje kauwgom.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')