abonnement Unibet Coolblue
pi_178617334
Voor de moderator: sluit niet dit topic, sluit het andere. Hier word tenminste actief meegedacht. En het past perfect bij psychologie omdat het me aardig depressief maakt.

Ik zal eerst even wat achtergrond informatie geven. Ben pas geleden 26 jaar geworden, ben van Nederlandse afkomst. Vanaf me 19de tot me 23ste heb ik een alcoholprobleem gehad waarbij ik bijna dagelijks alcohol nuttigde. Vanaf mijn 14/15de blowde ik ook tot ongeveer me 23ste. Ook rook ik tabak.

Ook woonde ik vanaf me 18de al op me eigen door priveomstandigheden. Hierdoor begon ik in ploegendienst te werken zonder beroepsdiploma, wat best hersendodend werk was en vermoeiend. Tegenwoordig werk ik de ene week nacht de andere week dag in een distributiecentrum wat fysiek zwaar werk is.

Nou ben ik overgestapt van het roken van tabak naar e-smoking. Ben gestopt met blowen en drink maximaal 1 keer in de week alcohol (8 bier). Ook eet ik veel vezels, slik ik vitaminepillen. Probeer ik elke week wat fruit en groentes naar binnen te werken. Ook eet ik vaak voedsel met veel eiwitten.

Nou is mijn plan om volgend jaar een hbo opleiding te volgen. Maar het probleem is dat ik er erg vermoeid uitzie. Het zijn geen wallen maar vooral donkere kringen. Ik krijg heel erg vaak te horen dat ik er vermoeid uitzie. Ik voel me er een beetje uitzien als een crackjunk.

Het is niet genetisch, heb me bloed laten testen en het enige wat eruit kwam is een vitamine-D tekort. Ik werk in wisselende diensten en slaap minimaal 9 uur. In het weekend slaap ik vaak wel minimaal 11 uur. Toch blijf ik erg vermoeid.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om fitter te worden en de donkerheid onder me ogen te verminderen??? Vooral de donkere kringen schaam ik me wel voor en het weerhoudt me ervan om een hbo opleiding te volgen en wat van me leven te maken.

Het liefst hoop ik dat er iemand reageert die hetzelfde probleem had en er een oorzaak voor gevonden heb. Een allergie (huisstofmijt, voedsel) misschien? Of toch de vitamine-D tekort die het veroorzaakt?

Zou het erg waarderen als jullie me wat hulp kunnen bieden.

Ook misschien nog wel waardevol/onsmakelijk om te melden. Na het drinken van alcohol heb ik de volgende dag erg last van me darmen en pijn bij de ontlasting. Dit heb ik aangegeven bij de dokter en er is verder niets meegedaan, alleen de bloedtest dan waar niks uitkwam.
  donderdag 19 april 2018 @ 10:40:36 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178617379
Dit gaan we dus niet doen. Je topic zou sowieso naar LIF verplaatst worden omdat t hier niet hoort.

Reageer actief in je andere topic, dan komt t vast wel goed. Er is vandaag nog gereageerd, doe dan ook wat met die reacties.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')