Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:quote:Op vrijdag 13 april 2018 03:33 schreef Raskolnikow het volgende:
Gewoon doen. Ik heb er al heel wat gehad in mijn leven, nooit last van gehad. En je beschermd jezelf dan tegen nare ellende: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus
Ik wil niet, maar ik wil ook geen tetanus. Maar die prik kan ook ellende als hoge koorts, ontsteking schouder en arm etc veroorzaken... Bovendien gaat mijn huisarts hem niet geven. Het wordt door de assistentes gedaan.quote:
Zeg gewoon dat je een schijterd bent.quote:Op vrijdag 13 april 2018 04:20 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik wil niet, maar ik wil ook geen tetanus. Maar die prik kan ook ellende als hoge koorts, ontsteking schouder en arm etc veroorzaken... Bovendien gaat mijn huisarts hem niet geven. Het wordt door de assistentes gedaan.
Dat betwijfel ik, van die prik kan je ook hoge koorts krijgen, gezwollen arm etc.quote:Op vrijdag 13 april 2018 04:34 schreef EnochRoot het volgende:
Een prik is minder erg dan een spijker...
Het komt nauwelijks meer voor omdat mensen die prik gaan halenquote:Op vrijdag 13 april 2018 04:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:
In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).[2] Tussen 2016 en 2017 is er in Nederland 1 sterfgeval geweest: een 4-jarig niet-gevaccineerd kind.
?
Het komt dus eigenlijk nauwelijks meer voor ?
Lijkt mij aardig geruststellend.quote:Op vrijdag 13 april 2018 03:07 schreef Kluun1985 het volgende:
Ook heb ik momenteel een stikkend gevoel alsof er lucht in mijn longen zit.
Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.quote:Op vrijdag 13 april 2018 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het komt nauwelijks meer voor omdat mensen die prik gaan halen
Stikkend gevoel is weg. En aankomende koorts gevoel ook (citroen + honing van 00:00 uur helpt blijkbaar).quote:Op vrijdag 13 april 2018 05:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt mij aardig geruststellend.
Maar ga die prik maar halen ook al heb je er een hekel aan, als je het niet doet en het gaat evt. fout: DAAR heb je pas een hekel aan.
Het is maar 1 spuitje wat je een hoop ellende kan schelen dus serieus: haal dat spuitje.
De eventuele nadelen zijn veel groter.
Klopt. Als dat gebeurt is hij 1 van de twee gevallen dat jaarquote:Op vrijdag 13 april 2018 05:42 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.
Ik zou gewoon even die prik halen. Het klopt dat niet iedereen hem gelijk haalt bij elk krasje en krabje, maar tetanus doet het juist goed in diepe, smalle wondjes. (Want tetanus houdt niet van zuurstof). En laten spijkers nou van die prachtige smalle, diepe wondjes kunnen veroorzaken. Het gaatje gaat straks dicht, en dan kan een milieu ontstaan waarin tetanus zich heerlijk thuis voelt. En dat is uiteindelijk niet tof voor de gastheerquote:Op vrijdag 13 april 2018 06:07 schreef Kluun1985 het volgende:
Net even tegen mijn ouders gezegd dat ik de prik toch wil halen. Volgens hun overdrijf ik, en de spijker is van ons, helemaal nieuw, en kan niet vies zijn doordat het had geregend....
Zij zeggen dus: Niet nodig, maar aangezien ze weten dat ik hun weekend ga verpesten wachtend op tentatus hebben ze zoiets van neem de prik en zeik verder niet.
Jullie zeggen unaniem: Prikken
Ik? Enerzijds wil ik niet ziek worden, anderzijds komt tentatus heel weinig voor en gaat echt niet iedereen naar de dokter...stel dat ik ook niet had gebeld? Dan wist ik niets over die injectie. En dan zou ik nu zorgeloos slapen. Dit gebeurde in mijn tuin, ik kon dus gelijk naar binnen rennen en de schade bekijken en alcohol erbij pakken. Het kan ook tijdens een wandeling een eind van huis gebeuren. Dan mag je zonder alcohol/soda/jodium etc in de buurt naar huis teruglopen.
Ik weet het nog steeds niet...
Ideaal: Gaatje geneest lekker, geen prik, geen tentatus, en over 3 weken wanneer de incubatieperiode is verstreken feest ik verder en vergeet ik het hele tentatus gebeuren.
Inderdaad, omdat iedereen een tetanusprik haalt.quote:Op vrijdag 13 april 2018 04:19 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:
In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).[2] Tussen 2016 en 2017 is er in Nederland 1 sterfgeval geweest: een 4-jarig niet-gevaccineerd kind.
?
Het komt dus eigenlijk nauwelijks meer voor ?
Wow, een hautaine hypochonderquote:Op vrijdag 13 april 2018 05:42 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.
Ja, gehad. Nee, geen pijn. Ik dacht dat hij nog gezet moest worden toen ze al klaar was.quote:Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
In een spijker trappen doet meer pijnquote:Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
zijn het geen twee spuitjes ?quote:Op vrijdag 13 april 2018 05:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt mij aardig geruststellend.
Maar ga die prik maar halen ook al heb je er een hekel aan, als je het niet doet en het gaat evt. fout: DAAR heb je pas een hekel aan.
Het is maar 1 spuitje wat je een hoop ellende kan schelen dus serieus: haal dat spuitje.
De eventuele nadelen zijn veel groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |