quote:Op woensdag 11 april 2018 12:11 schreef Sigaartje het volgende:
Dan heb ik het over ons NW-Europa.
Moet je kijken: We hebben Nederlands, Duits, Belgisch, Frans en Engels.
je moeder kent enkel de taal van de liefdequote:
belgisch is geen taalquote:Op woensdag 11 april 2018 12:11 schreef Sigaartje het volgende:
Dan heb ik het over ons NW-Europa.
Moet je kijken: We hebben Nederlands, Duits, Belgisch, Frans en Engels.
En die talen moet je allemaal leren als je een beetje normaal wilt rondreizen in die gebieden.
Je vergeet ook nog gebarentalen! Dus dubbel van hierboven.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
belgisch is geen taal
verder spreken de mensen in dit noordwestelijk europees gebied zelf wél bv Picardisch, Luxemburgs, Moselfrankisch, nedersaksisch, Plattduutsch, Fries, Welsh, gaelic, Bretons, Zweeds, Suomi, deens, noors, Sami
Taal trekt zich weinig aan van lijntjes op kaarten.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:21 schreef TresBon het volgende:
Omdat mensen graag in kleine groepen samenleven en daarbij hun eigen volkstaaltjes gebruiken.
Je krijgt, lijkt mij, pas grotere taalgebieden met één gedeelde taal als dat centraal via een overheid oid opgelegd wordt.
Niet alles kunnen fixen zonder ook maar 1 woord te hoeven zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2018 12:11 schreef Sigaartje het volgende:
En die talen moet je allemaal leren als je een beetje normaal wilt rondreizen in die gebieden.
Voor dit soort posts is maar een reply mogelijk:quote:Op woensdag 11 april 2018 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
belgisch is geen taal
verder spreken de mensen in dit noordwestelijk europees gebied zelf wél bv Picardisch, Luxemburgs, Moselfrankisch, nedersaksisch, Plattduutsch, Fries, Welsh, gaelic, Bretons, Zweeds, Suomi, deens, noors, Sami
Deze manquote:Op woensdag 11 april 2018 19:24 schreef spiritusbus het volgende:
Geen last van, ik spreek zo'n 1400 talen accentloos.
Doe eens voorquote:Op woensdag 11 april 2018 19:42 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nog niet aan toegekomen, wel een goed idee![]()
Eerst maar eens de zwarte taal perfectioneren.
Ze zijn wel zwart toch.quote:Op woensdag 11 april 2018 20:06 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Heb de tekens niet op mn mobiel zitten.
Zou een mooi idee zijn inderdaad. Maar men heeft besloten het Engels tot keizer te kronen, en hoewel men in Nederland en Vlaanderen nederig knielt voor deze heerser, denkt men daar in veel andere streken anders over.quote:Op woensdag 11 april 2018 20:37 schreef Näsenbar het volgende:
Daarom Esperanto opnemen in het onderwijspakket.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |