Vind ik echt lastig te beoordelen.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Hoe voel je je dan als je je voorstelt dat jullie een relatie hebben?
Mijn tip voor jou: gewoon proberen maar wel eerlijk blijven richting jezelf en naar haar.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:01 schreef Ruislip het volgende:
Sinds enkele maanden is er een dame in mijn omgeving die er geen doekjes om windt dat ze interesse in mij heeft.
Aanvankelijk was ik totaal niet geïnteresseerd. Sterker nog, ik ergerde me een beetje aan haar, omdat ze allerlei pogingen deed om met mij in contact te komen, en als ik ook maar even hapte meteen persoonlijke vragen ging stellen en een gesprek op gang wilde houden.
Ondanks dat ik vaak best bot ben geweest, ook vaak niet of kortaf heb gereageerd op haar berichten, is ze altijd lief en vriendelijk gebleven.
Vanavond kwam ik haar tegen in de AH, en ze begon meteen een gesprek. Ik merkte toen het gesprek over was, dat er voor het eerst iets anders dan ergernis door mijn hoofd spookte. Voor het eerst begon ik te denken : hé, misschien moet ik eens een andere positie innemen, en haar een kans geven.
Oke, ze is geen vrouw waar ik op straat mijn hoofd voor zou omdraaien of waarvan ik droom. Maar eigenlijk heeft ze best een leuke, spontane kop. Ze heeft ook niet per se een lijf waarvan ik denk :, maar het kan zeker ook slechter. Ik heb me lang aan haar gedrag geërgerd, maar kan ik dit gedrag niet beter interpreterend als vasthoudendheid in plaats van opdringerigheid?
Uiteindelijk heeft ze denk ik best een prima karakter. Ze is meegaand, wil overduidelijk behoorlijk graag dus ze zal ook best haar best doen in een eventuele relatie, ze is communicatief vaardig (sociaal) en voor zover ik weet mankeert ze fysiek gezien niets. Ook heeft ze (24) voor mij de ideale leeftijd : Wel volwassen genoeg, maar toch ook jong genoeg om nog even rustig een paar jaar met kinderen te kunnen wachten.
Ik ben al jaren vrijgezel, en kom nu zo langzamerhand (29) wel in een fase waarin iedereen gesetteld is en ik een beetje in mijn eentje over blijf. Ik kan me op zich prima vermaken allen, maar het is, vooral op zomerse dagen zoals vandaag, ook wel eens leuk om na jaren weer eens iemand (een vrouw) te hebben om leuke dingen mee te doen. Ik kan wel de toffe onbereikbare dude uit blijven hangen die alleen voor een vrouw gaat als ze 100 % in het plaatje past, maar hoe realistisch is dat?
Bovendien kom ik in mijn dagelijks leven ook niet zo veel vrouwen tegen, al helemaal geen vrouwen die zich zo aan mij 'aanbieden' als deze. Let's face it : De meesten zijn nu eenmaal niet echt heel erg geïnteresseerd en/of ondernemen geen actie. EN in mijzelf zit ook niet heel veel actie op dit gebied, dus het zou anders wel weer eens 1/2/3 jaar kunnen duren voordat zich weer een nieuwe kans / mogelijkheid voordoet.
Wat ik me nu afvraag : is dit realistisch? Kan een relatie op een manier als deze werken? Ik ken wel meer stellen die op zich niet 100 % verliefd waren maar die later toch een gelukkige en stabiele relatie hebben opgebouwd. Maar het kan natuurlijk ook andersom.
Wat is jullie mening?
Moet zeggen dat dit wel een van mijn voornaamste punten is inderdaad.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Mijn tip voor jou: gewoon proberen maar wel eerlijk blijven richting jezelf en naar haar.
Iedereen mankeert wel iets en voldoet op sommige vlakken niet. Het gaat erom dat je het leuk hebt met elkaar.
Sexuele klik is wel belangrijk trouwens.
De meeste vrouwen zullen niet geïnteresseerd in je zijn of alleen maar met hun mobiel/social media bezig zijn tegenwoordig. Volgens mij moet je dat niet willen.
Daarnaast heb ik nog een tip voor je: Een vrouw die je echt boeit, maakt je kapot. Een vrouw waar je helemaal hotel van bent en niet meer helder door kan nadenken wordt je afgrond. Die bepalen namelijk wat er in de relatie gebeurd ipv wat jij zelf wil. Vaak loop je jezelf in zulke relaties kapot. Beter een vrouw waarbij je nog fatsoenlijk kan nadenken en waarbij verstand en gevoel in balans zijn. In elk geval voor de langere termijn.
Het kan op deze leeftijd absoluut nog voorkomen. Ben nu zelf 31 en al geruime tijd (+2 jaar) samen met iemand waarvan ik gelijk wist dat dit haar werd (zij had wat meer overtuiging nodigquote:Op woensdag 18 april 2018 23:16 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dit wel een van mijn voornaamste punten is inderdaad.
Ergens snap ik het niet, want er zijn zat minder aantrekkelijke vrouwen, maar ik vind haar seksueel gewoon echt niet aantrekkelijk. Ook niet per se afstotend, maar ze doet me op dat gebied gewoon weinig. Uiteindelijk moet ze natuurlijk wel echt een vriendin worden en niet gewoon ''een vriend'', dus zoals je zegt : Het is inderdaad wel belangrijk.
Wat betreft het laatste stuk van je post : Helder, en kan ik me goed in vinden. Pure verliefdheid is sowieso lastig te vinden. Vraag me ook af of dit niet iets voor de 15-20 jarigen is en of dit op deze leeftijd nog wel voor kan komen.
Zegt genoeg denk ik.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:16 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dit wel een van mijn voornaamste punten is inderdaad.
Ergens snap ik het niet, want er zijn zat minder aantrekkelijke vrouwen, maar ik vind haar seksueel gewoon echt niet aantrekkelijk. Ook niet per se afstotend, maar ze doet me op dat gebied gewoon weinig. Uiteindelijk moet ze natuurlijk wel echt een vriendin worden en niet gewoon ''een vriend'', dus zoals je zegt : Het is inderdaad wel belangrijk.
Wat betreft het laatste stuk van je post : Helder, en kan ik me goed in vinden. Pure verliefdheid is sowieso lastig te vinden. Vraag me ook af of dit niet iets voor de 15-20 jarigen is en of dit op deze leeftijd nog wel voor kan komen.
Zit wat in, maar is wel wat kort door de bocht.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:22 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je probeert je er eigenlijk rationeel van te overtuigen waarom het een goed idee is om een relatie te beginnen met een vrouw, om de simpele reden dat ze nou eenmaal voorhanden is, en je verder geen opties hebt?
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit geen goed idee is.
Ja dat is heel vervelend, gemengde gevoelens.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:06 schreef Ruislip het volgende:
Vind ik echt lastig te beoordelen.
Geen ''wauw'' gedachte, maar ik denk wel dat we het goed zouden kunnen hebben samen. Ze lijkt me best een relaxte chick om bijvoorbeeld mee op vakantie te gaan ofzo, of om mee samen te wonen.
Ik vind haar geen onaantrekkelijke vrouw, maar het is ook niet zo dat ik bijvoorbeeld opgewonden word van het idee om seks met haar te hebben.
Ik zou er gewoon eerlijk in zijn over het feit dat je nog twijfelt maar het niet gelijk af wil kappen, dan geef je haar ook geen valse hoop. Maar het sluit de mogelijkheid niet uit om gewoon te proberen en kijken waar het schip strandt: Misschien is die seksuele klik straks heel anders als blijkt dat ze een enorm beest is tussen de lakens.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:32 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Zit wat in, maar is wel wat kort door de bocht.
Ik heb ook wel eens aandacht gehad van een hele mooie vrouw, die ik qua karakter minder vond. Dit is het omgekeerde geval.
Wat ik probeer te doen is voor mijzelf een soort reality check uit te voeren en daar feedback op te verzamelen.
Been there, done that.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:32 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er zijn in het leven altijd bepaalde zaken die je (althans, dat heb ik) meteen afwimpelt. Terwijl als je er een tijdje later nog eens over nadenkt of door bepaalde omstandigheden gewild of ongewild alsnog mee wordt geconfronteerd, blijkt het opeens toch heel anders te zijn dan je dacht of toch leuk te zijn.
En hoe kan zij jou interpreteren dan? Dat haar vasthoudendheid werkt? Dat ze nu overwogen wordt, niet omdat je haar echt leuk vindt, maar omdat het slechter zou kunnen?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:01 schreef Ruislip het volgende:
Sinds enkele maanden is er een dame in mijn omgeving die er geen doekjes om windt dat ze interesse in mij heeft.
Aanvankelijk was ik totaal niet geïnteresseerd. Sterker nog, ik ergerde me een beetje aan haar, omdat ze allerlei pogingen deed om met mij in contact te komen, en als ik ook maar even hapte meteen persoonlijke vragen ging stellen en een gesprek op gang wilde houden.
Ondanks dat ik vaak best bot ben geweest, ook vaak niet of kortaf heb gereageerd op haar berichten, is ze altijd lief en vriendelijk gebleven.
Vanavond kwam ik haar tegen in de AH, en ze begon meteen een gesprek. Ik merkte toen het gesprek over was, dat er voor het eerst iets anders dan ergernis door mijn hoofd spookte. Voor het eerst begon ik te denken : hé, misschien moet ik eens een andere positie innemen, en haar een kans geven.
Oke, ze is geen vrouw waar ik op straat mijn hoofd voor zou omdraaien of waarvan ik droom. Maar eigenlijk heeft ze best een leuke, spontane kop. Ze heeft ook niet per se een lijf waarvan ik denk :, maar het kan zeker ook slechter. Ik heb me lang aan haar gedrag geërgerd, maar kan ik dit gedrag niet beter interpreterend als vasthoudendheid in plaats van opdringerigheid?
Prima karakter je best doen ja. Wat ga je daar tegenover zetten? Beter dan niks klinkt namelijk als niet zo een prima karakter. Tenzij je er eerlijk over bent, zodat zij weet waar ze aan begint..quote:Uiteindelijk heeft ze denk ik best een prima karakter. Ze is meegaand, wil overduidelijk behoorlijk graag dus ze zal ook best haar best doen in een eventuele relatie, ze is communicatief vaardig (sociaal) en voor zover ik weet mankeert ze fysiek gezien niets. Ook heeft ze (24) voor mij de ideale leeftijd : Wel volwassen genoeg, maar toch ook jong genoeg om nog even rustig een paar jaar met kinderen te kunnen wachten.
Fuck realisme, als jij het leven zo ook wel ok vindt en hoog wil inzetten, dan is het je goed recht. Die lat, dat bepaal jij.quote:Ik ben al jaren vrijgezel, en kom nu zo langzamerhand (29) wel in een fase waarin iedereen gesetteld is en ik een beetje in mijn eentje over blijf. Ik kan me op zich prima vermaken allen, maar het is, vooral op zomerse dagen zoals vandaag, ook wel eens leuk om na jaren weer eens iemand (een vrouw) te hebben om leuke dingen mee te doen. Ik kan wel de toffe onbereikbare dude uit blijven hangen die alleen voor een vrouw gaat als ze 100 % in het plaatje past, maar hoe realistisch is dat?
Is dat omdat je gewoon een niet zo pro-actief iemand bent of is het omdat je te weinig feelz hebt om zelf die actie te ondernemen ofzo?quote:Bovendien kom ik in mijn dagelijks leven ook niet zo veel vrouwen tegen, al helemaal geen vrouwen die zich zo aan mij 'aanbieden' als deze. Let's face it : De meesten zijn nu eenmaal niet echt heel erg geïnteresseerd en/of ondernemen geen actie. EN in mijzelf zit ook niet heel veel actie op dit gebied, dus het zou anders wel weer eens 1/2/3 jaar kunnen duren voordat zich weer een nieuwe kans / mogelijkheid voordoet.
Het is realistisch om te gaan daten om te kijken of het klikt en in hoeverre je een basis hebt cq kan ontwikkelen voor een relatie. Maar en dit is wel echt een flinke maar, dan moet je dus wel zorgvuldig omgaan met de ander die wel veel gevoelens heeft. Ga daar dan niet teveel in mee onder het mom van aftasten, terwijl die ander kan denken holadijee shit is aanquote:Wat ik me nu afvraag : is dit realistisch? Kan een relatie op een manier als deze werken? Ik ken wel meer stellen die op zich niet 100 % verliefd waren maar die later toch een gelukkige en stabiele relatie hebben opgebouwd. Maar het kan natuurlijk ook andersom.
Wat is jullie mening?
Zou best kunnen idd, heb dat ook in overwegingquote:Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef Scary_Mary het volgende:
Is het gezien je andere topics niet ook een soort van easy escapepoging uit je sleur ofzo?
Zolang ze het niet face 2 face heeft gezegd niet 100 %.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef luxerobots het volgende:
Overigens, hoe zeker ben je ervan dat deze dame een relatie met je wil?
Vrouwen kunnen ook snel afknappen of afstand nemen, vooral als straks blijkt dat jij geen gevoelens voor haar hebt, of misschien wel als jij straks niet meer de onbereikbare dude bent.
heb je de OP wel goed gelezen?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef luxerobots het volgende:
Overigens, hoe zeker ben je ervan dat deze dame een relatie met je wil?
Dat hoeft niet meteen een relatie te betekenen. Strikken voor een gezellige nacht kan ook.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:53 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
heb je de OP wel goed gelezen?het is toch vrij duidelijk dat die griet TS graag wilt strikken. of niet soms?
Neig ook wel een beetje naar deze conclusie.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef Godshand het volgende:
[..]
Been there, done that.
Ik had een dame, wel lachen. Maar op serieuze onderwerpen zoals politiek, levensinstelling en gedeeltelijk haar humor klikte ik niet mee. Maar ook minder serieus als muziek, kleding smaak en interieur smaak. Toch wat mee begonnen want ze was wel lekker, goed in bed en geregeld viel er toch met haar te lachen, tussen de slechte humor door.
Na 2 jaar werd het toch niets. Zij deed haar uiterste best hoor, want ze was gek op mij. Maar ja, ze merkte ook wel dat ze zich aan het wegcijferen was. Dus uiteindelijk heb ik het afgekapt.
Want ook al probeerde ik een beetje aan te passen, volledig lukte nooit. En dat gaat wringen..
Gewoon dus niet doen. Nu date ik met een dame die op veel meer punten klikt. Gaat stukken beter
Gewoon dus verder kijken en haar aan de kant zetten. Focus je op vrouwen die je wel lekker vindt, met dezelfde levensinstelling en waar je mee kan lachen
Dat zijn er meer dan je denkt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |