abonnement Unibet Coolblue
pi_178552784
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Flappie zal ook wel vertrekken.

Met de hoeveelheid geld die jullie kunnen spenderen moet je elke vorm van sportieve concurrentie toch gewoon weg kunnen kopen?

Begrijp werkelijk niet dat het allemaal zo moeilijk lijkt.
Qua salaris kunnen we niet veel meer bieden dan PSV dus dat valt ook wel weer mee, puur door verkoop staan we er financieel goed voor, maar tussen PSV en Ajax is er geen begrotingsverschil zoals een Bayern of Juventus dat wel heeft.
pi_178552826
quote:
Ultieme afgang Ajax kan niet zonder gevolgen blijven

ANALYSE MOSSOU
Steven Bergwijn had net de 3-0 binnengeschoten, toen de Ajax-supporters een poging waagden het Eindhovense kampioensfeest alsnog te verzieken. Brandende fakkels werden richting het publiek beneden gegooid, in een diep treurige, vooraf geregisseerde poging om de wedstrijd gestaakt te krijgen.

Maar ook dat mislukte hopeloos, zoals haast alles bij Ajax door mislukking wordt omgeven. Want de misschien wel grootste vernedering uit de clubgeschiedenis, gisteravond in Eindhoven, staat in het licht van de laatste seizoenen natuurlijk niet op zichzelf. Het was de logische, onvermijdelijke climax van structureel en onnavolgbaar wanbeleid. Compleet met ontslagen trainers, politiek gekonkel, intern geruzie, een communicatief dramatische clubleiding en liefst vier gemiste landstitels op een rij.

Dat kan, bij veruit de rijkste club van Nederland, onmogelijk zonder gevolgen blijven. Directeur Edwin van der Sar verbond zijn functioneren in de winterstop rechtstreeks aan de ‘progressie’ die onder de nieuwe trainer Erik ten Hag geboekt moest worden. Maar de harde realiteit is dat Ajax sindsdien helemaal niets is opgeschoten, in geen enkel opzicht, met een sindsdien verdubbeld aantal punten achter op PSV (tien).

Dat is de Ajax-directie volledig aan te rekenen. Niet alleen gokte het afgelopen winter op Ten Hag, het liet eerder Peter Bosz gewillig vertrekken, om de club vervolgens in handen te leggen van de onervaren Marcel Keizer. Een koers – voor zover je het een koers kunt noemen - met desastreuze gevolgen.

Budget
De zo knap bereikte Europa League-finale van vorig jaar werd in recordtijd verkwanseld. Technisch directeur Marc Overmars mag dan tientallen miljoenen verdiend hebben voor de club, hij slaagde er vier jaar lang niet in om een kampioensploeg samen te stellen, ondanks het voor eredivisiebegrippen immense budget.

En dan te bedenken dat ook sterspeler Hakim Ziyech deze zomer vertrekt, terwijl het maar de vraag is of talenten zoals Matthijs de Ligt en Justin Kluivert binnenboord blijven. Niets wijst er vooralsnog op dat Ajax komend seizoen opeens wél kampioen wordt.

Zeker, het drama met Abdelhak Nouri geldt dit seizoen als een verzachtende omstandigheid. Maar de man die de impact van dat verdriet in zijn spelersgroep moest managen, en die impact ook naar buiten toe uitdroeg - Marcel Keizer - werd door zijn directie nooit noemenswaardig gesteund.

Ze lieten de coach eerst helemaal alleen voor de troepen staan, om hem vervolgens te ontslaan. En alsof dat allemaal niet triest genoeg was, is het drama-Nouri inmiddels ook nog ontaard in een juridische strijd tussen schadeadvocaten, waarbij Ajax recht tegenover de getroffen familie is komen te staan.

Stuurloos
Veel wijst erop dat het Van der Sar domweg boven de pet is gegroeid. Dat het te hoog gegrepen was om, als oud-topkeeper met nauwelijks managementervaring, de baas te worden bij de moeilijkste club van Nederland. Een beursgenoteerde NV en een politieke partij tegelijk, gevolgd door een kritische achterban, opererend in een snel veranderende voetbaleconomie.

Ajax is onder de huidige directie een stuurloze club geworden. Trainer Ten Hag wil ‘een mentaliteitsverandering’ teweeg brengen binnen heel Ajax, en benadrukt dat dat tijd kost. Maar als het probleem van Ajax alleen een kwestie van ‘mentaliteit’ was, zou dat nog te overzien zijn.

De werkelijkheid is dat de Amsterdamse club in haast alle opzichten de weg kwijt is. De rekening daarvoor ligt in de directiekamer.

https://www.ad.nl/nederla(...)en-blijven~a40aad7b/
pi_178552845
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:50 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ajax heeft dit jaar 2 keer van Feyenoord gewonnen maar aan het eind van de rit staat Ajax (weer) met lege handen. Tel uit je winst.
Laten we er een dvd van maken!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178552920
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

sow
pi_178552932
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Laten we er een dvd van maken!
Als Ajax humor heeft doen ze dat inderdaad. Met als bonus alle vrije trappen van Ziyech uncut met commentaar van regisseur Ten Hag.
pi_178552990
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 13:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Qua salaris kunnen we niet veel meer bieden dan PSV dus dat valt ook wel weer mee, puur door verkoop staan we er financieel goed voor, maar tussen PSV en Ajax is er geen begrotingsverschil zoals een Bayern of Juventus dat wel heeft.
Begroting zegt toch niets eigenlijk? De recente transfers van o.a. Neres zijn louter mogelijk gemaakt door de uitstekende verkopen van vorig seizoen.

En met zoveel knaken op de bank kun je toch wel een fatsoenlijke vervanger halen voor Younes en Veltman.
blablablabla
pi_178553014
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 14:02 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Als Ajax humor heeft doen ze dat inderdaad. Met als bonus alle vrije trappen van Ziyech uncut met commentaar van regisseur Ten Hag.
Wel ondertitelen dan anders koopt nog geen hond die dvd.
blablablabla
pi_178553066
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Goed stuk.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178553257
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Begroting zegt toch niets eigenlijk? De recente transfers van o.a. Neres zijn louter mogelijk gemaakt door de uitstekende verkopen van vorig seizoen.

En met zoveel knaken op de bank kun je toch wel een fatsoenlijke vervanger halen voor Younes en Veltman.
Oh ja dat kan wel, maar je had het erover dat wij concurrentie kunnen wegkopen en wat dat betreft denk ik niet dat wij talenten uit het 1e van PSV kunnen wegkopen.
pi_178553299
Als Ziyech er niet meer bij is volgend seizoen, waar het alle schijn van heeft, wordt de spoeling wel heel dun. Ik bedoel, hoe vaak ik me ook erger aan zijn kansloze schoten van buiten de zestien, hij is wel de man die aanvallen opzet, ook tegen PSV.

Ik vraag me verder ook af waarom Ziyech niet vaker als linksbuiten gebruikt is. Hij heeft nl. ook een aardige versnelling en actie in huis. En door hem als linkspoot op de linkerkant te zetten, kan je verhinderen dat ie gaat proberen te schieten. Zo zet je hem in z'n kracht dus.

Maar goed, dit is allemaal mosterd na de maaltijd, want hij is weg.
  maandag 16 april 2018 @ 14:16:31 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178553303
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh ja dat kan wel, maar je had het erover dat wij concurrentie kunnen wegkopen en wat dat betreft denk ik niet dat wij talenten uit het 1e van PSV kunnen wegkopen.
dat is ook het punt ook niet echt, wie zou je willen overnemen, behalve Lozano zie ik er niet eentje rondlopen die Ajax niet heeft, Van Ginkel OK, die is voor dit niveau wel een goeie.
  maandag 16 april 2018 @ 14:17:35 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178553321
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:16 schreef AmaninFull het volgende:
Als Ziyech er niet meer bij is volgend seizoen, waar het alle schijn van heeft, wordt de spoeling wel heel dun. Ik bedoel, hoe vaak ik me ook erger aan zijn kansloze schoten van buiten de zestien, hij is wel de man die aanvallen opzet, ook tegen PSV.

Ik vraag me verder ook af waarom Ziyech niet vaker als linksbuiten gebruikt is. Hij heeft nl. ook een aardige versnelling en actie in huis. En door hem als linkspoot op de linkerkant te zetten, kan je verhinderen dat ie gaat proberen te schieten. Zo zet je hem in z'n kracht dus.

Maar goed, dit is allemaal mosterd na de maaltijd, want hij is weg.
hij was sowieso wel weggegaan daar doet zo'n duwtje hoe achterlijk ook niets aan af.
  maandag 16 april 2018 @ 14:18:40 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178553345
Hoe goed Ziyech op papier is, hoeveel heeft ie nou daadwerkelijk betekend voor Ajax dit seizoen? Veel minder bepalend dan ik had gehoopt iig en hij miste de laatste pingel in de beker :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_178553353
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is ook het punt ook niet echt, wie zou je willen overnemen, behalve Lozano zie ik er niet eentje rondlopen die Ajax niet heeft, Van Ginkel OK, die is voor dit niveau wel een goeie.
Arias, Lozano, Zoet nu, Schwaab, Mauro jr,
pi_178553363
Ziyech was inderdaad sowieso wel weg, je hebt dus een nieuwe creatieve middenvelder nodig. Nu heb je Frenkie al wel, maar je ziet al hoe kwetsbaar je bent als er eentje geblesseerd raakt. Sowieso moet je eigenlijk ook doorpakken op Schone en Siem, die moet je geen basismateriaal meer laten zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_178553379
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:19 schreef TheVulture het volgende:
Ziyech was inderdaad sowieso wel weg, je hebt dus een nieuwe creatieve middenvelder nodig. Nu heb je Frenkie al wel, maar je ziet al hoe kwetsbaar je bent als er eentje geblesseerd raakt. Sowieso moet je eigenlijk ook doorpakken op Schone en Siem, die moet je geen basismateriaal meer laten zijn
Ajax gaat Jensen halen.
  maandag 16 april 2018 @ 14:21:03 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178553414
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Arias, Lozano, Zoet nu, Schwaab, Mauro jr,
Arias kan wel ja, Zoet is niet zoveel beter als Onana, Schwaab, sorry maar dat begrijp ik echt niet, die Mauro ken ik niet
pi_178553431
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh ja dat kan wel, maar je had het erover dat wij concurrentie kunnen wegkopen en wat dat betreft denk ik niet dat wij talenten uit het 1e van PSV kunnen wegkopen.
Bedoel wegkopen in de zin dat je op elke positie een betere speler hebt staan (excessen zoals Lozano daar gelaten) Niet dat je nu maar PSV moet leegkopen.

Terwijl je voor Neres wel gruwelijk veel geld aftikt lopen op andere posities spelers die Ajax-onwaardig zijn.

Nou herken ik dat wel een beetje van mijn cluppie, maar daar is het meer een beetje uit armoe geboren terwijl geld voor jullie amper nog een issue is met 200 miljoen eigen vermogen.
blablablabla
pi_178553523
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Arias kan wel ja, Zoet is niet zoveel beter als Onana, Schwaab, sorry maar dat begrijp ik echt niet, die Mauro ken ik niet
Daarom nu, omdat Onana weg gaat.

Schwaab valt niet op, maar dat is de stille kracht achter defensieve stabiliteit van PSV, zo'n ervaren vent is heel handig om achter de hand te hebben. Ik denk dat elke PSV user dit zal beamen hier.
  maandag 16 april 2018 @ 14:25:43 #170
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178553549
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:19 schreef TheVulture het volgende:
Ziyech was inderdaad sowieso wel weg, je hebt dus een nieuwe creatieve middenvelder nodig. Nu heb je Frenkie al wel, maar je ziet al hoe kwetsbaar je bent als er eentje geblesseerd raakt. Sowieso moet je eigenlijk ook doorpakken op Schone en Siem, die moet je geen basismateriaal meer laten zijn
Ik durf er wel geld op in te zetten dat Schöne en Siem volgend seizoen allebei nog bij Ajax spelen, misschien zelfs allebei flink wat basisplaatsen.
Oh.
  maandag 16 april 2018 @ 14:27:53 #171
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178553604
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Bedoel wegkopen in de zin dat je op elke positie een betere speler hebt staan (excessen zoals Lozano daar gelaten) Niet dat je nu maar PSV moet leegkopen.

Terwijl je voor Neres wel gruwelijk veel geld aftikt lopen op andere posities spelers die Ajax-onwaardig zijn.

Nou herken ik dat wel een beetje van mijn cluppie, maar daar is het meer een beetje uit armoe geboren terwijl geld voor jullie amper nog een issue is met 200 miljoen eigen vermogen.
Overmars heeft vanaf de winter pas echt de vrijbrief gehad om meer te mogen investeren dus ik ben benieuwd naar wat hij in de zomer gaat halen, zeker met de druk die er nu op staat en het vernederende seizoen achter de rug.
Oh.
  maandag 16 april 2018 @ 14:28:02 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178553607
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Daarom nu, omdat Onana weg gaat.

Schwaab valt niet op, maar dat is de stille kracht achter defensieve stabiliteit van PSV, zo'n ervaren vent is heel handig om achter de hand te hebben. Ik denk dat elke PSV user dit zal beamen hier.
ja als hij 3 meter voor de keeper speelt, dat kan bij Ajax gewoon niet
pi_178553612
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik durf er wel geld op in te zetten dat Schöne en Siem volgend seizoen allebei nog bij Ajax spelen, misschien zelfs allebei flink wat basisplaatsen.
Misschien ook nog even Klaassen huren.
pi_178553628
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Bedoel wegkopen in de zin dat je op elke positie een betere speler hebt staan (excessen zoals Lozano daar gelaten) Niet dat je nu maar PSV moet leegkopen.

Terwijl je voor Neres wel gruwelijk veel geld aftikt lopen op andere posities spelers die Ajax-onwaardig zijn.

Nou herken ik dat wel een beetje van mijn cluppie, maar daar is het meer een beetje uit armoe geboren terwijl geld voor jullie amper nog een issue is met 200 miljoen eigen vermogen.
Wat betreft aankopen is ajax m.i. wel echt de goede richting ingeslagen, Schuurs en Bande die al vastliggen voor volgend seizoen, Jensen (speler van Nordsjaelland) die al nagenoeg zeker komt, en dan halen we wss of die Magallan als ajax er uit komt met Boca of halen we een Mexicaanse verdediger mocht dat niet lukken.

Neres onder Keizer eind 2017 was de best speler in de eredivisie, na komt Ten Hag enorme terugval. Als je ziet wat zijn top is dan was het een zeer goede aankoop denk ik en gisteren ook weer 1 van de betere spelers.

Ajax lijkt wat dat betreft dit jaar eindelijk een beetje onder dat verplicht eigen jeugd gaat voor ondanks dat het er egeen klote van kan dilemma te zijn gestapt.
  maandag 16 april 2018 @ 14:28:56 #175
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_178553630
Klaassen Bazoer Gudelj huren voor ultiem mentaliteit/ren genot _O_
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')