abonnement Unibet Coolblue
pi_178585746
Iemand wil een auto van ons kopen. Nu geeft deze persoon aan zelf te kunnen vrijwaren. Neemt printer mee enz. We zouden dan realtime op de RDW site kunnen zien dat de auto op een andere naam staat? De persoon in kwestie komt met een aanhanger om hem op te zetten, omdat de auto niet op de openbare weg zou mogen.

Klopt dit allemaal?
pi_178585772
Ja, meestel heet dan een autobedrijf.
.
pi_178585832
Kan deels best kloppen, uit eigen ervaring mijn auto aan opkoper weggedaan ivm totall loss, ook op een oplegger, kreeg meteen vrijwaringbriefje mee, maar of het ook realtime bij RDW te zien is weet ik niet of dat echt zo snel gaat.

Diegene die je auto komt kopen, wat weet je over hem, is hij van een autogarage / autodemontage bedrijf?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_178585980
Hij zegt dat familie een bedrijf heeft en hij van het systeem gebruik kan maken. Neemt zelf een printer mee om de vrijwaring te printen.
pi_178586245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:23 schreef djm008 het volgende:
Hij zegt dat familie een bedrijf heeft en hij van het systeem gebruik kan maken. Neemt zelf een printer mee om de vrijwaring te printen.
Hoe ben je met hem in contact gekomen en wat is de waarde van de auto die je wilt verkopen?

Het klinkt allemaal zo wazig maar weet niet of het aan jou of aan die persoon ligt. Als het om een Audi RS6 gaat zou ik deze meneer overslaan, gaat het om een total loss wrak met een waarde onder de 500 zal het niet zo gek lopen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 18 april 2018 @ 08:27:50 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178593171
Ja dat kan.. Of het realtime te zien is weet ik niet.. Maakt niet uit ook toch? Als je die vrijwaring in handen hebt is het toch goed?.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 april 2018 @ 08:31:37 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178593217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hoe ben je met hem in contact gekomen en wat is de waarde van de auto die je wilt verkopen?

Het klinkt allemaal zo wazig maar weet niet of het aan jou of aan die persoon ligt. Als het om een Audi RS6 gaat zou ik deze meneer overslaan, gaat het om een total loss wrak met een waarde onder de 500 zal het niet zo gek lopen.
Niets wazigs aan. Ze hoeven ook de printer niet mee te nemen. Meestal krijgen die gasten van de sloop die de auto's ophalen de vrijwaring al mee. Op het moment dat ze hem opgeladen hebben bellen ze kantoor en wordt de auto afgemeld. Gebeurt echt honderden keren per dag, niets om je zorgen over te maken.
And so is the past
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 april 2018 @ 08:48:23 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_178593337
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ja dat kan.. Of het realtime te zien is weet ik niet.. Maakt niet uit ook toch? Als je die vrijwaring in handen hebt is het toch goed?.
Maar ja. Aan de andere kant: Als je een vrijwaring krijgt van zelfgeschreven software, heb je niks.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:00:22 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178597858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:23 schreef djm008 het volgende:
Hij zegt dat familie een bedrijf heeft en hij van het systeem gebruik kan maken. Neemt zelf een printer mee om de vrijwaring te printen.
Daar had ik al bij exit. Lekker naar postkantoor
  woensdag 18 april 2018 @ 13:01:45 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178597888
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:27 schreef Sounddragon het volgende:
Ja dat kan.. Of het realtime te zien is weet ik niet.. Maakt niet uit ook toch? Als je die vrijwaring in handen hebt is het toch goed?.
Kan ze zo printen en nu?? Ali printertje en oude flaptop Windows 2000
  woensdag 18 april 2018 @ 13:02:09 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178597897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:00 schreef T42 het volgende:

[..]

Daar had ik al bij exit. Lekker naar postkantoor
Dan laat hij het stuk blik lekker staan. Even goede vrienden. Die jongen moeten op een dag nog wel meer auto's ophalen.

Bel anders de RDW als je het niet vertrouwd. Dit is echt normaal in deze branche.

Heeft ook weinig nut om ermee te frauderen trouwens. Is het niet waard ten opzichte van het verliezen van je vergunningen.
And so is the past
pi_178598198
Ik vind het echt apart dat hier zo achterdochtig over wordt gedaan. Ik heb ook alles bij me op mijn laptop met VPN naar de zaak. Kan alles op lokatie wat ook op kantoor kan, evenals de helft van de wereld tegenwoordig.

De tijd dat iemand met zijn computerkoffer moest inbellen is nu wel heel lang geleden.
.
pi_178598316
De vrijwaarder krijgt vanuit het systeem een mail met de vrijwaring, vanuit de RDW dus - je kan die ook naar je mail laten sturen (zit je niet met een papiertje )

Bron: zelfde gehad een maand of twee terug - opkoper komt auto kopen en gooit hem op de trailer. Ik kreeg direct mailtje met vrijwaringsbewijs waar ik bij stond.

Tip: als je via bankoverschrijving laat doen - gebruik je eigen laptop, type zelf de site van de bank in zodat de ander geen neppe site of app kan gebruiken. Just my2 cents.
pi_178598328
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:20 schreef Fer het volgende:
Ik vind het echt apart dat hier zo achterdochtig over wordt gedaan. Ik heb ook alles bij me op mijn laptop met VPN naar de zaak. Kan alles op lokatie wat ook op kantoor kan, evenals de helft van de wereld tegenwoordig.

De tijd dat iemand met zijn computerkoffer moest inbellen is nu wel heel lang geleden.
Het gaat om een certificaat die geinstalleerd is op de computer die verbinding wilt maken met de site van het RDW
pi_178598342
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niets wazigs aan. Ze hoeven ook de printer niet mee te nemen. Meestal krijgen die gasten van de sloop die de auto's ophalen de vrijwaring al mee. Op het moment dat ze hem opgeladen hebben bellen ze kantoor en wordt de auto afgemeld. Gebeurt echt honderden keren per dag, niets om je zorgen over te maken.
Een man komt ff langs met een printertje om een auto op te halen. Wie? Hoe kwam hij in kontakt met hun? Van welk bedrijf is hij? Wat is de waarde van de auto die hij komt ophalen? Hoe is de auto aangeboden? Stak hij zo een kaartje in iemands raam die je vervolgens moet bellen en denkt dat je een goede prijs krijgt voor je auto? Stond er een Audi RS6 met fikse blikschade op de stoep en liet iemand een handgeschreven briefje achter?

Genoeg wazige dingen, maar of dit aan TS of aan de koper ligt kan ik niet zo beoordelen. Dat die printer bestaat en door veel mensen gebruikt worden is voor mij geen gesprekstof, dat is al meerdere keren bevestigd.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_178601779
Is realtime te zien. Meerdere malen gedaan. Zou niet eens zo moeilijk doen met een printer maar gewoon direct mailen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 19 april 2018 @ 21:55:24 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178630039
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan laat hij het stuk blik lekker staan. Even goede vrienden. Die jongen moeten op een dag nog wel meer auto's ophalen.

Bel anders de RDW als je het niet vertrouwd. Dit is echt normaal in deze branche.

Heeft ook weinig nut om ermee te frauderen trouwens. Is het niet waard ten opzichte van het verliezen van je vergunningen.
hij heeft familie met bedrijf zegt hij. dus niet zelf een RDW gekeurd bedrijf...
  donderdag 19 april 2018 @ 21:57:04 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178630093
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:20 schreef Fer het volgende:
Ik vind het echt apart dat hier zo achterdochtig over wordt gedaan. Ik heb ook alles bij me op mijn laptop met VPN naar de zaak. Kan alles op lokatie wat ook op kantoor kan, evenals de helft van de wereld tegenwoordig.

De tijd dat iemand met zijn computerkoffer moest inbellen is nu wel heel lang geleden.
vast geen kloon wagen meegemaakt ;)
  donderdag 19 april 2018 @ 21:57:31 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178630106
ts wat verkoop je?
pi_178645619
Je kan tegenwoordig als particulier via de RDW-app zelfs een auto overschrijven, en dus vrijwaren. Gewoon thuis.

Er zijn daarbij wel 3 voorwaarden:
- Kan alleen met plastic kentekenbewijs
- ID-bewijzen die gebruikt worden moeten voorzien zijn van NFC-chip
- Smartphone die gebruikt wordt moet NFC chips kunnen lezen.

Wat dat betreft is die laptop en printer dus hopeloos ouderwets.

Verder hangt het nogal van de omstandigheden af of je achterdochtig moet zijn. Lijkt me dat je wel weet om welk autobedrijf het hier gaat. Dan kun je even kijken of dat er een beetje oké uitziet. En desnoods bel je die toko op het vaste nummer en vraag je aan hen hoe dat precies zit met vrijwaren als iemand een auto komt ophalen. Als ze aan de telefoon niet weten waar je het over hebt, weet je genoeg. Als ze aan de telefoon precies dezelfde werkwijze voorleggen als de koper dan is de kans redelijk dat het klopt.
pi_178796535
https://www.rdw.nl/partic(...)ertuig-overschrijven

En dan kijk je bij RDW DigiD mijn voertuigen of hij van je naam af is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')