abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:54:56 #51
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178487568
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Raar dat zo'n land door sommige Nederlanders wordt aangehaald als een rots in de branding en een walhalla. Het is dus een ordinaire dictatuur aan het worden, die net zo weinig op heeft met westerse normen en waarden als de gemiddelde IS'er.
Hahahahaha de omschrijving van Hongarije kan net zo goed voor de rest van de Oost Europese landen gebruikt worden inclusief griekenland, italie, Spanje, Portugal en mogelijkerwijs Frankrijk.

Wat lullen ze nou!!
pi_178489076
Joh maar over Turkije houden ze hun mond.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:32:31 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178489281
Buiten dat het weer een argument is van lik mijn vestje. "Waarom commentaar op Hongarije, Turkije is ook niet lief."_ ! :') Is het gewoon niet waar:
https://www.europa-nu.nl/(...)nt0&s0e=vifdkm1d06kk
https://www.nrc.nl/nieuws(...)051-a1531079#paywall
https://www.europa-nu.nl/(...)oor?ctx=vg9hmms5gzyv
etc.
etc.
etc.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:50:58 #54
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_178491764
quote:
een speciale werkgroep van het Europees Parlement
Wij van WC eend....

quote:
Judith Sargentini (GroenLinks)
Deze vrouw is niet meer serieus te nemen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:56:38 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178491901
Zo'n artikel 7 kan trouwens alleen bij unaniem stemming. :D
Polen stemt tegen artikel 7 Hongarije en Hongarije stemt (stemde al eerder volgens mij, of ging dat niet door?) tegen een artikel 7 Polen.

_O-

Judith Sargentini beveelt dit overigens niet in haar eentje aan hè ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_178491914
En dat zegt het Europees parlement waar niemand gekozen is?
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:59:02 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178491937
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:57 schreef Infection het volgende:
En dat zegt het Europees parlement waar niemand gekozen is?
Hoe durven ze inderdaad. _O-
Het is weer bijna borreltijd.
Maar vooral held Orbán blijven steunen. Het is immers zijn democratische recht om de rechtsstaat af te breken. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:39:48 #58
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178492563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens de maatregelen die Sargentini voorstelt, waaronder afnemen van stemrecht, hebben wrs geen schijn van kans, aangezien alle lidstaten daar uiteindelijk mee eens moeten zijn en Polen dat wrs niet is.
Oostenrijk, Denemarken, Tsjechië, Italië, Griekenland, Finland en een hele zooi Oost-Europese landen; Ook landen waarvan je op zijn minst kan zeggen dat het helemaal niet zeker is dat ze dat achterlijke plan van die Groenlinks-feeks steunen. Het zal niet alleen aan Polen liggen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:47:35 #59
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178492687
Nee, dat zit wel goed. Teveel EU-landen hebben een meerderheid die een hekel aan de EU hebben.
pi_178496505
Orban weet natuurlijk heel goed dat hij gewoon door kan gaan met cashen van de EU subsidies, waar overigens veel van in de zakken van vrienden en familie verdwijnt (maar dat heeft de EU zelf gestimuleerd, met z'n achterlijke projecten, wegen die naar nergens gaan, vliegvelden zonder vliegtuig etc).
Want stel dat er tegenmaatregelen van de EU komen, dan loopt de EU het risico dat Polen uit de EU gaat (de 2e) en dan volgen er meer en dan hebben de Eurocraten ook geen baantje meer :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_178496596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:44 schreef RM-rf het volgende:
Interssant overigens dat bij europese verkiezingen alle hongaren die op Fidesz van Orban gestemd hebben, voor de verkiezing van Juncker als president van de Europese Commissie gesteld hebben.

Fidesz is namelijk gewoon deel van de EPP (de fractie van christendemocratische partijen in europa) waarvoor Juncker de aangewezen kandidaat was voor dit voorzitterschap, als deze fractie de grootste werd, waarbij de grote aantallen hongaarse stemmen zeker aardig bijdroegen (de EPP kreeg 30 zetels meer dan de S&D, 12 zetels hiervan komen uit hongarije dankzij Orban...

Zou bv Juncker de steu van Orban verliezen en deze stapt uit de EPP, zou deze een aardig risico lopen hun meerderheid e verliezen...

Bij Orban is een typische wet in europese politiek goed zichtbaar...De luidste meest uitgesproken critici hebben vaak hun vingers het diepst in de honingpot zitten
Heb jij er zicht op hoe er binnen de EU-coalities overlegd wordt?
Ik zie daar nl helemaal niets van.

En dat is een van de grootste problemen aan de EU wat mij betreft.
Zonder EU partijen met een EU verkiezingsprogramma is er geen sprake van een Europese democratie.
Uiteraard moet de regering (commissie) ook voortvloeien uit de verkiezingen v/h Europarlement.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:31:00 #62
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178496636
De EU: U bent schuldig aan ondermijning van de democratie, als passende maatregel trekken wij uw stemrecht in. :')
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:33:06 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178496681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:32 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Goh Sargentini, dat zal vast geen vooringenomen rapport zijn.
Dat kan ook niet. Ze heeft zich echt gebasseerd op allerlei vooronderzoeken, echte bronnen, onvooringenomenheid tijdens het onderzoek en echte mensen. En echt zonder haar eigen persoonlijke Overtuigingen en zienswijzes. Het is dan ook echt echt echt geen onderzoek wat uit persoonlijke titel is van mevrouw sargentini.

Zo vertelde ze gisterochtend op bnr...

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:47:50 #64
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178496976
Tja die arme Hongaartjes wouden eigenlijk allemaal pro-EU stemmen maar door die gemene Orban stemmen ze massaal anti-EU. ;(
pi_178503642
Godverdomme man, zo doorzichtig. Zodra een land niet precies doet wat de Westerse puppetmasters verlangen, is prompt de democratie in gevaar?

En dat er dan nog mensen zijn die dit kopen ook. :D Geweldig.
pi_178503802
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:31 schreef Braindead2000 het volgende:
De EU: U bent schuldig aan ondermijning van de democratie, als passende maatregel trekken wij uw stemrecht in. :')
Ze stemmen pro-EU.... Fidesz is de partij die de meeste EU-subsidies binnensleept en aan hun eigen sponsoren doorgeeft.


Of vind je dat de vraag of een partij pro of daadwerkelijk anti EU is niet door daden, maar enkel door woorden bepaalt moet worden?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178503808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 07:46 schreef Hamzoef het volgende:
Godverdomme man, zo doorzichtig. Zodra een land niet precies doet wat de Westerse puppetmasters verlangen, is prompt de democratie in gevaar?

En dat er dan nog mensen zijn die dit kopen ook. :D Geweldig.
Het is net andersom. Orbán is tegen de EU en dus kan hij in de ogen van half NWS niks fout dien. Zo doorzichtig :')

Nu nog wachten totdat Erdogan zich tegen de EU keert, dan kunnen we lachen als deze users ineens een spagaat moeten maken ;)
pi_178503822
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is net andersom. Orbán is tegen de EU en dus kan hij in de ogen van half NWS niks fout dien. Zo doorzichtig :')

Nu nog wachten totdat Erdogan zich tegen de EU keert, dan kunnen we lachen als deze users ineens een spagaat moeten maken ;)
Erdogan, ook zo'n voorbeeld inderdaad.
De hetze die zich nu tegen Erdogan gaande is, bevestigt precies wat ik bedoel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 08:16:08 ]
pi_178503852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Erdogan, ook zo'n voorbeeld inderdaad.
De hetze die zich nu tegen Erdogan gaande is, bevestigt precies wat ik bedoel.
Precies, zodra hij zich definitief tegen de EU keert is het ineens geen achterlijke moslim-dictator meer maar een stoere man die voor zijn volk opkomt :')
pi_178503862
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:17 schreef Igen het volgende:

maar een stoere man die voor zijn volk opkomt :')
Dat is hij nu al. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 08:19:38 ]
pi_178503880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is hij nu al. :)
Maar jij bent allochtoon dus jouw mening (over Erdogan) telt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 08:22:50 ]
pi_178503886
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar jij bent allochtoon dus jouw mening telt niet.
Nee :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 08:21:16 ]
pi_178576360
Hongarije walgt van NPO-presentator die Orbán 'in gezicht wil laten spugen'

De Hongaarse ambassadeur in Nederland, András Kocsis, wil dat de NPO maatregelen neemt tegen presentator Eric Smit. Die vroeg zaterdag in het radioprogramma Dr Kelder en Co aan een gast of zij de Hongaarse president Orbán in zijn gezicht wilde spugen. 'Zeer onbeschoft en verbazingwekkend', vindt de ambassadeur.



Smit deed zijn uitspraak tijdens het AVROTROS-programma in het item 'Hongarije op het strafbankje’. Hij was in gesprek met Judith Sargentini, Europarlementariër namens GroenLinks. Smit vroeg haar wat ze zou doen als ze Orbán tegenkwam in Brussel. Toen zij zei dat ze hem een hand zou geven en een gesprek zou starten, vroeg Smit haar om hem dan namens hem in het gezicht te spugen, gevolgd door een lachje. Het antwoord was overigens nee.

Ambassadeur Kocsis is hoogst ontstemd, stelt hij in een schrijven aan de NPO. ,,Afgelopen zaterdag luisterde ik naar uw programma Dr Kelder en Co dat dit keer werd gepresenteerd door de heer Smit. De afsluiting van het item met mevrouw Sargentini over Hongarije deed mij walgen."

Onbeschoft
Hij vervolgt: ,,Ik walg niet alleen van de uitspraak van uw presentator, maar vindt deze ook zeer onbeschoft en verbazingwekkend. Des te meer omdat de Nederlandse pers continu de staat en de positie van de Hongaarse media bekritiseert. Ik kijk uit naar uw reactie en verneem graag welke disciplinaire maatregelen u gaat nemen als reactie op het wanvertoon van uw presentator."

Smit reageert in een tweet en stelt dat hij niets verkeerd heeft gedaan. ,,De Hongaarse ambassadeur walgt van mijn uitspraak over zijn grote leider Viktor Orbán bij dr. Kelder & Co en eist bij de NPO ‘disciplinaire maatregelen’ tegen ondergetekende. Pfff. Beste meneer Kocsis, dit is nu waar de vrije meningsuiting ruimte toe biedt."
https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-spugen~abb3b658/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:40:43 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178576427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hongarije walgt van NPO-presentator die Orbán 'in gezicht wil laten spugen'

De Hongaarse ambassadeur in Nederland, András Kocsis, wil dat de NPO maatregelen neemt tegen presentator Eric Smit. Die vroeg zaterdag in het radioprogramma Dr Kelder en Co aan een gast of zij de Hongaarse president Orbán in zijn gezicht wilde spugen. 'Zeer onbeschoft en verbazingwekkend', vindt de ambassadeur.

Smit deed zijn uitspraak tijdens het AVROTROS-programma in het item 'Hongarije op het strafbankje’. Hij was in gesprek met Judith Sargentini, Europarlementariër namens GroenLinks. Smit vroeg haar wat ze zou doen als ze Orbán tegenkwam in Brussel. Toen zij zei dat ze hem een hand zou geven en een gesprek zou starten, vroeg Smit haar om hem dan namens hem in het gezicht te spugen, gevolgd door een lachje. Het antwoord was overigens nee.

Ambassadeur Kocsis is hoogst ontstemd, stelt hij in een schrijven aan de NPO. ,,Afgelopen zaterdag luisterde ik naar uw programma Dr Kelder en Co dat dit keer werd gepresenteerd door de heer Smit. De afsluiting van het item met mevrouw Sargentini over Hongarije deed mij walgen."

Onbeschoft
Hij vervolgt: ,,Ik walg niet alleen van de uitspraak van uw presentator, maar vindt deze ook zeer onbeschoft en verbazingwekkend. Des te meer omdat de Nederlandse pers continu de staat en de positie van de Hongaarse media bekritiseert. Ik kijk uit naar uw reactie en verneem graag welke disciplinaire maatregelen u gaat nemen als reactie op het wanvertoon van uw presentator."

Smit reageert in een tweet en stelt dat hij niets verkeerd heeft gedaan. ,,De Hongaarse ambassadeur walgt van mijn uitspraak over zijn grote leider Viktor Orbán bij dr. Kelder & Co en eist bij de NPO ‘disciplinaire maatregelen’ tegen ondergetekende. Pfff. Beste meneer Kocsis, dit is nu waar de vrije meningsuiting ruimte toe biedt."
https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-spugen~abb3b658/
Ik weet niet of je kan leunen op vrijheid van meningsuiting. NPO is van de overheid toch? Dus ik kan me voorstellen dat je dan extra verantwoordelijkheden hebt. Of iig dat je een deels vertegenwoordigende taak hebt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178576464
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik weet niet of je kan leunen op vrijheid van meningsuiting. NPO is van de overheid toch? Dus ik kan me voorstellen dat je dan extra verantwoordelijkheden hebt. Of iig dat je een deels vertegenwoordigende taak hebt.
Het zal vast niet strafbaar zijn geweest wat deze Smit heeft gedaan. Moreel verwerpelijk is het naar mijn mening wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')