abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:13:59 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178487902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:57 schreef hugecooll het volgende:

Heb je bij Crossfit ook zoiets of is dat altijd beetje door elkaar?
Verschilt, soms doen ze ook op spiergroepen, bovenlichaam/onderlichaam verdeling.
Puur kracht of gymnastics of conditie.
Daar varieren ze wel in.

En soms is het een beetje van alles wat.
pi_178487982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo is het doel heel anders? Wat is zo veel breder aan jouw doel dan?

En ik vroeg het meer uit het oogpunt van rust voor je spiergroepen
Er is ook een crossfit topic he, als je geīnteresseerd bent en er meer over wil weten. :)
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:40:41 #28
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178488283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wel geinig van crossfit dat je veel reps doet maar spiergroepen niet echt uitzondert (per dag), toch?

Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten.

Warming-up
Mobility
Skill (Snatch, C&J bijvoorbeeld)
Strength (BP, SQ, DL, OHP bijvoorbeeld)
Conditioning

Nu klinkt dat voor gemiddelde CrossFit basher allemaal best bekend in de oren, want zo behoort elke training er zo'n beetje uit te zien, ik train nu bijvoorbeeld een tijdje 5/3/1 van Wendler.
En daar zien trainingen er precies zo uit.

Hetgeen waar CrossFit zich onderscheidt van andere trainingsmethoden is dat zij de variëteit aan bewegingen vergroten en de intensiteit verhogen.
En dat is waar de gemiddelde "Gym-beast-wifebeater-dude" over de zeik gaat, want je doet veel reps en dat gaat ten koste van je form en je gaat er dus geblesserd door raken en het is ongezond blablabla.

Dat is onzin, het skill en strength deel is gewoon een compound beweging waar net als bij jouw training de focus ligt op form en gewicht. Dit is meestal gewoon periodisering, met soms een tijd meer focus op de ene spiergroep/beweging en soms meer focus op een ander.

Pas in het metcon deel is dat anders, daar doe je een HIIT training met een lager gewicht (vaak rond de 60%RM) en hogere reps.

Het begint er wel een beetje op te lijken dat je kritisch wil zijn erover maar je er niet echt erin wil verdiepen. Als jouw vragen (die regelmatig voorbij komen) uit serieuze interesse kwamen in plaats van uit je negatieve onderbuikgevoel was je waarschijnlijk zelf wel eens gaan googlen.

Constructief wil ik je er best meer over vertellen, ik heb een tijd geCrossFit en doe recentelijk voornamelijk Powerlifting.
De gelijkenissen zijn niet te overzien als je je verdiept in de schema's.
Een van de voornaamste verschillen is dat CrossFit veel variabeler is en traint heel veel op spieruithoudingsvermogen, explosiviteit en het maakt je all-round beter. ("Outrun a lifter and outlift a runner" is een bekend motto van CrossFit)
Powerlifting maakt je over het algemeen beresterk maar retetraag.
en Bodybuilden doe je naar mijn mening voornamelijk in de keuken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rauw. op 13-04-2018 12:46:45 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178488338
Tevens vandaag 10 push-ups gedaan! BAM! Zo even het dubbele van m'n vorige record! *O* Dat was dan ook 't enige wat echt lekker ging want ik heb m'n squat vrij hard gedeload en na de hip thrust stond ik te wiebelen op giraffebeentjes. :')

Ontbijt was een reep, tussendoortje een banaan, straks even crackers bouwen met pindakaas of kaas en dan eens uitzoeken welke HelloFresh bak ik vanavond opentrek. :9
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:53:57 #30
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178488513
De "onder de 82" is in zicht. :9

Voornaamste ding momenteel is genoeg drinken, dat blijft ondanks alle truukjes lastig. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:54:38 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_178488526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:53 schreef IJsdraakje het volgende:
De "onder de 82" is in zicht. :9

Voornaamste ding momenteel is genoeg drinken, dat blijft ondanks alle truukjes lastig. :')
zo moeilijk is het toch niet? Fles aan je mond en gáán!
disclaimer
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:58:52 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178488602
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten.

Warming-up
Mobility
Skill (Snatch, C&J bijvoorbeeld)
Strength (BP, SQ, DL, OHP bijvoorbeeld)
Conditioning

Nu klinkt dat voor gemiddelde CrossFit basher allemaal best bekend in de oren, want zo behoort elke training er zo'n beetje uit te zien, ik train nu bijvoorbeeld een tijdje 5/3/1 van Wendler.
En daar zien trainingen er precies zo uit.

Hetgeen waar CrossFit zich onderscheidt van andere trainingsmethoden is dat zij de variëteit aan bewegingen vergroten en de intensiteit verhogen.
En dat is waar de gemiddelde "Gym-beast-wifebeater-dude" over de zeik gaat, want je doet veel reps en dat gaat ten koste van je form en je gaat er dus geblesserd door raken en het is ongezond blablabla.

Dat is onzin, het skill en strength deel is gewoon een compound beweging waar net als bij jouw training de focus ligt op form en gewicht. Dit is meestal gewoon periodisering, met soms een tijd meer focus op de ene spiergroep/beweging en soms meer focus op een ander.

Pas in het metcon deel is dat anders, daar doe je een HIIT training met een lager gewicht (vaak rond de 60%RM) en hogere reps.

Het begint er wel een beetje op te lijken dat je kritisch wil zijn erover maar je er niet echt erin wil verdiepen. Als jouw vragen (die regelmatig voorbij komen) uit serieuze interesse kwamen in plaats van uit je negatieve onderbuikgevoel was je waarschijnlijk zelf wel eens gaan googlen.

Constructief wil ik je er best meer over vertellen, ik heb een tijd geCrossFit en doe recentelijk voornamelijk Powerlifting.
De gelijkenissen zijn niet te overzien als je je verdiept in de schema's.
Een van de voornaamste verschillen is dat CrossFit veel variabeler is en traint heel veel op spieruithoudingsvermogen, explosiviteit en het maakt je all-round beter. ("Outrun a lifter and outlift a runner" is een bekend motto van CrossFit)
Powerlifting maakt je over het algemeen beresterk maar retetraag.
en Bodybuilden doe je naar mijn mening voornamelijk in de keuken.
is meer algemene interesse Ja, tot nog toe niet zķ geīnteresseerd dat ik me erin ben gaan verdiepen want fitness bevalt wel. Maar soms zet ik ook mijn vraagtekens bij dingen, zoals (gechargeerd) 40 pullups in 3 minuten. Als die dan scaled zijn vind ik t weer allemaal best, hoor :P Maar initieel vraag ik me dan af wat voor pullups iemand doet als hij/zij er zo veel tussendoor kan ja (helpt ook niet dat het internet vol staat met vreemd uitgevoerde oefeningen waar dan CrossFit bij staat)
Ik zal binnenkort eens wat algemene info bekijken

Thxthx
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:06:35 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178488757
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:54 schreef Stormqueen het volgende:

zo moeilijk is het toch niet? Fles aan je mond en gáán!
Behalve als de fles er staat ik hem nog niet pak. Dus nee, zo simpel is het niet.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:09:19 #34
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178488803
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zo moeilijk is het toch niet? Fles aan je mond en gáán!
Het blijkt van wel, blijkbaar. :') Als ik ergens mee bezig ben, is het zo een paar uur verder zonder dat ik het in de gaten heb. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:10:51 #35
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178488838
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is meer algemene interesse Ja, tot nog toe niet zķ geīnteresseerd dat ik me erin ben gaan verdiepen want fitness bevalt wel. Maar soms zet ik ook mijn vraagtekens bij dingen, zoals (gechargeerd) 40 pullups in 3 minuten. Als die dan scaled zijn vind ik t weer allemaal best, hoor :P Maar initieel vraag ik me dan af wat voor pullups iemand doet als hij/zij er zo veel tussendoor kan ja (helpt ook niet dat het internet vol staat met vreemd uitgevoerde oefeningen waar dan CrossFit bij staat)
Ik zal binnenkort eens wat algemene info bekijken

Thxthx
Pull-ups bijvoorbeeld zijn inderdaad te versimpelen/versnellen door ze niet strict te doen maar nog wel te voldoen aan de movement-standard die geldt voor het toernooi waar je voor traint of waar je aan mee doet.
.
Er is een duidelijk verschil tussen competitief CrossFit als sport en CrossFit als training.

Maar dat verschil is er bij iedere andere sport/training.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:11:31 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178488845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het blijkt van wel, blijkbaar. :') Als ik ergens mee bezig ben, is het zo een paar uur verder zonder dat ik het in de gaten heb. :')
Zo'n dag heb ik vandaag ook, als je nu elk uur een glas water pakt komt het ook wel goed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178488854
Ok, ik heb ijs gehad. En ik heb echt veel gemist, super lekker :'( Was ik daar maar dik mee geworden :P
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:13:13 #38
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178488880
Daar gaat je dieet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:44:38 #39
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178489461
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zo'n dag heb ik vandaag ook, als je nu elk uur een glas water pakt komt het ook wel goed.
De dag is nog niet om gelukkig. *O*

Al zou die gewoonte erin krijgen wel prettiger zijn. Anderzijds, ik graas op zo'n dag totaal niet, dus da's weer positief. Ofzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:46:36 #40
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178489496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Pull-ups bijvoorbeeld zijn inderdaad te versimpelen/versnellen door ze niet strict te doen maar nog wel te voldoen aan de movement-standard die geldt voor het toernooi waar je voor traint of waar je aan mee doet.
.
Er is een duidelijk verschil tussen competitief CrossFit als sport en CrossFit als training.

Maar dat verschil is er bij iedere andere sport/training.
ik ga straks eens wat uitleg checken
pi_178490467
ik heb de moppers. Huizenmarkt moppers en slecht nieuws in familiekring moppers. En ik heb een zak snoepjes meegenomen en er maar 4 op. De rest bij mijn collega's neergelegd en die zullen nu wel op zijn.

Nu ga ik een boom zoeken om tegenaan te schoppen
pi_178491182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:43 schreef DrSauvignon het volgende:
ik heb de moppers. Huizenmarkt moppers en slecht nieuws in familiekring moppers. En ik heb een zak snoepjes meegenomen en er maar 4 op. De rest bij mijn collega's neergelegd en die zullen nu wel op zijn.

Nu ga ik een boom zoeken om tegenaan te schoppen
:* klote
Misschien even heel hard in een kussen gillen? O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178491264
Ik vind het echt briljant dat ik nu een halve bak ijs gepland heb staan voor vanavond en maar 50kcal over minimum kom _O- _O-
pi_178491270
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:43 schreef DrSauvignon het volgende:
ik heb de moppers. Huizenmarkt moppers en slecht nieuws in familiekring moppers. En ik heb een zak snoepjes meegenomen en er maar 4 op. De rest bij mijn collega's neergelegd en die zullen nu wel op zijn.

Nu ga ik een boom zoeken om tegenaan te schoppen
Even serieus: schreeuwen helpt mij wel heel goed. Protip is wel om even een afgezonderde plek te vinden of de muziek fiks hard aan te zetten ofzo, voordat iemand denkt dat je vermoord wordt. _O- Maar maximaal schreeuwen/gillen is echt een lekkere uitlaatklep en je wordt er verrassend moe en rustig van.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178491503
ik ga zo met het openbaar vervoer. Daar vind ik vast wel iemand tegen wie ik kan schreeuwen en waarbij het dan ook terecht is.
Ik weet dat een huis kopen een zakelijke transactie is. Maar zodra je dan een huis hebt gezien waar je serieus voor wilt gaan dan raak je er toch al aan gehecht of zo.

En ik zag het gewoon al helemaal voor me bij deze. En nu vandaag bleek dat we het financieel ook rond konden breien is er iemand ons net voor. Echt gewoon stom -O-
pi_178492079
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De dag is nog niet om gelukkig. *O*

Al zou die gewoonte erin krijgen wel prettiger zijn. Anderzijds, ik graas op zo'n dag totaal niet, dus da's weer positief. Ofzo.
Er bestaan apps dat je elk uur een melding krijgt dat je een glas water moet drinken. Zou dat niet helpen?
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:27:04 #47
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_178492368
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:09 schreef Bleie het volgende:

[..]

Er bestaan apps dat je elk uur een melding krijgt dat je een glas water moet drinken. Zou dat niet helpen?
Mijn eigen telefoon staat overdag op stil. :)

Het is gewoon een kwestie van doen, helaas. Zelf moeite moeten doen, huuu. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_178495131
Nomnom lekkere vullende couscous salade gemaakt met relatief weinig kcal en allemaal gezonde dingen er in :9

Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren crackers met rookvlees en cottage cheese
L: 2 verse speltbroodjes met magere filet americain
T: 3 meergranen rijstwafels met smeerkaas
D: couscoussalade, glas rode wijn
T: IJS!
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:07:16 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_178496188
Cuscus salade! Das een goed idee voor het week menu! ^O^

Lijstje van vandaag..
O: overnight oats met blauwe bessen
T: oatbar 2x
L: soep+ mozzarella salade
T: avocado
D: wagamama + 2 asahi biertjes
B: concert O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Redactie Sport zaterdag 14 april 2018 @ 08:18:21 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178503860
70,2kg 8)7 3kg kwijt nu. Nog 8,4kg te gaan. Zal wel weer blijven hangen op dit, want het gaat bij mij alleen met sprongetjes en daarna blijf ik weer een week of 2 hangen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')