abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178504378
Hallo, ik zit met he volgende probleem.

Afgelopen woensdag heb ik op mijn werk bekneld gezeten met mijn vinger. Daar heb ik een blauwe nagel door opgelopen en een dikke opgezwollen vinger.

Donderdag ochtend ben ik op mijn werk gekomen en heb ik aangegeven dat ik zo niet aan het werk kan en mij ziek wou melden.

gezien ik mijn beide handen nodig ben voor mijn werk. “Veel til en sjouw werk” waarop de reactie van mijn werkgever was dat ik per direct op staande voet ontslagen ben.

Ik heb een vast contract en nog nooit een slechte beoordeling gehad.

Nu ontving ik gisteren een brief van mijn werkgever waarin stond dat ik aan werkweigering gedaan heb terwijl dat helemaal niet zo is. En er stond dat ik op non actief zat. En dit een officiële waarschuwing was. Indien ik niet op mijn werk zou verschijnen ik alsnog op staande voet ontslag zou krijgen.

Nu ben ik gisteren bij het juridisch Loket geweest en die heeft mij gelijk doorverwezen naar een advocaat omdat hij volgens hun in de brief aangeeft dat ik op staande voet ontslagen ben en hij er onderuit probeert te komen door te zeggen dat ik op non-actief sta.

Komende maandag heb ik een afspraak met een advocaat.

Door deze hele situatie ben ik ook zeer gestrest en ben ik bij de huisarts geweest. Die heeft mij verplicht rust voorgeschreven. Ook stond er gisteren al een arbo arts bij mij op de stoep en die is na een kort gesprek weer weggegaan.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178504400
Hoe lang werk je daar al? Hier zou wel eens een mooi schadevergoeding uit kunnen volgen en een vaststellingsovereenkomst.
Haai
pi_178504415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:10 schreef MadDorito het volgende:
Hoe lang werk je daar al? Hier zou wel eens een mooi schadevergoeding uit kunnen volgen en een vaststellingsovereenkomst.
incl uitzendkracht tijd 1,5 jaar.. ik heb vorig jaar oktober gelijk een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

En ik heb intussen tijd incl mijn uitzendtijd 3 beoordelings gesprekken gehad die alleen maar positief waren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bzzzzt op 14-04-2018 09:18:42 ]
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178504484
Succes! En verstandig dat je gelijk een advocaat in de arm genomen hebt. Vreemde manier van handelen door de werkgever in mijn ogen. Ben wel erg benieuwd naar zijn beweegredenen om iemand die even een paar dagen uit de running is (waar hij als het goed is voor verzekerd is) gelijk op staande voet te willen ontslaan.
pi_178504549
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:19 schreef Snuitebolletje het volgende:
Succes! En verstandig dat je gelijk een advocaat in de arm genomen hebt. Vreemde manier van handelen door de werkgever in mijn ogen. Ben wel erg benieuwd naar zijn beweegredenen om iemand die even een paar dagen uit de running is (waar hij als het goed is voor verzekerd is) gelijk op staande voet te willen ontslaan.
Het rare is, in de brief staat dat ik op non actief gezet ben. En als laatste zin dat als ik niet op kom dagen ik alsnog op staande voet ontslagen ben. Dan spreekt hij zich zelf toch tegen?

Ik heb overigens ook gelijk mijn badge en werkkleding moeten inleveren.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178504606
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:23 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Het rare is, in de brief staat dat ik op non actief gezet ben. En als laatste zin dat als ik niet op kom dagen ik alsnog op staande voet ontslagen ben. Dan spreekt hij zich zelf toch tegen?

Ik heb overigens ook gelijk mijn badge en werkkleding moeten inleveren.
Dan is het ontslag niet onverwijld gegeven. Derhalve is hij in overtreding als hij je alsnog ontslaat.
Succes met de advocaat, gaat goed komen hoor ik al.
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 09:27:28 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_178504626
Als je een vast contract hebt en de huisarts en arboarts zeggen dat je niet kunt werken dan slaat het natuurlijk nergens op wat je werkgever doet. Dan lijkt het me dat je volledig in je recht staat! Een gesprek met een advocaat lijkt me een bijzonder goed idee! Heb je rechtsbijstandverzekering met werkdekking?
pi_178504650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:27 schreef noodgang het volgende:
Als je een vast contract hebt en de huisarts en arboarts zeggen dat je niet kunt werken dan slaat het natuurlijk nergens op wat je werkgever doet. Dan lijkt het me dat je volledig in je recht staat! Een gesprek met een advocaat lijkt me een bijzonder goed idee! Heb je rechtsbijstandverzekering met werkdekking?
Nee dat heb ik niet. Maar ze hebben mijn inkomen van 2016 bekeken en die was toen niet heel hoog, en het komt er op neer dat ik ¤710,- moet betalen en thats it. En dat overleef ik wel.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178504651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:27 schreef noodgang het volgende:
Als je een vast contract hebt en de huisarts en arboarts zeggen dat je niet kunt werken dan slaat het natuurlijk nergens op wat je werkgever doet. Dan lijkt het me dat je volledig in je recht staat! Een gesprek met een advocaat lijkt me een bijzonder goed idee! Heb je rechtsbijstandverzekering met werkdekking?
Huisarts heeft in deze niets te vertellen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:36:09 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_178504713
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:29 schreef halfway het volgende:

[..]

Huisarts heeft in deze niets te vertellen.
als jou werkgever zegt van "je moet komen werken"en je huisarts zegt "je mag deze week helemaal niet werken"
wat doe je dan ?:)
ik denk dat een huisarts juist alles te vertellen heeft
pies on joe toe
pi_178504758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:36 schreef bonke het volgende:

[..]

als jou werkgever zegt van "je moet komen werken"en je huisarts zegt "je mag deze week helemaal niet werken"
wat doe je dan ?:)
ik denk dat een huisarts juist alles te vertellen heeft
De arboarts is degene die wat te vertellen heeft.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:41:48 #12
64781 bonke
pipo koeie
pi_178504794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

De arboarts is degene die wat te vertellen heeft.
denk dat een huisarts nog boven een arboarts staat
als de arbo zegt ja en de huisarts nee dan luister je nog altijd naar je huisarts :)
het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je zelf voelt :)
pies on joe toe
pi_178504854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:41 schreef bonke het volgende:

[..]

denk dat een huisarts nog boven een arboarts staat
als de arbo zegt ja en de huisarts nee dan luister je nog altijd naar je huisarts :)
het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je zelf voelt :)
Nee, dan vraag je een second opinion aan van een andere arboarts. Mening van de huisarts heb je hierin namelijk weinig aan. :)
pi_178504870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:47 schreef Chai het volgende:

[..]

Nee, dan vraag je een second opinion aan van een andere arboarts. Mening van de huisarts heb je hierin namelijk weinig aan. :)
juridisch niet natuurlijk
pi_178504876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:41 schreef bonke het volgende:

[..]

denk dat een huisarts nog boven een arboarts staat
als de arbo zegt ja en de huisarts nee dan luister je nog altijd naar je huisarts :)
het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je zelf voelt :)
Nee, de bedrijfsarts zijn mening weegt zwaarder dan van een/de huisarts.
Wel is het zo dat je bezwaar kan aantekenen en dan gaat het via het UWV een second opinion traject.

Maar mocht zoiets voor de rechter komen, dan telt er wel meer mee dan oordeel Arboarts en/of uwv arts.
pi_178504887
Je had je ziek moeten melden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:56:27 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178504978
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:48 schreef Allures het volgende:

[..]

juridisch niet natuurlijk
Mijn huisarts bemoeit zich daar niet mee, juist om juridische rompslomp te voorkomen.
And so is the past
pi_178505085
Ik snap alleen niet dat TS niet komt opdraven met een blauw vingertje, hij kan makkelijk alternatief werk doen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178505148
Heeft werkgever je aangepast werk aangeboden toen je je ziek meldde?
Alius aliud dicit
pi_178505176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:04 schreef halfway het volgende:
Ik snap alleen niet dat TS niet komt opdraven met een blauw vingertje, hij kan makkelijk alternatief werk doen.
dat is er niet binnen het bedrijf.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178505199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:08 schreef Mrmime het volgende:
Heeft werkgever je aangepast werk aangeboden toen je je ziek meldde?
Nee zijn letterlijke woorden waren bij deze ben je ontslagen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 14 april 2018 @ 10:18:24 #22
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178505331
Dat wordt een fijne verstandhouding als je daar na je "ziekte" weer aan het werk gaat. Nog nooit een slechte beoordeling gehad maar blijkbaar is hij je net zo lief kwijt.
pi_178505383
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mijn huisarts bemoeit zich daar niet mee, juist om juridische rompslomp te voorkomen.
ja ik quote de verkeerde. Bedoelde degene die het had.over hoe je je voelt en zo
pi_178505397
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:09 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

dat is er niet binnen het bedrijf.
ja maar dat is dus niet aan jou om te bepalen. Ik vind de manier waarop je gewoon bent gegaan van 'kan niet, doei he' ook niet chique of normaal
pi_178505428
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:09 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

dat is er niet binnen het bedrijf.
Ik had als leidinggevende echt wel voor 3 jaar werk voor je gevonden, wij kotsen op figuren die niets meer willen nadat ze eenmaal een contract hebben gekregen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178505592
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik had als leidinggevende echt wel voor 3 jaar werk voor je gevonden, wij kotsen op figuren die niets meer willen nadat ze eenmaal een contract hebben gekregen.
Als je je werk niet kan doen omdat je je op je werk een ongeluk heb gehad, waarom zou je je dan niet ziek kunnen melden? Dat lijkt mij een zeer legitieme reden.
pi_178505614
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:34 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als je je werk niet kan doen omdat je je op je werk een ongeluk heb gehad, waarom zou je je dan niet ziek kunnen melden? Dat lijkt mij een zeer legitieme reden.
je kunt dat werk misschien niet. Maar het is toch niet dat je niks kunt omdat je met je vinger ergens tussen zat :?
ik snap niet zo goed dat ziekmelden dan in je op komt
Je kunt toch ook gewoon naar je leidinggevende gaan van 'shit ik weet ff niet hoe we dit het beste doen want wat ik normaal hier doe gaat me even niet lukken. Hoe gaan we dit aan pakken'
pi_178505625
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik had als leidinggevende echt wel voor 3 jaar werk voor je gevonden, wij kotsen op figuren die niets meer willen nadat ze eenmaal een contract hebben gekregen.
😂😂 ik werk normaal
Tussen de 40-60 uur per week en vaak ook nog op de zaterdag.

Dus ga lekker ergens anders je vooroordelen spuien.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178505653
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:35 schreef Allures het volgende:

[..]

je kunt dat werk misschien niet. Maar het is toch niet dat je niks kunt omdat je met je vinger ergens tussen zat :?
ik snap niet zo goed dat ziekmelden dan in je op komt
Je kunt toch ook gewoon naar je leidinggevende gaan van 'shit ik weet ff niet hoe we dit het beste doen want wat ik normaal hier doe gaat me even niet lukken. Hoe gaan we dit aan pakken'
ze hebben bij ons een personeelstekort en we werken altijd in teams van 2 voor dit werk ben ik mijn beide handen nodig, anders kan het niet.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178505675
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:38 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

ze hebben bij ons een personeelstekort en we werken altijd in teams van 2 voor dit werk ben ik mijn beide handen nodig, anders kan het niet.
je denkt steeds het zelfde. Je kon dat werk inderdaad niet. Maar misschien kon je wat op de administratie of iets achterstalligs op kantoor wegwerken/uitzoeken

Dat is de normale gang van zaken hier. Je bent namelijk niet ziek als in je kunt totaal niet werken. Je kunt alleen wat je normaal doet even niet. Dan word er normaal gekeken naar iets anders dat je wel kunt. En daar heb jij geen zicht op als werknemer. Je werkgever moet dat bedenken en als ie niks weet is die beslissing aan hem, niet aan jou
pi_178505728
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:35 schreef Allures het volgende:

[..]

je kunt dat werk misschien niet. Maar het is toch niet dat je niks kunt omdat je met je vinger ergens tussen zat :?
ik snap niet zo goed dat ziekmelden dan in je op komt
Je kunt toch ook gewoon naar je leidinggevende gaan van 'shit ik weet ff niet hoe we dit het beste doen want wat ik normaal hier doe gaat me even niet lukken. Hoe gaan we dit aan pakken'
Oh werkelijk? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je primaire werk niet kunt doen je naar je leidinggevende gaat en zegt, kijk het zit zo ik heb dit en dit en ik kan vandaag mijn werk niet doen (en dat kan je zelf natuurlijk prima inschatten) en ik wil me dus ziekmelden. Dan is het aan je leidinggevende om eventueel aan te geven dat je je reguliere werk niet kunt doen maar dat er wel nog een ander klusje is wat je wel kunt doen gelet op de beperkingen, echter het is werkelijk bezopen om dan meteen te roepen dat je op staande voet ontslagen bent. Er is maar een persoon in dit verhaal die niet normaal reageert.
pi_178505753
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Oh werkelijk? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je primaire werk niet kunt doen je naar je leidinggevende gaat en zegt, kijk het zit zo ik heb dit en dit en ik kan vandaag mijn werk niet doen (en dat kan je zelf natuurlijk prima inschatten) en ik wil me dus ziekmelden. Dan is het aan je leidinggevende om eventueel aan te geven dat je je reguliere werk niet kunt doen maar dat er wel nog een ander klusje is wat je wel kunt doen gelet op de beperkingen, echter het is werkelijk bezopen om dan meteen te roepen dat je op staande voet ontslagen bent. Er is maar een persoon in dit verhaal die niet normaal reageert.
Dit dacht ik ook ja. :)
Do what you love, love what you do!
pi_178505769
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:39 schreef Allures het volgende:

[..]

je denkt steeds het zelfde. Je kon dat werk inderdaad niet. Maar misschien kon je wat op de administratie of iets achterstalligs op kantoor wegwerken/uitzoeken

Dat is de normale gang van zaken hier. Je bent namelijk niet ziek als in je kunt totaal niet werken. Je kunt alleen wat je normaal doet even niet. Dan word er normaal gekeken naar iets anders dat je wel kunt. En daar heb jij geen zicht op als werknemer. Je werkgever moet dat bedenken en als ie niks weet is die beslissing aan hem, niet aan jou
Je kent mijn werkgever niet. Alleen wat hij is zijn hoofd heeft kan.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178505999
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Je kent mijn werkgever niet. Alleen wat hij is zijn hoofd heeft kan.
Even tegen beter weten in, want er wordt hier ineens wel heel veel ineens gewoon weg gehaald nu.
Koppige werkgevers zijn een ellende. En heb dit ook meegmaakt, niet met ziekte maar door andere dingen waardoor ik knallende ruzie kreeg. Maar contract is contract
En jij hebt je aan die regels te houden, maar je baas net zo goed.

Als het is zoals je verteld dan zal je advocaat er korte metten mee maken namelijk.
Wat daarna is vraag twee, maar het beste denk wat je kan hopen is er een dikke som geld uit slepen nog en nu alvast iets anders gaan zoeken, maar dat is maar een tip ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178506051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:59 schreef kree het volgende:

[..]

Even tegen beter weten in, want er wordt hier ineens wel heel veel ineens gewoon weg gehaald nu.
Koppige werkgevers zijn een ellende. En heb dit ook meegmaakt, niet met ziekte maar door andere dingen waardoor ik knallende ruzie kreeg. Maar contract is contract
En jij hebt je aan die regels te houden, maar je baas net zo goed.

Als het is zoals je verteld dan zal je advocaat er korte metten mee maken namelijk.
Wat daarna is vraag twee, maar het beste denk wat je kan hopen is er een dikke som geld uit slepen nog en nu alvast iets anders gaan zoeken, maar dat is maar een tip ;)
Om eerlijk te zijn, dat geld zou mij een rotzorg zijn. Als mijn concurrentie beding eruit is en ik krijg een goede referentie mee dan ben ik al tevreden.

Ik zou zou ergens anders aan het werk kunnen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178506128
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:01 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, dat geld zou mij een rotzorg zijn. Als mijn concurrentie beding eruit is en ik krijg een goede referentie mee dan ben ik al tevreden.

Ik zou zou ergens anders aan het werk kunnen.
Als hij je ontslaat, of zeg maar uiteindelijk na dus dit hele gedoe wordt de arbeidsovereenkomst ontbonden (of je moet na zo'n situatie nog aan het werk gaan en alle kut klussen dus krijgen)
Dan is het concurrentiebeding volgens mij ook gewoon weg.
Do what you love, love what you do!
pi_178506167
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Oh werkelijk? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je primaire werk niet kunt doen je naar je leidinggevende gaat en zegt, kijk het zit zo ik heb dit en dit en ik kan vandaag mijn werk niet doen (en dat kan je zelf natuurlijk prima inschatten) en ik wil me dus ziekmelden. Dan is het aan je leidinggevende om eventueel aan te geven dat je je reguliere werk niet kunt doen maar dat er wel nog een ander klusje is wat je wel kunt doen gelet op de beperkingen, echter het is werkelijk bezopen om dan meteen te roepen dat je op staande voet ontslagen bent. Er is maar een persoon in dit verhaal die niet normaal reageert.
ik zeg nergens dat die werkgever goed heeft gehandeld. Maar TS ook niet. Juridisch gezien werkt het niet zoals jij schrijft. Je moet passend werk gaan doen, zoals ik schreef dus
pi_178506183
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:09 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat die werkgever goed heeft gehandeld. Maar TS ook niet. Juridisch gezien werkt het niet zoals jij schrijft. Je moet passend werk gaan doen, zoals ik schreef dus
Eens maar dat gaat wel in overleg met de arbo en niet gelijk als TS wel met goede moed zich nog gewoon komt melden daar om te zeggen dat hij zijn werk niet kan uitvoeren.

Als de werkgever dan zegt je bent op staande voet ontslagen dan is dat totaal dus echt fout van de werkgever.

edit: ik had me persoonlijk trouwens gewoon telefonisch afgemeld en dan het afgewacht. Maar ok ik kan het nog wel waarderen hoe TS het dan deed en dat zou een werkgever zeker moeten doen als hij een beetje om zijn personeel geeft.
Do what you love, love what you do!
pi_178506204
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:09 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat die werkgever goed heeft gehandeld. Maar TS ook niet. Juridisch gezien werkt het niet zoals jij schrijft. Je moet passend werk gaan doen, zoals ik schreef dus
er is mij geen passend werk aangeboden. Ik heb gelijk mijn badge en kleding moeten inleveren.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178506393
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:10 schreef kree het volgende:

[..]

Eens maar dat gaat wel in overleg met de arbo en niet gelijk als TS wel met goede moed zich nog gewoon komt melden daar om te zeggen dat hij zijn werk niet kan uitvoeren.

Als de werkgever dan zegt je bent op staande voet ontslagen dan is dat totaal dus echt fout van de werkgever.

edit: ik had me persoonlijk trouwens gewoon telefonisch afgemeld en dan het afgewacht. Maar ok ik kan het nog wel waarderen hoe TS het dan deed en dat zou een werkgever zeker moeten doen als hij een beetje om zijn personeel geeft.
waarom moet dat oplopen en via de arboarts? Dit kun je toch ook prima zelf onderling doen.
Als jij meteen gaat steigeren en het zo hoog laat oplopen zit je in mijn ogen ook niet goed.
En de reactie van de werkgever daar op was inderdaad ook niet goed.
pi_178506460
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:27 schreef Allures het volgende:

[..]

waarom moet dat oplopen en via de arboarts? Dit kun je toch ook prima zelf onderling doen.
Als jij meteen gaat steigeren en het zo hoog laat oplopen zit je in mijn ogen ook niet goed.
En de reactie van de werkgever daar op was inderdaad ook niet goed.
nee nee, nu draai je het om. De werkgever ging steigeren, niet TS die meldt zich ziek en of dat in persoon is of weet ik veel wat. De werkgever moet dat dan via Arbo gaan regelen.

erg kortzichtig hoor vindt ik deze van jou. Alsof TS wat fout deed.??? ik zie dat echt niet namelijk.
Do what you love, love what you do!
pi_178506499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:31 schreef kree het volgende:

[..]

nee nee, nu draai je het om. De werkgever ging steigeren, niet TS die meldt zich ziek en of dat in persoon is of weet ik veel wat. De werkgever moet dat dan via Arbo gaan regelen.

erg kortzichtig hoor vindt ik deze van jou. Alsof TS wat fout deed.??? ik zie dat echt niet namelijk.
ja dat deed ie
Je bent namelijk niet ziek. Je kunt alleen je normale werk niet doen
pi_178506525
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:33 schreef Allures het volgende:

[..]

ja dat deed ie
Je bent namelijk niet ziek. Je kunt alleen je normale werk niet doen
Wat vervolgens aan de werkgever was om te bepalen wat wel kon dus......
ipv gelijk op staande voet ontslag. Dat is echt niet de manier en ook niet volgens de regels.
Hij had arbo in moeten schakelen als hij het zelf niet kon verzinnen.

Denk ik nu raar ofzo???

definitie van ziek (of noem het ziek melden) is volgens jou?
Do what you love, love what you do!
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 11:36:56 #44
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_178506537
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:12 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

er is mij geen passend werk aangeboden. Ik heb gelijk mijn badge en kleding moeten inleveren.
Zou je even kunnen schetsen hoe het letterlijk ging? Op dit moment heb ik onderstaand beeld namelijk.

TS arriveert met een blauwe vinger op z'n. 'Ik kan zo niet werken, baas. Ik kom me ziek melden ;( '.
Baas: 'WAT? GVD!!!! DAN BEN JE NU OP STAANDE VOET ONTSLAGEN!! :( :( o|O '
TS: :'( :'( :'( :'( :'(
F.K.A. SuperwormJim
pi_178506572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:35 schreef kree het volgende:

[..]

Wat vervolgens aan de werkgever was om te bepalen wat wel kon dus......
ipv gelijk op staande voet ontslag. Dat is echt niet de manier en ook niet volgens de regels.
Hij had arbo in moeten schakelen als hij het zelf niet kon verzinnen.

Denk ik nu raar ofzo???

definitie van ziek is volgens jou?
dat zeg ik toch ook :') dat die reactie ook niet goed was. Maar de eerste slechte move was van TS. Ik snap niet waarom dat uirgeveegd moet worden omdat de werkgever daarna nog een slechtere move maakte

Als jij zegt 'ik ben ziek' zeg je 'ik kan niks' en dat is gewoon niet waar in deze
Hij had moeten zeggen 'ik kan dit niet. Kunnen we samen kijken wat ik wel kan doen nu'
En als die baas dan het had opgeblazen ('je gaat maar gewoon werken' of zoiets) dan ga je naar de arboarts
pi_178506605
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:38 schreef Allures het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook :') dat die reactie ook niet goed was. Maar de eerste slechte move was van TS. Ik snap niet waarom dat uirgeveegd moet worden omdat de werkgever daarna nog een slechtere move maakte

Als jij zegt 'ik ben ziek' zeg je 'ik kan niks' en dat is gewoon niet waar in deze
Hij had moeten zeggen 'ik kan dit niet. Kunnen we samen kijken wat ik wel kan doen nu'
En als die baas dan het had opgeblazen ('je gaat maar gewoon werken' of zoiets) dan ga je naar de arboarts
vindt het geen slechte move van TS, wellicht wat onhandig, maar ok zo gaan die dingen en een baas (of noem het liever werkgever) die zou die dingen moeten weten en hij is dan ook echt totaal meer fout.

Maar ok zoals ik je laatste bericht nu weer lees dan zijn we het wel weer eens :')
Do what you love, love what you do!
pi_178506640
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:36 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Zou je even kunnen schetsen hoe het letterlijk ging? Op dit moment heb ik onderstaand beeld namelijk.

TS arriveert met een blauwe vinger op z'n. 'Ik kan zo niet werken, baas. Ik kom me ziek melden ;( '.
Baas: 'WAT? GVD!!!! DAN BEN JE NU OP STAANDE VOET ONTSLAGEN!! :( :( o|O '
TS: :'( :'( :'( :'( :'(
ik heb aangegeven dat ik zo niet mijn werk kan doen, en mij ziek wou melden vanwege die reden. Zijn reactie was bij deze ben je op staande voet ontslagen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 11:47:17 #48
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_178506661
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

ik heb aangegeven dat ik zo niet mijn werk kan doen, en mij ziek wou melden vanwege die reden. Zijn reactie was bij deze ben je op staande voet ontslagen.
En heb je altijd een goede verstandhouding gehad met je werkgever? Ik bedoel, de reactie van je werkgever komt heel vreemd op mij over. Alsof er iets aan vooraf is gegaan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_178506696
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:47 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

En heb je altijd een goede verstandhouding gehad met je werkgever? Ik bedoel, de reactie van je werkgever komt heel vreemd op mij over. Alsof er iets aan vooraf is gegaan.
dat is altijd goed geweest, ook nooit een slechte beoordeling of waarschuwing gehad.

Hij staat er om bekend dat als iets hem niet zint diegene maar moet oprotten. Terwijl hij al geen personeel kan vinden.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178506705
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:09 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat die werkgever goed heeft gehandeld. Maar TS ook niet. Juridisch gezien werkt het niet zoals jij schrijft. Je moet passend werk gaan doen, zoals ik schreef dus
TS constateert dat hij zijn werk niet kan doen, hij meldt dat netjes bij zijn werkgever en geeft aan dat hij zich omdat hij zijn werk niet kan doen ziek meldt. Dat is keurig binnen de spelregels he. De bal ligt dan bij de werkgever; die kan vervolgens aangeven dat TS weliswaar zijn werk niet kan doen maar dat hij, met inachtneming van de gegeven beperkingen, wel een ander klusje kan doen. Pas op het moment dat TS zich dan niet werkwillig opstelt zou er eens sprake kunnen zijn van wat jij schetst, niet eerder.

Alleen komen we daar helemaal niet omdat TS meteen ontslagen is door zijn werkgever. Er zit hier dus maar één iemand fout.

Overigens moet je je afvragen of je voor zo'n horkentent wil werken waar ze je meteen ontslaan voor iets wat normaal bedrijfsrisico (kortdurende uitval wegens ongeluk op het werk) zou moeten zijn, ipv je gewoon een paar dagen rustig herstel te gunnen zodat je daarna weer hersteld vol aan de bak kunt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 14 april 2018 @ 11:58:40 #51
74056 crew  ToT
pi_178506815
Wel een beetje apart om je meteen ziek te melden bij een opgezwollen vinger.
Het was handiger geweest om te vragen of je alternatief werk kon doen waarbij maar 1 hand nodig is. Kon hij je dat werk niet aanbieden, DAN had je je ziek kunnen melden, lijkt me zo.

Ik denk dat je nu misschien wel een probleem hebt, maar ik ben geen expert.
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:00:09 #52
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178506834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:50 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Overigens moet je je afvragen of je voor zo'n horkentent wil werken waar ze je meteen ontslaan voor iets wat normaal bedrijfsrisico (kortdurende uitval wegens ongeluk op het werk) zou moeten zijn, ipv je gewoon een paar dagen rustig herstel te gunnen zodat je daarna weer hersteld vol aan de bak kunt.
Andersom kan je je natuurlijk ook afvragen of je als werkgever op zo'n lamlul iemand zit te wachten die zich met een gekneusd vingertje meteen ziek meldt.
pi_178506906
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Andersom kan je je natuurlijk ook afvragen of je als werkgever op zo'n lamlul iemand zit te wachten die zich met een gekneusd vingertje meteen ziek meldt.
euh waarom is iedereen zo tegen TS?

Hangt maar net van het werk af natuurlijk of zoiets een probleem is en dit wordt nu wel veroordeeld door iedereen gelijk....


weet niet wat iedereen dan voor werk doet, maar ik kan me zoiets voorstellen als een probleem afhankelijk van het werk en de ernst natuurlijk.
Maar die weten we opzich nu allemaal nog steeds niet, eerlijk is eerlijk ;)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:11:26 #54
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178507000
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Andersom kan je je natuurlijk ook afvragen of je als werkgever op zo'n lamlul iemand zit te wachten die zich met een gekneusd vingertje meteen ziek meldt.
Kan je doen, maar het lijkt me de verantwoordelijkheid van het bedrijf om te zorgen dat werknemers passend werk hebben, niet van TS. Als TS aangeeft dat hij zijn werk niet kan doen, dan moet de werkgever hem een alternatief bieden, en niet per direct ontslaan. Hoe de communicatie precies verlopen is, is niet zo relevant.
2000 light years from home
pi_178507010
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Andersom kan je je natuurlijk ook afvragen of je als werkgever op zo'n lamlul iemand zit te wachten die zich met een gekneusd vingertje meteen ziek meldt.
Als zo iemand de telefoon moet opnemen of ambtenaar is, ja. Iemand die zwaar fysiek werk doet waarbij het van belang is dat hij fysiek in goede conditie en zonder beperkingen is, dat is een ander verhaal. Ik weet niet of je zelf wel eens een gekneusde vinger hebt gehad, maar dan til je de wasmachines ed toch allemaal wat minder zeker en betrouwbaar. Los daarvan denk ik dat het ook niet echt bevorderlijk is voor het herstel om voluit door te werken (het is niet voor niets dat bij een dergelijke aandoening wordt voorgeschreven zo min mogelijk te belasten, denk je ook niet; voor de goede orde: zo min mogelijk belasten is niet de hele dag zwaar fysiek werk doen met je handen).
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 12:12:26 #56
236264 crew  capricia
pi_178507024
Ik vind het nogal een heftige reactie van de werkgever.
Definitely not CIA
pi_178507036
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:35 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

😂😂 ik werk normaal
Tussen de 40-60 uur per week en vaak ook nog op de zaterdag.

Dus ga lekker ergens anders je vooroordelen spuien.
Je werkt teveel, dat zegt genoeg over de situatie/wanbeleid van het bedrijf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:13:31 #58
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178507045
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:06 schreef kree het volgende:

[..]

euh waarom is iedereen zo tegen TS?

Hangt maar net van het werk af natuurlijk of zoiets een probleem is en dit wordt nu wel veroordeeld door iedereen gelijk....

weet niet wat iedereen dan voor werk doet, maar ik kan me zoiets voorstellen als een probleem afhankelijk van het werk en de ernst natuurlijk.
Maar die weten we opzich nu allemaal nog steeds niet, eerlijk is eerlijk ;)
Precies daarom omdat er geen duidelijkheid over het specifieke werk is. Ik kan me maar lastig voorstellen dat er bedrijven zijn waar sjouwen het enige werk is dat er gedaan moet worden, zelfs bij een palletsorteerbedrijf moet de binnenplaats geveegd worden.
Maar in plaats te vragen naar een alternatief duikt TS maar gelijk de ziektewet in.
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:15:11 #59
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178507057
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:10 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Nee zijn letterlijke woorden waren bij deze ben je ontslagen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

ik heb aangegeven dat ik zo niet mijn werk kan doen, en mij ziek wou melden vanwege die reden. Zijn reactie was bij deze ben je op staande voet ontslagen.
Heeft hij de woorden 'op staande voet' nou wel of niet gebruikt?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_178507061
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Precies daarom omdat er geen duidelijkheid over het specifieke werk is. Ik kan me maar lastig voorstellen dat er bedrijven zijn waar sjouwen het enige werk is dat er gedaan moet worden, zelfs bij een palletsorteerbedrijf moet de binnenplaats geveegd worden.
Maar in plaats te vragen naar een alternatief duikt TS maar gelijk de ziektewet in.
Eens met het eerste stuk.
Maar dan nog was dit nu niet TS zijn keus, hij werd gedwongen met ontslag en dat is wel fout

TS meldt namelijk wat hij niet kan en de werkgever moet dan aangeven of er wel wat kan en dat gaat er hier fout.
Do what you love, love what you do!
pi_178507069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Andersom kan je je natuurlijk ook afvragen of je als werkgever op zo'n lamlul iemand zit te wachten die zich met een gekneusd vingertje meteen ziek meldt.
als de vinger niet buigzaam is vanwege de zwelling, dan wordt zwaar tillen met beide handen ook nogal lastig hé. Ook kan
Ik daardoor niet de benodigde handschoenen aan.

En ivm de herkenbaarheid kan ik momenteel nog niet precies aangeven wat voor werk het is gezien er maar een paar bedrijven zijn die dit doen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178507095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:06 schreef kree het volgende:

[..]

euh waarom is iedereen zo tegen TS?

Hangt maar net van het werk af natuurlijk of zoiets een probleem is en dit wordt nu wel veroordeeld door iedereen gelijk....

weet niet wat iedereen dan voor werk doet, maar ik kan me zoiets voorstellen als een probleem afhankelijk van het werk en de ernst natuurlijk.
Maar die weten we opzich nu allemaal nog steeds niet, eerlijk is eerlijk ;)
Ja onbegrijpelijk inderdaad. Ik proef toch een beetje een Befehl ist befehl mentaliteit bij de medereageerders, alles wat de baas doet is welgedaan oid. Zo is het natuurlijk niet, en een werkgever die zijn personeel meteen ontslaat zodra ze zich melden bij hem met een serieus probleem zit evident fout.
pi_178507134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ja onbegrijpelijk inderdaad. Ik proef toch een beetje een Befehl ist befehl mentaliteit bij de medereageerders, alles wat de baas doet is welgedaan oid. Zo is het natuurlijk niet, en een werkgever die zijn personeel meteen ontslaat zodra ze zich melden bij hem met een serieus probleem zit evident fout.
juist
Do what you love, love what you do!
pi_178507272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:12 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Als zo iemand de telefoon moet opnemen of ambtenaar is, ja. Iemand die zwaar fysiek werk doet waarbij het van belang is dat hij fysiek in goede conditie en zonder beperkingen is, dat is een ander verhaal. Ik weet niet of je zelf wel eens een gekneusde vinger hebt gehad, maar dan til je de wasmachines ed toch allemaal wat minder zeker en betrouwbaar. Los daarvan denk ik dat het ook niet echt bevorderlijk is voor het herstel om voluit door te werken (het is niet voor niets dat bij een dergelijke aandoening wordt voorgeschreven zo min mogelijk te belasten, denk je ook niet; voor de goede orde: zo min mogelijk belasten is niet de hele dag zwaar fysiek werk doen met je handen).
maar ook daar hebben ze een telefoon die opgenomen moet worden dus kan TS daar mooi bij helpen
pi_178507324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:15 schreef kree het volgende:

[..]

Eens met het eerste stuk.
Maar dan nog was dit nu niet TS zijn keus, hij werd gedwongen met ontslag en dat is wel fout

TS meldt namelijk wat hij niet kan en de werkgever moet dan aangeven of er wel wat kan en dat gaat er hier fout.
zeggen wat je niet kan is inderdaad goed. Maar TS ging een stapje verder met zijn 'dus ik ben ziek' en toen ging ie fout
pi_178507328
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:24 schreef Allures het volgende:

[..]

maar ook daar hebben ze een telefoon die opgenomen moet worden dus kan TS daar mooi bij helpen
en daar kreeg hij niet eens de kans voor, de idioot van een werkgever heeft hem op staande voet ontslagen
pi_178507349
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

en daar kreeg hij niet eens de kans voor, de idioot van een werkgever heeft hem op staande voet ontslagen
ik vermoed als reactie op 'dus ik ben ziek'. Maakt het geen juiste reactie natuurlijk maar nog steeds een reactie

Beide zitten fout
pi_178507403
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:25 schreef Allures het volgende:

[..]

zeggen wat je niet kan is inderdaad goed. Maar TS ging een stapje verder met zijn 'dus ik ben ziek' en toen ging ie fout
mhwah ook dat niet zijn schuld, dat kwam pas na de baas zei van ik ontsla je op staande voet voor zover ik het begrijp.

Eigenlijk als werknemer het meest handige om dan wel te doen en dat is niet om je baas op te lichten maar wel om jezelf te beschermen tegen onrecht.

Dat hele probleem was te voorkomen geweest als die baas wat meer redelijk was en of alternatief iets aanbood of door naar arbo.
Deze manier is echt de honden te na, en ik zou er zelf echt ook onwijs over de zeik van gaan
Do what you love, love what you do!
pi_178507424
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:27 schreef Allures het volgende:

[..]

ik vermoed als reactie op 'dus ik ben ziek'. Maakt het geen juiste reactie natuurlijk maar nog steeds een reactie

Beide zitten fout
nee, je mag je toch ziekmelden? Kom nou ff. Dan kan er dan overlegd worden, evt met arbo-arts erbij, of er andere werkzaamheden zijn. Maar de reactie op: "ik wil me ziekmelden" kan nooit zijn: dan ben je nu op staande voet ontslagen.
pi_178507476
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nee, je mag je toch ziekmelden? Kom nou ff. Dan kan er dan overlegd worden, evt met arbo-arts erbij, of er andere werkzaamheden zijn. Maar de reactie op: "ik wil me ziekmelden" kan nooit zijn: dan ben je nu op staande voet ontslagen.
dat zeg ik toch? Dat die reactie fout is :? :?

Ik benoem echt al tig keer dat die reactie fout was. Maar de actie van TS ook
Waarom kan hier maar 1 van de 2 fout zijn?
pi_178507498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:29 schreef kree het volgende:

[..]

mhwah ook dat niet zijn schuld, dat kwam pas na de baas zei van ik ontsla je op staande voet voor zover ik het begrijp.

Eigenlijk als werknemer het meest handige om dan wel te doen en dat is niet om je baas op te lichten maar wel om jezelf te beschermen tegen onrecht.

Dat hele probleem was te voorkomen geweest als die baas wat meer redelijk was en of alternatief iets aanbood of door naar arbo.
Deze manier is echt de honden te na, en ik zou er zelf echt ook onwijs over de zeik van gaan
nee het staat duidelijk dat dat eerst kwam
En jezelf beschermen tegen onrecht hoeft pas als het er is. Dan zeg je 'ik ga dit niet met je uitvechten. Bel de arbo maar'

Het probleem had misschien ook wel voorkomen kunnen worden als TS het gesprek anders gestart was (maar dat weten we niet en gaan we nooit weten dus doet er niet toe)
pi_178507503
En echt ik kan me er zo kwaad over maken, want onderhand hoor je weer het geklaag van de werkgevers op het nieuws, we kunnen geen personeel vinden, huiliehiulie doen en we moeten het maar ergens anders vandaan halen.

DIKKE BULLSHIT, er is genoeg ze willen alleen geen cent betalen en niet investeren in werknemers ook.
En geloof me, ondanks de crisis hebben ze genoeg opgepot hoor elke werkgever op wellicht de hele kleine bedrijfjes na. Maar nu is het dit gezeik weer en echt ik zal stoppen voor ik helemaal over de zeik ga :')

Totaal niet mee eens
Do what you love, love what you do!
pi_178507515
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dat zeg ik toch? Dat die reactie fout is :? :?

Ik benoem echt al tig keer dat die reactie fout was. Maar de actie van TS ook
Waarom kan hier maar 1 van de 2 fout zijn?
wat in hemelsnaam doet de TS nou fout dan? Hij gaat naar zijn werk en meldt bij zijn werkgever dat hij met die gewonde vinger niet kan werken en zich ziek wil melden. Hoe kan je nou blijven beweren dat hij het fout doet?
pi_178507531
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:35 schreef Allures het volgende:

[..]

nee het staat duidelijk dat dat eerst kwam
En jezelf beschermen tegen onrecht hoeft pas als het er is. Dan zeg je 'ik ga dit niet met je uitvechten. Bel de arbo maar'

Het probleem had misschien ook wel voorkomen kunnen worden als TS het gesprek anders gestart was (maar dat weten we niet en gaan we nooit weten dus doet er niet toe)
klopt, maar als een werknemer is het niet altijd makkelijk om dat zo even hoger op te gooien en gelijk eisen te stellen.
Ik denk echt dat TS niks verkeerds deed opzich nu nog steeds. ondanks dat ik niet alles weet. als werkgever is het een ander verhaal en dan moet je het wel weten. En geloof me, hij weet het. maar er is een reden voor om deze manier te bewandelen voor e werkgever dus.
Do what you love, love what you do!
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 12:39:31 #75
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_178507538
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dat zeg ik toch? Dat die reactie fout is :? :?

Ik benoem echt al tig keer dat die reactie fout was. Maar de actie van TS ook
Waarom kan hier maar 1 van de 2 fout zijn?
De actie van ts was niet fout. Onhandig? Zeker. Maar niet fout.
F.K.A. SuperwormJim
pi_178507548
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat in hemelsnaam doet de TS nou fout dan? Hij gaat naar zijn werk en meldt bij zijn werkgever dat hij met die gewonde vinger niet kan werken en zich ziek wil melden. Hoe kan je nou blijven beweren dat hij het fout doet?
Blijkbaar is Allures van mening dat je zodra je je werk niet kan doen wegens ziekte je meteen (!) bij het melden dat je je werk niet kan doen moet aanbieden om vervangend werk te doen en dat je als je dat verzuimt 'fout' bent.

Dat is uiteraard onzin, maar goed.
pi_178507671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:40 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Blijkbaar is Allures van mening dat je zodra je je werk niet kan doen wegens ziekte je meteen (!) bij het melden dat je je werk niet kan doen moet aanbieden om vervangend werk te doen en dat je als je dat verzuimt 'fout' bent.

Dat is uiteraard onzin, maar goed.
dat ben ik zeker van mening als het over een zere vinger gaat ja
pi_178507686
Ik weet niet hoor, maar dat is inmiddels weg, maar vond die eerdere opmerkingen ook al merkwaardig van iedereen.

Oh je bent zeker bouwvakker en herhaald nog een aantal keer ook.
Nu ging er ook nog wat wel op terecht van mij weg ermee.

Maar hoe een eikel ben je dan sowieso om die mensen lager neer te zetten ofzo.. Als een lagere klasse.

Weet niet of TS het is en of het een pallet sjouwer is of wat dan ook, maar net zo goed doen ze belangrijk werk als jullie die met 1 vinger je werk kunnen doen met typen op je toetsenbord en iedereen maar aan kunnen sturen enzo. als het "lagere volk" of klasse, nou elke baas die waarvan ik zoiets maar iets doet, die krijgt van mij een dikke vinger.

Bouw je huis zelf maar (bij wijze van want niet mijn vak, maar geldt er net zo goed voor)
Do what you love, love what you do!
pi_178507783
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:48 schreef kree het volgende:
Ik weet niet hoor, maar dat is inmiddels weg, maar vond die eerdere opmerkingen ook al merkwaardig van iedereen.

Oh je bent zeker bouwvakker en herhaald nog een aantal keer ook.
Nu ging er ook nog wat wel op terecht van mij weg ermee.

Maar hoe een eikel ben je dan sowieso om die mensen lager neer te zetten ofzo.. Als een lagere klasse.

Weet niet of TS het is en of het een pallet sjouwer is of wat dan ook, maar net zo goed doen ze belangrijk werk als jullie die met 1 vinger je werk kunnen doen met typen op je toetsenbord en iedereen maar aan kunnen sturen enzo. als het "lagere volk" of klasse, nou elke baas die waarvan ik zoiets maar iets doet, die krijgt van mij een dikke vinger.

Bouw je huis zelf maar (bij wijze van want niet mijn vak, maar geldt er net zo goed voor)
off topic en een domme interpretatie. Er werd helemaal niet op neer gekeken maar wat voor werk je doet is natuurlijk wel relevant hier
pi_178507845
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:54 schreef Allures het volgende:

[..]

off topic en een domme interpretatie. Er werd helemaal niet op neer gekeken maar wat voor werk je doet is natuurlijk wel relevant hier
nou dat was het wel hoor, en het werd meerdere malen genoemd en geqoute ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nizno op 14-04-2018 13:10:19 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178507924
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:47 schreef Allures het volgende:

[..]

dat ben ik zeker van mening als het over een zere vinger gaat ja
Wat een merkwaardige opvatting. Jij bent dus van mening dat een gekneusde vinger (flinke zwelling - zodanig dat de (noodzakelijke!) werkhandschoenen niet meer passen) geen invloed heeft op de te verrichten werkzaamheden, zelfs als er door betrokkene is aangegeven dat de te verrichten werkzaamheden zwaar fysiek werk betreft, waarbij het noodzakelijk is dat je over de volledige functionaliteit van je handen beschikt, zonder hinderlijke zwellingen etc.

Baseer je dit op een 'gevoel', of heb je daar ook argumenten voor? Ik heb ze nl nog niet gezien. Volgens mij is het in dit subforum niet de bedoeling dat je slechts je gevoelens etaleert.
pi_178507989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Wat een merkwaardige opvatting. Jij bent dus van mening dat een gekneusde vinger (flinke zwelling - zodanig dat de (noodzakelijke!) werkhandschoenen niet meer passen) geen invloed heeft op de te verrichten werkzaamheden, zelfs als er door betrokkene is aangegeven dat de te verrichten werkzaamheden zwaar fysiek werk betreft, waarbij het noodzakelijk is dat je over de volledige functionaliteit van je handen beschikt, zonder hinderlijke zwellingen etc.

Baseer je dit op een 'gevoel', of heb je daar ook argumenten voor? Ik heb ze nl nog niet gezien. Volgens mij is het in dit subforum niet de bedoeling dat je slechts je gevoelens etaleert.
dan kom je zelf toch ook ff met een bron dat TS zich meteen ziek mag melden zonder eerst te kijken naar ander werk?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 13:09:45 #83
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178508065
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:05 schreef Allures het volgende:

[..]

dan kom je zelf toch ook ff met een bron dat TS zich meteen ziek mag melden zonder eerst te kijken naar ander werk?
je bent niet eens verplicht om te vertellen wat je hebt tegen je werkgever, laat staan dat je ander werk voor jezelf moet bedenken.
https://www.juridischloke(...)ap/ziektewet-regels/
quote:
Werknemer
Wanneer u ziek bent, moet u zich direct ziek melden volgens de regels die op uw werk gelden. Deze vindt u in uw arbeidsovereenkomst, personeelsreglement of cao. Meldt u zich niet ziek, maar blijft u wel thuis? Dan hoeft de werkgever u geen loon door te betalen.

U bent niet verplicht aan uw werkgever te vertellen wat uw klachten zijn. Uw werkgever mag wel vragen hoe lang u nodig heeft voor herstel. Mogelijk schakelt de werkgever een bedrijfsarts in. De bedrijfsarts beoordeelt uw medische situatie en geeft de werkgever advies over re-integratie.
Daarnaast zeggen dat TS de telefoon wel aan kan nemen oid, lekker voor de geschoolde receptionist.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:02 schreef kree het volgende:
Gisteravond is er heel veel uit gehaald, zonder mededeling waarom

Gisteravond is hier niets verwijderd.
Dit topic is vandaag om 9.00u pas aangemaakt.
Daarnaast opmerkingen en vragen over moderatie mogen gewoon in FB.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_178508169
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

je bent niet eens verplicht om te vertellen wat je hebt tegen je werkgever, laat staan dat je ander werk voor jezelf moet bedenken.
https://www.juridischloke(...)ap/ziektewet-regels/

[..]

Daarnaast zeggen dat TS de telefoon wel aan kan nemen oid, lekker voor de geschoolde receptionist.

[..]

Gisteravond is hier niets verwijderd.
Dit topic is vandaag om 9.00u pas aangemaakt.
Daarnaast opmerkingen en vragen over moderatie mogen gewoon in FB.
ik heb nooit gezegd dat je de andere werkzaamheden zelf moet verzinnen en telefoon was maar een mogelijkheid waar iemand anders over begon. Ik weet ook niet wat mogelijk is binnen dat bedrijf.

Je hoeft inderdaad niet te zeggen wat je hebt maar je mag je ook niet onterecht ziek melden en in mijn ogen ben je niet ziek als het alleen je vinger is. Maar hoe dat juridisch zit weet ik inderdaad niet
pi_178508227
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:05 schreef Allures het volgende:

[..]

dan kom je zelf toch ook ff met een bron dat TS zich meteen ziek mag melden zonder eerst te kijken naar ander werk?
Een ziekmelding moet geaccepteerd worden door je werkgever, hij mag in principe zelfs niet vragen naar de reden, en jij bent ook niet verplicht enigerlei melding hieromtrent te doen. Als hij het niet vertrouwt kan hij de Arboarts inschakelen, die kan eventueel constateren dat er wel werkzaamheden verricht kunnen worden. Kortom, er bestaat helemaal geen regel dat je meteen om passend werk moet vragen als je je ziek meldt. Passend werk komt pas om de hoek als je het a) zelf aanbiedt of b) als je in het arbo / reintegratie traject bent gekomen.

Je hebt wel een grote broek aangetrokken voor iemand die zelfs dit soort basale dingen niet weet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 13:16:36 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178508231
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:13 schreef Allures het volgende:
en in mijn ogen ben je niet ziek als het alleen je vinger is.
En dat is dus niet aan jou of aan de werkgever om te beoordelen. Daarvoor hebben we in NL gewoon een arboarts.

TS komt hier met een normale vraag en het gaat nu al meer posts over of TS zich wel of niet ziek had mogen melden.
Al had TS zich ziek gemeld omdat hij een splinter in zijn neus heeft zitten. Daar gaat heel TS zijn vraag niet over.

Dit is ook de reden dat ik al meer reacties heb weggehaald.

Tegenwoordig lijkt het een sport te zijn in WGR om een TS te beschuldigen van dingen die TS fout doet en vooral niet naar de vraag zelf te kijken die TS stelt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_178508249
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

je bent niet eens verplicht om te vertellen wat je hebt tegen je werkgever, laat staan dat je ander werk voor jezelf moet bedenken.
https://www.juridischloke(...)ap/ziektewet-regels/

[..]

Daarnaast zeggen dat TS de telefoon wel aan kan nemen oid, lekker voor de geschoolde receptionist.

[..]

Gisteravond is hier niets verwijderd.
Dit topic is vandaag om 9.00u pas aangemaakt.
Daarnaast opmerkingen en vragen over moderatie mogen gewoon in FB.
exuus gechecked met ts, ik was in de war gewoon het was idd vandaag maar er is wel wat uit gehaal een aantal keer of ik moet dat nu nog even gedroomd hebben ofzo :D
Do what you love, love what you do!
pi_178508289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:17 schreef kree het volgende:

[..]

exuus gechecked met ts, ik was in de war gewoon het was idd vandaag maar er is wel wat uit gehaal een aantal keer of ik moet dat nu nog even gedroomd hebben ofzo :D
Er zijn inderdaad posts verwijderd, ik heb het ook gezien; de moderator geeft hierboven ook uitleg zo te zien. :)
pi_178508312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:16 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Een ziekmelding moet geaccepteerd worden door je werkgever, hij mag in principe zelfs niet vragen naar de reden, en jij bent ook niet verplicht enigerlei melding hieromtrent te doen. Als hij het niet vertrouwt kan hij de Arboarts inschakelen, die kan eventueel constateren dat er wel werkzaamheden verricht kunnen worden. Kortom, er bestaat helemaal geen regel dat je meteen om passend werk moet vragen als je je ziek meldt. Passend werk komt pas om de hoek als je het a) zelf aanbiedt of b) als je in het arbo / reintegratie traject bent gekomen.

Je hebt wel een grote broek aangetrokken voor iemand die zelfs dit soort basale dingen niet weet.
en als je daar recht voor je werkgever staat met je zere vinger heb je zelf al aangegeven wat er is en dan kan die volgens mij best meteen voorstellen dat je ander werk gaat doen. Als je dat weigert moet je inderdaad naar de arbo maar TS begon zelf al met 'dus ik ben naar huis he'
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 13:22:56 #90
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178508343
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:20 schreef Allures het volgende:
en dan kan die volgens mij best meteen voorstellen dat je ander werk gaat doen.
en DAAR heb je precies het punt te pakken. TS hoeft dit niet zelf voor te stellen.
Dat is het initiatief van de werkgever/arboarts etc, niet van de werknemer.

En dus heeft TS niets fout gedaan door zich gewoon ziek te melden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_178508432
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

en DAAR heb je precies het punt te pakken. TS hoeft dit niet zelf voor te stellen.
Dat is het initiatief van de werkgever/arboarts etc, niet van de werknemer.

En dus heeft TS niets fout gedaan door zich gewoon ziek te melden.
Exact.
pi_178508456
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

en DAAR heb je precies het punt te pakken. TS hoeft dit niet zelf voor te stellen.
Dat is het initiatief van de werkgever/arboarts etc, niet van de werknemer.

En dus heeft TS niets fout gedaan door zich gewoon ziek te melden.
eens en laten we dan er meer inhoudelijk op ingaan ook ipv TS hier maar over te beoordelen op wat dan ook, daar is dit forum niet voor.

Want dat gelijk afzeiken enzo dat kan prima in KLB ofzo tegen iedereen, niet hier en erger me daar echt aan, want er is nu zoveel genoemd waar ik het niet mee eens ben en wat ook totaal niet klopt maar wat wel vooroordelen zijn.

daar laat ik het even bij, TS succes iig met een advocaat lukt je dit sowieso
Do what you love, love what you do!
pi_178508526
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

ik heb aangegeven dat ik zo niet mijn werk kan doen, en mij ziek wou melden vanwege die reden. Zijn reactie was bij deze ben je op staande voet ontslagen.
en was jouw reactie daarop prima, ik ga ff bellen met de arbeidsinspectie over mijn bedrijfsongeval.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178508610
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

en was jouw reactie daarop prima, ik ga ff bellen met de arbeidsinspectie over mijn bedrijfsongeval.
waarom denk je nu dus precies verkeerd om, de werkgever had dat moeten zeggen nl, ok dan bel ik even de arbo over hoe verder met je.

En een bedrijfsongeval en arbeidsinspectie gaat ook eerst via het bedrijf..werkgever dus.
Do what you love, love what you do!
pi_178508622
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:08 schreef Bzzzzt het volgende:
Hallo, ik zit met he volgende probleem.

Afgelopen woensdag heb ik op mijn werk bekneld gezeten met mijn vinger. Daar heb ik een blauwe nagel door opgelopen en een dikke opgezwollen vinger.

Donderdag ochtend ben ik op mijn werk gekomen en heb ik aangegeven dat ik zo niet aan het werk kan en mij ziek wou melden.

gezien ik mijn beide handen nodig ben voor mijn werk. “Veel til en sjouw werk” waarop de reactie van mijn werkgever was dat ik per direct op staande voet ontslagen ben.


Ik heb een vast contract en nog nooit een slechte beoordeling gehad.

Nu ontving ik gisteren een brief van mijn werkgever waarin stond dat ik aan werkweigering gedaan heb terwijl dat helemaal niet zo is. En er stond dat ik op non actief zat. En dit een officiële waarschuwing was. Indien ik niet op mijn werk zou verschijnen ik alsnog op staande voet ontslag zou krijgen.

Nu ben ik gisteren bij het juridisch Loket geweest en die heeft mij gelijk doorverwezen naar een advocaat omdat hij volgens hun in de brief aangeeft dat ik op staande voet ontslagen ben en hij er onderuit probeert te komen door te zeggen dat ik op non-actief sta.

Komende maandag heb ik een afspraak met een advocaat.

Door deze hele situatie ben ik ook zeer gestrest en ben ik bij de huisarts geweest. Die heeft mij verplicht rust voorgeschreven. Ook stond er gisteren al een arbo arts bij mij op de stoep en die is na een kort gesprek weer weggegaan.
TS: hey baas, k kan zo niet werken man, kijk ik heb auw gedaan aan me vingertje

BAAS: *is even aan het bedenken wat hij hiermee aan moet en besluit om TS voor een dag of wat, licht werk te laten doen zoals pakbonnen printen/kopieren en in de pc in te voeren ofzo


BAAS: oke ik snap het, dan kan je vand........

TS: k meld me ziek! DOEI DOEI!

BAAS: :? :? :? Ok dan ben je ontslagen als je nu weggaat

Zoiets moet het gegaan zijn, want een baas weet dat hij je niet zomaar kan ontslaan als je 'in de ziektewet zit.
5 Ferrari's op videoband!
pi_178508623
Is dit niet gewoon stiekem een Werkman topic?
pi_178508638
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

en DAAR heb je precies het punt te pakken. TS hoeft dit niet zelf voor te stellen.
Dat is het initiatief van de werkgever/arboarts etc, niet van de werknemer.

En dus heeft TS niets fout gedaan door zich gewoon ziek te melden.
Behalve dan dat de werkgever, doordat TS daar staat met zijn vinger, nogal makkelijk kan oordelen dat de ziekmelding onterecht is en dan mag hij eisen dat hij of aan het werk gaat of gaat aantonen dat dat niet kan door een verklaring van een arts. En TS was nog niet eens bij de dokter geweest, dat is ie daarna pas gaan doen

Je roept ook wel dat kijken naar het gedrag van TS niet relevant is hier in maar dat is het zeker wel. Want er is zeker een mogelijkheid dat TS hierin niet juist gehandeld heeft en als er dan al meer voorgevallen is/aan de hand is dan zou een ontslag op staande voet wel kunnen. En door werkweigering ook en dat zou hier ook kunnen zijn
TS moet denk ik toch een beetje duidelijker beschrijven wat er precies gezegd is
pi_178508680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

TS: hey baas, k kan zo niet werken man, kijk ik heb auw gedaan aan me vingertje

BAAS: *is even aan het bedenken wat hij hiermee aan moet en besluit om TS voor een dag of wat, licht werk te laten doen zoals pakbonnen printen/kopieren en in de pc in te voeren ofzo

TS: k meld me ziek! DOEI DOEI!

BAAS: :? :? :? Ok dan ben je ontslagen als je nu weggaat

Zoiets moet het gegaan zijn, want een baas weet dat hij je niet zomaar kan ontslaan als je 'in de ziektewet zit.
oef dat haal ik niet uit het verhaal opzich, en hoop het niet dat het zo ging, want neem aan dat ts de waarheid spreekt ipv iets wat jij nu aan het verzinnen bent zonder iets.
Do what you love, love what you do!
pi_178508710
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

TS: hey baas, k kan zo niet werken man, kijk ik heb auw gedaan aan me vingertje

BAAS: *is even aan het bedenken wat hij hiermee aan moet en besluit om TS voor een dag of wat, licht werk te laten doen zoals pakbonnen printen/kopieren en in de pc in te voeren ofzo


BAAS: oke ik snap het, dan kan je vand........

TS: k meld me ziek! DOEI DOEI!

BAAS: :? :? :? Ok dan ben je ontslagen als je nu weggaat

Zoiets moet het gegaan zijn, want een baas weet dat hij je niet zomaar kan ontslaan als je 'in de ziektewet zit.
En dan is het dus werkweigering.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178508727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:43 schreef kree het volgende:

[..]

oef dat haal ik niet uit het verhaal opzich, en hoop het niet dat het zo ging, want neem aan dat ts de waarheid spreekt ipv iets wat jij nu aan het verzinnen bent zonder iets.
lees het dikgedrukte in TS' verhaal dan nog eens.

en ik verzin niets, maar interpreteer het verhaal van TS, in de hoop dat hij nuance kan brengen.

TS wilde zich ziekmelden, zonder overleg of iets??


Donderdag ochtend ben ik op mijn werk gekomen en heb ik aangegeven dat ik zo niet aan het werk kan en mij ziek wou melden.

gezien ik mijn beide handen nodig ben voor mijn werk. "Veel til en sjouw werk" waarop de reactie van mijn werkgever was dat ik per direct op staande voet ontslagen ben.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:46:59 #101
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178508732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:44 schreef halfway het volgende:

[..]

En dan is het dus werkweigering.
Op zichzelf geen rede voor ontslag op staande voet.
And so is the past
pi_178508738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Behalve dan dat de werkgever, doordat TS daar staat met zijn vinger, nogal makkelijk kan oordelen dat de ziekmelding onterecht is en dan mag hij eisen dat hij of aan het werk gaat of gaat aantonen dat dat niet kan door een verklaring van een arts. En TS was nog niet eens bij de dokter geweest, dat is ie daarna pas gaan doen

Je roept ook wel dat kijken naar het gedrag van TS niet relevant is hier in maar dat is het zeker wel. Want er is zeker een mogelijkheid dat TS hierin niet juist gehandeld heeft en als er dan al meer voorgevallen is/aan de hand is dan zou een ontslag op staande voet wel kunnen. En door werkweigering ook en dat zou hier ook kunnen zijn
TS moet denk ik toch een beetje duidelijker beschrijven wat er precies gezegd is
ok laten we uit gaan van het slechtste geval he en dat er mss niet eerlijkheid was van ts.

Dan nog met een vast contract was dit een eerste waarschuwing geweest. en geen reden voor ontslag op staande voet, zeker niet omdat er daarna niet 1 maar 2 artsen nog bij zijn geweest.

Uiteindelijk bepalen die het het uiteindelijke verhaal, maar er was nooit en never nooit een reden voor die baas om te zeggen je bent per direct ontslagen op staande voet op basis van dit ;)
Do what you love, love what you do!
pi_178508775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

lees het dikgedrukte in TS' verhaal dan nog eens.

en ik verzin niets, maar interpreteer het verhaal van TS, in de hoop dat hij nuance kan brengen.

Donderdag ochtend ben ik op mijn werk gekomen en heb ik aangegeven dat ik zo niet aan het werk kan en mij ziek wou melden.

gezien ik mijn beide handen nodig ben voor mijn werk. "Veel til en sjouw werk" waarop de reactie van mijn werkgever was dat ik per direct op staande voet ontslagen ben.

nouja is dat schuingedrukte geen reden voor een werkgever om te zeggen, mss kan je dit of dat doen? dat hoor ik niet uit het verhaal van ts

Eerer dat er gelijk gezegd werd dan rot je maar op???
Do what you love, love what you do!
pi_178508794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:49 schreef kree het volgende:

[..]

nouja is dat schuingedrukte geen reden voor een werkgever om te zeggen, mss kan je dit of dat doen? dat hoor ik niet uit het verhaal van ts

Eerer dat er gelijk gezegd werd dan rot je maar op???
Een baas is verplicht passende arbeid aan te bieden bij 'ziekte'
5 Ferrari's op videoband!
pi_178508809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Een baas is verplicht passende arbeid aan te bieden bij 'ziekte'
Hij is niets verplicht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178508820
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Een baas is verplicht passende arbeid aan te bieden bij 'ziekte'
klopt

maar zijn reactie was, je doet maar wat je altijd doet en anders ben je ontslagen en lever alles maar in.....
Do what you love, love what you do!
pi_178508849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

TS: hey baas, k kan zo niet werken man, kijk ik heb auw gedaan aan me vingertje

BAAS: *is even aan het bedenken wat hij hiermee aan moet en besluit om TS voor een dag of wat, licht werk te laten doen zoals pakbonnen printen/kopieren en in de pc in te voeren ofzo


BAAS: oke ik snap het, dan kan je vand........

TS: k meld me ziek! DOEI DOEI!

BAAS: :? :? :? Ok dan ben je ontslagen als je nu weggaat

Zoiets moet het gegaan zijn, want een baas weet dat hij je niet zomaar kan ontslaan als je 'in de ziektewet zit.
Mooie fantasie, misschien moet je voor mijn ex baas gaan werken.

Zoals ik ook eerder in dit topic heb gezegd er is geen vervangend werk aangeboden.

En ook in de bedrijfsregelemt staat dat ik mijn pbm’s Moet dragen en dat dus niet kon.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 14 april 2018 @ 14:02:34 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_178508987
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:36 schreef bonke het volgende:

[..]

als jou werkgever zegt van "je moet komen werken"en je huisarts zegt "je mag deze week helemaal niet werken"
wat doe je dan ?:)
ik denk dat een huisarts juist alles te vertellen heeft
uhh nee. Daarom bestaat er een arboarts.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_178509054
Gefeliciteerd TS; je werkgever heeft zich in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd en jij gaat hier de vruchten van plukken. In elk geval: als het gegaan is zo je zegt.

Een dikke vinger is geen reden voor ontslag op staande voet, een ziekmelding ook niet. Je bent nu ziekgemeld en je hebt dus vanaf dit moment vooral te maken met een bedrijfsarts. We wensen je werkgever veel succes en jou beterschap ;)
pi_178509156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:07 schreef Queller het volgende:
Gefeliciteerd TS; je werkgever heeft zich in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd en jij gaat hier de vruchten van plukken. In elk geval: als het gegaan is zo je zegt.

Een dikke vinger is geen reden voor ontslag op staande voet, een ziekmelding ook niet. Je bent nu ziekgemeld en je hebt dus vanaf dit moment vooral te maken met een bedrijfsarts. We wensen je werkgever veel succes en jou beterschap ;)
whah ff want dat is wel voor iedereen duidelijk, het gaat nu nl nooit meer het geval zijn dat ts weer lekker daar gezellig onder zijn werkgever aan het werk gaat denk. Zeker niet na dit (althans ik had dat niet gedaan)

En nu zegt ts wel gaat niet om het geld, maar toch gaat het daar wel om, want dat is het enige wat je hier nog uit kunt gaan halen, je staat in je recht met je vaste contract en volgens mij deed je niks verkeerds en dat zal je advocaat ook aantonen, sleep er gewoon nog even zoveel mogelijk uit, werkgevers denken dat ze opermachtig zijn nl, maar dat zijn ze niet, als jij je netjes aan de regels volgt mooi. regel met je advocaat ontbinding van het contract en dan sleep je er nog het meest uit, we alle voorwaarden die in je contract stonden zijn weg dan en je kunt zo aan de gang zeg je bij een andere, dus nou mooi meegenomen..... dit alles is dan je baas zijn eigen schuld :P
Do what you love, love what you do!
pi_178509171
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:07 schreef Queller het volgende:
Gefeliciteerd TS; je werkgever heeft zich in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd en jij gaat hier de vruchten van plukken. In elk geval: als het gegaan is zo je zegt.

Een dikke vinger is geen reden voor ontslag op staande voet, een ziekmelding ook niet. Je bent nu ziekgemeld en je hebt dus vanaf dit moment vooral te maken met een bedrijfsarts. We wensen je werkgever veel succes en jou beterschap ;)
toevallig krijg ik net een brief dat ik maandag om 14.20 bij de bedrijfsarts verwacht wordt. Alleen heb ik om 14.00 een afspraak met mijn advocaat.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178509188
Wat kree zegt :)
pi_178509195
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:17 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

toevallig krijg ik net een brief dat ik maandag om 14.20 bij de bedrijfsarts verwacht wordt. Alleen heb ik om 14.00 een afspraak met mijn advocaat.
nouja bel 1 van de 2 om te verzetten>?
Do what you love, love what you do!
pi_178509243
trouwens eerst [s]advocaat bedrijfsarts en dan pas baas :P tip[/s]


edit, doe dit andersom, eerst advocaat en daarna pas verder zeg de rest gewoon ff verder af.
dat is de slimme optie

[ Bericht 12% gewijzigd door kree op 14-04-2018 14:35:03 ]
Do what you love, love what you do!
pi_178509371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Behalve dan dat de werkgever, doordat TS daar staat met zijn vinger, nogal makkelijk kan oordelen dat de ziekmelding onterecht is en dan mag hij eisen dat hij of aan het werk gaat of gaat aantonen dat dat niet kan door een verklaring van een arts.
We hebben net geconstateerd dat de werkgever een ziekmelding helemaal niet mag weigeren. We constateren verder: een werkgever kan of mag ook helemaal niet oordelen dat een werknemer niet ziek is, dat is - bij twijfel - aan de Arboarts. Dus: niet ter plaatse door de werkgever te bepalen dat er niets aan de hand is en of werknemer maar even vlug weer aan het werk wil gaan.

En dan negeer ik verder nog je al uit en te na ontkrachte gevoelsargument dat een gekneusde vinger geen gegronde reden voor een ziekmelding kan zijn.
quote:
En TS was nog niet eens bij de dokter geweest, dat is ie daarna pas gaan doen
So what? Hoe is dit relevant?
quote:
Je roept ook wel dat kijken naar het gedrag van TS niet relevant is hier in maar dat is het zeker wel. Want er is zeker een mogelijkheid dat TS hierin niet juist gehandeld heeft
Wederom: waar baseer je dit op?
quote:
en als er dan al meer voorgevallen is/aan de hand is dan zou een ontslag op staande voet wel kunnen.
Weet je überhaupt wat een ontslag op staande voet is en welke eisen aan een rechtsgeldig ontslag op staande voet worden gesteld?
quote:
En door werkweigering ook en dat zou hier ook kunnen zijn
Welnee. TS is ziek en meldt zich netjes ziek. Deze ziekte is verder niet gefingeerd en prima aantoonbaar en evident van invloed op het functioneren. Dat kan nooit een grond voor ontslag op staande voet opleveren.
quote:
TS moet denk ik toch een beetje duidelijker beschrijven wat er precies gezegd is
  zaterdag 14 april 2018 @ 14:36:13 #116
64781 bonke
pipo koeie
pi_178509409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:02 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

uhh nee. Daarom bestaat er een arboarts.
iedereen weet toch dat een arboarts een arts is die zijn studie niet heeft afgemaakt ?:)
ps:) ik lees net dat een huisarts zich niet mag bemoeien met arbeidsgerelateerde omstandigheden, hij mag een arboarts wel advies geven :)
pies on joe toe
  zaterdag 14 april 2018 @ 14:38:33 #117
285174 Evienne
never odd or even
pi_178509443
Godver, als ik alleen met mijn vinger bekneld heb gezeten, had ik een goeie dag, mietje. 🤤
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_178509503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:38 schreef Evienne het volgende:
Godver, als ik alleen met mijn vinger bekneld heb gezeten, had ik een goeie dag, mietje. 🤤
hshaha :D
in het het neuws was wel dat meiden meer in de techniek gingen?
Er is geen dag voorbij gedaan dat er bij mij bloed vloeide bijna, maar dit is heel offtopic :P
Do what you love, love what you do!
pi_178509598
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:33 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

We hebben net geconstateerd dat de werkgever een ziekmelding helemaal niet mag weigeren. We constateren verder: een werkgever kan of mag ook helemaal niet oordelen dat een werknemer niet ziek is, dat is - bij twijfel - aan de Arboarts. Dus: niet ter plaatse door de werkgever te bepalen dat er niets aan de hand is en of werknemer maar even vlug weer aan het werk wil gaan.

En dan negeer ik verder nog je al uit en te na ontkrachte gevoelsargument dat een gekneusde vinger geen gegronde reden voor een ziekmelding kan zijn.

[..]

So what? Hoe is dit relevant?

[..]

Wederom: waar baseer je dit op?

[..]

Weet je überhaupt wat een ontslag op staande voet is en welke eisen aan een rechtsgeldig ontslag op staande voet worden gesteld?

[..]

Welnee. TS is ziek en meldt zich netjes ziek. Deze ziekte is verder niet gefingeerd en prima aantoonbaar en evident van invloed op het functioneren. Dat kan nooit een grond voor ontslag op staande voet opleveren.

[..]

https://www.arbeidsrechte(...)schikt-recht-op-loon
quote:
Niet ziek?

Een werkgever die vermoedt of weet dat een medewerker zich ziek heeft gemeld maar niet arbeidsongeschikt is kan het volgende ondernemen.

Hervatting van het werk eisen, tenzij …
De werkgever eist van de medewerker dat deze het werk hervat, tenzij hij kan aantonen of aannemelijk maakt dat hij arbeidsongeschikt is. De werkgever kan hiervoor een termijn stellen. De medewerker kan de arbeidsongeschiktheid aantonen door een verklaring van een (behandelend) arts te overhandigen waarop hij redelijkerwijze mocht vertrouwen, zelfs wanneer een bedrijfsarts deze verklaring tegenspreekt.
En daarom is het relevant dat ie op het moment dat de werkgever zei 'hervat je werk' nog niet bij de arts was geweest want dus geen verklaring, op dat moment

Onstlag op staande voet (en zo zijn er meer voorbeelden):
https://www.vanzijl-advoc(...)chte-ziekmelding.php
Daarom zei ik dat als er nog iets anders speelt het wel grond kan zijn. En werkweigering kan ook grond zijn. Dus meer details zijn dan wel nodig, bijvoorbeeld over het verloop van het gesprek

Overigens heb ik nooit gezegd dat de reactie van de werkgever juist is. Alleen dat de mod wat te fel geveegd had

[ Bericht 1% gewijzigd door Allures op 14-04-2018 14:58:08 ]
pi_178509697
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:25 schreef Allures het volgende:

[..]

zeggen wat je niet kan is inderdaad goed. Maar TS ging een stapje verder met zijn 'dus ik ben ziek' en toen ging ie fout
Jez*s wat ben jij zuur zeg, misschien is er bij het bedrijf van TS nog wel een plaats voor jou...
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178509756
Goed gehandeld verder hoor TS, nu maar even afwachten met die advocaat. Wat een piep bedrijf/baas is dat overigens...
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178509915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:48 schreef Allures het volgende:

[..]

https://www.arbeidsrechte(...)schikt-recht-op-loon

[..]

En daarom is het relevant dat ie op het moment dat de werkgever zei 'hervat je werk' nog niet bij de arts was geweest want dus geen verklaring, op dat moment

Onstlag op staande voet (en zo zijn er meer voorbeelden):
https://www.vanzijl-advoc(...)chte-ziekmelding.php
Daarom zei ik dat als er nog iets anders speelt het wel grond kan zijn. En werkweigering kan ook grond zijn. Dus meer details zijn dan wel nodig, bijvoorbeeld over het verloop van het gesprek

Overigens heb ik nooit gezegd dat de reactie van de werkgever juist is. Alleen dat de mod wat te fel geveegd had
zoals ik het aangegeven heb is het letterlijk gegaan.. nu heb ik wel een brief ontvangen van hem die volstaat met leugens en waarmee hij zich zelf probeert in te dekken.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:33:46 #123
285174 Evienne
never odd or even
pi_178510250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:42 schreef kree het volgende:

[..]

hshaha :D
in het het neuws was wel dat meiden meer in de techniek gingen?
Er is geen dag voorbij gedaan dat er bij mij bloed vloeide bijna, maar dit is heel offtopic :P
Ik ben trekkerchauffeur.

Dit is niet zo off-topic. Kun je je werk aan of niet? Is de twijfel van je werkgever terecht of niet?

Het gaat mij nu even niet om je rechten hoor. We weten allemaal dat die rechten in vele beroepen slechts een richtlijn zijn.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 15:38:55 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178510335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:48 schreef Allures het volgende:
Overigens heb ik nooit gezegd dat de reactie van de werkgever juist is. Alleen dat de mod wat te fel geveegd had

het ging dan ook gewoon om het feit dat TS zich volgens jou niet ziek zou mogen melden om alleen een vinger.
Hoe ik geveegd heb heeft met jouw opmerkingen van de beschuldigende vinger niets te maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_178510629
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

het ging dan ook gewoon om het feit dat TS zich volgens jou niet ziek zou mogen melden om alleen een vinger.
Hoe ik geveegd heb heeft met jouw opmerkingen van de beschuldigende vinger niets te maken.
dude, je geveeg was 2 uur voor die opmerking :?
En je geeft zelf als argument dat je het doorvragen naar de rol van TS niet relevant vond. Wat het in mijn ogen wel is
Daarnaast heb je ook kei veel relevante posts gewist
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 16:00:34 #126
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178510686
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:56 schreef Allures het volgende:

[..]

dude, je geveeg was 2 uur voor die opmerking :?
En je geeft zelf als argument dat je het doorvragen naar de rol van TS niet relevant vond. Wat het in mijn ogen wel is
Daarnaast heb je ook kei veel relevante posts gewist
dude?
En nee dat was niet mijn argument.
Mijn argument heb je in DM kunnen lezen.

Maar goed we gaan nu echt weer eens ontopic verder.
De hele discussie over hoe er geveegd is en waarom helpt TS sowieso niet verder.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_178510778
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:07 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

zoals ik het aangegeven heb is het letterlijk gegaan.. nu heb ik wel een brief ontvangen van hem die volstaat met leugens en waarmee hij zich zelf probeert in te dekken.
Zie post #59, je bent tegenstrijdig in wat je hebt aangegeven.
pi_178510932
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Zie post #59, je bent tegenstrijdig in wat je hebt aangegeven.
ja hij heeft letterlijk op staande voet ontslagen gezegd.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_178510970
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:33 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik ben trekkerchauffeur.

Dit is niet zo off-topic. Kun je je werk aan of niet? Is de twijfel van je werkgever terecht of niet?

Het gaat mij nu even niet om je rechten hoor. We weten allemaal dat die rechten in vele beroepen slechts een richtlijn zijn.
owh dat ben ik helemaal eens hoor :)

Meiden in tecniek is net zo goed en dat zal elke iemand zeggen die een technisch beroep heeft
Do what you love, love what you do!
pi_178511125
Maar TS nu?
Do what you love, love what you do!
pi_178511133
Ik vermoed dat ts donderdag naar zijn werk is gekomen om te werken maar dat hij merkte dat het niet ging. Hij wilde zich toen ziekmelden. Met ontslag op staande voet als gevolg.

Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren. Over de 2 afspraken, maandag met je advocaat bellen en overleggen wat handig is in deze.
pi_178511176
Ik leerde een woord van een meid he, iemand die ik heel veel mee heb en echt omgeef zonder er verder mee moeten willen

Kennen julli NIVEA???? en wat dat betekend?
Do what you love, love what you do!
pi_178511232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:37 schreef kree het volgende:
Ik leerde een woord van een meid he, iemand die ik heel veel mee heb en echt omgeef zonder er verder mee moeten willen

Kennen julli NIVEA???? en wat dat betekend?
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:43:23 #134
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_178511263
NIet Voor Een Ander invullen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 april 2018 @ 16:44:55 #135
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_178511287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:37 schreef kree het volgende:
Ik leerde een woord van een meid he, iemand die ik heel veel mee heb en echt omgeef zonder er verder mee moeten willen

Kennen julli NIVEA???? en wat dat betekend?
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:43 schreef Fietsertje70 het volgende:
NIet Voor Een Ander invullen
En dan meteen OMA thuis laten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:46:11 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178511300
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:27 schreef Allures het volgende:

[..]

ik vermoed als reactie op 'dus ik ben ziek'. Maakt het geen juiste reactie natuurlijk maar nog steeds een reactie

Beide zitten fout
Helemaal niet. Ieder mag zich ziek melden. Werkgever mag je naar de arboarts sturen.

Ontslaan op staande voet mag alleen bij een acute en urgente reden.
pi_178511427
Ts het volgende: stuur een brief dat jij je werkgever aansprakelijk stelt voor de geleden schade en eventuele toekomstige immers op je werk heb jij je bezeerd. Kost je toch je eigen risico en de werkgever is aansprakelijk mits hij opzet of roekeloosheid kan aantonen. Gewoon om een daad te stellen.
pi_178511525
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik had als leidinggevende echt wel voor 3 jaar werk voor je gevonden, wij kotsen op figuren die niets meer willen nadat ze eenmaal een contract hebben gekregen.
Lijkt mij een kutbedrijf. En hoofdvakkenvuller is geen leidinggevende!
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:05:32 #139
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178511576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:54 schreef thekolere het volgende:
Ts het volgende: stuur een brief dat jij je werkgever aansprakelijk stelt voor de geleden schade en eventuele toekomstige immers op je werk heb jij je bezeerd. Kost je toch je eigen risico en de werkgever is aansprakelijk mits hij opzet of roekeloosheid kan aantonen. Gewoon om een daad te stellen.
Zie hier de reden waarom veel bedrijven liever een ZZP'er hebben dan iemand in vast dienstverband.
pi_178511603
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:47 schreef Allures het volgende:

[..]

dat ben ik zeker van mening als het over een zere vinger gaat ja
Iom met de arboarts biedt de werkgever vervangend werk aan.

Mocht de werkgever zelf vervangend werk aanbieden en de vinger wordt slechtet dan is de werkgever aansprakelijk.

In deze casus is de werkgever sowieso aansprakelijk want ts heeft op zijn werk letselschade opgelopen. Tenzij de werkgever opzet of roekeloosheid kan aantonen.

Ts zit bij een werkgever van “ lik mij kloten “ wanneer Ts slim is gaat hij dit lekker uitmelken want zij werkgever heeft van wetgeving geen donder begrepen.
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:09:30 #141
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178511626
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:02 schreef thekolere het volgende:

[..]

Lijkt mij een kutbedrijf. En hoofdvakkenvuller is geen leidinggevende!
Idd. Kutbedrijf = zo snel mogelijk wegwezen!
pi_178511659
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie hier de reden waarom veel bedrijven liever een ZZP'er hebben dan iemand in vast dienstverband.
Sinds kort vallen in een specifieke situatie ZZP-ers die een ongeval hebben gekregen ook onder de zorgplicht van de opdrachtgever en bij het niet goed uitvoeren van deze zorgplicht is deze aansprakelijk voor de inkomensschade als een ongeval bij de ZZP-er plaatsvindt.
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:53:35 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178512480
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:08 schreef thekolere het volgende:

[..]

Iom met de arboarts biedt de werkgever vervangend werk aan.

Mocht de werkgever zelf vervangend werk aanbieden en de vinger wordt slechtet dan is de werkgever aansprakelijk.

In deze casus is de werkgever sowieso aansprakelijk want ts heeft op zijn werk letselschade opgelopen. Tenzij de werkgever opzet of roekeloosheid kan aantonen.

Ts zit bij een werkgever van “ lik mij kloten “ wanneer Ts slim is gaat hij dit lekker uitmelken want zij werkgever heeft van wetgeving geen donder begrepen.
En Allures ook niet, maar dat wil er niet in bij haar :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178512786
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En Allures ook niet, maar dat wil er niet in bij haar :D
ik heb dan ook nergens gezegd dat het ontslag terecht is. Alleen dat context er toe doet
En dat normaal gedrag bij een blauwe vinger niet ziekmelden is
pi_178512810
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:11 schreef thekolere het volgende:

[..]

Sinds kort vallen in een specifieke situatie ZZP-ers die een ongeval hebben gekregen ook onder de zorgplicht van de opdrachtgever en bij het niet goed uitvoeren van deze zorgplicht is deze aansprakelijk voor de inkomensschade als een ongeval bij de ZZP-er plaatsvindt.
Heb je daar een bron van?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178513411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:43 schreef Fietsertje70 het volgende:
NIet Voor Een Ander invullen
juist :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:40:26 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178513496
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:11 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb dan ook nergens gezegd dat het ontslag terecht is. Alleen dat context er toe doet
En dat normaal gedrag bij een blauwe vinger niet ziekmelden is
Blauwe nagel, gezwollen vinger, veel sjouw-en tilwerk en bescherming níet meer aan kunnen doen ---> Juist uitermate verstandig je dan zíek te melden. TS heeft dat ook nog in persoon gedaan (en niet zoals te doen gebruikelijk telefonisch). Het is geen normale reactie om dan iemand op staande voet te ontslaan.

Of jouw onderbuik nou zegt dat een "blauwe vinger" geen aanleiding is je ziek te melden of niet. Daar gaat zoals al tig keer eerder vermeld de ARBO-arts over. Werkgever had andere werkzaamheden aan kunnen bieden, TS had daar op in kunnen gaan en had kunnen besluiten zich dan niet ziek te melden. Maar in plaats daarvan werd hij op staande voet ontslagen.

Werkgever gaat daar nog de gevolgen van ondervinden. Want die zit hier totaal fout. TS niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178516581
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:13 schreef Allures het volgende:

[..]


Je hoeft inderdaad niet te zeggen wat je hebt maar je mag je ook niet onterecht ziek melden en in mijn ogen ben je niet ziek als het alleen je vinger is. Maar hoe dat juridisch zit weet ik inderdaad niet
Wat zit je nou uit je nek te zwammen? Ik heb me ook ooit ziek gemeld toen ik een gekneusde vinger had. Ik werkte toen in een fabriek waar ik met zware flessen moest sjouwen. En nee dat gaat niet met één hand.
pi_178516715
Lekker relevant of de werkgever TS misschien een mietje vindt omdat hij er tussenuit knijpt met een au aan zijn vinger. Hij meld zich ziek, juridisch gezien is de werkgever aan het klooien van heb ik jou daar, de TS moet juridische bijstand regelen en heeft een kant en klare zaak.
Dat iemand met een kutreden zich ziek meld of whatever, maakt geen fuck uit aangezien je nul(0!) verplichtingen hebt over de reden van ziekmelden.

Maar goed, na al dat gedoe en duizend verwijderde posts hier zal TS zich ook wel afvragen of vandaag zijn beslissingen wel zo goed waren. :P

Overigens, sommige dingen zijn echt niet te doen met een gezwollen pijnlijke vinger, ik kan wel wat meer verzinnen dan sjouwwerk. Met een gehandicapte fijne motoriek is een hele hoop werk verschrikkelijk kut. :P
-nee-
pi_178518464
Is er wel een incident gemeld nav het bedrijfsongeval de dag ervoor? Dat is ook verplicht. Dit ga jij wel winnen, totaal onredelijke reactie en gehandeld door werkgever.

Je zegt een gesprek gehad te hebben met je arbo-arts, wat was zijn conclusie nav je kwetsuur? Zoals eerder gezegd is dat bindend, huisarts is hierin geen partij.

Succes
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 14 april 2018 @ 23:01:05 #151
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_178518788
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:12 schreef halfway het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
https://www.wolthersjagersma.nl/nieuws/bedrijfsongeval-zzper
pi_178520641
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:11 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb dan ook nergens gezegd dat het ontslag terecht is. Alleen dat context er toe doet
En dat normaal gedrag bij een blauwe vinger niet ziekmelden is
Ik vind dat je een beetje neerbuigend doet over de klacht van TS mbt zijn vinger. Je doet nu net alsof het een klein sneetje is, althans zo komt het bij mij over.

TS heeft gewoon beide handen nodig en moet alle vingers goed kunnen gebruiken. Een flinke kneuzing is geen blauwe vinger maar moet echt met rust genezen. TS moet verplicht werkhandschoenen aan en dat lukt nu dus niet. Dus behalve de kans op overbelasting en verdere schade is het ook nog eens gevaarlijk.

TS meld zich ziek, en netjes in persoon en niet telefonisch wat ook had gemogen. Het is aan de werkgever en NIET aan TS om alternatief werk te zoeken. En eigenlijk (zoals al eerder vermeld hier) moet de arbo dat doen. Maar de werkgever had wel kunnen vragen of aangeven wat TS wel kan doen dan. Maar zelfs dat heeft werkgever niet gedaan, nee die ontslaat TS meteen. Het is niet aan TS om ander werk te zoeker of wr überhaupt om te vragen. Want misschien is TS helemaal niet op de hoogte wat voor soort alternatieven werkzaamheden er zijn voor hem.

Dus de werkgever had het moeten aanbieden, en sowieso zijn ziekmelding moeten accepteren. Eventueel had TS dan voor 50% de ziektewet in kunnen gaan en aangepast werk kunnen doen. Maar TS doet dus niks fout. En jij denkt wel heel makkelijk over bepaalde klachten icm bepaalde werkzaamheden.

Mooi voorbeeld, als kantoormiep die geen contact met klanten of ander telefonisch contact heeft kan je zonder stem makkelijk werken, als leraar wordt dit al lastig. Met een gekneusde enkel kan je als leraar makkelijker werken dan als winkelmedewerker die heel de dag staat.
  zondag 15 april 2018 @ 12:18:01 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_178528672
TS, negeer al die azijnzeikers die denken dat jij überhaupt iets fout hebt gedaan. Wanneer ik jouw verhaal zo lees dan heb je je keurig aan alle afspraken gehouden en heb je keurig geprobeerd om het probleem dat ook nog eens door een bedrijfsongeval is ontstaan op te lossen.

Zo te horen heb/had jij zo'n typische baas waar niemand voor wil werken. Zo'n arrogante eikel die wel altijd loopt te zeiken, maar zelf nooit iets fout doet. Aan jou de eer om deze persoon te laten bloeden voor de manier waarop hij denkt met mensen om te kunnen gaan. Je hebt al een advocaat, dus dat moet helemaal goed komen.

Stap 1: Zorg dat je ergens anders aan de slag kunt, dit gaat niet meer goed komen. Je eigen inkomen veilig stellen is handig. Ik las iets over een concurrentiebeding, overleg met je advocaat hoe relevant dat nu nog zal zijn.

Stap 2: Wees genadeloos, niet alleen voor jezelf, maar vooral om dit mannetje te leren dat hij niet straffeloos zomaar over iedereen heen kan lopen. En een beetje geld mee is altijd lekker. Die advocaat moet sowieso betaald worden.

Stap 3: Denk na of jouw bedrijfsongeval het gevolg is of kan zijn van onveilige werkomstandigheden. Is dat het geval, maak een melding. Al is het maar als onderdeel van stap 2.

Er zijn veel mensen die denken dat we als werknemers maar over ons heen moeten laten lopen. Hier lopen er ook nogal wat exemplaren van rond. Nee dus, het is echter aan onszelf om rechten die er wel degelijk zijn afgedwongen te krijgen. Jij hebt rechten, ga ze halen zou ik zeggen!
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:19:34 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178570323
Al die lui die dingen gaan verzinnen om TS zwart te maken, wat een kruipersmentaliteit :')

TS heeft een functieomschrijving en dat werk moet hij doen. Als hij dat niet kan vanwege een verwonding is ziekmelden vrij logisch.

De werkgever kan vinden dat TS dan maar koffie moet schenken. Maar in dat geval moet hij maar in overleg gaan met de TS. Niet iemand maar rucksichtslos ontslaan zonder te weten hoe TS er uberhaupt in zat.

TS ik hoop dat je met je advocaat die aanstaande exwerkgever eens flink pijn kan doen.
  Vis een optie? dinsdag 17 april 2018 @ 14:41:51 #155
70532 loveli
N
pi_178578015
Update? Voor een akkefietje met een dikke vinger is dit razendsnel flink uit de hand gelopen.
crap in = crap out
pi_178578341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Behalve dan dat de werkgever, doordat TS daar staat met zijn vinger, nogal makkelijk kan oordelen dat de ziekmelding onterecht is en dan mag hij eisen dat hij of aan het werk gaat of gaat aantonen dat dat niet kan door een verklaring van een arts.
Je lijkt niet te willen begrijpen dat de werkgever daar niet om mag vragen. De arbo-arts mag vragen naar een verklaring van een arts, de werkgever niet. Je kan hoog en laag springen, maar je punt is niet wettelijk onderbouwd.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:40:58 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178582282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je lijkt niet te willen begrijpen dat de werkgever daar niet om mag vragen. De arbo-arts mag vragen naar een verklaring van een arts, de werkgever niet. Je kan hoog en laag springen, maar je punt is niet wettelijk onderbouwd.
Daarbij. Zo vreemd vind ik het niet dat je een ziekmelding doet als je de werkzaamheden in je functieomschrijving niet kunt uitvoeren. En als de werkgever erop staat dat hij dan maar koffie gaan schenken dan kan hij dat ook gewoon op een normale manier vragen.
pi_178583561
Zo even een Update.

Ik heb heel veel mails met leugens van mijn “ex”werkgever ontvangen waar onder andere in staat dat mijn ziekmelding betwist wordt door hem. “Vandaag bij de arbo arts geweest” en die heeft mij gelijk gesteld!

Ik had eerst gisteren een afspraak, maar die heeft hij 2 uur van te voren afgezegd zonder mij in te lichten en verplaatst naar vandaag op een locatie 60km verderop i.p.v. 7 km hier vandaan

Hij probeert door verschillende leugens en pesterijen mijn loon niet te hoeven uitbetalen. “Hij zegt dat ik zelf de afspraak met de bedrijfsarts verplaatst heb” terwijl er duidelijk in de brief staat dat hij alleen door de werkgever verplaatst kan worden!

Die ook allemaal door mijn advocaat in het dossier geplaatst zijn.



Wat hij nog niet weet is dat er morgen ook een aangetekende brief vanuit mijn advocaat verzonden gaat worden.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:00:50 #159
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178583791
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Zo even een Update.

Ik heb heel veel mails met leugens van mijn “ex”werkgever ontvangen waar onder andere in staat dat mijn ziekmelding betwist wordt door hem. “Vandaag bij de arbo arts geweest” en die heeft mij gelijk gesteld!

Ik had eerst gisteren een afspraak, maar die heeft hij 2 uur van te voren afgezegd zonder mij in te lichten en verplaatst naar vandaag op een locatie 60km verderop i.p.v. 7 km hier vandaan

Hij probeert door verschillende leugens en pesterijen mijn loon niet te hoeven uitbetalen. “Hij zegt dat ik zelf de afspraak met de bedrijfsarts verplaatst heb” terwijl er duidelijk in de brief staat dat hij alleen door de werkgever verplaatst kan worden!

Die ook allemaal door mijn advocaat in het dossier geplaatst zijn.



Wat hij nog niet weet is dat er morgen ook een aangetekende brief vanuit mijn advocaat verzonden gaat worden.
^O^

Goed bezig. Houd ons op de hoogte :Y
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:10:14 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178584001
Hopelijk kun je die eikel eens flink pijn doen.
pi_178586724
Het wordt nog duidelijker dat je werkgever een mafketel is.

Succes bij het financieel uitmelken van dit akkefietje; en maak je geen zorgen, dit ga je vliegend winnen.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:13:16 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_178596041
Heerlijk popcorn topic dit, chapeau!

De discussie over de aard en impact van de blessure is in het geheel niet terzake doende. Werknemer gaf aan dat hij niet de gevraagde arbeid kon verrichten met zijn toentertijd zijnde staat van gezondheid.
Werknemer stelt voor zich ziek te melden. Ziek melden is in voordeel van de werkgever trouwens, hoe vervelend ook voor de gemiste inkomsten, maar de werknemer is niet in staat om te werken en op deze manier kun je waarschijnlijk aanspraak maken op een (volks)verzekering als werkgever en in sommige gevallen is dat handig voor re-integratie, etc.. . Je kunt hem ook niet ziek melden bij het UWV als werkgever, feit blijft dat hij niet aan het werk kan.
Eventueel kan er worden gekeken naar vervangende werkzaamheden.

Werkgever gaat in dit geval een paar keer in de fout. De blessure is ontstaan op de werkvloer, dit is weliswaar geen meldingsplichtig een arbeidsongeval (gok dat het geen blijvend letsel is), maar de verantwoordelijkheid ligt hiervoor wel (deels) bij de werkgever.
Hij had de situatie beter kunnen beoordelen en meer informatie kunnen verzamelen om te kijken naar wat wel kan qua werk. Het feit dat TS geen PBM's kon gebruiken geeft direkt aan dat zijn oude werkzaamheden niet mogelijk zijn. In overleg met de werknemer kan dan bepaald worden wat wel geschikte vervangende werkzaamheden zijn.

Het is duidelijk dat het nooit zo ver is gekomen. De wat abrupte reactie van de werkgever op de procedureel correcte melding van de werknemer is buitenproportioneel. De enige oplossing die de werkgever had om dit makkelijk recht te trekken, hij had kunnen bellen met excuses en melden dat het ontslag een emotionele uitbarsting was en niet zo bedoeld, heeft hij niet voor gekozen.
Het is nu een welles-nietes spelletje geworden, in deze fase is dossier opbouw en vasthouden aan harde feiten van belang.
Hij zegt dat je niet gewond genoeg was en arbo arts wel 1-0
Hij zegt dat jezelf de arbo-arts afspraak hebt verzet, vraag na bij de arbo-arts wie de afspraak heeft verzet via mail 2-0
etc..

Je kunt veel in twijfel trekken als werkgever in een welles nietes discussie maar het is niet zo dat als er over 1 ding twijfel is dat je dan al je rechten kwijt zou zijn ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_178596127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:13 schreef zalkc het volgende:
Heerlijk popcorn topic dit, chapeau!

De discussie over de aard en impact van de blessure is in het geheel niet terzake doende. Werknemer gaf aan dat hij niet de gevraagde arbeid kon verrichten met zijn toentertijd zijnde staat van gezondheid.
Werknemer stelt voor zich ziek te melden. Ziek melden is in voordeel van de werkgever trouwens, hoe vervelend ook voor de gemiste inkomsten, maar de werknemer is niet in staat om te werken en op deze manier kun je waarschijnlijk aanspraak maken op een (volks)verzekering als werkgever en in sommige gevallen is dat handig voor re-integratie, etc.. . Je kunt hem ook niet ziek melden bij het UWV als werkgever, feit blijft dat hij niet aan het werk kan.
Eventueel kan er worden gekeken naar vervangende werkzaamheden.

Werkgever gaat in dit geval een paar keer in de fout. De blessure is ontstaan op de werkvloer, dit is weliswaar geen meldingsplichtig een arbeidsongeval (gok dat het geen blijvend letsel is), maar de verantwoordelijkheid ligt hiervoor wel (deels) bij de werkgever.
Hij had de situatie beter kunnen beoordelen en meer informatie kunnen verzamelen om te kijken naar wat wel kan qua werk. Het feit dat TS geen PBM's kon gebruiken geeft direkt aan dat zijn oude werkzaamheden niet mogelijk zijn. In overleg met de werknemer kan dan bepaald worden wat wel geschikte vervangende werkzaamheden zijn.

Het is duidelijk dat het nooit zo ver is gekomen. De wat abrupte reactie van de werkgever op de procedureel correcte melding van de werknemer is buitenproportioneel. De enige oplossing die de werkgever had om dit makkelijk recht te trekken, hij had kunnen bellen met excuses en melden dat het ontslag een emotionele uitbarsting was en niet zo bedoeld, heeft hij niet voor gekozen.
Het is nu een welles-nietes spelletje geworden, in deze fase is dossier opbouw en vasthouden aan harde feiten van belang.
Hij zegt dat je niet gewond genoeg was en arbo arts wel 1-0
Hij zegt dat jezelf de arbo-arts afspraak hebt verzet, vraag na bij de arbo-arts wie de afspraak heeft verzet via mail 2-0
etc..

Je kunt veel in twijfel trekken als werkgever in een welles nietes discussie maar het is niet zo dat als er over 1 ding twijfel is dat je dan al je rechten kwijt zou zijn ;)
Er staat expliciet in de brief van de arbo arts dat de afspraak alleen gewijzigd/veranderd kan worden door de werkgever. En in het dossier dat hun bijhouden staat ook dat het veranderd is door de werkgever.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  woensdag 18 april 2018 @ 11:20:03 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_178596166
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:17 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Er staat expliciet in de brief van de arbo arts dat de afspraak alleen gewijzigd/veranderd kan worden door de werkgever.
Dat weet ik, zo werkt het altijd. Het kan in een enkel geval voorkomen dat de medewerker het zelf mag verplaatsen in het geval van langdurige ziektes en met toestemming van de werkgever. Vrouwlief heeft dat wel gehad toen ze PND had en het van de werkgever maar zelf moest regelen met de ARBO-arts. Maar daar doe ze bij de praktijk van de arts best moeilijk over.

En als het er al in staat is het helemaal prima. Het ondergraaft het verhaal van de werkgever in ieder geval als hij zwart op wit het tegendeel gaat beweren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_178598872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:19 schreef Hexagon het volgende:
Al die lui die dingen gaan verzinnen om TS zwart te maken, wat een kruipersmentaliteit :')

TS heeft een functieomschrijving en dat werk moet hij doen. Als hij dat niet kan vanwege een verwonding is ziekmelden vrij logisch.

De werkgever kan vinden dat TS dan maar koffie moet schenken. Maar in dat geval moet hij maar in overleg gaan met de TS. Niet iemand maar rucksichtslos ontslaan zonder te weten hoe TS er uberhaupt in zat.

TS ik hoop dat je met je advocaat die aanstaande exwerkgever eens flink pijn kan doen.
Dit.
pi_178598928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:10 schreef Hexagon het volgende:
Hopelijk kun je die eikel eens flink pijn doen.
Dit.

Ik heb het er sowieso niet op als werkgevers die niet eens arts zijn even gaan bepalen of ik wel ziek ben en instaat werkzaamheden te verrichten. In overleg mag hij mij altijd vragen. Maar er gaat nog altijd een arts over.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 23:54:18 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_179277013
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:17 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Er staat expliciet in de brief van de arbo arts dat de afspraak alleen gewijzigd/veranderd kan worden door de werkgever. En in het dossier dat hun bijhouden staat ook dat het veranderd is door de werkgever.
Update?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_179279130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 23:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Update?
Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_179279370
Gefeliciteerd! Goeie deal, jammer van de stress.
Haai
  zondag 20 mei 2018 @ 08:30:48 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179279383
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Kun je nog lekker op vakantie ook
pi_179279444
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Bzzzzt het volgende:

Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Hopelijk met een minder rare werkgever :D

Wie weet ben je nu zelfs veel beter af *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 mei 2018 @ 09:12:08 #172
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_179279644
Wat een werkgever joh.
pi_179279774
Redelijke deal
-nee-
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 09:35:23 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179279810
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Ah lekker. Drie salarissen én een nieuwe baan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 20 mei 2018 @ 10:33:22 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_179280494
Zijn altijd dure foutjes om je als een eikel te gedragen, je werkgever heeft nog geluk gehad dat je er liever zonder al te veel gedoe van af wilde zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_179280654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Behalve dan dat de werkgever, doordat TS daar staat met zijn vinger, nogal makkelijk kan oordelen dat de ziekmelding onterecht is en dan mag hij eisen dat hij of aan het werk gaat of gaat aantonen dat dat niet kan door een verklaring van een arts. En TS was nog niet eens bij de dokter geweest, dat is ie daarna pas gaan doen

Je roept ook wel dat kijken naar het gedrag van TS niet relevant is hier in maar dat is het zeker wel. Want er is zeker een mogelijkheid dat TS hierin niet juist gehandeld heeft en als er dan al meer voorgevallen is/aan de hand is dan zou een ontslag op staande voet wel kunnen. En door werkweigering ook en dat zou hier ook kunnen zijn
TS moet denk ik toch een beetje duidelijker beschrijven wat er precies gezegd is
Sinds wanneer heb je een briefje van de dokter nodig om je op je werk ziek te melden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_179281281
Mooi,

Vraag me dan altijd af of zo’n manager naderhand nog wordt aangepakt door de directie, niet handig aangepakt, kost ons geld.
.
pi_179283220
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 11:24 schreef Fer het volgende:
Mooi,

Vraag me dan altijd af of zo’n manager naderhand nog wordt aangepakt door de directie, niet handig aangepakt, kost ons geld.
het was een klein bedrijf met 12 werknemers
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 20 mei 2018 @ 13:30:52 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179283287
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Fijn dat het goed afgelopen is, wat een droeftoeter die werkgever.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 mei 2018 @ 13:32:43 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179283323
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 11:24 schreef Fer het volgende:
Mooi,

Vraag me dan altijd af of zo’n manager naderhand nog wordt aangepakt door de directie, niet handig aangepakt, kost ons geld.
En dan heb je ook nog kans dat andere werknemers naar aanleiding hiervan iets anders gaan zoeken, en dan gaat het hard bij een klein bedrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179309557
Hoe het gewoon hoort te gaan:

A. Werknemer heeft blauwe vingert, meldt zich ziek bij werkgever.
B. Werkgever ziet het, begrijpt het en wordt niet boos, maar stelt heel normaal voor om wellicht wat andere klusjes te doen indien mogelijk.
C. Werknemer gaat hier in mee voor zover dat mogelijk is.

Einde verhaal :). Ontslag op staande voet, komaan zeg, laat me niet lachen.
pi_179312259
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik ben er weggegaan zonder tussenkomst van de rechter, met 3 maandsalarissen mee.

Concurrentie beding is komen te vervallen.

En begin de 28e bij mijn nieuwe werkgever.
Thats it? Heb je m nog gesproken, is het uitgepraat of is alles via je advocaat gegaan?

Heb je die kosten ook zelf moeten betalen of heeft je ex werkgever de rekening gekregen?
pi_179328226
Weet niet meer hoelang je hier werkt, maar vergeet niet dat je nog vakantiegeld tegoed hebt. Zeker gezien het weer de maand mei is. :s)
pi_179337187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:09 schreef dikke_donder het volgende:
Weet niet meer hoelang je hier werkt, maar vergeet niet dat je nog vakantiegeld tegoed hebt. Zeker gezien het weer de maand mei is. :s)
En eventueel opgebouwde verlofuren/dagen.
pi_179338963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:09 schreef dikke_donder het volgende:
Weet niet meer hoelang je hier werkt, maar vergeet niet dat je nog vakantiegeld tegoed hebt. Zeker gezien het weer de maand mei is. :s)
Dat wordt meestalt och bij je laatste loon verrekent.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_179339173
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 15:22 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dat wordt meestalt och bij je laatste loon verrekent.
Bij mij kwam het bij einde meerdere functies 1 maand later onder de noemer 'afrekening'. Hoeft niet perse bij laatste salaris inbegrepen te zijn
pi_179339247
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:52 schreef 111210 het volgende:

[..]

Thats it? Heb je m nog gesproken, is het uitgepraat of is alles via je advocaat gegaan?

Heb je die kosten ook zelf moeten betalen of heeft je ex werkgever de rekening gekregen?
het grootste deel is via mijn advocaat gegaan, en later een gesprek met hem gehad waar mijn advocaat bij was.

Inmiddels ook alle betalingen al binnen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')