abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:38:47 #1
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178581142
Art Langeler (47) is benoemd tot Directeur Voetbalontwikkeling. Het betreft een nieuwe functie binnen de directie van de KNVB, waar nadrukkelijk plaats is ingeruimd voor voetbaltechnische posities.

De huidige coach van Jong Oranje voldoet het beste aan het profiel voor deze functie, waarin Langeler onder anderen gaat samenwerken met de eveneens onlangs benoemde Directeur Topvoetbal Nico-Jan Hoogma. Met de benoeming van Art Langeler is het vernieuwde directieteam van de KNVB compleet.

Langeler wordt bij de KNVB verantwoordelijk voor de breedtesport, de voetbalopleidingen (KNVB Academie) en het jeugd topvoetbal (vertegenwoordigende elftallen jongens O15 t/m O18 en meiden O15 t/m O20). Het betreft een full-time functie, gericht op de lange termijn, waarbij een combinatie met het trainerschap van Jong Oranje niet mogelijk is. De nieuwe directeur begint op 1 mei aanstaande in zijn functie en begeleidt Jong Oranje nog tijdens de Zuid-Amerika trip van 22 tot en met 31 mei.

Ervaring en toegevoegde waarde
"We hebben na een intensieve selectie binnen en buiten de KNVB uiteindelijk in eigen huis de ideale kandidaat gevonden. We zijn erg blij hem aan te kunnen stellen", aldus Eric Gudde namens de directie. "Art past precies in het profiel van directeur Voetbalontwikkeling. De juiste man op de juiste plaats. Hij heeft een voetbalachtergrond op alle denkbare niveaus, als trainer én als speler, waarvan vier jaar als hoofd opleidingen bij PSV en 4 jaar als hoofdtrainer bij PEC Zwolle. Bovendien voltooide Art de Academie voor Lichamelijke Opvoeding."



"Hij gaat ons voetbal vooruithelpen op de terreinen waar hij al goed ingespeeld is. Waarbij de ontwikkeling van de trainersopleidingen buitengewone aandacht heeft. Meer en betere trainers op alle niveaus, dat wordt in onze ogen een van de belangrijkste succesfactoren in de komende jaren. Maar ook het ontwikkelen van het amateurvoetbal met zijn vele talenten (jeugdplan Nederland) ligt nadrukkelijk op het bord van de Directeur Voetbalontwikkeling."

'Vol vertrouwen aan de slag'
Art Langeler: "Dit is een bijzondere stap in mijn loopbaan, waar ik zeer enthousiast over ben. Na dik tien jaar als trainer, beleidsmaker en opleider in het betaald voetbal, is de tijd gekomen de opgedane ervaringen de komende jaren in dienst te stellen van de KNVB. De ontwikkeling van het voetbal in Nederland, de trainersopleiding, voetbalbeleid in de top en in de breedte, het zijn deelgebieden waar veel te doen is en ik kijk ernaar uit hier met een deskundig team leiding aan te geven. De goede gesprekken met directie en toezichthouders van de KNVB en het draagvlak van de clubs maken dat ik vanaf 1 mei 2018 vol vertrouwen aan de slag ga met deze nieuwe uitdaging!”

Het is nog niet bekend wie de opvolger van Langeler bij Jong Oranje wordt. Daarover wordt zo spoedig mogelijk een besluit genomen.

Bron

Ik vind dit allemaal weer niet heel erg vernieuwend overkomen :')
Oh.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:17:47 #2
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178581914
Beste man voor de klus. Heeft een helder beeld over opleiden en veel ervaring in technische functies in het jeugdvoetbal.

Hij komt misschien wat boers over, maar er is in Nederland geen geschiktere persoon te vinden voor deze baan. Goed ook dat de KNVB de structuur eens onder de loep neemt en tegelijkertijd voor iemand kiest waarbij 4-3-3 en 'de Hollandse school' niet in beton gegoten zijn.
pi_178581957
Iemand met obesitas een leidinggevende functie geven bij een sportorganisatie. Lachwekkend gewoon
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:22:29 #4
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178581970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Iemand met obesitas een leidinggevende functie geven bij een sportorganisatie. Lachwekkend gewoon
Ja, dat is wel gek. Maar kennelijk is de rest toch minder geschikt.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:22:29 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_178581971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Iemand met obesitas een leidinggevende functie geven bij een sportorganisatie. Lachwekkend gewoon
Gaat dit over Koeman of over Art?
pi_178582093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:22 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Gaat dit over Koeman of over Art?
Allebei alhoewel Koeman wel weer aardig op gewicht zit. Bij Everton had hij echt een bierpens
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:35:00 #7
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178582172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:17 schreef BadderHaring het volgende:
Beste man voor de klus. Heeft een helder beeld over opleiden en veel ervaring in technische functies in het jeugdvoetbal.

Hij komt misschien wat boers over, maar er is in Nederland geen geschiktere persoon te vinden voor deze baan. Goed ook dat de KNVB de structuur eens onder de loep neemt en tegelijkertijd voor iemand kiest waarbij 4-3-3 en 'de Hollandse school' niet in beton gegoten zijn.
Op termijn mogen ze best weer toe naar 4-3-3, maar daarvoor moet Art zorgen voor technische en creatieve spelers (en verdedigers en waterdragers zijn ook wel nodig, maar dit moet de focus zijn).

Geen idee of Artje daar geschikt voor is.
Oh.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:37:08 #8
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178582219
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Op termijn mogen ze best weer toe naar 4-3-3, maar daarvoor moet Art zorgen voor technische en creatieve spelers (en verdedigers en waterdragers zijn ook wel nodig, maar dit moet de focus zijn).

Geen idee of Artje daar geschikt voor is.
4-3-3 moet nooit een doel zijn. Prijzen winnen moet het doel zijn en er is geen enkele reden om aan te nemen dat die kans met 4-3-3 groter is.

Heb je het beste spelersmateriaal van de wereld en 4-3-3 past daar het beste bij, vooral doen. Maar dat vast blijven houden aan wetmatigheden uit de jaren '70 is precies datgeen wat het Nederlandse voetbal naar de klote heeft geholpen. Met Cruijff en (vooral) zijn achterlijke 'volgers' voorop.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:42:30 #9
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178582310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

4-3-3 moet nooit een doel zijn. Prijzen winnen moet het doel zijn en er is geen enkele reden om aan te nemen dat die kans met 4-3-3 groter is.

Heb je het beste spelersmateriaal van de wereld en 4-3-3 past daar het beste bij, vooral doen. Maar dat vast blijven houden aan wetmatigheden uit de jaren '70 is precies datgeen wat het Nederlandse voetbal naar de klote heeft geholpen. Met Cruijff en (vooral) zijn achterlijke 'volgers' voorop.
Daar heb ik een andere mening over, het Nederlands voetbal is naar mijn mening vooral verkloot door de zogenaamde realismepredikers die lekker degelijk en saai willen spelen. Voetbal is amusement en creatieve spelers hoort bij Nederland en als je die goed kan opleiden is de kans op prijzen ook nog groter, kijk nu maar naar het huidige Duitsland.
Oh.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:44:10 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178586439
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daar heb ik een andere mening over, het Nederlands voetbal is naar mijn mening vooral verkloot door de zogenaamde realismepredikers die lekker degelijk en saai willen spelen. Voetbal is amusement en creatieve spelers hoort bij Nederland en als je die goed kan opleiden is de kans op prijzen ook nog groter, kijk nu maar naar het huidige Duitsland.
Je bent een romanticus. Dat waardeer ik. Je wint alleen geen prijzen met mooi voetbal. Het is geen jurysport.
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:12:56 #11
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178588470
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent een romanticus. Dat waardeer ik. Je wint alleen geen prijzen met mooi voetbal. Het is geen jurysport.
We wonnen ook geen prijzen met dat afbraakvoetbal in Zuid-Afrika, dus dan speel je en resultaatvoetbal en win je geen prijs. Dan zit je dus echt naar niks te kijken.

Dan blijven die potjes in Zwitserland me al beter bij die paar jaar ervoor (al was dat wel gewoon voetbal op de counter, maar dat kan ook mooi zijn)
Oh.
pi_178591117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:17 schreef BadderHaring het volgende:
Beste man voor de klus. Heeft een helder beeld over opleiden en veel ervaring in technische functies in het jeugdvoetbal.

Hij komt misschien wat boers over, maar er is in Nederland geen geschiktere persoon te vinden voor deze baan. Goed ook dat de KNVB de structuur eens onder de loep neemt en tegelijkertijd voor iemand kiest waarbij 4-3-3 en 'de Hollandse school' niet in beton gegoten zijn.
_O- _O-
MMA is not a crime !
  woensdag 18 april 2018 @ 06:29:34 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178592548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

We wonnen ook geen prijzen met dat afbraakvoetbal in Zuid-Afrika, dus dan speel je en resultaatvoetbal en win je geen prijs. Dan zit je dus echt naar niks te kijken.

Dan blijven die potjes in Zwitserland me al beter bij die paar jaar ervoor (al was dat wel gewoon voetbal op de counter, maar dat kan ook mooi zijn)
In Zuid Afrika is fantastisch gepresteerd met een zaad selectie.

Teentje van Casillas minder en je wordt wereldkampioen. Met by far niet de sterkste selectie.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:54:28 #14
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178594440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

Ervaring en toegevoegde waarde
"We hebben na een intensieve selectie binnen en buiten de KNVB uiteindelijk in eigen huis de ideale kandidaat gevonden. We zijn erg blij hem aan te kunnen stellen", aldus Eric Gudde namens de directie. "Art past precies in het profiel van directeur Voetbalontwikkeling. De juiste man op de juiste plaats. Hij heeft een voetbalachtergrond op alle denkbare niveaus, als trainer én als speler, waarvan vier jaar als hoofd opleidingen bij PSV en 4 jaar als hoofdtrainer bij PEC Zwolle. Bovendien voltooide Art de Academie voor Lichamelijke Opvoeding."

20 wedstrijden in De Graafschap 1, genot.

De coup van de provincie in het Nederlandse voetbal is in z'n end game.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 18 april 2018 @ 10:44:19 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178595465
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 06:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

In Zuid Afrika is fantastisch gepresteerd met een zaad selectie.

Teentje van Casillas minder en je wordt wereldkampioen. Met by far niet de sterkste selectie.
Ik had echt helemaal niks met dat Oranje, de nederlaag in de finale was snel verwerkt daardoor.
Oh.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:39:00 #16
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178596483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik had echt helemaal niks met dat Oranje, de nederlaag in de finale was snel verwerkt daardoor.
Tja. Dat boeit mij vrij weinig. Als ze hadden gewonnen had jij ook langs de grachten gestaan.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:40:56 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178596511
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:39 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja. Dat boeit mij vrij weinig. Als ze hadden gewonnen had jij ook langs de grachten gestaan.
Dan ken je mij nog niet.
Oh.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:49:13 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178596655
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan ken je mij nog niet.
Sorry, wist niet dat je in een rolstoel zit.

Maar je snapt wat ik bedoel. Denk je dat ze in Griekenland baalde na de Europese titel omdat ze het met kutvoetbal binnen harkte?

En zo beroerd was Oranje niet in 2010. Die speelde echt geen anti-voetbal. Dat kwam pas in 2014 met van Gaal.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:48:13 #19
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178597627
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sorry, wist niet dat je in een rolstoel zit.

Maar je snapt wat ik bedoel. Denk je dat ze in Griekenland baalde na de Europese titel omdat ze het met kutvoetbal binnen harkte?

En zo beroerd was Oranje niet in 2010. Die speelde echt geen anti-voetbal. Dat kwam pas in 2014 met van Gaal.
Maar die hebben dus daadwerkelijk die prijs gepakt, dan is er nog iets voor te zeggen. Maar als je dan resultaatvoetbal speelt zonder resultaat te halen heb je er dus weinig aan gehad.

En ik vind dat je best mag streven om met aanvallend voetbal resultaat te halen, nu doen mensen altijd alsof dat niet samen kan gaan. Oranje in 2010 speelde ook vaak beroerd in 5-3-2 formatie, en toen kwam de omzetting naar 4-3-3 en gingen ze aanvallender spelen en kwam het nog goed (vooral tegen Mexico was dit duidelijk)
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')