FOK!forum / Klaagbaak / DHL: verkeerd gesorteerd
Loekie1maandag 16 april 2018 @ 08:47
Ik zie zo voor me dat bij DHL een of andere uitzendkracht de pakketjes sorteert en maar wat aan rotzooit, daarna zit jij als klant een hele zaterdag te wachten op het pakketje, totdat je ziet staan bij track and trace: 'verkeerd gesorteerd, uitgesteld' terwijl de datum van zaterdag gewoon blijft staan. Kijk je nog eens maandag, zijn ze nog steeds bezig met een nieuwe planning en kun je nog dagen wachten op je pakketje.
Als dat meerdere keren achter elkaar gebeurt met DHL, vraag je je toch af wat voor kutbedrijf dat is. Lekker vertellen aan de afzender dat het pakket binnen een dag verstuurd wordt en dan zogenaamd verkeerd sorteren en lekker op je gemakje het pakje een keer veel en veel later bezorgen.
nogeenoudebekendemaandag 16 april 2018 @ 08:49
Wat denk jij dan? Dat ze jouw pakje met een gouden strik behandelen?
#ANONIEMmaandag 16 april 2018 @ 08:51
quote:
13s.gif Op maandag 16 april 2018 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
Lekker vertellen aan de afzender dat het pakket binnen een dag verstuurd wordt en dan zogenaamd verkeerd sorteren en lekker op je gemakje het pakje een keer veel en veel later bezorgen.
Ik neem aan dat de webshop dit aangeeft, en niet DHL?
#ANONIEMmaandag 16 april 2018 @ 08:57
Laten we het ontopic houden en niet alleen zeuren over dat het topic kut is volgens sommigen? ;)
Loekie1maandag 16 april 2018 @ 08:57
quote:
18s.gif Op maandag 16 april 2018 08:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat denk jij dan? Dat ze jouw pakje met een gouden strik behandelen?
Ik begrijp niet dat als een pakje verkeerd gesorteerd is, dat dat 1. heel vaak gebeurt oftewel er schort iets met de bedrijfsvoering en 2. dat het dan 3 dagen duurt voordat een pakje weer goed gesorteerd is.
Plompzakkermaandag 16 april 2018 @ 08:57
Niet zelf je pakketjes ophalen bij de leverancier :')
#ANONIEMmaandag 16 april 2018 @ 08:58
Tja op maandag voor 9 uur kijken zal weinig veranderen aan de status.
Copycatmaandag 16 april 2018 @ 09:02
Je doet wel een hoop aannames over hoe het allemaal gebeurd moet zijn om daar vervolgens je klacht op te baseren ...
LurkJeRotmaandag 16 april 2018 @ 09:04
Weining problemen gehad met DHL tot nu toe.
GLS daarentegen....
Loekie1maandag 16 april 2018 @ 09:04
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:58 schreef Handleiding het volgende:
Tja op maandag voor 9 uur kijken zal weinig veranderen aan de status.
Ook na 9 uur nog niks veranderd. Het is net alsof ze een pakketje voor Amsterdam naar Zuid Limburg hebben vervoerd en dat het eerst helemaal terug moet maar die rit is pas twee dagen later en dat daarna vergaderd wordt hoe de neiuwe planning zal zijn en dat dat op zijn vroegst een week later kan.
WoordenShuffelaarmaandag 16 april 2018 @ 09:08
Bij mij kon DHL mijn pakketje niet bezorgen door 'overmacht'.

Toen ik vroeg wat de reden was dat ze als overmacht beschouwen hoorde ik de sprinkhanen striduleren.
nogeenoudebekendemaandag 16 april 2018 @ 09:08
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat als een pakje verkeerd gesorteerd is, dat dat 1. heel vaak gebeurt oftewel er schort iets met de bedrijfsvoering en 2. dat het dan 3 dagen duurt voordat een pakje weer goed gesorteerd is.
Ik heb het nog nooit meegemaakt.

En waarom het drie dagen kan duren kan ik je proberen uit te leggen. Op het moment dat een pakje gesorteerd is gaat het zsm weer door. Als je pech hebt en je pakje zit net op de vrachtwagen naar London dan zul je moeten wachten tot dat pakje weer terug is. Dat duurt 2 tot 3 dagen.
spijkerbroekmaandag 16 april 2018 @ 09:16
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ook na 9 uur nog niks veranderd.
Nog geen 5 minuten na 9 uur. :')
Denk je nou echt dat verkeerd gesorteerde pakketjes voorrang krijgen? Die gaan gewoon mee in de lopende processen en komen dan vanzelf wel op de juiste plek terecht. Er gaat heus geen auto speciaal naar zuid Limburg rijden om jouw vibrator op te halen. Die gaat gewoon mee met het eerstvolgende bulkvervoer.
LurkJeRotmaandag 16 april 2018 @ 09:16
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:08 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Bij mij kon DHL mijn pakketje niet bezorgen door 'overmacht'.

Toen ik vroeg wat de reden was dat ze als overmacht beschouwen hoorde ik de sprinkhanen striduleren.
Een sprinkhanenplaag is geen lachertje hoor, dat vind ik een hele goede reden om een pakje niet te bezorgen.
#ANONIEMmaandag 16 april 2018 @ 09:20
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ook na 9 uur nog niks veranderd. Het is net alsof ze een pakketje voor Amsterdam naar Zuid Limburg hebben vervoerd en dat het eerst helemaal terug moet maar die rit is pas twee dagen later en dat daarna vergaderd wordt hoe de neiuwe planning zal zijn en dat dat op zijn vroegst een week later kan.
:')
Ik zou elk minuut F5-en.
spijkerbroekmaandag 16 april 2018 @ 09:24
En? Is er al iets veranderd, TS?
Loekie1maandag 16 april 2018 @ 09:27
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:24 schreef spijkerbroek het volgende:
En? Is er al iets veranderd, TS?
Nee, vrachtauto staat nog steeds in een greppel.
Denk je dat je nog snel een leuk cadeautje hebt kunnen scoren op internet voor je schoonzus die woensdag jarig is.
spijkerbroekmaandag 16 april 2018 @ 09:40
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, vrachtauto staat nog steeds in een greppel.
Denk je dat je nog snel een leuk cadeautje hebt kunnen scoren op internet voor je schoonzus die woensdag jarig is.
Nou, je hebt iig weer een mooi verhaal dat je op verjaardag in de kring kunt vertellen!
C.L.Wernermaandag 16 april 2018 @ 10:51
quote:
18s.gif Op maandag 16 april 2018 08:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat denk jij dan? Dat ze jouw pakje met een gouden strik behandelen?
Nee, je bent idd gek als je service verwacht :')
loni55maandag 16 april 2018 @ 11:28
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:51 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Nee, je bent idd gek als je service verwacht :')
Service voor 6 euro :'(
C.L.Wernermaandag 16 april 2018 @ 11:31
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:28 schreef loni55 het volgende:

[..]

Service voor 6 euro :'(
Toch 13,20 gulden.
loni55maandag 16 april 2018 @ 11:37
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Toch 13,20 gulden.
Hoeveel roepies is het?
C.L.Wernermaandag 16 april 2018 @ 11:42
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:37 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hoeveel roepies is het?
Meer dan 13,20 gulden. Maar je kan anders ook 6 euro aan mij overmaken, dan krijg je ook gen service. Sterker nog, je krijgt niets.
loni55maandag 16 april 2018 @ 11:45
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:42 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Meer dan 13,20 gulden. Maar je kan anders ook 6 euro aan mij overmaken, dan krijg je ook gen service. Sterker nog, je krijgt niets.
Ik wil wel iets voor terug.
C.L.Wernermaandag 16 april 2018 @ 11:54
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:45 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ik wil wel iets voor terug.
En goede beurt.
robijntjestralendwitmaandag 16 april 2018 @ 12:18
Heb je ze al gebeld?

Het zou best 3 dagen kunnen duren:

Pakket van Amsterdam naar Maastricht.
Dag 1, bestelling bij DildoXLshop..
Dag 1, 's avonds van Amsterdam naar 's-Hertogenbosch
Dag 2, 's ochtends vroeg vanuit 's 's-Hertogenbosch door naar Maastricht
Dag 2, 's middag's vanuit PSC Maastricht bezorgen bij TS thuis.

Als het pakket verkeerd gesorteerd wordt, zou het dus kunnen betekenen dat het van Amsterdam naar Groningen is gegaan. Hier moet het tussen de "reguliere" pakketstroom uitgehaald worden. Met een beetje pech, lukt dat niet voordat 's ochtends de aansluiting vertrekt richting het zuiden. Dus zal je tot 's avonds moeten wachten. Met dubbele pech moet de ontvangst ook hier met de hand gedaan worden, omdat de computers het adres, om wat voor reden dan ook, niet goed lezen. Dit zorgt dan weer voor extra vertraging.

De systemen zijn zo geautomatiseerd en gestandaardiseerd. Op het moment dat er iets fout gaat, duurt het dan gewoon langer. Je moet je voorstellen dat onder Schiphol je koffer halverwege van de band valt, dit kan zomaar erg lang duren, omdat het buiten het reguliere proces valt.

Verder wel terechte klacht.
Loekie1maandag 16 april 2018 @ 16:53
Vrachtwagen staat nog steeds opzij van de weg gesorteerd en de planning moet nog steeds gemaakt worden.
#ANONIEMmaandag 16 april 2018 @ 16:56
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 16:53 schreef Loekie1 het volgende:
Vrachtwagen staat nog steeds opzij van de weg gesorteerd en de planning moet nog steeds gemaakt worden.
die nieuwe dildo kan je wel vergeten.
bonkemaandag 16 april 2018 @ 17:08
doe mij ook maar postnl die zijn tenminste duidelijk :)
gaat eigenlijk nooit iets mee mis
dhl leveringen zijn al een aantal keren fout gegaan
spijkerbroekmaandag 16 april 2018 @ 17:17
Ik heb afgelopen dinsdag een pakket verstuurd naar de VS en het is vandaag afgeleverd :+
Taaladviesmaandag 16 april 2018 @ 23:25
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 09:02 schreef Copycat het volgende:
Je doet wel een hoop aannames over hoe het allemaal gebeurd moet zijn om daar vervolgens je klacht op te baseren ...
Loekie1dinsdag 17 april 2018 @ 12:28
Ik heb het idee dat ze gewoon adverteren naar de websitewinkels met: we bezorgen binnen één dag maar dat kunnen ze helemaal niet en dan verzinnen ze deze 'verkeerd gesorteerd'-dingen.
Scarlet_Dragonflydinsdag 17 april 2018 @ 12:38
Nooit dit soort problemen gehad met DHL...

Misschien werkt er iemand die je kent bij DHL die een grafhekel aan je heeft TS!
spijkerbroekdinsdag 17 april 2018 @ 13:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat ze gewoon adverteren naar de websitewinkels met: we bezorgen binnen één dag maar dat kunnen ze helemaal niet en dan verzinnen ze deze 'verkeerd gesorteerd'-dingen.
Jij hebt wel vaker rare ideeën.
Jantje2kdinsdag 1 oktober 2019 @ 16:10
Nee he. Ik heb nu ook dit probleem. Vanavond zou er iets bezorgd worden, nu staat er dat er verkeerd gesorteerd is :'(
Frozen-assassindinsdag 1 oktober 2019 @ 16:14
Loekie1 topic :')

Allemaal aannames die volgens haar gewoon de waarheid zijn en nul begrip dat er wel eens iets fout gaat. Had je maar zelf naar stad moeten gaan om het daar te kopen.
Hippocratosdinsdag 1 oktober 2019 @ 16:19
Laatst pakketje van DHL die tussen 11.00 en 13.00 langs zou komen. Werd iedere keer een uur verlaat. Toen werd ie ineens om 17.30 als 'afgeleverd' aangegeven. Niet aangebeld, geen pakketje in de tuin of bij de deur, geen briefje in de bus. Komt die kneus om 22.30 nog even aankakken :')
KingRolanddinsdag 1 oktober 2019 @ 16:49
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:57 schreef Plompzakker het volgende:
Niet zelf je pakketjes ophalen bij de leverancier :')
Fretworkdinsdag 1 oktober 2019 @ 16:53
Mijn DPD pakket ligt al anderhalve maand in Berkel en Rodenrijs
YoungDrillerdinsdag 1 oktober 2019 @ 16:58
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat als een pakje verkeerd gesorteerd is, dat dat 1. heel vaak gebeurt oftewel er schort iets met de bedrijfsvoering en 2. dat het dan 3 dagen duurt voordat een pakje weer goed gesorteerd is.
Als een pakket verkeerd gesorteerd is gaat het pakket vaak naar een andere bestemming dan bedoeld.

Als jij denkt dat die vrachtwagen gaat terugrijden omdat 1 op de 1500 pakketten er niet tussen hoort heb je de logistiek volgens mij niet helemaal goed begrepen. :')