TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 11:22 |
Ik lees dat voor normale vrachtwagens de volgende lengtes gelden: Trekker+oplegger 16,50 meter Vrachtwagen+aanhanger 18,75 meter. Waarom dit verschil? Wat is het idee daarachter? | |
#ANONIEM | zondag 15 april 2018 @ 11:26 |
trekker als in tractor? | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 11:27 |
Nee de rdw gebruikt het woord trekker voor een lostaande truck zeg maar. | |
Ridocar | zondag 15 april 2018 @ 11:30 |
In beide passen 26 ipp/chep of 33 euro's. Een trekker-oplegger is wat compacter en heeft een enkele laadruimte. | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 11:33 |
Ja dat begrijp ik maar zou het niet logisch zijn om beide limieten gelijk te trekken, als je de trekker-oplegger combi iets verlengt kun je immers ook meer meenemen. Stel je stelt het limiet in op 19 meter dat is duidelijk en werkbaar voor iedereen. | |
Geerd | zondag 15 april 2018 @ 11:36 |
Waar je je druk over maakt op de zondag | |
nogeenoudebekende | zondag 15 april 2018 @ 11:38 |
Het werkt al 50 jaar gewoon. Iets wat niet kapot is hoef je niet te repareren. Dat autisten moeite hebben met afwijkende cijfers is niet het probleem van de transportsector. | |
Fer | zondag 15 april 2018 @ 11:42 |
Dan komt die trailer amper nog een krappe bocht door. Ze hebben nu al meesturende wielen nodig. [ Bericht 73% gewijzigd door Fer op 15-04-2018 11:50:54 ] | |
bonke | zondag 15 april 2018 @ 11:49 |
wat fer zegt een trekker met oplegger van 18,75 mtr komt een stuk moeilijker een bocht door dan een kortere een vrachtwagen met trailer werkt meer als een treintje de trailer volgt wel | |
halfway | zondag 15 april 2018 @ 12:09 |
Je vergeet de LZV. | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 12:15 |
Dat is een speciale variant, 25,25 meter, die heb ik buiten beschouwing gelaten. | |
halfway | zondag 15 april 2018 @ 12:17 |
Je had het anders wel over meer meenemen. | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 12:22 |
Ik was meer verbaasd dat er een verschil zit in lengte terwijl je beide vrachtwagens met hetzelfde rijbewijs mag rijden, een lzv mag je niet zomaar met hetzelfde rijbewijs rijden. | |
halfway | zondag 15 april 2018 @ 12:34 |
Klopt maar dat is over 10 jaar ook voorbij. | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 12:38 |
???? | |
TjjWester | zondag 15 april 2018 @ 12:39 |
Dubbel, fok laadt niet automatisch mijn reactie, vreemd. | |
nogeenoudebekende | zondag 15 april 2018 @ 12:39 |
Dit is wat werkgevers chauffeurs aan leefruimte gunnen als je laadruimte vrij geeft. Daarom heeft men een maximale laadruimte bepaald. Die is voor beide combinaties exact gelijk. Er zijn uitzonderingen, dan koppelen de de aanhanger korter en kun je 2 pallets extra meenemen. De totale lengte blijft echte hetzelfde. Alleen zit je dan wel met een mobiliteitsprobleem en zal de chauffeur vaker de aanhanger moeten laten staan buiten de bebouwde kom. | |
Light | zondag 15 april 2018 @ 19:56 |
Een Smart Fortwo van 2,5 meter mag je besturen met rijbewijs B, en een Rolls Royce Phantom van 6 meter ook. Dat lengteverschil is groter dan bij die vrachtwagencombinaties. | |
frederik | zondag 15 april 2018 @ 22:29 |
Hebben de truck/aanhanger combinaties van 38 pallets dan een ontheffing ofzo? Of gebruiken die die extra 2.25 ten opzichte van truck oplegger toch voor die 5 extra pallets? | |
Ridocar | maandag 16 april 2018 @ 05:05 |
Die hebben dan net als bovenstaande trekker-oplegger een dagcabine en een aanhanger met enorme boom. Ja, die wijkt af van de standaard laadafmetingen, maar ik heb geen idee of er een ontheffing voor zoiets nodig is. | |
Ridocar | maandag 16 april 2018 @ 05:52 |
Ik ben benieuwd. In Zweden rijdt men al jaren met dit lange spul en daar is geen extra papiertje (pasje) voor nodig. | |
TjjWester | maandag 16 april 2018 @ 10:15 |
Bovenstaande truck heeft toch een slaapplek? | |
Sounddragon | maandag 16 april 2018 @ 10:19 |
uit de prehistorie ja.. Moet je niet willen zo'n topsleeper. | |
Pizza_Boom | maandag 16 april 2018 @ 10:29 |
Finland idem. Daar is men alweer bezig met nog een stap groter, 36 meter. | |
nogeenoudebekende | maandag 16 april 2018 @ 10:30 |
53,5 zoals in Australië is pas voor bazen. Maar dat zijn ook landen waar dit enigszins nut heeft. | |
TjjWester | maandag 16 april 2018 @ 11:53 |
35 meter toch? Voor boomstammen of twee 40 voet containers. | |
nogeenoudebekende | maandag 16 april 2018 @ 11:58 |
Twee keer 40 voet is ongeveer 24m. 3 keer is 36m en een beetje. | |
bluemoon23 | maandag 16 april 2018 @ 12:07 |
Vroegah had je wel meer van dat creatieve spul Deze van de Rooy is ook wel bekend, ben je klaar mee als chauffeur..... Of de langtransporter van het Duitse transportbedrijf Colonia, met een cabine van een Ford Granada stationwagen http://www.alexmiedema.nl(...)anada-truck-colonia/ Prototype van Steinwinter http://www.alexmiedema.nl(...)truck-toekomst-1983/ [ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 16-04-2018 12:28:26 ] | |
nogeenoudebekende | maandag 16 april 2018 @ 12:13 |
Geniaal dit. . | |
TjjWester | maandag 16 april 2018 @ 12:20 |
Zonder cabine ja, dat rijdt nogal lastig. | |
Sounddragon | maandag 16 april 2018 @ 18:08 |
GranadaBenz, want de grille is van een 207. Volgens mij is het één grote fotosoep. Owneej, ene Alexxxxxsxxxxksks schijnt dat ding in het echtie gezien te heben, maar er zit dus gewoon een complete neus van een 208 op. [ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 16-04-2018 18:17:29 ] | |
bluemoon23 | maandag 16 april 2018 @ 21:22 |
Dat ding schijnt jarenlang rond te hebben gereden. Ik vraag mij af of de chauffeur van dat ding daar blij mee was |