abonnement Unibet Coolblue
pi_178528501
Onlangs hebben wij onze 1e en 2e etage ( inclusief de trappen) voorzien van een pvc vloer. Pvc voer is houtstructuur met grijstint. Op advies van de vloeren legger hebben wij het houtwerk van trap en daaromheen geschilderd in RAL 9001( nu achteraf twijfelen we of het advies niet RAL 9010 was en wij eea door elkaar hebben gehaald) we zijn blij dat de verf er uiteindelijk op zit en willen het niet opnieuw doen. Nu zijn de wanden aan de beurt, deze zijn gespachtelpoest. Wij hebben begrepen dat het slim is de wanden wat lichter dan het houtwerk te schilderen en wij komen er dan op uit om dit wel in de 9010 te doen, is dit een correcte combinatie??
Verder is gaandeweg het idee ontstaan om 1 kant van het trappenhuis wit te maken en de andere kant grijs. Dat grijs zou dan wel aansluiten op de RAL9001. Grijs tegen 9010 zou misschien beter combineren... maar is nu geen optie meer. Is de combinatie grijs en 9001 mogelijk?? Wij lezen dat warm grijs de beste grijs variant is om de boel ook een wat warmere uitstraling te laten krijgen maar warm grijs is vrij donker als ik mijn google hits mag geloven.
Zou de combinatie met grijs goed kunnen en wat zou de juiste grijstint zijn??
Pfff moeilijk, kleuren.
Alvast dank voor jullie inzichten!
pi_178528580
Trappenhuizen zijn meestal klein, dus zo licht mogelijk houden en tevens wat jezelf mooi vindt, wat je vrienden/buren er van vinden zegt meer over jezelf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178528698
Het betreft hal/ gang ( ca 4 m)na voordeur, dan rechte dichte trap naar 1e, gang langs trap ca 5m rechte open trap naar 2e etage en dan weer gang 4 meter langs trap met boven trap ramenpartij van ca 1,20 × 3 meter.
Dus redelijk ruim en lichtinval boven op de zuid west kant.
Maar we willen het inderdaad zo licht mogelijk houden maar toch het grijs er bij betrekken... licht grijs maakt de boel misschien koel? Warm grijs toch te donker? Pff er zij zoveel grijstinten. Het moet ook bij 9001 combineren..

[ Bericht 29% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 15-04-2018 12:27:35 ]
pi_178529108
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178529147
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178529153
quote:
Dankjewel, ik zal morgen eens een staal halen van die kleur.
pi_178529621
9018 spreekt op eerste gezicht meer aan dan 7047 bij nader inzien maar blijft altijd moeilijk om een kleine staal te vertalen naar een grote muur.
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 13:18:52 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178529737
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:12 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
9018 spreekt op eerste gezicht meer aan dan 7047 bij nader inzien maar blijft altijd moeilijk om een kleine staal te vertalen naar een grote muur.
Heb je nog een rest stukje van de vloer ? Die zou je in de bouwmarkt dan eens bij elkaar kunnen houden om te kijken of het überhaupt wel een goede combinatie is.
pi_178529883
Ja, heb ik en zal ik ook doen morgen maar vind het beoordelen van kleuren best moeilijk.
En hoe meer je je verdiept in kleuren hoe moeilijker ik het ga vinden.
En als het dan op mijn oog dan bij elkaar past is het dan wel een goed idee om 2 kleuren te gebruiken met als combinatie
9001 op houtwerk
9010 op de muur vanaf de trap.
En een grijs kleur op de muur tegen de trap.
We hadden wel al begrepen dat het slim is de wand lichter dan het houtwerk te maken indien je met verschillende wit tinten werkt

[ Bericht 25% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 15-04-2018 13:33:47 ]
pi_178529985
Mijn overweging om dat te doen is om op de begane grond en de 2e etage verder te werken met de grijs kleur
pi_178530482
Je kan ook een blokverdeling maken; onderaan de grijze kleur en de rest wit (laten).
pi_178530688
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2018 13:26 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ja, heb ik en zal ik ook doen morgen maar vind het beoordelen van kleuren best moeilijk.
En hoe meer je je verdiept in kleuren hoe moeilijker ik het ga vinden.
En als het dan op mijn oog dan bij elkaar past is het dan wel een goed idee om 2 kleuren te gebruiken met als combinatie
9001 op houtwerk
9010 op de muur vanaf de trap.
En een grijs kleur op de muur tegen de trap.
We hadden wel al begrepen dat het slim is de wand lichter dan het houtwerk te maken indien je met verschillende wit tinten werkt
Dit iets voor je?
https://www.flexa.nl/nl/kleurtester
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')