abonnement Unibet Coolblue
pi_178511371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 19:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Is het mogelijk om gewoon aan te geven tegen de persoon in kwestie dat je vind dat het te veel 1 richting gaat?

Dus als je veel vraagt aan de persoon, subtiel aangeven dat je ook wederzijds interesse verwacht?
Ik hint er zoveel mogelijk naar. Normaal gesproken ben ik iemand die in zulke situaties gelijk dit bespreekt, maar aangezien dit nog een prille connectie is wil ik niet ‘trippen’ om niets :@
-
pi_178511387
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 19:33 schreef KennyPowers het volgende:
"Hoe gaat het?"
"Goed, met jou?"
"Goed"

De beste gesprekken _O_
Verschrikkelijk :'(
-
pi_178511406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:10 schreef Mo0nlight het volgende:
Ik snap niet zo goed als mensen het niet interesseert hoe het met je gaat waarom ze het dan alsnog aan je vragen, aangezien het ze toch niet boeit kunnen ze het net zo goed niet vragen. Gaat dit dan over vrienden van je?
Maar zo denk ik ook. Ik vraag zoiets alleen als het mij daadwerkelijk interesseert
-
pi_178511430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:10 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Daar kun je heel hard om lachen, maar mannen voeren meestal hele oppervlakkige gesprekken. Mooi voorbeeldje, mijn man ging jaren lang stappen met zijn kameraden, bij elkaar klussen, samen motor gebouwd, dan zou je denken dat ze wel wat van elkaar weten toch? Na een avondje gezellig kletsen wist ik mijn man dingen te vertellen die hij nog niet eens wist. Vrouwen stellen hele andere vragen en vragen door, mannen niet. Vrouwen praten alleen zo kortaf als ze je niet mogen en niet moeten.
Ik moest lachen, omdat het zo herkenbaar is als ik denk aan de gesprekken die ik met mannen voer en over vrienden vraag. :@
-
pi_178511450
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Connectie?
Relatie? Als in trouwen? Ja dan is het wel handig als je een gesprek kunt voeren en die ander ook eens wat vraagt.

Maar als je een werkrelatie bedoelt: niemand is verplicht z'n collega's als vriend te behandelen of interesse voor het privéleven te tonen.
Het kan ook een hint zijn dat je niet zo moet zitten vissen.
We houden het op ‘connectie’. En hint zijn dat je niet zo moet vissen? De persoon in kwestie waarbij ik nu dan mijn twijfels hebt verteld al te graag over haar/zijn leven.
-
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:02:38 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178512620
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:56 schreef Anneloos het volgende:

[..]

We houden het op ‘connectie’. En hint zijn dat je niet zo moet vissen? De persoon in kwestie waarbij ik nu dan mijn twijfels hebt verteld al te graag over haar/zijn leven.
Is het geen optie direct aan te geven dat die persoon te veel over zichzelf praat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:09:48 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178512755
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:51 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik hint er zoveel mogelijk naar. Normaal gesproken ben ik iemand die in zulke situaties gelijk dit bespreekt, maar aangezien dit nog een prille connectie is wil ik niet ‘trippen’ om niets :@
Niet hinten dus. Direct vertellen.

Wat ik merk is dat deze persoon je onzeker maakt. Je wil hem of haar graag erbij hebben en niet kwijt, dus je stel jezelf ondergeschikt aan hem of haar.

Niet doen. Juist zo raak je die persoon sneller kwijt. Wees direct en eerlijk, maar subtiel en niet kwetsend.

“Neem dit niet verkeerd, maar ik vind dat onze gesprekken te veel over jouw leven gaat. Kunnen we het ook over mij hebben?” En dan met een vriendelijke glimlach.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:10:23 #83
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_178514195
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:26 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Maar ik ben van nature gewoon een aardig persoon.. ik doe daar niet express veel moeite voor.. maar ik vind het fijn als mensen mij ook zo zien.
Maar wat jij als aardig, empathisch en/of geïnteresseerd ziet, vindt een ander misschien onzeker, irritant of opdringerig. Ik vind de vraag 'Moet ik hierbij geen tijd meer investeren in het contact? Of juist meer mijn best doen?' helemaal niet empathisch. Het klinkt alsof je je koste wat het kost als 'dat aardige meisje' wil neerzetten zonder te (willen) begrijpen waarom die ander afstandelijk overkomt. De meeste mensen willen aardig gevonden worden maar zoiets kun je niet forceren of afdwingen door er nóg meer aandacht in te stoppen.
With the stars as her umbrella
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:22:40 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178514440
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:10 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Maar wat jij als aardig, empathisch en/of geïnteresseerd ziet, vindt een ander misschien onzeker, irritant of opdringerig. Ik vind de vraag 'Moet ik hierbij geen tijd meer investeren in het contact? Of juist meer mijn best doen?' helemaal niet empathisch. Het klinkt alsof je je koste wat het kost als 'dat aardige meisje' wil neerzetten zonder te (willen) begrijpen waarom die ander afstandelijk overkomt. De meeste mensen willen aardig gevonden worden maar zoiets kun je niet forceren of afdwingen door er nóg meer aandacht in te stoppen.
Goede post.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178514516
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet hinten dus. Direct vertellen.

Wat ik merk is dat deze persoon je onzeker maakt. Je wil hem of haar graag erbij hebben en niet kwijt, dus je stel jezelf ondergeschikt aan hem of haar.

Niet doen. Juist zo raak je die persoon sneller kwijt. Wees direct en eerlijk, maar subtiel en niet kwetsend.

“Neem dit niet verkeerd, maar ik vind dat onze gesprekken te veel over jouw leven gaat. Kunnen we het ook over mij hebben?” En dan met een vriendelijke glimlach.
Bedankt voor jouw advies! Ik neem het zeker mee :)
-
pi_178514745
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:10 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Maar wat jij als aardig, empathisch en/of geïnteresseerd ziet, vindt een ander misschien onzeker, irritant of opdringerig. Ik vind de vraag 'Moet ik hierbij geen tijd meer investeren in het contact? Of juist meer mijn best doen?' helemaal niet empathisch. Het klinkt alsof je je koste wat het kost als 'dat aardige meisje' wil neerzetten zonder te (willen) begrijpen waarom die ander afstandelijk overkomt. De meeste mensen willen aardig gevonden worden maar zoiets kun je niet forceren of afdwingen door er nóg meer aandacht in te stoppen.
Natuurlijk begrijp ik dat zoiets zo over kan komen.. maar anders was het gesprek natuurlijk allang doodgebloed! Ik wil niet ‘koste wat het kost’ aardig neerzetten. Ik ben dat gewoon naar mijn idee. Als iemand afstandelijk overkomt wat in dit geval niet zo is, dan bespreek ik dat! Communicatie is key! Het gaat hier ook totaal niet om forceren of afdwingen van iets. Ik zal iemand nooit vragen om iets te doen waar hij/zij of geen zin in heeft of wat niet in hem/haar zit.

Maar dan betekent het wel dat ik in deze situatie terecht kom en eigenlijk niet weet of het verstandig is om er dan moeite in te blijven steken aangezien ik het tonen van interesse belangrijk vind
-
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:30:21 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178515878
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:38 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat zoiets zo over kan komen.. maar anders was het gesprek natuurlijk allang doodgebloed! Ik wil niet ‘koste wat het kost’ aardig neerzetten. Ik ben dat gewoon naar mijn idee. Als iemand afstandelijk overkomt wat in dit geval niet zo is, dan bespreek ik dat! Communicatie is key! Het gaat hier ook totaal niet om forceren of afdwingen van iets. Ik zal iemand nooit vragen om iets te doen waar hij/zij of geen zin in heeft of wat niet in hem/haar zit.

Maar dan betekent het wel dat ik in deze situatie terecht kom en eigenlijk niet weet of het verstandig is om er dan moeite in te blijven steken aangezien ik het tonen van interesse belangrijk vind
Dan klikt het toch gewoon niet tussen jullie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_178517677
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:53 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Maar zo denk ik ook. Ik vraag zoiets alleen als het mij daadwerkelijk interesseert
Ik snap er helemaal niks van. Als mensen niet eens iets kunnen onthouden en er dan wel om vragen.. waarom dan..?!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178520752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:08 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal niks van. Als mensen niet eens iets kunnen onthouden en er dan wel om vragen.. waarom dan..?!
Omdat het hoort. Vooral op je werk.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 15 april 2018 @ 07:47:59 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178523017
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:29 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik zal mensen nooit zomaar afsnijden, maar wel minder interesse tonen. Waarom moeite doen voor een ander als de ander dat niet terug doet? :{
Omdat het natuurlijk hoort te komen en geen "moeite" hoort te kosten
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178523103
Ik herken het in de zin van dat iedereen die ik ontmoet vooral graag over zichzelf vertelt en de ellende die zij ervaren, maar niet zelf een luisterend oor bieden.

Natuurlijk is zou het fijn zijn als anderen zich oprecht in jou interesseren, maar het is ook fijn om te geven, om een lichtpunt te zijn in het leven van anderen, zelfs als je er niets voor terugkrijgt, toch?

Ik zie sociale relaties liever niet als economie/ruilhandel, maar ik kan me voorstellen dat je liever niet wil investeren in mensen die niet in jou willen investeren,
  zondag 15 april 2018 @ 08:14:28 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178523279
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:56 schreef Anneloos het volgende:

[..]

We houden het op ‘connectie’. En hint zijn dat je niet zo moet vissen? De persoon in kwestie waarbij ik nu dan mijn twijfels hebt verteld al te graag over haar/zijn leven.
Vind je het gek dat ze veel vertellen over hun leven als jij er veel naar vraagt (zie OP)? Geven ze beleefd antwoord, is het weer niet goed!
Gewoon een tijdje niks vragen zodat ze niks hoeven antwoorden. Komen de vragen vanzelf, of ze blijven zwijgen als uitnodiging aan jou om over jezelf te vertellen (in plaats van alleen maar vragen stellen aan hun).
pi_178523591
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 08:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vind je het gek dat ze veel vertellen over hun leven als jij er veel naar vraagt (zie OP)? Geven ze beleefd antwoord, is het weer niet goed!
Gewoon een tijdje niks vragen zodat ze niks hoeven antwoorden. Komen de vragen vanzelf, of ze blijven zwijgen als uitnodiging aan jou om over jezelf te vertellen (in plaats van alleen maar vragen stellen aan hun).
Jammer, dat ik verkeerd overkom. Natuurlijk als ik minder interesse toon dan komen er vragen of niet natuurlijk als er echt geen interesse is. En natuurlijk vertel ik uit mezelf over mezelf! Maar dan is het ook leuk als iemand er op door vraagt! :)
-
  zondag 15 april 2018 @ 08:39:18 #94
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_178523640
Sorry, zal de volgende keer meer doorvragen.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_178523671
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 07:59 schreef Drieklank het volgende:
Ik herken het in de zin van dat iedereen die ik ontmoet vooral graag over zichzelf vertelt en de ellende die zij ervaren, maar niet zelf een luisterend oor bieden.

Natuurlijk is zou het fijn zijn als anderen zich oprecht in jou interesseren, maar het is ook fijn om te geven, om een lichtpunt te zijn in het leven van anderen, zelfs als je er niets voor terugkrijgt, toch?

Ik zie sociale relaties liever niet als economie/ruilhandel, maar ik kan me voorstellen dat je liever niet wil investeren in mensen die niet in jou willen investeren,
Natuurlijk, ik ben het echt totaal met je eens! Ik zie het ook niet als ruilhandel. Maar wat voor relatie bouw je op met iemand als er nooit enige vorm van interesse is, terwijl er wel genoeg gedaan blijft zodat je blijft hangen en dus eigenlijk aan een lijntje gehouden wordt
-
  zondag 15 april 2018 @ 08:49:43 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178523835
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 08:35 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Jammer, dat ik verkeerd overkom. Natuurlijk als ik minder interesse toon dan komen er vragen of niet natuurlijk als er echt geen interesse is. En natuurlijk vertel ik uit mezelf over mezelf! Maar dan is het ook leuk als iemand er op door vraagt! :)
Pas je gesprekstechniek aan en blijf wat mysterieus. Zorg dat er wat te vragen valt.
pi_178526942
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 08:41 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik ben het echt totaal met je eens! Ik zie het ook niet als ruilhandel. Maar wat voor relatie bouw je op met iemand als er nooit enige vorm van interesse is, terwijl er wel genoeg gedaan blijft zodat je blijft hangen en dus eigenlijk aan een lijntje gehouden wordt
Geef je weleens feedback* en wat is zijn/haar reactie daar op?

*Bijvoorbeeld: het valt me op dat je nooit doorvraagt hoe het met mij gaat/wat mij bezighoud. Ik krijg daardoor de indruk dat je niet in mij geïnteresseerd bent en ik voel me aan het lijntje gehouden.
pi_178526995
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:41 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Geef je weleens feedback* en wat is zijn/haar reactie daar op?

*Bijvoorbeeld: het valt me op dat je nooit doorvraagt hoe het met mij gaat/wat mij bezighoud. Ik krijg daardoor de indruk dat je niet in mij geïnteresseerd bent en ik voel me aan het lijntje gehouden.
Ohja dat doe ik zeker wel! Ook als ik merk dat het met vrienden gebeurt ofzo!! Vaak is er dan iets aan de hand ofzo en maak ik mij zorgen om niets! In dit geval vind ik het lastig omdat het nog pril is en je niet gelijk om niets mensen hiermee wilt confronteren!
-
pi_178527393
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:44 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ohja dat doe ik zeker wel! Ook als ik merk dat het met vrienden gebeurt ofzo!! Vaak is er dan iets aan de hand ofzo en maak ik mij zorgen om niets! In dit geval vind ik het lastig omdat het nog pril is en je niet gelijk om niets mensen hiermee wilt confronteren!
Snap ik. Begrijp ik het goed als ik denk dat je klacht gaat over mannen die jij leuk vindt? In dat geval: als ik verliefd ben, dan moet ik steeds aan haar denken en ben ik vanzelfsprekend nieuwsgierig naar haar leven.

Waar ik ook aan moet denken, is dat ik het soms lastig vind om door te vragen als de ander weinig informatie geeft. Iemand gaf je net de tip om mysterieus te zijn, maar als je weinig over jezelf deelt heeft de ander ook weinig om over te praten, tenzij het gesprek een soort interview wordt.

A: Hoe was je weekend?
B: Goed.
A. Nog iets leuks gedaan?
B. Niets bijzonders.
A. Wat doe je graag in je vrije tijd?
B. Oh gewoon, rustig aan, uit eten gegaan met familie.

Dan is A er wel klaar mee (ik wel in ieder geval). :P
  zondag 15 april 2018 @ 11:09:30 #100
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_178527444
Ik vind mysterieus zijn niet echt een goede tip. Dan ga je je toch alleen maar anders voordoen dan je werkelijk bent? Lijkt me niet bijdragen aan de relatie.
Gewoon jezelf zijn en als je er niet uithaalt wat je eruit wil halen, move on.
With the stars as her umbrella
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')