abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 april 2018 @ 13:25:40 #1
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178598299
Nou, lekker weer. Het schoolvoorbeeld van nepotisme binnen de EU mag blijven zitten.

https://www.ad.nl/buitenl(...)st-blijven~a9bb4fdd/

Met dank aan de volgende partijen:
"Alle pogingen van links, conservatief, liberaal, populistisch en extreemrechts in het Europese Parlement om Selmayrs benoeming over te doen, hem tijdelijk of finaal af te zetten of hem te schorsen in afwachting van een ‘herziening’ van zijn benoeming, liepen vanmiddag vast op verzet van de twee grootste Parlementsfracties, de christendemocratische EVP en het sociaaldemocratische S&D.

Ongelofelijk toch?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178598317
Wie
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:28:53 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178598373
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:26 schreef Geerd het volgende:
Wie
Voor diegenen die niet op de link willen klikken; Martin Selmayr, de Duitse jurist die twee maanden geleden in luttele minuten de baas van 33.000 Europese ambtenaren werd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178601585
Europa...wat een ellende. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 16:03:39 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_178601683
Die arrogantie van de EC... Het Europees parlement is wel degelijk een tandenloze hond zonder enige zeggenschap, dat blijkt nu wel.

In een normale parlementaire democratie werd de regering (de EC) nu naar huis gestuurd door het parlement (het Europarlement).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 18 april 2018 @ 16:21:58 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178602036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:25 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk toch?
Wil je een eerlijk antwoord? :D
Nu is het zaak om voldoende duidelijk onder woorden te brengen wat de motivatie is en dan.. hou je vast... ervoor te zorgen dat de kritiek op inhoud weerlegd kan worden.

De schreeuwers ga je toch nooit overtuigen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 18 april 2018 @ 16:24:52 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178602110
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:03 schreef Lothiriel het volgende:
Die arrogantie van de EC... Het Europees parlement is wel degelijk een tandenloze hond zonder enige zeggenschap, dat blijkt nu wel.

In een normale parlementaire democratie werd de regering (de EC) nu naar huis gestuurd door het parlement (het Europarlement).
Waar maak je dat uit op?
De meerderheid is het met de EC eens. :D Als dat geen democratie is?..

EVP = 219 zetels
S&D = 189 zetels
=
408 zetels
=
Democratische meerderheid, want 751 totaal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_178602534
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:03 schreef Lothiriel het volgende:
Die arrogantie van de EC... Het Europees parlement is wel degelijk een tandenloze hond zonder enige zeggenschap, dat blijkt nu wel.

In een normale parlementaire democratie werd de regering (de EC) nu naar huis gestuurd door het parlement (het Europarlement).
In een normale democratie werd alleen de verantwoordelijke minister (in dit geval dan de commissaris) de laan uitgestuurd. Maar die mogelijkheid bestaat niet op Europees niveau, daar is het alleen maar mogelijk om de EC in zijn geheel weg te sturen en omdat dat zo'n paardenmiddel is wordt het eigenlijk nooit ingezet.
pi_178602728
Genant en kansloos
  woensdag 18 april 2018 @ 17:05:20 #10
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_178603117
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar maak je dat uit op?
De meerderheid is het met de EC eens. :D Als dat geen democratie is?..

EVP = 219 zetels
S&D = 189 zetels
=
408 zetels
=
Democratische meerderheid, want 751 totaal.
Ik zag algehele verontwaardiging bij parlementsleden van oa de PvdA, VVD, maar ook Belgische partijen die in die fracties zitten. Dat zal in andere Europese landen niet anders zijn.

Lijkt me dus onzin om te stellen dat de leden van die fracties achter de aanstelling van meneer Selmayr staan, integendeel.

Dit bewijst gewoon alweer dat het Europarlement geen macht heeft en als een hondje achter de EC aanloopt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 19 april 2018 @ 10:02:23 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178616776
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:05 schreef Lothiriel het volgende:
Ik zag algehele verontwaardiging bij parlementsleden van oa de PvdA, VVD, maar ook Belgische partijen die in die fracties zitten. Dat zal in andere Europese landen niet anders zijn.
De Gemeenteraad is het ook wel eens niet eens met beleid in Den Haag, die vrijheid hebben ze. Dat betekend niet dat beleid in Den Haag onwettig of onrechtmatig is en anders kun je altijd andere stappen nemen.
quote:
Lijkt me dus onzin om te stellen dat de leden van die fracties achter de aanstelling van meneer Selmayr staan, integendeel.
Dat stel ik ook niet, dat doen ze zelf! :D
quote:
Dit bewijst gewoon alweer dat het Europarlement geen macht heeft en als een hondje achter de EC aanloopt.
Nee hoor, als het EP (met S&D en EVP) écht tegen de benoeming waren geweest dan was het EC wel teruggefloten.

Het gerammel van de overige partijen is makkelijk oppositie voeren.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_178617541
EU, EP :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178619013
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:03 schreef Lothiriel het volgende:
Die arrogantie van de EC... Het Europees parlement is wel degelijk een tandenloze hond zonder enige zeggenschap, dat blijkt nu wel.

In een normale parlementaire democratie werd de regering (de EC) nu naar huis gestuurd door het parlement (het Europarlement).
Dit want als daar een paar honderd man roepen dat je moet oprotten dan is het verstandig om dat maar te doen. Maar op een of andere manier durven ze dat niet.

Want iemand van de oppositie in het Europees Parlement al zei: "de bedoeling van het oprichten van de EU (samenwerking ect) is allang verdwenen. De EC is alleen nog maar met zichzelf bezig en negeert verder het hele EP".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178624689
Goed voor het toch al afbrokkelende vertrouwen in de EU van de Europese bevolking. Wat een domme en niet strategische keuze van het parlement.
pi_178624735
Denken dat de EU democratisch is. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')