abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 09:11:23 #61
74056 crew  ToT
pi_178546749
quote:
De 13-jarige Russische vluchteling
Wait, what? Op de vlucht voor Poetin?
pi_178546802
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 23:59 schreef Red_85 het volgende:
Denk al dat we weten wat het is: aanstelleritus.
Een zich snel verspreidende epidemie. :')
  maandag 16 april 2018 @ 09:15:54 #63
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_178546813
Dat overkwam mij ook toen we dreigden geen status te krijgen. Super vreemd. Het was trouwens niet zo erg dat ik aan de sondevoeding moest.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_178546816
Dat komt allemaal door het linkse fascisme.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178546838
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, maar de immigranten komen natuurlijk uit gebieden waar ze gewend zijn aan veel meer zonuren. Wat dat betreft zijn ze ook veel vatbaarder voor depressies door vitamine D gebrek, omdat hun normale niveau veel hoger ligt.

De meesten hebben ook veel meer melanine in hun huid en zijn derhalve veel minder in staat om zon om te zetten naar vitamine D.

Dit syndroom kan in het verlengde daarvan liggen natuurlijk.

Er kunnen natuurlijk aanstellers bijzitten (zoals bij elke psychosomatische aandoening), maar vanuit een biologisch perspectief is dit best te verklaren.
Zweden kent volgens mij meer c.q. ongeveer net zoveel zonuren als NL: https://visitsweden.nl/klimaat-en-weer/

Alleen de herfst zet sneller in.


Overigens de Joop had het er ook al over op 2/4/2017 en geeft een logische verklaring, plus een vergelijking met kinderen uit concentratiekampen via linkje uit The New Yorker.

quote:
Vluchtelingenkinderen in Zweden comateus na geweigerde asielaanvraag


Vluchtelingenkinderen in Zweden die te horen krijgen dat ze worden teruggestuurd naar het land van herkomst, raken in een coma-achtige toestand. Het zogenaamde "berustingsyndroom" werd dit jaar al bij zestig kinderen vastgesteld. Het fenomeen vond in de Tweede Wereldoorlog ook plaats bij gevangenen in concentratiekampen.

Uppgivenhetssyndrom, wordt het in het Zweeds genoemd. De getroffen kinderen worden passief en teruggetrokken, immobiel en hebben geen spierspanning meer. Ook stoppen ze met praten, kunnen niet meer eten of drinken en worden incontinent en ze reageren niet meer op fysieke stimuli of pijn. Het syndroom wordt omschreven in het medische vakblad Acta Pædiatrica. Tests die bij mensen in een coma wél een reactie opleveren, werken niet bij de kinderen. Onderzoeken tonen echter aan dat de kinderen geen hersenschade hebben.

Het fenomeen lijkt alleen in Zweden op te treden en wordt al een tiental jaar opgemerkt. Sommige artsen omschrijven het syndroom als 'gewild sterven', het doet zich vooral voor wanneer gezinnen asiel wordt geweigerd en zij in de onzekerheid belanden. Volgens de artsen is het een verschijnsel van angst om terug te moeten keren naar het land van herkomst, nadat ze aan een veilige omgeving in Zweden gewend zijn geraakt.

Volgens The New Yorker werd hetzelfde fenomeen ook vastgesteld in de Tweede Wereldoorlog, bij gevangenen in concentratiekampen. De Zweedse kinderpsychiater Magnus Kihlbom haalt psychiater en holocaustoverlevende Bruno Bettelheim aan. Die schreef over gevangen in de concentratiekampen: 'Sommigen waren zo compleet uitgeput, fysiek en geestelijk, dat zij zich volledig overgaven aan de omgeving. Ze stopten met eten en praten en zaten roerloos in een hoek tot zij stierven.'

In Zweden zijn geen kinderen aan het syndroom overleden. Wel zijn er gevallen bekend waarin kinderen tot wel vier jaar in de coma-achtige staat verbleven.

Lees hier het volledige verhaal in The New Yorker: The trauma of facing deportation


[ Bericht 25% gewijzigd door Ryan3 op 16-04-2018 09:25:33 ]
I´m back.
  maandag 16 april 2018 @ 09:26:20 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178546975
Every other Swede suffers from lack of vitamin D in the winter

En dit bij mensen met voornamelijk een blanke huid.

Natuurlijk kan dieet er ook van alles mee te maken hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 16 april 2018 @ 09:52:44 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178547336
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
Every other Swede suffers from lack of vitamin D in the winter

En dit bij mensen met voornamelijk een blanke huid.

Natuurlijk kan dieet er ook van alles mee te maken hebben.
En aangezien daar symptomen bij horen zoals lusteloosheid, vermoeidheid, zwakheid en wakker worden met angst of nachtmerries zou het best wel eens het geestelijke aspect kunnen versterken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178547341
Ik heb toch sterk de indruk dat het allemaal een knap staaltje acteerwerk is. Het zal ook wel iets typisch Zweeds zijn om dat niet in twijfel te mogen trekken, daar heeft men politiekcorrectheid tot ongekende hoogte weten te verheffen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178547371
Ik dacht echt dat ik een artikel van de Speld aan het lezen was.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178547486
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 09:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En aangezien daar symptomen bij horen zoals lusteloosheid, vermoeidheid, zwakheid en wakker worden met angst of nachtmerries zou het best wel eens het geestelijke aspect kunnen versterken.
Vitamine D supplement kan dan helpen. In de zomer wordt wrs wel voldoende vitamine D aangemaakt, dus persoonlijk denk ik zelf dat het an sich psychosomatisch is, maar wel degelijk een reëel fenomeen, zie de vergelijking met concentratiekamp kinderen.
I´m back.
  maandag 16 april 2018 @ 10:03:14 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178547523
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb toch sterk de indruk dat het allemaal een knap staaltje acteerwerk is. Het zal ook wel iets typisch Zweeds zijn om dat niet in twijfel te mogen trekken, daar heeft men politiekcorrectheid tot ongekende hoogte weten te verheffen.
Maanden tot soms zelfs jaren niet meer bewegen, eten en drinken. Incontinent zijn, niet reageren op (pijn)prikkels en spierslapte?
Dat is wel een heel knap staaltje acteerwerk, iets te knap.

Zou het om dagen gaan dan zou je een punt hebben, maar er worden voorbeelden gegeven van 5 maanden en meer. Dat maakt dat het toch wel iets is om serieus naar te kijken.

En dat is wat ik heel erg raar vind. Dat er niet meer serieus onderzoek wordt gedaan.
Dat maakt dan weer dat ik me afvraag of die info over die kinderen wel klopt. Want waarom gaan ze niet naar een ziekenhuis om onderzocht te worden en in de gaten gehouden kunnen worden (inc even los van familie zijn om beinvloeding uit te sluiten)?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 april 2018 @ 10:09:07 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178547649
Ik moest hieraan denken
http://www.mollycrosby.com/book_asleep.html
Een ziekte die een 100 jaar geleden rondging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 april 2018 @ 10:18:12 #73
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178547804
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moest hieraan denken
http://www.mollycrosby.com/book_asleep.html
Een ziekte die een 100 jaar geleden rondging
Hoe verzinnen ze het 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178548124
Dit lijkt wel rechtstreeks uit een propagandakoker te komen.
  maandag 16 april 2018 @ 10:44:29 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178548169
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wiki is beter
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Encephalitis_lethargica
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178548195
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maanden tot soms zelfs jaren niet meer bewegen, eten en drinken. Incontinent zijn, niet reageren op (pijn)prikkels en spierslapte?
Dat is wel een heel knap staaltje acteerwerk, iets te knap.

Zou het om dagen gaan dan zou je een punt hebben, maar er worden voorbeelden gegeven van 5 maanden en meer. Dat maakt dat het toch wel iets is om serieus naar te kijken.

En dat is wat ik heel erg raar vind. Dat er niet meer serieus onderzoek wordt gedaan.
Dat maakt dan weer dat ik me afvraag of die info over die kinderen wel klopt. Want waarom gaan ze niet naar een ziekenhuis om onderzocht te worden en in de gaten gehouden kunnen worden (inc even los van familie zijn om beinvloeding uit te sluiten)?
Ik kan niet direct uit het artikel halen of die slachtoffers ook maanden zijn geobserveerd in een medische omgeving of dat die maanden in apathische toestand gerapporteerd wordt door familie die daar een direct belang bij hebben. Als het zo’n ernstige mysterieuze ziekte is zou je verwachten dat die meiden ergens in een ziekenhuis of iets dergelijks zouden liggen of daar in ieder geval langere tijd zouden zijn verbleven. Ook uit andere berichten die hier door gebruikers van het internet over deze zaken hebben geplukt zijn hoogst dubieus. Artsen die wel heel erg “empathisch” zijn of kritische vragen die niet gesteld zouden mogen worden. Verder komt het alleen in Zweden voor, een land waar iedereen zo soft en goedgelovig is dat je bijna zou gaan denken dat ze oestrogeen door het drinkwater mengen, en alleen bij kinderen die uitgezet dreigen te worden. En wonderwel treed er verbetering op als ze opeens toch mogen blijven.

Ik geloof er geen snars van.

Verder voorspel ik binnen een maand het eerste geval in Nederland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 april 2018 @ 10:53:03 #77
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178548305
Dit lijkt wel verdacht veel op aanstelleritis om eerlijk te zijn. Een beetje vergelijkbaar met de meiden in 1692 in Salem die zogenaamd behekst zouden zijn. Zij stelden zich zeer waarschijnlijk ook nogal aan. Volgens mij is er in de psychologie een naam voor dit fenomeen maar ik kan er niet op komen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178548397
Klinkt een beetje als conversie. Mensen die door stress lichaamsfuncties verliezen. Dat is dus niet gespeeld. En ze kunnen het ook niet zelf zomaar veranderen.
Whatever...
  maandag 16 april 2018 @ 10:59:26 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178548409
Het speelt ook al sinds 2005, hier wat meer achtergrond:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4731541/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_178548414
Nagebootste stoornis of simulatie lijkt me hier het meest waarschijnlijk, gezien de enorme ziektewinst.
Psychosomatische klachten zijn meestal niet ‘ineens’ verdwenen als er een externe factor verandert.
  maandag 16 april 2018 @ 11:01:17 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178548431
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik kan niet direct uit het artikel halen of die slachtoffers ook maanden zijn geobserveerd in een medische omgeving of dat die maanden in apathische toestand gerapporteerd wordt door familie die daar een direct belang bij hebben. Als het zo’n ernstige mysterieuze ziekte is zou je verwachten dat die meiden ergens in een ziekenhuis of iets dergelijks zouden liggen of daar in ieder geval langere tijd zouden zijn verbleven. Ook uit andere berichten die hier door gebruikers van het internet over deze zaken hebben geplukt zijn hoogst dubieus. Artsen die wel heel erg “empathisch” zijn of kritische vragen die niet gesteld zouden mogen worden. Verder komt het alleen in Zweden voor, een land waar iedereen zo soft en goedgelovig is dat je bijna zou gaan denken dat ze oestrogeen door het drinkwater mengen, en alleen bij kinderen die uitgezet dreigen te worden. En wonderwel treed er verbetering op als ze opeens toch mogen blijven.

Ik geloof er geen snars van.

Verder voorspel ik binnen een maand het eerste geval in Nederland.
Nou ja, hier hebben we dit niet:

'Zo menen psychiaters dat het onmenselijk is dat de kinderen geen echte behandeling krijgen in een ziekenhuis zolang ze geen verblijfspapieren hebben. '

Dus dan komt er misschien wat meer duidelijkheid.

Maar heb niet het idee dat sondevoeding, niet reageren op pijn prikkels, spierslapte e.d. zo makkelijk geacteerd kunnen worden. Zeker niet over maanden en zelfs jaren.
Ik neem aan dat daar wel artsen bij betrokken zijn op verschillende momenten.

En de focus ligt erg op die verblijfsvergunning, maar er staat in de tekst dat positieve verandering zoals een verblijfsvergunning kan helpen, niet dat alleen een verblijfsvergunning kan helpen.
Dat zekerheid over je leefomstandigheden een grote positieve verandering is lijkt me nogal een open deur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 april 2018 @ 11:01:40 #82
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178548438
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 07:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat het geen hoax is geloof ik wel.Ik zie in dat bericht echter nog steeds niks wat mij doet geloven dat dit een echte aandoening is. Verder is een van de belangrijkste bronnen in dat artikel blijkbaar een arts die in huilen uitbarst wanneer men haar routine vragen over de aandoening stelt....tja.

[..]

Hier krijg ik zelfs het vermoeden dat die "empathische" arts gewoon lekker het bedrog faciliteert:

[..]

verder

[..]

Ik lees hier dat het dus net zo goed acteerwerk kan zijn. Mogelijk aangemoedigd door naasten.
Zoals je zelf al aangeeft: alles aan dit verhaal is een gigantische rode vlag. Er klopt iets niet wanneer een arts die pretendeert een professionele hulpverlener te zijn op het punt staat in huilen uit te barsten als men haar routinematige vragen stelt. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 16 april 2018 @ 11:08:47 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178548574
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik kan niet direct uit het artikel halen of die slachtoffers ook maanden zijn geobserveerd in een medische omgeving of dat die maanden in apathische toestand gerapporteerd wordt door familie die daar een direct belang bij hebben. Als het zo’n ernstige mysterieuze ziekte is zou je verwachten dat die meiden ergens in een ziekenhuis of iets dergelijks zouden liggen of daar in ieder geval langere tijd zouden zijn verbleven. Ook uit andere berichten die hier door gebruikers van het internet over deze zaken hebben geplukt zijn hoogst dubieus. Artsen die wel heel erg “empathisch” zijn of kritische vragen die niet gesteld zouden mogen worden. Verder komt het alleen in Zweden voor, een land waar iedereen zo soft en goedgelovig is dat je bijna zou gaan denken dat ze oestrogeen door het drinkwater mengen, en alleen bij kinderen die uitgezet dreigen te worden. En wonderwel treed er verbetering op als ze opeens toch mogen blijven.

Ik geloof er geen snars van.

Verder voorspel ik binnen een maand het eerste geval in Nederland.
DIt soort 'ziektes' is met name besmettelijk via media-aandacht. Zo had een paar jaar terug opeens een fors deel van de Nederlandse beroepsbevolking RSI. Was toen veel in de media. In landen waar hier geen media-aandacht aan werd gegeven kwam de ziekte gewoonweg neit voor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178548593
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, hier hebben we dit niet:

'Zo menen psychiaters dat het onmenselijk is dat de kinderen geen echte behandeling krijgen in een ziekenhuis zolang ze geen verblijfspapieren hebben. '

Dus dan komt er misschien wat meer duidelijkheid.

Maar heb niet het idee dat sondevoeding, niet reageren op pijn prikkels, spierslapte e.d. zo makkelijk geacteerd kunnen worden. Zeker niet over maanden en zelfs jaren.
Ik neem aan dat daar wel artsen bij betrokken zijn op verschillende momenten.

En de focus ligt erg op die verblijfsvergunning, maar er staat in de tekst dat positieve verandering zoals een verblijfsvergunning kan helpen, niet dat alleen een verblijfsvergunning kan helpen.
Dat zekerheid over je leefomstandigheden een grote positieve verandering is lijkt me nogal een open deur.
Kortom een ontzettend vaag verhaal waarvoor je erg veel aannames moet doen om het plausibel te houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 april 2018 @ 11:13:41 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178548639
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 07:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat het geen hoax is geloof ik wel.Ik zie in dat bericht echter nog steeds niks wat mij doet geloven dat dit een echte aandoening is. Verder is een van de belangrijkste bronnen in dat artikel blijkbaar een arts die in huilen uitbarst wanneer men haar routine vragen over de aandoening stelt....tja.

[..]

Hier krijg ik zelfs het vermoeden dat die "empathische" arts gewoon lekker het bedrog faciliteert:
Die Hulzkranz is nota bene een KNO-arts! :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 april 2018 @ 11:20:44 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178548793
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kortom een ontzettend vaag verhaal waarvoor je erg veel aannames moet doen om het plausibel te houden.
De staat van de kinderen is de staat van de kinderen, dat kan gewoon geobserveerd worden. Daar is geen aanname voor nodig. Waarom die staat er is is de grote vraag, wat het is.
Die ene arts die moest huilen is niet de enige die deze kinderen ziet. Niet naar het ziekenhuis is wat anders dan zonder artsen erbij...

Ik zie, in tegenstelling tot jou blijkbaar, geen reden om te denken dat die kinderen 5 minuten nadat de arts is geweest en ze zelfs niet op pijnprikkels reageerde weer vrolijk rondhuppelen. En samen met hun ouders lachen om hoe ze die domme westerlingen geld uit de zak kloppen.
Ik sluit niet uit dat de ouders wat doen om dit te veroorzaken als je toch perse in de hoek van doen ze voor een verblijfsvergunning wil blijven. Maar ook dat komt bij mij uit op haal die kinderen naar een ziekenhuis.

De symptomen zijn gewoon erg lastig te acteren, zeker over die tijdsspanne heen. Daar komt ook nog eens bij dat deze kinderen geen verblijfsvergunning hebben en dus meestal in een opvang situatie zullen zitten. Waar meerdere mensen oog hebben op de situatie, waardoor echt neppen (5 minuten later weer vrolijk rondhuppelen) onwaarschijnlijk is. Weer ook weer met oog op de tijdsspanne (voorbeelden van maanden).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 april 2018 @ 11:23:19 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178548860
Er zijn meerdere manieren van neppen. Dit is gewoon een klassiek voorbeeld van een 'nocebo'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:24:12 #88
74056 crew  ToT
pi_178548881
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:53 schreef Logic91 het volgende:
Dit lijkt wel verdacht veel op aanstelleritis om eerlijk te zijn. Een beetje vergelijkbaar met de meiden in 1692 in Salem die zogenaamd behekst zouden zijn. Zij stelden zich zeer waarschijnlijk ook nogal aan. Volgens mij is er in de psychologie een naam voor dit fenomeen maar ik kan er niet op komen.
Syndroom van Münchausen?
pi_178548899
Dan doe ik de aanname dat ze weinig gestimuleerd worden om uit dit proces te komen, omdat daar professionals voor nodig zijn. En dan hebben we het over psychiaters, geen kno artsen, dat lijkt me duidelijk.

Ik denk ook aan ‘the killing of a sacred deer’. Best goede film.
  maandag 16 april 2018 @ 11:26:26 #90
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178548941
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 11:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Syndroom van Münchausen?
Catatonie was het dus. https://www.psychologytoday.com/us/conditions/catatonia
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:27:10 #91
74056 crew  ToT
pi_178548963
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:58 schreef Spanky78 het volgende:
Klinkt een beetje als conversie. Mensen die door stress lichaamsfuncties verliezen. Dat is dus niet gespeeld. En ze kunnen het ook niet zelf zomaar veranderen.
Dit kan idd zeer goed, maar waarom reageren ze niet op PIJNprikkels, maar WÉL op het wapperen van een papiertje dat een verblijfsvergunning is?
pi_178548968
Uit bed schoppen dat tuig man man man Zweden :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:28:15 #93
74056 crew  ToT
pi_178548989
quote:
Ah dat kan idd ook! :Y

Anyway, het kan best kloppen dat het echt is wat deze patiëntjes meemaken, maar bepaalde factoren blijven wel erg opvallend. Om te beginnen met dat het uitsluitend in Zweden plaats vindt.
pi_178548995
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De staat van de kinderen is de staat van de kinderen, dat kan gewoon geobserveerd worden. Daar is geen aanname voor nodig. Waarom die staat er is is de grote vraag, wat het is.
Die ene arts die moest huilen is niet de enige die deze kinderen ziet. Niet naar het ziekenhuis is wat anders dan zonder artsen erbij...

Ik zie, in tegenstelling tot jou blijkbaar, geen reden om te denken dat die kinderen 5 minuten nadat de arts is geweest en ze zelfs niet op pijnprikkels reageerde weer vrolijk rondhuppelen. En samen met hun ouders lachen om hoe ze die domme westerlingen geld uit de zak kloppen.
Ik sluit niet uit dat de ouders wat doen om dit te veroorzaken als je toch perse in de hoek van doen ze voor een verblijfsvergunning wil blijven. Maar ook dat komt bij mij uit op haal die kinderen naar een ziekenhuis.

De symptomen zijn gewoon erg lastig te acteren, zeker over die tijdsspanne heen. Daar komt ook nog eens bij dat deze kinderen geen verblijfsvergunning hebben en dus meestal in een opvang situatie zullen zitten. Waar meerdere mensen oog hebben op de situatie, waardoor echt neppen (5 minuten later weer vrolijk rondhuppelen) onwaarschijnlijk is. Weer ook weer met oog op de tijdsspanne (voorbeelden van maanden).
Je mag er het jouwe van denken, ik geloof het niet.

Jij doet net alsof er een gedegen onderzoek is gehouden, dat is er niet. Hoeveel artsen hebben deze kinderen onderzocht? Hoe lang zijn deze kinderen geobserveerd? Hoe komt het dat ze in coma raken maar dat er nog geen enkel geval bekend is van overlijden? Wie zegt dat ze niet op pijnprikkels reageren, hebben artsen dit onderzocht, zo ja welke? Zijn kinderen misschien verdoofd? Is er bloedonderzoek gedaan? Hebben ze weleens zo’n kind een maand lang in een geobseerveerde en geisoleerde omgeving geplaatst? Is er een hersenscan gemaakt? Etc etc. Honderden losse eindjes bij deze vermeende “ziekte” die volstrekt onduidelijk zijn maar in Zweden is men het er al over eens: een verblijfsvergunning is het enige medicijn.

Ik vind het eerlijk gezegd om je te bescheuren dat hier nog mensen serieus in trappen. Het hele bericht is al vaag, het gaat over een fotograaf die vluchtelingen volgt, nou dan weet je natuurlijk al weer in welke hoek je het moet zoeken. Laat ze eens onderzoeken in een academisch ziekenhuis, dan praten we verder. Tot die tijd beschouw ik het als kolderieke nonsens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178549001
quote:
Cathatonie bestaat echt hoor.
pi_178549047
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nagebootste stoornis of simulatie lijkt me hier het meest waarschijnlijk, gezien de enorme ziektewinst.
Psychosomatische klachten zijn meestal niet ‘ineens’ verdwenen als er een externe factor verandert.
Een recent artikel benadrukte dat klachten inderdaad niet 'ineens' verdwenen, maar wel vanaf dat moment langzaam afnamen.
Wel hebben ze het over één geval waarbij iemand binnen 24uur na het horen van de afwijzing niet meer kon lopen. Of is het 'ineens' krijgen van klachten wel gebruikelijk?
pi_178549060
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 07:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat het geen hoax is geloof ik wel.Ik zie in dat bericht echter nog steeds niks wat mij doet geloven dat dit een echte aandoening is. Verder is een van de belangrijkste bronnen in dat artikel blijkbaar een arts die in huilen uitbarst wanneer men haar routine vragen over de aandoening stelt....tja.

[..]

Hier krijg ik zelfs het vermoeden dat die "empathische" arts gewoon lekker het bedrog faciliteert:

[..]

verder

[..]

Ik lees hier dat het dus net zo goed acteerwerk kan zijn. Mogelijk aangemoedigd door naasten.
Je bewustzijn verliezen kun je niet echt faken. En volgens mij is het een fenomeen wat niet alleen in Zweden te zien is.
pi_178549096
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je mag er het jouwe van denken, ik geloof het niet.

Jij doet net alsof er een gedegen onderzoek is gehouden, dat is er niet. Hoeveel artsen hebben deze kinderen onderzocht? Hoe lang zijn deze kinderen geobserveerd? Hoe komt het dat ze in coma raken maar dat er nog geen enkel geval bekend is van overlijden? Wie zegt dat ze niet op pijnprikkels reageren, hebben artsen dit onderzocht, zo ja welke? Zijn kinderen misschien verdoofd? Is er bloedonderzoek gedaan? Hebben ze weleens zo’n kind een maand lang in een geobseerveerde en geisoleerde omgeving geplaatst? Is er een hersenscan gemaakt? Etc etc. Honderden losse eindjes bij deze vermeende “ziekte” die volstrekt onduidelijk zijn maar in Zweden is men het er al over eens: een verblijfsvergunning is het enige medicijn.

Ik vind het eerlijk gezegd om je te bescheuren dat hier nog mensen serieus in trappen. Het hele bericht is al vaag, het gaat over een fotograaf die vluchtelingen volgt, nou dan weet je natuurlijk al weer in welke hoek je het moet zoeken. Laat ze eens onderzoeken in een academisch ziekenhuis, dan praten we verder. Tot die tijd beschouw ik het als kolderieke nonsens.
Het is eerder vrij triest dat er mensen zijn die dit lacherig wegwuiven. Asielzoekers zijn blijkbaar de nieuwe Joden.
  maandag 16 april 2018 @ 11:33:52 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178549134
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bewustzijn verliezen kun je niet echt faken.
Wel wanneer je wat welwillende artsen uit de zieligheidsindustrie hebt die mee willen werken. Zoals artsen die in huilen uitbarsten bij wat simpele vragen en artsen die kritische vragen aan de familie wegwuiven.
  maandag 16 april 2018 @ 11:35:32 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178549177
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je mag er het jouwe van denken, ik geloof het niet.

Jij doet net alsof er een gedegen onderzoek is gehouden, dat is er niet. Hoeveel artsen hebben deze kinderen onderzocht? Hoe lang zijn deze kinderen geobserveerd? Hoe komt het dat ze in coma raken maar dat er nog geen enkel geval bekend is van overlijden? Wie zegt dat ze niet op pijnprikkels reageren, hebben artsen dit onderzocht, zo ja welke? Zijn kinderen misschien verdoofd? Is er bloedonderzoek gedaan? Hebben ze weleens zo’n kind een maand lang in een geobseerveerde en geisoleerde omgeving geplaatst? Is er een hersenscan gemaakt? Etc etc. Honderden losse eindjes bij deze vermeende “ziekte” die volstrekt onduidelijk zijn maar in Zweden is men het er al over eens: een verblijfsvergunning is het enige medicijn.

Ik vind het eerlijk gezegd om je te bescheuren dat hier nog mensen serieus in trappen.
Maar deze staat is wel degelijk geobserveerd. Kan absoluut beter, moet beter zelfs.
Ergens hierboven staat een linkje met meer info. Heb het nog niet allemaal doorgewerkt, maar het komt er op neer dat er over de staat van de kinderen niet echt veel twijfel is. Over het waarom en hoe wel.

Het gaat ook niet over blij wakker worden zodra de verblijfsvergunning binnen is, maar over een langere periode van herstel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:36:26 #101
74056 crew  ToT
pi_178549194
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je mag er het jouwe van denken, ik geloof het niet.

Jij doet net alsof er een gedegen onderzoek is gehouden, dat is er niet. Hoeveel artsen hebben deze kinderen onderzocht? Hoe lang zijn deze kinderen geobserveerd? Hoe komt het dat ze in coma raken maar dat er nog geen enkel geval bekend is van overlijden? Wie zegt dat ze niet op pijnprikkels reageren, hebben artsen dit onderzocht, zo ja welke? Zijn kinderen misschien verdoofd? Is er bloedonderzoek gedaan? Hebben ze weleens zo’n kind een maand lang in een geobseerveerde en geisoleerde omgeving geplaatst? Is er een hersenscan gemaakt? Etc etc. Honderden losse eindjes bij deze vermeende “ziekte” die volstrekt onduidelijk zijn maar in Zweden is men het er al over eens: een verblijfsvergunning is het enige medicijn.

Ik vind het eerlijk gezegd om je te bescheuren dat hier nog mensen serieus in trappen. Het hele bericht is al vaag, het gaat over een fotograaf die vluchtelingen volgt, nou dan weet je natuurlijk al weer in welke hoek je het moet zoeken. Laat ze eens onderzoeken in een academisch ziekenhuis, dan praten we verder. Tot die tijd beschouw ik het als kolderieke nonsens.
Doet me denken aan een heilige jongen in India die alleen van licht zou leven. Hij had alleen een mes op zak en leefde in de jungle, en kwam elke middag of zo in een dorp mediteren om zich te laten aanbidden.
Het zou heiligschennis zijn hem in de jungle te volgen, maar hij is dus op een keer idd wel mooi betrapt dat-ie ergens een broodje zat te eten! :')
pi_178549197
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2018 11:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wel wanneer je wat welwillende artsen uit de zieligheidsindustrie hebt die mee willen werken. Zoals artsen die in huilen uitbarsten bij wat simpele vragen en artsen die kritische vragen aan de familie wegwuiven.
Haha alsof de artsen daar een beetje vragen in het Syrisch gaan stellen :D

Dat spreken ze toch helemaal niet.

Maar dan moeten er wel redelijk veel mensen meedoen in de zieligheidsindustrie hoor. Zoiets beperkt zich niet tot een arts.
  maandag 16 april 2018 @ 11:36:45 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178549202
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2018 11:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wel wanneer je wat welwillende artsen uit de zieligheidsindustrie hebt die mee willen werken. Zoals artsen die in huilen uitbarsten bij wat simpele vragen en artsen die kritische vragen aan de familie wegwuiven.
Denk je werkelijk dat dat de eerste arts is die erbij komt? En de enige?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:37:09 #104
74056 crew  ToT
pi_178549212
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een recent artikel benadrukte dat klachten inderdaad niet 'ineens' verdwenen, maar wel vanaf dat moment langzaam afnamen.
Wel hebben ze het over één geval waarbij iemand binnen 24uur na het horen van de afwijzing niet meer kon lopen. Of is het 'ineens' krijgen van klachten wel gebruikelijk?
Niet meer kunnen lopen valt idd niet te faken, nee.
pi_178549215
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2018 11:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is eerder vrij triest dat er mensen zijn die dit lacherig wegwuiven. Asielzoekers zijn blijkbaar de nieuwe Joden.
Als dit wetenschappelijk gedocumenteerd wordt ben ik de eerste om het te erkennen. Als ik af moet gaan op een bericht van een fotograaf wat meer vragen oproept dan beantwoordt wuif ik dat inderdaad lacherig weg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 april 2018 @ 11:38:34 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178549245
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar deze staat is wel degelijk geobserveerd. Kan absoluut beter, moet beter zelfs.
Ergens hierboven staat een linkje met meer info. Heb het nog niet allemaal doorgewerkt, maar het komt er op neer dat er over de staat van de kinderen niet echt veel twijfel is. Over het waarom en hoe wel.

Het gaat ook niet over blij wakker worden zodra de verblijfsvergunning binnen is, maar over een langere periode van herstel.
Nocebo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178549252
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar deze staat is wel degelijk geobserveerd. Kan absoluut beter, moet beter zelfs.
Ergens hierboven staat een linkje met meer info. Heb het nog niet allemaal doorgewerkt, maar het komt er op neer dat er over de staat van de kinderen niet echt veel twijfel is. Over het waarom en hoe wel.

Het gaat ook niet over blij wakker worden zodra de verblijfsvergunning binnen is, maar over een langere periode van herstel.
Geobserveerd? Door wie? Waar? Hoe lang? Teveel vragen om serieus te nemen,
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 16 april 2018 @ 11:39:28 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178549259
Ik vermoed dat deze aandoening ook gepaard gaat met veel slaapwandelen.
pi_178549281
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 11:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet meer kunnen lopen valt idd niet te faken, nee.
Vast wel.
  maandag 16 april 2018 @ 11:40:58 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178549295
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 11:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nocebo.
Dan zou er eerst een 'diagnose' moeten zijn en daarna pas de kwaal.
En zouden de eerste lijns artsen dit dus moeten doen. Bij een zeldzame kwaal die ze misschien niet eens kennen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 april 2018 @ 11:41:19 #111
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178549306
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2018 11:32 schreef Xa1pt het volgende:
Asielzoekers zijn blijkbaar de nieuwe Joden.
:') x 1000
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:41:29 #112
74056 crew  ToT
pi_178549311
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vast wel.
Joh. ;)
pi_178549321
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als dit wetenschappelijk gedocumenteerd wordt ben ik de eerste om het te erkennen. Als ik af moet gaan op een bericht van een fotograaf wat meer vragen oproept dan beantwoordt wuif ik dat inderdaad lacherig weg.
Lees je er dan eens over in, want er zijn al genoeg klinische onderzoeken naar gedaan.
pi_178549322
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha alsof de artsen daar een beetje vragen in het Syrisch gaan stellen :D

Dat spreken ze toch helemaal niet.

Maar dan moeten er wel redelijk veel mensen meedoen in de zieligheidsindustrie hoor. Zoiets beperkt zich niet tot een arts.
Volgens een van de berichten zijn er geen Syrische gevallen bekend.

Wel gevallen uit bijvoorbeeld Kosovo en Rusland. Veel Roma.
pi_178549333
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens een van de berichten zijn er geen Syrische gevallen bekend.

Wel gevallen uit bijvoorbeeld Kosovo en Rusland. Veel Roma.
Syriërs mogen toch wel blijven, die hebben hier weinig mee te winnen.
pi_178549334
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Joh. ;)
Ik zeg toch helemaal niet dat dat niet te faken is? :? Daar gaat mijn reactie helemaal niet over.
pi_178549344
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Syriërs mogen toch wel blijven, die hebben hier weinig mee te winnen.
Zeker niet allemaal.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 april 2018 @ 11:44:27 #118
74056 crew  ToT
pi_178549380
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens een van de berichten zijn er geen Syrische gevallen bekend.

Wel gevallen uit bijvoorbeeld Kosovo en Rusland. Veel Roma.
Landen van waaruit je weinig kans op asiel maakt dus.
Is het zo verschrikkelijk daar dat ze idd catatonisch worden door het idee dat ze er naar terug moeten?
pi_178549405
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens een van de berichten zijn er geen Syrische gevallen bekend.

Wel gevallen uit bijvoorbeeld Kosovo en Rusland. Veel Roma.
Ah ja. Had het heel vluchtig gelezen. Meer op steekwoorden en daardoor de verkeerde associatie gemaakt. Bedankt voor de correctie.
  maandag 16 april 2018 @ 11:46:51 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178549447
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Geobserveerd? Door wie? Waar? Hoe lang? Teveel vragen om serieus te nemen,
Lees die extra info die is geplaatst. Daar staat meer over dit gebeuren.
Is wel 73 pagina's lang, daar moet ik even voor gaan zitten.
Ik stel voor dat we dat beiden doen en daarna verder praten. Dan hebben we misschien wat meer te zeggen over het hoe en wat.

Al met aan neem ik tot nu toe aan dat deze kinderen wel onder regelmatige observatie staan. Kan me niet voorstellen dat een kind in een soort van 'comateuze' toestand dat sondevoeding krijgt geen verpleging en/of regelmatig artsbezoek krijgt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')