abonnement Unibet Coolblue
pi_178600512
Hallo klussers/woners,

Vorig jaar is onze badkamer gerenoveerd (op 1e etage in huis uit 1904). De vloerdelen zijn weggehaald en op de balken zijn zwaluwstaartplaten gelegd en er is beton gestort.

De douche en de ruimte waar de wasmachine staat, worden gescheiden door een muur van ca 15 cm dik, die opgebouwd is uit hout en gipsplaat en waar overheen getegeld is.

De wasmachine staat dus op beton, maar je kan de vloer licht voelen trillen bij centrifugeren.
Dat is op zich niet erg. Het vervelende wat er gebeurt is echter, dat de tegels van het muurtje tussen de wasmachine/droger (die er bovenop staat) gaan scheuren en ook de voegen gaan scheuren en da's niet zo handig in een douche :N

Binnenkort komt de aannemer de kapotte tegels vervangen en opnieuw voegen, maar hij heeft er zelf al een beetje een hard hoofd in, of het niet wéér kapot gaat.
Wat betreft de voegen, ik weet dat er elastisch voegmiddel is, maar het knappen van de tegels is een ander verhaal.

De aannemer zei dat ik een rubber tegel onder de wasmachine moet leggen (hij staat nu op rubber voetjes), maar gaat dat het probleem oplossen?

(De wasmachine is 11 jaar oud en centrifugeert max 1600 toeren en er staat een droger bovenop)

Hebben jullie nog tips?

*foto's op verzoek van TS toegevoegd*













[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 18-04-2018 22:19:53 ]
pi_178600696
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:02 schreef Cattom het volgende:

De wasmachine staat dus op beton, maar je kan de vloer licht voelen trillen bij centrifugeren.
Dat is op zich niet erg. Het vervelende wat er gebeurt is echter, dat de tegels van het muurtje tussen de wasmachine/droger (die er bovenop staat) gaan scheuren en ook de voegen gaan scheuren en da's niet zo handig in een douche :N

Binnenkort komt de aannemer de kapotte tegels vervangen en opnieuw voegen, maar hij heeft er zelf al een beetje een hard hoofd in, of het niet wéér kapot gaat.
Wat betreft de voegen, ik weet dat er elastisch voegmiddel is, maar het knappen van de tegels is een ander verhaal.
De wasmachine staat wel los van het afscheidingsmuurtje?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178600866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:12 schreef blomke het volgende:

[..]

De wasmachine staat wel los van het afscheidingsmuurtje?
Goede vraag. Dom dat ik dat er niet zelf bij heb gezet :z . Er zit ruim 3 cm tussen de wasmachine en droger en het muurtje
pi_178601671
Je zult de vloer moeten scheiden van de wand, zit er wel een flinke rups siliconenkit tussen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  PR/Manusje van alles woensdag 18 april 2018 @ 16:04:53 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178601704
Wellicht is de trillende wasmachine niet het probleem maar is dat wel de werking van de constructie?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178603969
Toch vreemd dat tegels barsten door trillingen. Mijn (beperkte) ideeën:
1) I.d.d. wand en vloer ontkoppelen
2) Dikwandige wandtegels, vloertegels eigenlijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178604913
Weet je wel zeker dat dat de oorzaak is? een beetje trilling van een wasmachine kan echt niet zomaar een tegel breken. Zijn die tegels er niet onder spanning in gezet, waardoor deze nu met het warme weer en werken van de constructie nu onder te grote druk komen te staan?
pi_178605219
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:03 schreef halfway het volgende:
Je zult de vloer moeten scheiden van de wand, zit er wel een flinke rups siliconenkit tussen?
Ja, er zit een mooie rand kit tussen. Ik zal wel even kijken of ik een foto kan uploaden
pi_178605290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:51 schreef blomke het volgende:
Toch vreemd dat tegels barsten door trillingen. Mijn (beperkte) ideeën:
1) I.d.d. wand en vloer ontkoppelen
2) Dikwandige wandtegels, vloertegels eigenlijk.
Het zijn dunne wandtegels (15x15 x 0,?). We hadden ooit zelf de badkamer gebouwd en toen hadden we weinig geld en hebben we eenvoudige tegels gebruikt. We hebben de wanden gedeeltelijk intact gelaten tijdens de renovatie vorig jaar en de tegels aangevuld met een zelfde tegel.
pi_178605352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:53 schreef MrDrako het volgende:
Weet je wel zeker dat dat de oorzaak is? een beetje trilling van een wasmachine kan echt niet zomaar een tegel breken. Zijn die tegels er niet onder spanning in gezet, waardoor deze nu met het warme weer en werken van de constructie nu onder te grote druk komen te staan?
De renovatie heeft vorig jaar mei plaatsgevonden en de breuken zijn een paar maanden geleden ontstaan, maar niet in de zomer dus. Het was toen ze erin gezet werden wel warm weer (vergelijkbaar met nu)
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 19:33:42 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178605746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:07 schreef Cattom het volgende:

[..]

Ja, er zit een mooie rand kit tussen. Ik zal wel even kijken of ik een foto kan uploaden
Mocht je de foto's niet online kunnen zetten; mail ze dan even naar vonkenboer@fok.nl dan plaats ik ze wel even hier online :)
pi_178609220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mocht je de foto's niet online kunnen zetten; mail ze dan even naar vonkenboer@fok.nl dan plaats ik ze wel even hier online :)
Uuuhhh.... da's misschien wel slim. Ik zit een beetje te k....en en ik kan ook niet echt een help-topic vinden waar uitgelegd staat hoe ik foto's moet plaatsen. :o
pi_178609287
Staat de wasmachine goed waterpas dmv de stelpootjes?
pi_178610454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:38 schreef Deshain het volgende:
Staat de wasmachine goed waterpas dmv de stelpootjes?
Ja, zo goed mogelijk, maar bij lakens en dekbedovertrekken wil hij nog weleens moeite hebben met de balans als hij moet centrifugeren. Hij loopt niet weg, maar zwaait wat een klein beetje heen en weer, wat ik overigens niet in de vloer voel. Pas als hij hard centrifugeert, voel ik een lichte resonantie in de vloer (nieuwe wasmachine is wellicht ook nog een optie als al het andere faalt :? )
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 22:12:08 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178610477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:36 schreef Cattom het volgende:

[..]

Uuuhhh.... da's misschien wel slim. Ik zit een beetje te k....en en ik kan ook niet echt een help-topic vinden waar uitgelegd staat hoe ik foto's moet plaatsen. :o
Ik heb de foto's toegevoegd aan de OP :)
pi_178610950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb de foto's toegevoegd aan de OP :)
Ik zie ze niet... Je hebt niet de meest handige host uitgezocht. ;)

BUG / [FO][BUG] imgur hotlinken doet niet

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:05 schreef Danny het volgende:

[..]

imgur heeft ons geblokkeerd omdat we een Vraag en Aanbodrubriek hebben :') Gewoon een van hun concurrenten gebruiken en het is opgelost.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 22:31:36 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178611112
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:28 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik zie ze niet... Je hebt niet de meest handige host uitgezocht. ;)

BUG / [FO][BUG] imgur hotlinken doet niet

[..]

Daar ben ik dus nu net ook achter gekomen; eerst photofuck nu dit weer..
Heb ook zo even geen alternatief voor handen...
pi_178611803
Nou ja, er staat 1 foto. Just to get the idea. :)
pi_178715064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:54 schreef Cattom het volgende:
Nou ja, er staat 1 foto. Just to get the idea. :)
Volgens mij doen de foto's het weer..
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 22:23:18 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178723370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:16 schreef Cattom het volgende:

[..]

Volgens mij doen de foto's het weer..
Inmiddels is het probleem met de image host gelukkig opgelost !

Maar hoe is het met jou badkamer probleem ?
pi_178723485
eh, ja, dat is er nog steeds. Ik wacht tot ik een telefoontje krijg van de aannemer, wanneer hij de tegels kan vervangen.
En dan wachten tot ze weer kapot gaan...
pi_178741797
zou een nieuwe wasmachine kopen.Die trillen veel minder en zijn lichter in gewicht.
denk dat dit komt door een combinatie van een te zware machine/trillen en een houten vloer.
pi_178743279
Die wasmachine is niet de oorzaak die moet je zoeken in het wandje zelf. Waarschijnlijk werking in het hout van die wand door vocht wat via een opening in de wand kan komen. Aangezien de tegel al eerder is vervangen verdenk ik niet de voegen maar zou je moeten kijken naar lekkage bij de bevestiging van het scharnier van de douchedeur of er ontstaat druk op de wand door de douchedeur bevestiging waardoor de tegel barst.

Ik heb ook op exact dezelfde plaats in de onderste tegel een barst gekregen en daar staat geen wasmachine naast (die staat een verdieping hoger op een betonvloer) maar is wel een houtenwand opbouw met daaraan een douchedeur bevestigd aan de andere zijde van die wand zit bij mij een sauna.
pi_178749201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:24 schreef Ray_Smith het volgende:
zou een nieuwe wasmachine kopen.Die trillen veel minder en zijn lichter in gewicht.
denk dat dit komt door een combinatie van een te zware machine/trillen en een houten vloer.
De houten vloer is verwijderd en op de (houten) balken zijn zwaluwstaartplaten gelegd en daarop is beton gestort. Is natuurlijk niet hetzelfde als een geheel betonnen constructie, maar het is dus ook geen echte houten vloer meer.
pi_178749224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:15 schreef BTKlus het volgende:
Die wasmachine is niet de oorzaak die moet je zoeken in het wandje zelf. Waarschijnlijk werking in het hout van die wand door vocht wat via een opening in de wand kan komen. Aangezien de tegel al eerder is vervangen verdenk ik niet de voegen maar zou je moeten kijken naar lekkage bij de bevestiging van het scharnier van de douchedeur of er ontstaat druk op de wand door de douchedeur bevestiging waardoor de tegel barst.

Ik heb ook op exact dezelfde plaats in de onderste tegel een barst gekregen en daar staat geen wasmachine naast (die staat een verdieping hoger op een betonvloer) maar is wel een houtenwand opbouw met daaraan een douchedeur bevestigd aan de andere zijde van die wand zit bij mij een sauna.
Het "grappige" is, dat de douchedeur 2x opnieuw opgehangen is, omdat de tegels idd braken door de scharnieren. Toen hebben ze de tegels, waar de scharnieren in zitten, in cement gezet ipv tegellijm en was het probleem over.
Nu zijn de onderste tegels bij de douchedrain gebroken (aan beide kanten). Het heeft dus wel iets met druk te maken idd, De voegen beginnen nu op meer plekken te scheuren.
Als de aannemer niet snel komt, dan kan idd het hele wandje er weer uit en er opnieuw in. |:(
pi_178749562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:01 schreef Cattom het volgende:
Als de aannemer niet snel komt, dan kan idd het hele wandje er weer uit en er opnieuw in. |:(
Neem dan gelijk dikke tegels en een goede flexibele lijmsoort i.p.v. bouwmarktkwaliteit
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 26 april 2018 @ 10:02:13 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178749930
Er zijn ook dopjes/rubberen dingen om de trillingen van de wasmachine te dempen. Heb je zoiets al geprobeerd?
***
pi_178750364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn ook dopjes/rubberen dingen om de trillingen van de wasmachine te dempen. Heb je zoiets al geprobeerd?
Ja, die zitten er nu onder. Maar de aannemer wil dat ik er een rubber mat onder leg. Ik heb hier op het forum al gezocht en zie dat het bij de een wél helpt en bij de ander niet. Meestal gaat het dan om houten vloeren.
pi_178750384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Neem dan gelijk dikke tegels en een goede flexibele lijmsoort i.p.v. bouwmarktkwaliteit
Ja, achteraf kijk je een koe... enz... (wat betreft de tegels dan, die hebben wij zelf aangeleverd. De lijm kwam van de aannemer)
pi_178751096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:37 schreef Cattom het volgende:

[..]

Ja, achteraf kijk je een koe... enz... (wat betreft de tegels dan, die hebben wij zelf aangeleverd. De lijm kwam van de aannemer)
Was een herhaling van goedbedoeld advies, heb zelf ook door schade en schande (en deskundigen) geleerd hoe het niet moet
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178752659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Was een herhaling van goedbedoeld advies, heb zelf ook door schade en schande (en deskundigen) geleerd hoe het niet moet
O sorry Blomke, het was niet boos bedoeld. Vervelend als het zo overkwam. :@ Ik was cynisch naar mezelf toe. Punt is ook, we dachten vaklui in huis te hebben gehaald, die ons zouden vertellen wat wél en niet kan, maar dat bleek een beetje tegen te vallen
pi_178753620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:41 schreef Cattom het volgende:
Punt is ook, we dachten vaklui in huis te hebben gehaald, die ons zouden vertellen wat wél en niet kan, maar dat bleek een beetje tegen te vallen
Same here!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178754157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef Cattom het volgende:

Ja, zo goed mogelijk, maar bij lakens en dekbedovertrekken wil hij nog weleens moeite hebben met de balans als hij moet centrifugeren. Hij loopt niet weg, maar zwaait wat een klein beetje heen en weer, wat ik overigens niet in de vloer voel. Pas als hij hard centrifugeert, voel ik een lichte resonantie in de vloer (nieuwe wasmachine is wellicht ook nog een optie als al het andere faalt :? )
Het kan best zo zijn dat de wastrommel na 11 jaar niet meer helemaal goed hangt.

Bekertje met wat water er in op de wasmachine plaatsen voordat de wasbeurt begint. Ligt je bekertje of een groot deel van het water er af, dan trilt de wasmachine te veel.

Wat ook kan is dat de droger te veel mee trilt. Een goede houten plaat tussen wasmachine en droger houdt dan ook veel trillingen tegen. Die ijzeren platen trillen gewoon mee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178780367
tussen/koppelstik tussen de wasmachine en de droger.
Kan je in elke bouwmarkt of witgoedzaak kopen.
pi_178789814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het kan best zo zijn dat de wastrommel na 11 jaar niet meer helemaal goed hangt.

Ja, ik vind dat de trommel best heen en weer slingeren als de wasmachine begint met centrifugeren, maar ik kan me niet herinneren of dat 11 jaar geleden ook zo was

Bekertje met wat water er in op de wasmachine plaatsen voordat de wasbeurt begint. Ligt je bekertje of een groot deel van het water er af, dan trilt de wasmachine te veel.

Dat hoef ik bij een volle (met beddengoed) wasmachine niet te proberen. :N Dan ligt het bekertje er zeker af, als hij begint met centrifugeren. Als hij eenmaal op toeren is, gaat het goed

Wat ook kan is dat de droger te veel mee trilt. Een goede houten plaat tussen wasmachine en droger houdt dan ook veel trillingen tegen. Die ijzeren platen trillen gewoon mee.

Als je de foto's ziet in de OP, dan kan je zien dat er een koppelstuk tussen wasmachine en droger zit. Er zit tevens een spanband om de wasmachine en droger heen. Als de wasmachine begint met centrifugeren en hij is in onbalans, dan gaat de droger dus mee.

pi_178793578
Schokdempers vervangen, kan enorm schelen in trillen en bonken en die dingen ksoten maar een paar ¤10
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178827577
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:30 schreef blomke het volgende:
Schokdempers vervangen, kan enorm schelen in trillen en bonken en die dingen ksoten maar een paar ¤10
Ehm ja, ik zag in een ander topic dat je uitgelegd had hoe dat gedaan moet worden. Dat is hier geen optie. Dat moet ik laten doen. Wasmachine lekt al een klein beetje, dus ik vrees dat het dan gewoon een nieuwe machine wordt. :@
pi_184088174
En we gaan weer verder met scheuren..... 2 maanden geleden is de aannemer geweest en er bleek al een stuk gipsplaat rot te zijn door de scheurende voegen en tegels. We hadden ook weer lekkage in het plafond beneden.
Dus wand gedeeltelijk weggehaald, laten drogen en toen is er een soort van Wedi plaat (dun) in gezet. Opnieuw betegeld en tot gister is het goed gegaan.
Aangezien niet de hele muur is afgebroken zijn er dezelfde tegels gebruikt als de vorige keer en ja, die zijn eigenlijk te dun.

Gister de wasmachine laten lopen en gisteravond zag ik een barst in de tegel waar het onderste scharnier van de glazen deur zit.
Nu blijkt er in de tegel erboven en eronder ook een heel dunne breuklijn te zitten.

Vandaag naar de Gamma geweest en Epoxy 2 componenten lijm gekocht en dat op de barst en de breuklijnen gesmeerd om het in ieder geval waterdicht te maken.

Enfin, morgen ga ik een nieuwe wasmachine bestellen én weer contact opnemen met de aannemer.

Mijns inziens moet gewoon dat hele muurtje eruit en opnieuw gebouwd worden met gasbeton en dan moet het douchegedeelte (over)getegeld worden met dikke tegels.

Zucht.... Ik wilde het gewoon even kwijt. :@ :@ |:( |:(
pi_184203061
Succes!
pi_184205455
Succes met de afhandeling.. Mooi balen!
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 21:24:00 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184207772
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:21 schreef Cattom het volgende:
En we gaan weer verder met scheuren..... 2 maanden geleden is de aannemer geweest en er bleek al een stuk gipsplaat rot te zijn door de scheurende voegen en tegels. We hadden ook weer lekkage in het plafond beneden.
Dus wand gedeeltelijk weggehaald, laten drogen en toen is er een soort van Wedi plaat (dun) in gezet. Opnieuw betegeld en tot gister is het goed gegaan.
Aangezien niet de hele muur is afgebroken zijn er dezelfde tegels gebruikt als de vorige keer en ja, die zijn eigenlijk te dun.

Gister de wasmachine laten lopen en gisteravond zag ik een barst in de tegel waar het onderste scharnier van de glazen deur zit.
Nu blijkt er in de tegel erboven en eronder ook een heel dunne breuklijn te zitten.

Vandaag naar de Gamma geweest en Epoxy 2 componenten lijm gekocht en dat op de barst en de breuklijnen gesmeerd om het in ieder geval waterdicht te maken.

Enfin, morgen ga ik een nieuwe wasmachine bestellen én weer contact opnemen met de aannemer.

Mijns inziens moet gewoon dat hele muurtje eruit en opnieuw gebouwd worden met gasbeton en dan moet het douchegedeelte (over)getegeld worden met dikke tegels.

Zucht.... Ik wilde het gewoon even kwijt. :@ :@ |:( |:(
Dat muurtje he, zit dat van boven aan het plafond vast? Kan het niet zien op de foto.

Het lijkt mij dat het vloertje de cadans/resonantie van de wasmachine/droger-toren via de zwaluwstaart vloer doorgeeft aan het muurtje.. dat gaat staan te 'wapperen' als een plank, daarom scheuren de tegels ook aan de onderkant. Dit is echter alleen plausibel als het muurtje aan de bovenkant los staat van het plafond.

Ik heb overigens altijd geleerd dat je problemen oplost aan de bron, en dat muurtje is gevolgschade, dat repareren kun je tot in lengte van dagen blijven volhouden, maar het lijkt me slimmer om de oorzaak van de schade weg te nemen..
In die context heb je dus 2 opties;

Eén: een beter gestabiliseerde wasmachine.

Twee : een beter gestabiliseerde vloer.

Met als bonus-optie als dat muurtje los staat, om dat ding dus vast te zetten, maar dat is nog steeds symptoombestrijding als punt 1 en/of 2 niet zijn gefikst.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184241165
Hi Sounddragon, dat muurtje zit idd vast aan het plafond, dus het staat niet te wapperen.

1) Beter gestabiliseerde wasmachine is gister geplaatst. Scheelt heel veel met centrifugeren,
dus ik hoop dat scheurvorming nu niet verder gaat. Het was natuurlijk slimmer geweest om een nieuwe wasmachine neer te zetten toen het gescheurde tegelwerk net vervangen was.

2) Een beter gestabiliseerde vloer? Ik zou niet weten hoe... :@
  zondag 6 januari 2019 @ 15:27:48 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184241418
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:12 schreef Cattom het volgende:
Hi Sounddragon, dat muurtje zit idd vast aan het plafond, dus het staat niet te wapperen.

1) Beter gestabiliseerde wasmachine is gister geplaatst. Scheelt heel veel met centrifugeren,
dus ik hoop dat scheurvorming nu niet verder gaat. Het was natuurlijk slimmer geweest om een nieuwe wasmachine neer te zetten toen het gescheurde tegelwerk net vervangen was.

2) Een beter gestabiliseerde vloer? Ik zou niet weten hoe... :@
ik wel.. Nooit, maar dan ook nooit meer van die zwaluwstaart-rotzooi in je badkamervloer laten verwerken..

Als je nou eens goed nadenkt over de complete contructie van je vloer en wat je er daarna bovenop gezet hebt... Dan moet je toch tot de conclusie komen dat iets bouwen op iets wat in de basis flexibel is never nooit tot een stabiel eindproduct kan leiden. En dan zet je er ook nog een brok geweld in de vorm van 100 kilo wasmachine bovenop, en als je vindt dat die nog niet genoeg energie in je vloer prakt, zet je er nog een drogertje bovenop als bonustopper.

Doordat dat ding er nu op staat en lekker aan het honkiebonkieën is, staat hij ws ook je hele betonvloertje tot pulp te bibberen, dus mocht je problemen blijven houden kun je óf gaan slopen en een ekte vloer erin gooien, of je moet je was/droog spul gaan relocaten.

Denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 06-01-2019 19:12:41 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 januari 2019 @ 17:50:05 #44
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_184243985
als je een nieuwe wasmachine hebt, dan zou ik alsnog kijken naar zware dempende voetjes oid, want je wasdroger staat er ook bovenop, dus die schud lekker mee. best kans dat je dempende maatregelen niet genoeg zijn omdat er teveel gewicht op staat.
  zondag 6 januari 2019 @ 17:53:23 #45
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_184244905
quote:
laatste regel uit de beschrijving:

"gebruik de dempers niet onder gestapelde machines, zoals een droger op de wasmachine"
  zondag 6 januari 2019 @ 21:40:42 #47
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_184249596
hmm, niet goed gelezen i guess, dacht dat het wel kon, aangezien er ook een patchkast genoemd werd, die ook redelijk gewichtig zijn als ze vol zitten. :P
pi_184262309
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik wel.. Nooit, maar dan ook nooit meer van die zwaluwstaart-rotzooi in je badkamervloer laten verwerken..

Als je nou eens goed nadenkt over de complete contructie van je vloer en wat je er daarna bovenop gezet hebt... Dan moet je toch tot de conclusie komen dat iets bouwen op iets wat in de basis flexibel is never nooit tot een stabiel eindproduct kan leiden. En dan zet je er ook nog een brok geweld in de vorm van 100 kilo wasmachine bovenop, en als je vindt dat die nog niet genoeg energie in je vloer prakt, zet je er nog een drogertje bovenop als bonustopper.

Doordat dat ding er nu op staat en lekker aan het honkiebonkieën is, staat hij ws ook je hele betonvloertje tot pulp te bibberen, dus mocht je problemen blijven houden kun je óf gaan slopen en een ekte vloer erin gooien, of je moet je was/droog spul gaan relocaten.

Denk ik.
Maar ja, hoe had het dan gemoeten? Houten balken eruit en stalen balken erin en dan beton storten? Het is een huis uit 1904 en het was niet de bedoeling om het hele huis te renoveren tijdens een badkamerrenovatie.

Wasmachine/droger ergens anders plaatsen zou ik welniet willen, maar ik weet niet waar. Daar hebben we al vaker naar gekeken. Vorige bewoonster had de wasmachine in de keuken ipv een kastje. Daar word ik niet blij van.

Er is 1 optie. We hebben een apart toilet op de 1e etage. Daar is ook een betonnen vloertje voor gestort ooit bovenaan de trap naar de 1e etage (zat er al toen we hier kwamen wonen). We zouden het toilet moeten verplaatsen naar waar nu de was/droogcombi staat en de was/droogcombi in de toiletruimte zetten.

Dat vergt nog een grotere operatie dan een paar tegels vervangen. 8)7
  maandag 7 januari 2019 @ 16:21:24 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184262750
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:54 schreef Cattom het volgende:

[..]

Maar ja, hoe had het dan gemoeten? Houten balken eruit en stalen balken erin en dan beton storten? Het is een huis uit 1904 en het was niet de bedoeling om het hele huis te renoveren tijdens een badkamerrenovatie.

Wasmachine/droger ergens anders plaatsen zou ik welniet willen, maar ik weet niet waar. Daar hebben we al vaker naar gekeken. Vorige bewoonster had de wasmachine in de keuken ipv een kastje. Daar word ik niet blij van.

Er is 1 optie. We hebben een apart toilet op de 1e etage. Daar is ook een betonnen vloertje voor gestort ooit bovenaan de trap naar de 1e etage (zat er al toen we hier kwamen wonen). We zouden het toilet moeten verplaatsen naar waar nu de was/droogcombi staat en de was/droogcombi in de toiletruimte zetten.

Dat vergt nog een grotere operatie dan een paar tegels vervangen. 8)7
Vóór de 'uitvinding'(want ik vind het rotzooi, net als metalstut) van de zwaluwstaartplaat, maakte men ook gewoon badkamervloeren hoor ;)

Als je een kale balkenvloer hebt is het vaak niet zo héél erg ingewikkeld om dat te verstevigen op een dusdanige manier dat je er een wasmachine op kunt zetten.. ligt een beetje aan de balken en constructie, maar dat gaat écht wel lukken..
Zwaluwstaartplaten zullen voor sommige dingen best een prima oplossing zijn, maar niet om een wasmachine op te laten huppelen. als je er 2 X 18 mm verlijmd whateverplex onder legt, kun je je Bentley erop parkeren, en dat is ws nog lichter dan beton ook. E.e.a is ook nog afhankelijk van je balkenvloer natuurlijk, maar ook daar kun je aanpassingen aan doen als je eraan bezig bent. Álles is te maken, maar de klant moet het willen betalen.

Je kunt inderdaad de hele houten vloer eruit halen en er een echte betonvloer in laten leggen.. het kan.. het is niet te betalen waarschijnlijk, maar het kan écht :P

ls er verder niks sneuvelt behalve dat muurtje steeds, zou je het muurtje kunnen verstevigen op de één of andere manier.. de ekte oplossing is niet grappig (vloer fiksen), en de machine verkassen is dus ook niet echt een optie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184263437
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2019 16:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vóór de 'uitvinding'(want ik vind het rotzooi, net als metalstut) van de zwaluwstaartplaat, maakte men ook gewoon badkamervloeren hoor ;)

Als je een kale balkenvloer hebt is het vaak niet zo héél erg ingewikkeld om dat te verstevigen op een dusdanige manier dat je er een wasmachine op kunt zetten.. ligt een beetje aan de balken en constructie, maar dat gaat écht wel lukken..
Zwaluwstaartplaten zullen voor sommige dingen best een prima oplossing zijn, maar niet om een wasmachine op te laten huppelen. als je er 2 X 18 mm verlijmd whateverplex onder legt, kun je je Bentley erop parkeren, en dat is ws nog lichter dan beton ook. E.e.a is ook nog afhankelijk van je balkenvloer natuurlijk, maar ook daar kun je aanpassingen aan doen als je eraan bezig bent. Álles is te maken, maar de klant moet het willen betalen.

Je kunt inderdaad de hele houten vloer eruit halen en er een echte betonvloer in laten leggen.. het kan.. het is niet te betalen waarschijnlijk, maar het kan écht :P

ls er verder niks sneuvelt behalve dat muurtje steeds, zou je het muurtje kunnen verstevigen op de één of andere manier.. de ekte oplossing is niet grappig (vloer fiksen), en de machine verkassen is dus ook niet echt een optie.
Sorry hoor, maar je overdrijft wel een beetje. Wij wonen in een jaren 30 huis en hebben op de zolderverdieping een vierkante meter beton laten storten op, jawel, een zwaluwplaat. In tegenstelling tot daarvoor ( gewoon op multiplex met goede lange schroeven, trilt de vloer nagenoeg niet meer. Het kan dus prima.

@ts; weet je ook hoe je wasmachine op je vloerbalken staat? Misschien staat die net tussen twee vloerbalken in en krijg je daarvoor de vering. Ik heb van zwaluwplaten altijd begrepen dat ze on de oppervlakte niet snel trillen maar juist bij de ‘ uiteinden’ .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')