abonnement Unibet Coolblue
pi_178461603
Hallo allemaal ik heb een computer gebouwd met de volgende onderdelen:

Voeding: Corsair CX650
Processor: AMD Ryzen 5 2400G WRAITH 3600 AM4 BOX Wraith Stealth 65W Cooler
Moederbord: Gagabyte GA-AB350N Gaming WiFi
RAM: D4 8GB 2666-16 Vengeance LPX
Behuizing: Fractal Design Define R5 White
SSD: 250GB Samsung 860EVO
Grafische Kaart: Inno4Gb D5 GTX 1050 Ti
Blu-ray brander

En nu heb ik het probleem ik krijg geen beeld!
Ik heb via een hdmi mijn videokaart (Zowel die onboard en de nvidia) geprobeerd aan te sluiten maar al wat ik krijg is "Geen signaal"

Help me alsjeblieft wat kan ik hiermee doen.
pi_178461738
Voeding kabel in gpu? Toetsenbord lampjes gaan branden?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178461771
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:49 schreef epicbeardman het volgende:
Voeding kabel in gpu? Toetsenbord lampjes gaan branden?
Mijn gpu heeft geen voedingskabel en ik heb geen toetsenbord met lampjes geloof ik, misschien wel caps lock enzo dat zal ik morgen eens kijken, het zou ook aan het ram geheugen kunnen liggen heb ik gehoord dat die in het verkeerde slot zit maar ik heb er maar 2 en in die andere krijg ik hem niet omdat de processor koeler daar in de weg zit.

Dankjewel
pi_178461777
Is de BIOS ge-update naar de laatste versie?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_178461782
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:59 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Mijn gpu heeft geen voedingskabel en ik heb geen toetsenbord met lampjes geloof ik, misschien wel caps lock enzo dat zal ik morgen eens kijken, het zou ook aan het ram geheugen kunnen liggen heb ik gehoord dat die in het verkeerde slot zit maar ik heb er maar 2 en in die andere krijg ik hem niet omdat de processor koeler daar in de weg zit.

Dankjewel
Koeler zit verkeert om
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_178461791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 01:00 schreef Zalmslaatje het volgende:
Is de BIOS ge-update naar de laatste versie?
Ik kan niet in de bios komen omdat ik geen beeld heb dus daarbij ook niks installeren, ik heb nog geen enkele keer beeld gehad dit is nieuw voor me
pi_178461794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 01:04 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Koeler zit verkeert om
Zover ik gezien had kon die niet anders ga ik morgen is proberen
pi_178461830
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 01:08 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik kan niet in de bios komen omdat ik geen beeld heb dus daarbij ook niks installeren, ik heb nog geen enkele keer beeld gehad dit is nieuw voor me
Heb een paar weken terug precies het zelfde gehad. incl de koeler :)
Uiteindelijk het moederbord terug gestuurd naar de leverancier was 20 euro voor check en update.

Als je iemand met vergelijkbare pc kent kun je het zelf doen.

Maar voor je hem terug stuurt, weet je zeker:

Dat ALLES goed is aangesloten ook het speakertje (los geval dat er uit ziet als een oordopje)
Je krijgt ook geen error piepjes bij het starten?
De fans van de cpu en Videokaart draaien?
Je kan lampje van numlock/capsl aan en uit doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zalmslaatje op 12-04-2018 02:13:20 ]
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_178463285
Probeer eens via VGA of DVI beeld op je scherm te krijgen.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 april 2018 @ 06:25:58 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178463306
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er geen melding van het moederbord komt in dit geval, dus het is een aanrader om een speakertje aan te sluiten om erachter te komen wat het probleem is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 12 april 2018 @ 07:11:28 #11
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_178463497
Scherm met de zelfde hdmi kabel doet het wel op een ander systeem?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 12 april 2018 @ 07:19:07 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_178463564
Ik weet niet of je ergens op de verpakking of de handleiding kan zien welke BIOS versie dat mobo heeft maar voor de 2400G (Raven Ridge) heb je minimaal versie F10 nodig.

Als er een oudere versie op staat heb je 3 opties:
- Mobo terugsturen en aan de leverancier vragen of ze hem willen updaten
- Mobo terugsturen en een andere kopen die wel out-of-the-box compatible is
- Een compatible CPU van iemand lenen en daarmee het BIOS updaten

[ Bericht 7% gewijzigd door mstx op 12-04-2018 07:24:32 ]
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_178463585
Ik heb ontdekt dat de muis en toetsenbord het inderdaad ook niet doen
pi_178463836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 01:04 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Koeler zit verkeert om
Ik heb deze er net uitgehaald maar na proberen er weer in te zetten merk ik dat de schroeven niet meer draaien.
pi_178464018
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:58 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik heb deze er net uitgehaald maar na proberen er weer in te zetten merk ik dat de schroeven niet meer draaien.
Hij past wel goed?
Metalen plaatje aan de onderkant van het bord eraf gevallen?
Volgens mij kwamen daar de schroeven in.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_178464146
fotos van het geheel?
pi_178464210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:19 schreef mstx het volgende:
Ik weet niet of je ergens op de verpakking of de handleiding kan zien welke BIOS versie dat mobo heeft maar voor de 2400G (Raven Ridge) heb je minimaal versie F10 nodig.
of naast de model name op t moederbord
:]
pi_178464421
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:49 schreef wootahH het volgende:

[..]

of naast de model name op t moederbord
daar staat afaik geen bios versie, hooguit een moederbord revisie nummer, wat weer niet alles wil zeggen over de bios versie..
pi_178465568
Ik ga vanmiddag terug naar Alternate om het moederbord bios te updaten. Wel jammer dat ik het nu pas hoor dat het daarin ligt
  donderdag 12 april 2018 @ 11:00:04 #20
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_178465758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:48 schreef rikardo42 het volgende:
Ik ga vanmiddag terug naar Alternate om het moederbord bios te updaten. Wel jammer dat ik het nu pas hoor dat het daarin ligt
https://m.alternate.nl/mo(...)67470&page=1&t=20235
quote:
Processor
Ondersteunde modellen Ryzen 7 1xxx (Summit Ridge), Ryzen 5 1xxx (Summit Ridge), Ryzen 3 1xxx (Summit Ridge)
Volgende keer iets beter opletten ;)
Al had Alternate het ook wel even mogen melden als je alles daar in één keer besteld hebt
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_178472428
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:00 schreef mstx het volgende:

[..]

https://m.alternate.nl/mo(...)67470&page=1&t=20235

[..]

Volgende keer iets beter opletten ;)
Al had Alternate het ook wel even mogen melden als je alles daar in één keer besteld hebt
Haha je hebt helemaal gelijk stond ook op gigabyte’s website zelf. Maar toch raar

Ik kom aan bij Alternate

Ten eerste wacht ik 15 minuten bij 2 jongens die bezig zijn en niet eens even komen vragen of dat ik een vraag heb of dat ze iets voor me kunnen doen, kom ik aan de andere balie zeggen ze dat het moederbord kapot is (gister gekocht) nu al 2 pinnen uit usb 3.0 poort en 1 pin scheef.

1 van de 4 sata poorten is verdwenen (enkel de pinnen zaten er nog, zou voor kortsluiting zorgen hoorde ik)

Nou dit kan allemaal natuurlijk en is mijn eigen fout aldoende leert men en is een goede ervaring

Vervolgens zegt een collega bij Alternate dat het een precisie werkje is en niet altijd de allereerste keer goed gaat loopt de andere man die me hielp te zeuren dat ik alles fout deed en maakte me uit voor achterlijk bij z’n collega’s, zn leidinggevende was wel stuk aardiger net zoals de collega waar ik het eerder over had.

Ik voelde me zeer beledigt door de man die me hielp.

We hebben wel een nieuw moederbord aangeschaft en ik heb assemblatie gekocht omdat ik gewoon geen zin had om het weer allemaal opnieuw te doen met dezelfde onderdelen dat doe ik pas later weer als ik er volgende keer 1 bouw.

Mooie ervaring echter die man van alternate niet.
pi_178472909
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:41 schreef rikardo42 het volgende:
Ten eerste wacht ik 15 minuten bij 2 jongens die bezig zijn en niet eens even komen vragen of dat ik een vraag heb of dat ze iets voor me kunnen doen, kom ik aan de andere balie zeggen ze dat het moederbord kapot is (gister gekocht) nu al 2 pinnen uit usb 3.0 poort en 1 pin scheef.

1 van de 4 sata poorten is verdwenen (enkel de pinnen zaten er nog, zou voor kortsluiting zorgen hoorde ik)
ik vind dit dan ook wel ernstig... hoe krijg je het voor elkaar?
pi_178473111
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:11 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik vind dit dan ook wel ernstig... hoe krijg je het voor elkaar?
Ik zou het echt niet weten, ik haalde alles er gewoon voorzichtig uit vanochtend toen de man aan de telefoon me vroeg om het moederbord terug te brengen om de bios te updaten. Ineens zag ik in het usb 3.0 snoertje al de pinnetjes zitten heel apart, maar ik dacht nouja, werkt vast wel alleen minder snel als dat het zou moeten.

Die sata poort zou ik echt daadwerkelijk niet weten die was ineens weg, en het gekke was dat ik die niet eens in gebruik had.

Die processor had volgens de mannen ook een puntje gebogen wat ik nog raarder vind aangezien ik zelf met mijn handen de bovenkant nog geen eens aan had geraakt enkel de zijkanten zoals beschreven stond.

Ja het zal wel, ik bestel daar niet meer alleen al vanwege de klantenservice en ik weet nu ook dat ik voortaan gwn naar de compatibiliteit moet kijken had ik dat in het begin gedaan had ik de computer nu al werkend en nu moet ik dus 3 weken wachten.
pi_178473197
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:24 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet weten, ik haalde alles er gewoon voorzichtig uit vanochtend toen de man aan de telefoon me vroeg om het moederbord terug te brengen om de bios te updaten. Ineens zag ik in het usb 3.0 snoertje al de pinnetjes zitten heel apart, maar ik dacht nouja, werkt vast wel alleen minder snel als dat het zou moeten.

Die sata poort zou ik echt daadwerkelijk niet weten die was ineens weg, en het gekke was dat ik die niet eens in gebruik had.

Die processor had volgens de mannen ook een puntje gebogen wat ik nog raarder vind aangezien ik zelf met mijn handen de bovenkant nog geen eens aan had geraakt enkel de zijkanten zoals beschreven stond.

Ja het zal wel, ik bestel daar niet meer alleen al vanwege de klantenservice en ik weet nu ook dat ik voortaan gwn naar de compatibiliteit moet kijken had ik dat in het begin gedaan had ik de computer nu al werkend en nu moet ik dus 3 weken wachten.
serieuze vraag...heb je wel eens eerder zelf een pc gebouwd? Als je namelijk zegt: " Ineens zag ik in het usb 3.0 snoertje al de pinnetjes zitten heel apart, maar ik dacht nouja, werkt vast wel alleen minder snel als dat het zou moeten." Vraag ik me af of je weet wat je doet..... Zoals iemand anders al suggereerde had je de koeler ook verkeerdom zitten (nou ja vermoeden dus) en kon je daarna de schroef gaatjesn iet meer vinden... Ik denk niet dat het aan de winkel ligt, maar toch aan je eigen onervarenheid

correct me if Im wrong
pi_178474882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:30 schreef liedetector het volgende:

[..]

serieuze vraag...heb je wel eens eerder zelf een pc gebouwd? Als je namelijk zegt: " Ineens zag ik in het usb 3.0 snoertje al de pinnetjes zitten heel apart, maar ik dacht nouja, werkt vast wel alleen minder snel als dat het zou moeten." Vraag ik me af of je weet wat je doet..... Zoals iemand anders al suggereerde had je de koeler ook verkeerdom zitten (nou ja vermoeden dus) en kon je daarna de schroef gaatjesn iet meer vinden... Ik denk niet dat het aan de winkel ligt, maar toch aan je eigen onervarenheid

correct me if Im wrong
Wat dat betreft heb je gelijk ik heb enkel tot nu toe een pentium 3 computer ooit gebouwd. Maar de winkel gaf me gelijk wat betreft de usb 3 poort (3 van de 4 althans) dat het waarschijnlijk wel zou werken maar minder snel.

Opzich uiteindelijk maakte de kant van de koeler totaal niks uit maar ik was zegmaar vergeten dat die zogeheten backplate inderdaad nog achter het moederbord zat, ik had wel hulp van iemand die er al tientallen had gebouwd haha. Maar die zei pas later dat de 1e moederbord versie niet compatibel was met de processor die ik had. Ja daar snapte ik niks van natuurlijk omdat ik gewoon die oudere computertjes gewend ben. Ik maak ook al mijn documenten nog steeds met Office 2000 op Windows 98SE 🤭😅
pi_178474919
Ik bedank iedereen voor het helpen met mijn probleempjes en ik weet nu tenminste voor een volgende keer gelijk hoe ik het moet doen en dat ik als eerste al naar de compatibility kijk!!
pi_178474931
Fijn dat je eruit bent, helaas wel een dure les dus
pi_178475041
Herkenbaar, mijn laatste zelfbouw is denk ik ook van een jaar of 15 terug.
Zag nog wel de optie moederbord updaten voor 8 euro of zo bij het bestellen maar dacht dat doe ik zelf wel.

Jammer van 3 weken frustratie en 20 euro extra om het als nog te laten up-daten.

Tip van de dag: laat voor die paar euro's je bord up-daten als je er 1 besteld :)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_178476672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:54 schreef Zalmslaatje het volgende:
Herkenbaar, mijn laatste zelfbouw is denk ik ook van een jaar of 15 terug.
Zag nog wel de optie moederbord updaten voor 8 euro of zo bij het bestellen maar dacht dat doe ik zelf wel.

Jammer van 3 weken frustratie en 20 euro extra om het als nog te laten up-daten.

Tip van de dag: laat voor die paar euro's je bord up-daten als je er 1 besteld :)
Haha dat klopt, alternate doet dat updaten overigens gratis als je het bij hun koopt maar inderdaad!
pi_178588053
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:41 schreef rikardo42 het volgende:

nu al 2 pinnen uit usb 3.0 poort en 1 pin scheef.

1 van de 4 sata poorten is verdwenen (enkel de pinnen zaten er nog, zou voor kortsluiting zorgen hoorde ik)

Nou dit kan allemaal natuurlijk en is mijn eigen fout aldoende leert men en is een goede ervaring
Had je van te voren de handleiding van het moederbord gelezen?

Ik heb al veel meegemaakt in 20 jaar pc's, maar een hele sata poort weggefikt door kortsluiting behoort wel tot de zeldzamen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178590373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Had je van te voren de handleiding van het moederbord gelezen?

Ik heb al veel meegemaakt in 20 jaar pc's, maar een hele sata poort weggefikt door kortsluiting behoort wel tot de zeldzamen.
zelf een I/O poort die het begeeft is een zeldzame, hooguit een cpu (of tegenwoordig de socket) met kromme pins.).

maarja, al doende leert men..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')