abonnement Unibet Coolblue
pi_178487496
Hi,

Graag advies, geen idee of een spoilertag werkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178487594
Ik zou het niet doen, maar goed ik zou het sowieso zelf regelen. De tours die je wilt doen kan je makkelijk daar regelen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178487751
Zal een gezellige reis worden als je al begint met een conflict...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:05:13 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178487753
ik zou het overwegen.. omdat de erkende tourorganisaties westerse prijzen hanteren
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178488360
ik zou de gok nemen , met de kans dat hij geld casht en jij niks hebt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 13:17:28 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178488991
BTW op een reis in Zuid Amerika???

Hoe werkt dat dan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178489431
Wat een wazig verhaal, volgens mij kun je beter wegblijven van dit soort praktijken.

Als die 'vriend' beweert dat je een BTW-% over het volledige bedrag moet betalen wordt je sowieso genaaid, want hij is helemaal niet BTW plichtig over het volledige bedrag.

Daarnaast is het niet jouw probleem als consument hoe hij zijn BTW-afdracht regelt, en BTW op de factuur is voor jou ook helemaal niet van belang. Als je toch met hem in zee wil gaan, zeg hem dat je een factuur wil voor het eerder afgesproken bedrag, en dat je meer ook niet zult betalen. Of en hoe hij BTW vermeldt op die factuur is zijn probleem. Wil hij dat niet doen, heb je verder ook geen verplichtingen aan hem en zou ik het sowieso afblazen.
pi_178489656
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:17 schreef UIO_AMS het volgende:
BTW op een reis in Zuid Amerika???

Hoe werkt dat dan?
Zijn reisbureau is in Nederland gevestigd. Dus dan is het logisch dat er BTW betaald moet worden?
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 14:10:28 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178489893
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Zijn reisbureau is in Nederland gevestigd. Dus dan is het logisch dat er BTW betaald moet worden?
Nee, de prestatie wordt voornamelijk in het buitenland geleverd. De kosten voor de reis ook. Het enige waar jij BTW over zou moeten betalen, is over de activiteiten die het reisbureau levert in Nederland. Denk dan aan een vergoeding voor de bemiddeling vanuit Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 13-04-2018 14:15:38 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 14:14:43 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178489980
O ja, vliegtickets zijn vrijgesteld van BTW. Wel wordt luchthavenbelasting geheven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178490394
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zijn reisbureau is in Nederland gevestigd. Dus dan is het logisch dat er BTW betaald moet worden?
Sowieso een wazig bedrijf dan als je het hem direct overmaakt het wel opeens zonder BTW kan. :')

Waarom regel je het niet gewoon zelf als ik vragen mag?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178490751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Sowieso een wazig bedrijf dan als je het hem direct overmaakt het wel opeens zonder BTW kan. :')

Waarom regel je het niet gewoon zelf als ik vragen mag?
Vanuit reisgezelschap is de nadrukkelijk wens om vooraf alles geregeld te hebben en dit met een gids die het gebied kent is een buitenkans

En dat geklooi met BTW zie je bij aannemers/stukadoors etc ook. Dus vind dat niet raar, maar dit bevalt me niet.

Ik ben benieuwd, stel je moet aanspraak gaan maken op een verzekering, wij dan problemen kunnen gaan verwachten.
pi_178491147
Je moet een factuur, of minimaal iets wat daar op lijkt, kunnen overleggen als je aanspraak wil maken op een reis- of annuleringsverzekering.

En BTW voor reisbureau's is geregeld in de zgn. reisbureauregeling. Het komt er op neer dat er op de afzonderlijke onderdelen van de reis (laten we zeggen een hotelovernachting in Peru) vanzelfsprekend geen Nederlandse BTW betaald is, dus hij hoeft over dat bedrag ook geen BTW af te dragen. En zoals eerder al genoemd, vliegtickets zijn vrijgesteld van BTW.

Als hij dus een percentage over de reissom wil rekenen als BTW, is dat dus niets meer dan oplichting.
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:25:54 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178491248
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zijn reisbureau is in Nederland gevestigd. Dus dan is het logisch dat er BTW betaald moet worden?
Op zijn factuur naar jou wel. Maar op de factuur die hij zelf krijgt zal geen BTW zitten. Hij is stom geweest, vertel die knakker dat je de offerte geaccepteerd hebt als totaalbedrag en dat hij de vinkentering kan krijgen.
Resistance is futile.
pi_178491427
Volgens mij is het juist helemaal niet gebruikelijk dat reisorganisaties/reisbureaus's BTW vermelden op de factuur naar hun klanten, ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.

Zouden ze dat wel doen kun je volgens mij precies terugrekenen hoeveel ze aan jou verdienen. :P
pi_178494836
Je mag in NL geen prijzen aan een consument communiceren zonder BTW(als die wel verplicht is). dus je kunt hem houden aan de offerte.
dag
pi_178499911
https://www.belastingdien(...)/reizen_buiten_de_eu

Volgens dit zou hij geen btw hoeven te rekenen, ook niet over de winstmarge.
.
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 03:05:34 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178522469
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nee, de prestatie wordt voornamelijk in het buitenland geleverd. De kosten voor de reis ook. Het enige waar jij BTW over zou moeten betalen, is over de activiteiten die het reisbureau levert in Nederland. Denk dan aan een vergoeding voor de bemiddeling vanuit Nederland.
Dit klopt niet. Wanneer er sprake is van een ondernemer (B2B) dan is het in het buitenland belast (BTW verlegd). Hier is echter sprake van een consument (B2C) dus dan geldt het land waar de ondernemer is gevestigd. Reisbureaus zijn echter vrijgesteld dus er is geen sprake van BTW. Vanochtend bijscholingscurus OB gehad dus zit er weer goed in ;)

De factuur zou dus gewoon zonder BTW moeten zijn TS, tenzij het wellicht geen reisbureau is?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 15 april 2018 @ 09:24:06 #19
476709 Ik2
Gradueel
pi_178524712
Blijf maar lekker thuis.
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zondag 15 april 2018 @ 16:31:24 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178533289
Wanneer men wilt dat je de bedragen direct naar hem overboekt, dan is de enige voor wie dat beter is de ontvangende persoon.
De ontvangende persoon kan er bijvoorbeeld voor kiezen om deze 'inkomsten' niet aan de belasting op te geven, net zoals bij stukadoors en wat al niet meer die op zaterdag ff een klusje komen doen.

Daarnaast bestaat er nu een risico dat de ontvangende partij er van door gaat zonder een prestatie te leveren, en verwacht ik niet dat je een factuur ontvangt.
Voor een annulerings- en reisverzekering is het wel handig dat je daadwerkelijk een factuur hebt...

Ik schat in dat het de ontvangende partij overigens vooral te doen is om de inkomsten niet op te hoeven geven aan de belasting, aangezien hij in Nederland gevestigd is. Want BTW plichtig zal hij voor veel gedeeltes van de reis niet zijn, belastingplichtig over het algemeen weer wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')