abonnement Unibet Coolblue
pi_178615550
quote:
ROTTERDAM - De verbouwing van de islamitische middelbare school Avicenna College in Rotterdam heeft miljoenen euro’s extra gekost omdat er marmeren vloeren en kroonluchters in moesten. Leefbaar Rotterdam eist daarom nu geld terug.

Het Avicenna College is de opvolger van de omstreden Ibn Ghaldoun school op Zuid. Daar was het onderwijs ondermaats en waren er financiële problemen. Na examenfraude waarbij leerlingen examens hadden ontvreemd en doorverkocht, volgde een faillissement en ging de school uiteindelijk door onder een nieuwe naam.

Kroonluchters
Wel zat het jaren in een verouderd onderkomen. De school is nu compleet gerenoveerd, met marmeren vloeren, kroonluchters, aparte gebedsruimtes, mozaïek en meerdere Arabische elementen. De school noemt het zelf geen moskee maar wil de identiteit van de islamitische school zichtbaar laten zijn.

De verbouwing komt voor rekening van de gemeente. En dat is tegen het zere been van Leefbaar Rotterdam. Raadslid Tanya Hoogwerf heeft schriftelijke vragen ingediend bij het stadsbestuur over de verbouwing en de uitbreidingsplannen van de school.

„We betalen als gemeente graag voor deugdelijke schoolgebouwen. Maar we investeren niet in marmer en kroonluchters met gemeentegeld.”

Had wat soberder gekund
Wat haar partij betreft moet er in beeld worden gebracht hoeveel extra geld de verbouwing tot een ’sultanesk pand’ heeft gekost. „Dat had een stuk soberder gekund, het meerbedrag moet de school terugbetalen.” Daarnaast verzet Hoogwerf zich tegen de gescheiden gebedsruimtes. „Die hadden niet van gemeentegeld gebouwd mogen worden.”
Bron

Ongelooflijk dat deze school nog bestaat _O-

Hopelijk moeten ze elke euro terugbetalen.
pi_178615676
:D
Hoop dat de school moet Lappen.
pi_178615732
Gemeente betaalt, maar niemand van de gemeente die vooraf de tekeningen en plannen heeft gezien c.q. een oogje in het zeil heeft gehouden???
I´m back.
pi_178615775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:29 schreef Ryan3 het volgende:
Gemeente betaalt, maar niemand van de gemeente die vooraf de tekeningen en plannen heeft gezien c.q. een oogje in het zeil heeft gehouden???
Dit inderdaad, vooral bij een school met zo'n verleden.
  donderdag 19 april 2018 @ 08:36:50 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178615779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:22 schreef Leonos het volgende:
:D
Hoop dat de school moet Lappen.
Denk dat die school best wel wat sponsoren ver weg heeft zitten die bij willen springen in dat geval.
pi_178615783
De incompetentie druipt er weer van af
pi_178615786
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:36 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dit inderdaad, vooral bij een school met zo'n verleden.
Ook dat idd.
I´m back.
pi_178615787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:37 schreef myShizzle het volgende:
De incompetentie druipt er weer van af
Van de gemeente idd.
I´m back.
pi_178615798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:29 schreef Ryan3 het volgende:
Gemeente betaalt, maar niemand van de gemeente die vooraf de tekeningen en plannen heeft gezien c.q. een oogje in het zeil heeft gehouden???
Ik vraag mij af of de gemeente de rekening achteraf heeft gekregen of tussentijds geen balans heeft opgemaakt. Iemand moet toch die aannemers betaald hebben in de tussentijd.
  donderdag 19 april 2018 @ 08:39:48 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178615800
Goed, die zijn dus over drie jaar ook weer verdwenen.

In welk universum leef je als schoolbestuurder dat je denkt dat dit kan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178615815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:39 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, die zijn dus over drie jaar ook weer verdwenen.

In welk universum leef je als schoolbestuurder dat je denkt dat dit kan?
Gewoon schijt hebben.
pi_178615818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de gemeente de rekening achteraf heeft gekregen of tussentijds geen balans heeft opgemaakt. Iemand moet toch die aannemers betaald hebben in de tussentijd.
Beetje gek om aan het eind van de bouw vast te stellen dat het wel overdreven veel heeft gekost idd, als jij zelf moet betalen als gemeente. Dus ik weet niet wat ze daar zoal doen de hele dag?
I´m back.
pi_178615826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de gemeente de rekening achteraf heeft gekregen of tussentijds geen balans heeft opgemaakt. Iemand moet toch die aannemers betaald hebben in de tussentijd.
Naar mijn weten zit je eerst 300x met zo’n gemeente door de tekeningen te bladeren voordat ze budget beschikbaar stellen, ik begrijp niet hoe ze zich zo kunnen laten verrassen. :N
-nee-
  donderdag 19 april 2018 @ 08:47:23 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178615863
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Naar mijn weten zit je eerst 300x met zo’n gemeente door de tekeningen te bladeren voordat ze budget beschikbaar stellen, ik begrijp niet hoe ze zich zo kunnen laten verrassen. :N
Het ene tekenen en het andere bouwen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178615884
Alsof dat geld terugkomt.

Wat er niet (meer) is kun je ook niet terugvorderen.
Weggegaan en opgerot
pi_178615886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het ene tekenen en het andere bouwen?
Ja, maar dat kost geld, ze zullen niet de volle pond hebben moeten betalen tijdens de bouw maar geen enkel bouwbedrijf gaat akkoord met volledige betaling achteraf. Dit had toch al eerder moeten opvallen.
pi_178615903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja, maar dat kost geld, ze zullen niet de volle pond hebben moeten betalen tijdens de bouw maar geen enkel bouwbedrijf gaat akkoord met volledige betaling achteraf. Dit had toch al eerder moeten opvallen.
Ik denk dat als je marmeren vloeren aanlegt dat de leverancier van te voren toch wel gegarandeerd wil hebben dat deze betaald worden idd. :D.
I´m back.
pi_178615919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je marmeren vloeren aanlegt dat de leverancier van te voren toch wel gegarandeerd wil hebben dat deze betaald worden idd. :D.
En als de gemeente betaald krijgt de gemeente de offerte, dus waarom is ze het niet eerder opgevallen dat een school een marmeren vloer neer laat leggen.

Als ik denk aan mijn oude school, die viel van ellende uit elkaar, en daar hebben ze gewoon een marmeren vloer. :D
pi_178615925
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:29 schreef Ryan3 het volgende:
Gemeente betaalt, maar niemand van de gemeente die vooraf de tekeningen en plannen heeft gezien c.q. een oogje in het zeil heeft gehouden???
Daar begrijp ik dus ook niets van.
pi_178615942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En als de gemeente betaald krijgt de gemeente de offerte, dus waarom is ze het niet eerder opgevallen dat een school een marmeren vloer neer laat leggen.

Als ik denk aan mijn oude school, die viel van ellende uit elkaar, en daar hebben ze gewoon een marmeren vloer. :D
Klopt idd, iemand heeft wrs een soort carte blanche gegeven dan. Als ik naar de prijs per m2 kijk, kan dat nogal oplopen.

Meeste scholen zullen linoleum hebben of niet? dat hadden ze vroeger geloof ik altijd.
I´m back.
pi_178615945
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:22 schreef Leonos het volgende:
:D
Hoop dat de school moet Lappen.
Wat denk je zelf? Komt nooit meer een cent van terug. Dat wij als redelijk fatsoenlijk land dit soort criminele clubjes nog faciliteren en pamperen..... ongelofelijk. Met een beetje gezond boerenverstand kon je toch al vooraf concluderen dat dit niets ging worden.
U MAD?
pi_178615957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, iemand heeft wrs een soort carte blanche gegeven dan. Als ik naar de prijs per 2 kijk, kan dat nogal oplopen.

Meeste scholen zullen linoleum hebben of niet? dat hadden ze vroeger geloof ik altijd.
Ja wij hadden ook zoiets, gewoon simpele goedkope oplossing. Kozijnen met gaten erin, deuren die uit elkaar vielen, maar geen half paleis helaas zoals de school in de OP. :(
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2018 @ 08:58:43 #23
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178615965
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:41 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gewoon schijt hebben.
Dat is zo'n beetje de kern, schijt aan alles.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2018 @ 09:00:27 #24
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178615979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:49 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Alsof dat geld terugkomt.

Wat er niet (meer) is kun je ook niet terugvorderen.
En dit, zulke misstanden dien je als gemeente te voorkomen, voor achteraf gelul koop je niks.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 19 april 2018 @ 09:09:45 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178616067
Er heeft bij de gemeente iemand of meerdere iemanden zwaar liggen tukken in ieder geval. En die school :'). Tering.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')