Dat is de kern van essentiële diensten die je als gebruiker niet kunt vermijden.quote:Op maandag 16 april 2018 23:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens wel. Natuurlijk mag elk bedrijf zelf bepalen hoe ze hun diensten aan wil bieden, maar iets essentieels als bankieren moet toegankelijk blijven op de bestaande manieren voor mensen die dat zo willen gebruiken.
Dat moet landelijk geregeld worden met inderdaad gedeelde onkosten.
Ik denk dat men het liefste automatisch afschrijven doet, je portemonnee op de voordeur mat leggen!quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:20 schreef Vallon het volgende:
Ik snap echt het probleem niet waarom je mensen geen afschriften en overschrijvingskaarten kunt laten gebruiken. Het lijkt mij een simpele actie en elke bank draagt na grootte bij in de kosten.
Punt is natuurlijk dat de (meeste) graaiers dat niet willen en hebben vastgesteld dat onbekwamen van onze maatschappij geen geld (meer) opleveren.
Er kort door de bocht en het getuigd van weinig inlevingsvermogen bij bedrijven voor andermans situaties.quote:Op dinsdag 17 april 2018 07:05 schreef raptorix het volgende:
Bullshit, juist op dit moment zijn banken enorm goed bezig op technisch gebied, het in stand houden van legacy systemen remt dat alleen maar, nog afgezien dat TAN codes qua veiligheid echt niet meer kunnen in 2018.
Lukt het niet zelfs Microsoft niet, hebben die niet het liefste iedereen aan de win 10?quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er kort door de bocht en het getuigd van weinig inlevingsvermogen bij bedrijven voor andermans situaties.
Juist met nieuwe technologie kan je prima je legacy systemen in stand houden en die interfacen. Het is geen kwestie van of-of maar vooral het niet willen omdat men het zich niet kan voorstellen dat mensen die (opgelegde) verandering niet willen, laat staan nodig hebben.
Dat ligt ie bij ons dan thuis ook steevast, op het kastje bij de deur.quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat men het liefste automatisch afschrijven doet, je portemonnee op de voordeur mat leggen!
Hier ook, eentje van uienleer!quote:Op dinsdag 17 april 2018 14:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat ligt ie bij ons dan thuis ook steevast, op het kastje bij de deur.
Niets is een mens vreemd.
Wat ik dus (als "move") niet snap waarom je zo nodig je lokale besturingssysteem nog relevant moet laten moet laten zijn voor je (look & feel) toepassingen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lukt het niet zelfs Microsoft niet, hebben die niet het liefste iedereen aan de win 10?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kern is dat technologie ten dienste van de mens (ook zij die niet snel perfect meer zijn) moet staan en niet andersom."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het is mij overigens een raadsel wat er mis zou zijn (qua gebruiksvriendelijkheid) met de app van ING. Dat ding werkt echt prima.quote:Op dinsdag 17 april 2018 14:18 schreef bascross het volgende:
Ik ben benieuwd met welk alternatief ze komen. Ik heb de app weleens gedownload, maar ik vond het niks, daarom weer weggegooid. Ik doe het al jaren met tancodes via sms, werkt perfect en ik kan overal internetbankieren, net als met die fantastische app.
Misschien werkt het wel te goed.quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is mij overigens een raadsel wat er mis zou zijn (qua gebruiksvriendelijkheid) met de app van ING. Dat ding werkt echt prima.
De app was niet veel mis mee, maar ik vond het geen toegevoegde waarde ten opzichte van internetbankieren via de pc en de tancodes.quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is mij overigens een raadsel wat er mis zou zijn (qua gebruiksvriendelijkheid) met de app van ING. Dat ding werkt echt prima.
Maar bij betalingen via een smartphone heb ik ook een apparaatje nodig als ik iets wil overmaken naar een onbekend rekeningnummer. Zelfs als het om een paar euro gaat. Persoonlijk vind ik het ook alleen handig om betalingen in de gaten te houden en overboeken naar mijn andere rekening.quote:Op dinsdag 17 april 2018 08:33 schreef Igen het volgende:
Las daar laatst een artikel over in een Duitse krant: http://www.faz.net/aktuel(...)ersten-15499620.html
Wat daar verder ook nog in stond:
- Zo'n speciaal apparaatje zoals de ANB e.dentifier en de Rabo Scanner zijn het veiligst, want die zijn niet met het internet verbonden en kunnen dus niet gehackt worden
- TAN per SMS en het fotograferen van een QR-code met een app zijn vergelijkbaar en ook relatief veilig, omdat een bedrieger dan twee apparaten moet hacken
- Betalingen op de smartphone invoeren én bevestigen is niet erg veilig.
Nee die verkrijgt men vooraf, die men dan uiteraard in zijn kluis mag bewaren!quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:27 schreef Morrigan het volgende:
Even een vraag van een niet-ING gebruiker. Werkt zo'n TAN-code hetzelfde als bijvoorbeeld inloggen bij DigiD? Dus dat je eerst een wachtwoord moet invoeren en dan een code ontvangt die maar even geldig is?
Klopt, krijg je via sms. De lijsten met tancodes zijn wel achterhaald, dus ik snap dat ze daar mee stoppen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:27 schreef Morrigan het volgende:
Even een vraag van een niet-ING gebruiker. Werkt zo'n TAN-code hetzelfde als bijvoorbeeld inloggen bij DigiD? Dus dat je eerst een wachtwoord moet invoeren en dan een code ontvangt die maar even geldig is?
De Rabobank gaat op termijn ook stoppen met de Rabo Scanner.quote:Op maandag 16 april 2018 09:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens experts is de bevestiging per app juist veel veiliger dan een TAN-code.
Het veiligste is zo'n kastje waar je je pinpas in moet steken, zoals de Rabo Scanner, maar dat is qua gebruiksgemak natuurlijk compleet waardeloos.
Tja, dat maakt het voor mij ook niet echt veel gemakkelijker. Ben door mijn werk als zeevarende buiten bereik van mobiele netwerken en zou dit dan moeten meesjouwen samen met de Raboscanner van mijn andere rekening. Is me al vaak genoeg overkomen dat ik die vergeten was en dan is het maar te hopen dat je op tijd weer even in mobiel bereik bent om op die manier zaken te regelen (overigens is er voor grotere overboekingen een verplicht gebruik van die scanner nodig, dat kun je niet eens mobiel doen). Gelukkig is mijn ING-rekening meer een soort van noodrekening voor me geworden en maak ik er verder niet veel gebruik meer van.quote:Op donderdag 8 november 2018 09:51 schreef velden het volgende:
"Opdrachten bevestigen in Mijn ING verandert, dat heb je vast al wel gehoord of gezien. Straks heb je geen TAN-code nodig maar onze Mobiel Bankieren App als je in Mijn ING een opdracht wilt bevestigen. Mijn ING (internetbankieren) werkt verder net als altijd. Bekijk hoe mobiel bevestigen werkt en wat je moet doen.
Geen smartphone of tablet?
Heb je geen smartphone of tablet? Of kun je om een andere reden mobiel bevestigen niet gebruiken? Dan gebruik je straks in plaats van mobiel bevestigen de ING Scanner: een los apparaatje dat codes geeft. Die kun je vanaf het voorjaar 2019 aanvragen. Je krijgt daarover vanzelf bericht in Mijn ING. En tot die tijd gebruik je gewoon je TAN-codes."
Bron: ING
Dus nu moet "je" een apparaatje gaan "aanvragen"
Ik had ze al gebeld toen men het voorsloeg, als jullie het willen prima voor U maar dan stap ik op.quote:Op maandag 16 april 2018 08:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is de ING dus ik wens de klanten succes met het spelen van proefkonijn.
Dat denk ik ook ja.quote:Op maandag 16 april 2018 08:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het werkt erg fijn moet ik zeggen. Echter als er veel geld op stond zou ik denk de betalen met vingerafdruk uitzetten en betalen met een code.
Het probleem is wel een beetje dat nu alles op je tel met vingerafdruk gaat.
- De telefoon unlocken,
- de ING app openen,
- De betaling bevestigen.
Het is denk ik veiliger om een aparte code te hebben voor elke stap.
Als ING mij zo een foon geven doet zou ik er helemaal niet zo mee zitten, echter deze verwachten dat ik zo eentje heb? Of gaan ervan uit of willen mij dat aansmeren?quote:Op maandag 16 april 2018 08:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het werkt erg fijn moet ik zeggen. Echter als er veel geld op stond zou ik denk de betalen met vingerafdruk uitzetten en betalen met een code.
Het probleem is wel een beetje dat nu alles op je tel met vingerafdruk gaat.
- De telefoon unlocken,
- de ING app openen,
- De betaling bevestigen.
Het is denk ik veiliger om een aparte code te hebben voor elke stap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |