abonnement Unibet Coolblue
pi_178594582
quote:
PARAMARIBO - Twee blanke toeristen zijn in Suriname hardhandig beroofd ’omdat ze nakomelingen zijn van slavendrijvers’.

De racistische aanval vond plaats op de weg tussen Moengo en Langatabiki. De beroofde toeristen reden daar in en busje, bestuurd door een lokale chauffeur. Eén van de slachtoffers doet zijn verhaal in de krant De Ware Tijd.De racistische aanval vond plaats op de weg tussen Moengo en Langatabiki. De beroofde toeristen reden daar in en busje, bestuurd door een lokale chauffeur. Eén van de slachtoffers doet zijn verhaal in de krant De Ware Tijd.

Chauffeur John Tojo: „Het was een verschrikkelijke ervaring. Ik zag iemand plotseling op de auto afrennen met een geweer in zijn hand. Hij loste een schot in de lucht en toen begreep ik dat het ernst was. Wij moesten ook op de grond gaan liggen en vooral de blanke toeristen die ik vervoerde, werden mishandeld.”

Hij getuigt ook dat de vier gewapende rovers over de slachtoffers heenliepen.

Volgens Tojo waren ze erg kwaad op de blanken en gingen ze ’onmenselijk’ te werk. ’Omdat zij volgens de rovers gezien werden als nakomelingen van slavendrijvers moesten ze hardhandig aangepakt worden’, schrijft de krant. Toen de chauffeur protesteerde, werd hij zelf in elkaar geslagen.

De politie erkent dat het aantal berovingen in het gebied is gestegen, maar heeft nog geen verdachten in het vizier.
Bron

Wel een held die chauffeur, ondanks dat gewapende mannen voor hem staan protesteren tegen deze vorm van racisme.
pi_178594621
Ik ga ook maar eens wat Spanjaarden mishandelen. Wat die gedaan hebben tijdens de 80-jarige oorlog kan echt niet.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:14:02 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178594746
Wat een idioten. De kans dat toeristen van buiten Suriname afstammen van slavendrijvers is niet zo groot. Sterker nog, de kans dat deze rovers van ze afstammen is veel groter.

Ik weet eigenlijk niet of ze in Suriname ras-gerelateerde hate crimes anders bestraffen dan 'normale' misdaden?
pi_178594755
Zweep erover.
pi_178594809
Ben wel benieuwd of ik ook afstam van slavendrijvers. Is er een website waar deze mannen dit hebben gevonden of waar halen ze hun informatie vandaan?
pi_178594870
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:
Ben wel benieuwd of ik ook afstam van slavendrijvers. Is er een website waar deze mannen dit hebben gevonden of waar halen ze hun informatie vandaan?
Ik denk dat de gemiddelde persoon in Nederland op hetzelfde niveau had gezeten als de slaven. Slaven hebben en drijven was voorbestemd aan de elite, de families waarvan nu nog genoeg nakomelingen profiteren van hun geschiedenis. Helaas snappen velen dat niet en worden normale burgers belaagd of verantwoordelijk gehouden voor iets waarvoor minder dan 1% van de Nederlandse bevolking verantwoordelijk is geweest.

Wat tevens weer apart is, want wij mogen toch ook geen groep verantwoordelijk houden voor de misdaden van een kleinere groep.
pi_178595121
Volledig terechte actie.
pi_178595279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het allebei racisme.

Maar ik vind het bijzonder dat je je afvraagt of degenen die daar het over racisme hebben dat hier ook van vinden, waarmee je impliceert dat ze dat wel niet zullen vinden. En zelf vind je hetzelfde (maar dan andersom: hier ga je wel uit van racisme, daar van niet). In de video in dat bericht zeggen omstanders "they didn't do anything", maar trek je in twijfel of ze wel echt zo onschuldig waren. Hier slik je wel meteen het bericht zoals het gepost is.
Er is één groot verschil, over de mannen die zijn opgepakt in de starbucks is niets bekend, althans ze zijn opgepakt en we zien een filmpje. En volgens enkele roeptoeters is het racisme omdat ze zijn opgepakt omdat ze zwart zijn, terwijl geen enkele politiebron of andere bron dit bevestigd buiten wat roeptoeters die alles als racisme zien, en de media gaat er gewoon in mee. Dan is het beroofd worden en mishandeld worden omdat je een afstammeling bent van slavendrijvers toch wat anders.

En nog een klein detail is dat in het geval van het starbucks verhaal iedereen opeens kleurenblind is als het gaat om te kijken wat voor een huidskleur de agenten hebben, er staat toch duidelijk een donkere agent bij die dus ook meedoet aan het racisme tegen donkere jongemannen?
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 10:38:20 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_178595296
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178595477
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Dit zou natuurlijk kunnen, is moeilijk te bewijzen. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat er vaak blanken vervolgd, vermoord en overvallen worden in landen waar donkere mensen de overhand hebben. Racisme jegens de blanke man gedijt daar heel goed.
pi_178595566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er is één groot verschil, over de mannen die zijn opgepakt in de starbucks is niets bekend, althans ze zijn opgepakt en we zien een filmpje. En volgens enkele roeptoeters is het racisme omdat ze zijn opgepakt omdat ze zwart zijn, terwijl geen enkele politiebron of andere bron dit bevestigd buiten wat roeptoeters die alles als racisme zien, en de media gaat er gewoon in mee. Dan is het beroofd worden en mishandeld worden omdat je een afstammeling bent van slavendrijvers toch wat anders.

En nog een klein detail is dat in het geval van het starbucks verhaal iedereen opeens kleurenblind is als het gaat om te kijken wat voor een huidskleur de agenten hebben, er staat toch duidelijk een donkere agent bij die dus ook meedoet aan het racisme tegen donkere jongemannen?
Daar zegt een omstander dat er geen aanleiding was om ze op te pakken, en kun je dus vrij eenvoudig concluderen dat er sprake was van racisme (want dat er racisme is in de VS, daar kun je niet omheen. Naja, jij wel natuurlijk), want waarom zouden ze ze dan oppakken?

Hier zegt een omstander dat de rovers ze zouden zien als afkomelingen van slavendrijvers.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit zou natuurlijk kunnen, is moeilijk te bewijzen. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat er vaak blanken vervolgd, vermoord en overvallen worden in landen waar donkere mensen de overhand hebben. Racisme jegens de blanke man gedijt daar heel goed.
In het andere topic speculeer je er vrolijk op los. Hier ga je tegen speculaties in.

Als je consequent bent, dan zou je in het andere topic posten als reactie op je eigen speculaties posten:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit zou natuurlijk kunnen, is moeilijk te bewijzen. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat er vaak zwarten opgepakt en gedood worden door de politie in de VS. Racisme jegens de zwarte man gedijt daar heel goed.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 18 april 2018 @ 10:50:03 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178595579
Waren dit zwarte toeristen geweest dan was dit natuurlijk nooit gebeurd O-)
pi_178595601
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Dit inderdaad. En dan gelijk weer de racismekaart trekken :r
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:55:57 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178595728
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Dus de chauffeur, die deze getuigenis aflegde, overdrijft gewoon? :')

Dit soort smoesjes hebben we al zo vaak gehoord. ''Nee hoor, was geen homofobe aanval, ''kankerflikker'' roepen tegen mannen die hand in hand lopen hoort gewoon bij intimidatie''.
pi_178595860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit zou natuurlijk kunnen, is moeilijk te bewijzen. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat er vaak blanken vervolgd, vermoord en overvallen worden in landen waar donkere mensen de overhand hebben. Racisme jegens de blanke man gedijt daar heel goed.
Dat verzin je gewoon.
Suriname houdt juist van blanken. Het idee dat donkere mensen in dat land "wrok" hebben jegens de blanke man komt uitsluitend van de Nederlanders zelf.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 11:04:26 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_178595884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus de chauffeur, die deze getuigenis aflegde, overdrijft gewoon? :')

Dit soort smoesjes hebben we al zo vaak gehoord. ''Nee hoor, was geen homofobe aanval, ''kankerflikker'' roepen tegen mannen die hand in hand lopen hoort gewoon bij intimidatie''.
Nee de berovers overdreven om de toeristen bang te maken zodat ze hun geld/spullen zouden afgeven, dat doen berovers namelijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178595944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar zegt een omstander dat er geen aanleiding was om ze op te pakken, en kun je dus vrij eenvoudig concluderen dat er sprake was van racisme (want dat er racisme is in de VS, daar kun je niet omheen. Naja, jij wel natuurlijk), want waarom zouden ze ze dan oppakken?

Dat er racisme is in Amerika zal ik nooit ontkennen, wel denk ik dat die racisme niet zo groot is als door de media en roeptoeters opgeblazen. Maar het hele verhaal van racisme is dus gebaseerd op omstanders, wat zegt het politierapport eigenlijk? Wat deed die zwarte agent dan tegen het vermeende racisme?

Natuurlijk kun jij ook niet ontkennen dat er vele racisme roepers meer onpas dan te pas racisme roepen, ook kun je niet ontkennen dat donkere mensen net zo goed racistisch kunnen zijn als blanke mensen waar blanken ook mishandeld of gediscrimineerd worden door donkere mensen. Hetzelfde wat je ziet in landen waar donkere mensen de overmacht hebben?

Racisme is er in alle vormen en maten, maar alleen het blank racisme mag benoemd worden. En daarbij is het woord "racisme" zoveel kracht verloren de laatste jaren, net zoals rechts-extremist of nazi, het zijn stopwoordjes geworden waarmee een gedeelte van de samenleving meteen meent de discussie gewonnen te hebben.

quote:
Hier zegt een omstander dat de rovers ze zouden zien als afkomelingen van slavendrijvers.

[..]

In het andere topic speculeer je er vrolijk op los. Hier ga je tegen speculaties in.

Als je consequent bent, dan zou je in het andere topic posten als reactie op je eigen speculaties posten:

[..]

Dus 2 blanke toeristen werden harder aangepakt dan de andere toeristen, als zwarte toeristen harder werden aangepakt door blanke overvallers was het wel weer racisme natuurlijk?

Daarbij is dit geen omstander, maar een slachtoffer wat iets roept, dat is wat anders dan de omstanders in die Starbucks.
pi_178596142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:03 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat verzin je gewoon.
Suriname houdt juist van blanken. Het idee dat donkere mensen in dat land "wrok" hebben jegens de blanke man komt uitsluitend van de Nederlanders zelf.
De VS houd ook gewoon van donkere mensen, het idee dat blanke mensen in dat land een "wrok" hebben jegens de donkere man komt uitsluitend van de donkere man/vrouw en idealistische hippie zelf?

Racisme bestaat overal, en is niet een alleenrecht voor de blanke man. Het grote verschil is dat zodra donkere mensen racistisch zijn deze personen als individu behandeld dienen te worden, en bij blanken is er meteen een dieper liggend probleem. Dat zie je terug in bijna alle discussies, aanslag vanuit een bepaalde ideologie, dat is een individu of lone wolf, een aanslag op een gebedshuis door een rechts-extremist is een groeiend probleem in de samenleving.

Zal ik je eens verklappen hoe vaak ik ben uitgescholden voor witte kaaskop, kanker kaasje, etc.? Dat is een heel stuk vaker dan dat ik ooit iemand heb uitgescholden voor zijn huidskleur. Maar nog nooit heb ik het nieuws gehaald.
pi_178596167
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ga ook maar eens wat Spanjaarden mishandelen. Wat die gedaan hebben tijdens de 80-jarige oorlog kan echt niet.
Net nog een paar Duitsers expres verkeerd de weg gewezen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_178596195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zal ik je eens verklappen hoe vaak ik ben uitgescholden voor witte kaaskop, kanker kaasje, etc.? Dat is een heel stuk vaker dan dat ik ooit iemand heb uitgescholden voor zijn huidskleur. Maar nog nooit heb ik het nieuws gehaald.
Dit is natuurlijk niet leuk.
Wat een nare mensen moeten dat geweest zijn.
wooblabalurg
pi_178596204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Net nog een paar Duitsers expres verkeerd de weg gewezen.
Immer gerade aus

_O_
pi_178596229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De VS houd ook gewoon van donkere mensen, het idee dat blanke mensen in dat land een "wrok" hebben jegens de donkere man komt uitsluitend van de donkere man/vrouw en idealistische hippie zelf?

Racisme bestaat overal, en is niet een alleenrecht voor de blanke man. Het grote verschil is dat zodra donkere mensen racistisch zijn deze personen als individu behandeld dienen te worden, en bij blanken is er meteen een dieper liggend probleem. Dat zie je terug in bijna alle discussies, aanslag vanuit een bepaalde ideologie, dat is een individu of lone wolf, een aanslag op een gebedshuis door een rechts-extremist is een groeiend probleem in de samenleving.

Zal ik je eens verklappen hoe vaak ik ben uitgescholden voor witte kaaskop, kanker kaasje, etc.? Dat is een heel stuk vaker dan dat ik ooit iemand heb uitgescholden voor zijn huidskleur. Maar nog nooit heb ik het nieuws gehaald.
Maar dat gebeurde niet in Suriname, he.
Dus dat die rovers die blanken overvielen omdat blanken slavenmeesters waren, geloof ik voor geen meter.
pi_178596353
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Net nog een paar Duitsers expres verkeerd de weg gewezen.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:33:56 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178596387
Irritant als mensen het bericht dat ze quoten niet ff nalezen
pi_178596505
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Van jou had ik ook niets anders verwacht, doelde ook niet op jou. ;)
Zal ik je dan nog meer gerust stellen door je te vertellen dat ook ik beide gevallen ontoelaatbaar racistisch vindt? Gewoon om je dag wat op te fleuren (al vind ik dat ook wel echt hoor, doe ik niet alleen maar voor jouw humeur).
"Pools are perfect for holding water"
pi_178596565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:03 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat verzin je gewoon.
Suriname houdt juist van blanken. Het idee dat donkere mensen in dat land "wrok" hebben jegens de blanke man komt uitsluitend van de Nederlanders zelf.
Dat is waarschijnlijk net zo'n domme generalisatie als wanneer er dus het omgekeerde beweerd wordt.

Werkelijkheid zal waarschijnlijk zijn dat Suriname over het algemeen een prima en gastvrij land is voor blanken, maar er ook een groep mensen zal leven die daadwerkelijk zo tegen blanke mensen aan kijkt. Al durf ik niets over de verhoudingen te beweren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178596604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De VS houd ook gewoon van donkere mensen, het idee dat blanke mensen in dat land een "wrok" hebben jegens de donkere man komt uitsluitend van de donkere man/vrouw en idealistische hippie zelf?

Racisme bestaat overal, en is niet een alleenrecht voor de blanke man. Het grote verschil is dat zodra donkere mensen racistisch zijn deze personen als individu behandeld dienen te worden, en bij blanken is er meteen een dieper liggend probleem. Dat zie je terug in bijna alle discussies, aanslag vanuit een bepaalde ideologie, dat is een individu of lone wolf, een aanslag op een gebedshuis door een rechts-extremist is een groeiend probleem in de samenleving.

Zal ik je eens verklappen hoe vaak ik ben uitgescholden voor witte kaaskop, kanker kaasje, etc.? Dat is een heel stuk vaker dan dat ik ooit iemand heb uitgescholden voor zijn huidskleur. Maar nog nooit heb ik het nieuws gehaald.
Verschil is dat allochtone minderheden in dit land niet (of alleen zeer gesegregeerd, op een manier waarop autochtonen er amper te maken mee hoeven krijgen) in de positie verkeren om een compleet systeem van institutioneel racisme op touw te zetten.

Wat in Amerika helaas toch zeer sterk het geval is. Als een rode draad door hun geschiedenis.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178596606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk net zo'n domme generalisatie als wanneer er dus het omgekeerde beweerd wordt.

Werkelijkheid zal waarschijnlijk zijn dat Suriname over het algemeen een prima en gastvrij land is voor blanken, maar er ook een groep mensen zal leven die daadwerkelijk zo tegen blanke mensen kijkt. Al durf ik niets over de verhoudingen te beweren.
Dat zijn ook mensen he.
wooblabalurg
pi_178596644
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat zijn ook mensen he.
Dat gaat wel heel ver hoor. TR gemaakt.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 11:55:27 #30
9859 crew  Karina
Woman
pi_178596774
Het lijkt er bijna op dat het 'erger' is dat de berovers hun slachtoffers discrimineerden dan dat ze hen beroofden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178597338
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Net nog een paar Duitsers expres verkeerd de weg gewezen.
Vroegen ze je in het Nederlands of in het Duits, als in het Duits ligt de schuld toch niet bij U toch.

Ik spreek het vloeiend echter in Duitsland kan geen mens Nederlands, dan vertik ik het in Nederland ook om Duits te kennen, tenzij ik ze geld afhandig kan maken.
pi_178597381
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver hoor. TR gemaakt.
Ik neem alvast afscheid van mijn geliefden. Bedankt voor de heads up tho.
wooblabalurg
pi_178597615
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:


Zal ik je eens verklappen hoe vaak ik ben uitgescholden voor witte kaaskop, kanker kaasje, etc.? Dat is een heel stuk vaker dan dat ik ooit iemand heb uitgescholden voor zijn huidskleur. Maar nog nooit heb ik het nieuws gehaald.
Dit zit diep. Ga anders in therapie. :')
pi_178597641
Racisme naar blanken bestaat niet en zelf om gevraagd want blank.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178597653
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Precies, maar blijkbaar willen mensen zwelgen in blank slachtofferschap of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178597658
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Net nog een paar Duitsers expres verkeerd de weg gewezen.
Denk dat dat nog te recent is. Er moet eerst een paar honderd jaar aan verwerking overheen gaan.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:50:55 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178597674
Opgehitst door BLM en consorten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178597726
....... en Sylvana zag dat het goed was.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178597761
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit zit diep. Ga anders in therapie. :')
Lijkt mij een goede oplossing, laten we dat dan meteen doorvoeren voor iedereen, dus ook die roeptoeters die continue racisme schreeuwen.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:55:06 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178597765
Niks nieuws daar
pi_178597825
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Karina het volgende:
Ik denk niet dat ze beroofd werden omdat ze nakomelingen waren van slavendrijvers maar 'gewoon' omdat het toeristen waren. En het geschreeuw hoort bij het beroven ter intimidatie.
Prima, dan is het dus geen enkel probleem om verkleed als zwarte piet enkele Surinamers te beroven.

Want het gaat uiteindelijk om de intimidatie van het beroven. :D
pi_178597976
Gelukkig is Suriname niet afhankelijk van het toerisme.
pi_178598056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Prima, dan is het dus geen enkel probleem om verkleed als zwarte piet enkele Surinamers te beroven.

Want het gaat uiteindelijk om de intimidatie van het beroven. :D
Pics or it didnt happen.
wooblabalurg
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 13:38:05 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_178598581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Prima, dan is het dus geen enkel probleem om verkleed als zwarte piet enkele Surinamers te beroven.

Want het gaat uiteindelijk om de intimidatie van het beroven. :D
vanuit het gezichtspunt van de rovers gezien niet nee, die willen je gewoon bang maken, of dat nou met een clownsmasker is of door keihard te schreeuwen of wat dan ook.

clownsmasker zou bij mij wel goed werken trouwens :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178598740
Wat moet je dan ook in die afgelegen meuk man? Ga gewoon lekker naar Paramaribo, beetje chillen met een broodje bakkeljauw of zo. Blijf gewoon weg uit die jungle.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 17:32:55 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178603668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lijkt mij een goede oplossing, laten we dat dan meteen doorvoeren voor iedereen, dus ook die roeptoeters die continue racisme schreeuwen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit zou natuurlijk kunnen, is moeilijk te bewijzen. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor het feit dat er vaak blanken vervolgd, vermoord en overvallen worden in landen waar donkere mensen de overhand hebben. Racisme jegens de blanke man gedijt daar heel goed.
LOL
pi_178603959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:
Ben wel benieuwd of ik ook afstam van slavendrijvers. Is er een website waar deze mannen dit hebben gevonden of waar halen ze hun informatie vandaan?
Alle blanken zijn slavendrijvers en ook nog fascisten.

Is dat nu nog niet duidelijk O~)
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_178604003
Domme, achterlijke, racistische idioten, die daders.
Met extra vezels!
  woensdag 18 april 2018 @ 17:56:18 #49
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178604032
Jammer dat racisme tegen blanken zo onderbelicht wordt. Ik zou graag eens een 'test' willen zien wie er eerder 'aan' gaat, van een Nigeriaan in een achterstandswijk in Oost- Europa en een Pool in een achterstandswijk in Nigeria. Ik geef die Pool een paar dagen...
  woensdag 18 april 2018 @ 18:28:21 #50
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_178604509
Djoeka’s :')
Bakra’s :') :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_178604820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

LOL
Ahh, nu snap ik waarom je in dat andere topic zo spastisch loopt te doen, je spoort gewoon niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178604874
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:04 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee de berovers overdreven om de toeristen bang te maken zodat ze hun geld/spullen zouden afgeven, dat doen berovers namelijk.
Ah ja tuurlijk net als dat verhaal met die groep die die twee homo's mishandelt hebben. Ze riepen wel homofobe teksten maar dat was gewoon bijzaak. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178604916
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja tuurlijk net als dat verhaal met die groep die die twee homo's mishandelt hebben. Ze riepen wel homofobe teksten maar dat was gewoon bijzaak. :')
Juist, keen keld is het uitgangspunt. Daar heeft de OvJ ook meer begrip voor natuurlijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178605517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ga ook maar eens wat Spanjaarden mishandelen.
Kom dan kneusje.
Radio Espantoso
pi_178605534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:22 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Kom dan kneusje.
Waarheen moet hij komen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178605584
Pleintje
Radio Espantoso
pi_178605660
Welk pleintje?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178607758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:
Ben wel benieuwd of ik ook afstam van slavendrijvers. Is er een website waar deze mannen dit hebben gevonden of waar halen ze hun informatie vandaan?
Het antwoord is: ja.

En dat geldt voor elke willekeurige persoon. Als je maar ver genoeg terug gaat in de tijd, dan is er altijd wel een voorouder geweest die slaven heeft gehad.

Vergeet niet dat slavernij van alle tijden is - die bestaat al zolang er mensen bestaan.
pi_178607915
Maar weer achter de Duitsers aan dan.
pi_178608622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron

Wel een held die chauffeur, ondanks dat gewapende mannen voor hem staan protesteren tegen deze vorm van racisme.
Respect voor die chauffeur ja. Dat is nog eens wat anders dan achteraf veilig in een groep janken op twitter. Die man heeft in zijn eentje meer ballen dan heel joop.nl bij elkaar.
pi_178609951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Respect voor die chauffeur ja. Dat is nog eens wat anders dan achteraf veilig in een groep janken op twitter. Die man heeft in zijn eentje meer ballen dan heel joop.nl bij elkaar.
Lijkt me vrij onhandig om zoveel ballen te hebben.
pi_178610035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Lijkt me vrij onhandig om zoveel ballen te hebben.
Mij ook, maar daarom heb ik ook respect voor de man.
  woensdag 18 april 2018 @ 23:14:18 #63
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178612241
Wat zal tante Sylvana van dit verhaal vinden? Zal ze het afkeuren, of zit ze nu gniffelend aan de wijn om het te vieren?
  woensdag 18 april 2018 @ 23:24:14 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178612456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk net zo'n domme generalisatie als wanneer er dus het omgekeerde beweerd wordt.

Werkelijkheid zal waarschijnlijk zijn dat Suriname over het algemeen een prima en gastvrij land is voor blanken, maar er ook een groep mensen zal leven die daadwerkelijk zo tegen blanke mensen aan kijkt. Al durf ik niets over de verhoudingen te beweren.
Racistische idioten heb je helaas overal tussen zitten. Racistisch geweld kom je in Suriname echter sporadisch tegen.

Maar goed, deze TS grijpt alles aan om zogenaamd aan te kunnen tonen dat men in elk niet-blank land structureel blanken "aan het uitmoorden is".
Krekker is de bom!
  woensdag 18 april 2018 @ 23:52:18 #65
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178612976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Racisme bestaat overal, en is niet een alleenrecht voor de blanke man. Het grote verschil is dat zodra donkere mensen racistisch zijn deze personen als individu behandeld dienen te worden, en bij blanken is er meteen een dieper liggend probleem.
Nee, het grote verschil is de underdogpositie waarin zwarte mensen zich nu een jaar of 450 bevinden.
quote:
Dat zie je terug in bijna alle discussies, aanslag vanuit een bepaalde ideologie, dat is een individu of lone wolf, een aanslag op een gebedshuis door een rechts-extremist is een groeiend probleem in de samenleving.
Vreemd dat je aanslagen (etcetera) erbij betrekt. Die hebben zo goed als niets te maken met deze (zwart-wit) kwestie.
pi_178613615
BouterseGOD
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178619494
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef spiritusbus het volgende:



Ik ga ook maar eens wat Spanjaarden mishandelen. Wat die gedaan hebben tijdens de 80-jarige oorlog kan echt niet.
:D scherp. Ik ga hetzelfde doen vanwege onderstaand.

  donderdag 19 april 2018 @ 13:03:03 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178619673
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 01:12 schreef superniger het volgende:
BouterseGOD
Populist allah Wilders en Klavertje
  donderdag 19 april 2018 @ 13:18:00 #69
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178619906
Waar is Sylvana Simons als je haar nodig hebt?
"Hoka Hey!"
pi_178620082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:22 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Kom dan kneusje.
Haha, jij bent 1.70 m en ruikt naar vis
pi_178621142
Tijd voor de Spaanse bok!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')