abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 20:53:10 #1
257132 crew  Awsom
pi_178434217
Gisteren is de een grote jaarlijkse antiterrorismeoefening in Nederland begonnen: Port Defender 2018.

Deze oefening richt zich terorrismebestrijding en tegelijk op havenbescherming. Zo worden er diverse oefenscenario's in en om het water gespeeld.

quote:
Wat wordt er geoefend?
Op zee en in de havengebieden is er tijdens de oefening sprake van een verhoogde terroristische dreiging. Zo wordt een gekaapt passagiersschip ontzet door de Dienst Speciale Interventies, een politie-eenheid waar ook special operations forces van het Korps Mariniers deel van uitmaken. En wordt een einde gemaakt aan de gijzeling van een olieplatform in de haven. Ook wordt een vijandige speedboot op het Noordzeekanaal onderschept. En er wordt gezocht naar explosieven in en rond de havens. Verder vindt er een interventieoperatie plaats waarbij gijzelaars in gebouwen in Amsterdam worden ontzet.
Enkele eenheden die meedoen:

• NLMARSOF
• DSI
• EOD
• Diverse luchtvaartuigen
• Politie, ambulance, brandweer



Meer info via defensie.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Awsom op 10-04-2018 21:00:27 ]
pi_178434451
Ah vandaar de vele heli’s rond Soesterberg vandaag :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 20:59:55 #3
257132 crew  Awsom
pi_178434477
Een impressie van vorig jaar:


Enkele foto's van dit jaar (vandaag):







pi_178439819
Gaaf
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 12:07:36 #5
257132 crew  Awsom
pi_178445645
Van de frontpage: DSI oefening kaping op Princess Seaways :


Een dergelijke kaping/gijzeling lijkt mij een stuk lastiger op te lossen dan een standaard gijzeling. Zo'n schip ongezien benaderen is toch vrij moeilijk. :P Je zou zeggen dat goed georganiseerde kapers al gauw gaan schieten op aanstormende ribs en helikopters. Of zouden ze dan het vuur nog iets harder terugkrijgen (boordkanon van een NH90 oid)?
  woensdag 11 april 2018 @ 15:35:35 #6
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_178449441
quote:
99s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:07 schreef Awsom het volgende:
Van de frontpage: DSI oefening kaping op Princess Seaways :


Een dergelijke kaping/gijzeling lijkt mij een stuk lastiger op te lossen dan een standaard gijzeling. Zo'n schip ongezien benaderen is toch vrij moeilijk. :P Je zou zeggen dat goed georganiseerde kapers al gauw gaan schieten op aanstormende ribs en helikopters. Of zouden ze dan het vuur nog iets harder terugkrijgen (boordkanon van een NH90 oid)?
Moest denken aan de Taipan. B:)B

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevrijding_van_MS_Taipan
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 20:35:53 #7
257132 crew  Awsom
pi_178455725
quote:
Dat is die waar ook ooit een filmpje van is uitgegeven toch?

edit: jep



_O_ _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door Awsom op 11-04-2018 20:46:56 ]
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 18:33:15 #8
257132 crew  Awsom
pi_178536602
Dode gevonden tijdens oefening Port Defender

Marineduikers hebben in de Sint Jobshaven in Rotterdam een stoffelijk overschot aangetroffen. Dat gebeurde vandaag tijdens een trainingsduik voor Port Defender. Deze havenbeveiligingsoefening in de Maasstad loopt nog tot en met vrijdag.

Het lichaam bleek al enige tijd in het water te liggen. De militairen bergen het stoffelijk overschot en dragen het vervolgens over aan de politie voor verder onderzoek.

Aan Port Defender nemen naast omvangrijke delegaties van de lokale en regionale gezamenlijke hulpdiensten ook andere eenheden van de marine deel. Zo treedt het patrouilleschip Zr. Ms. Holland op als stafschip voor het marineoptreden. Die variëren van het zoeken naar weggegooide vuurwapens tot het speuren naar explosieven. In dat geval werken kikvorsmannen samen met leden van de maritieme tak van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie. Bij de zogenoemde pre bomb checks worden kades en scheepsrompen onder de waterlijn geïnspecteerd.

Duikopdrachten
Ook het duikvaartuig Hydra bevindt zich in het havengebied. Aan boord is een afvaardiging van het militaire duikbedrijf. 4 teams voeren 24 uur per etmaal duikopdrachten uit.

Terreurverdachten
Mariniers van de justitiële Dienst Speciale Interventies werkten vandaag en gisteren mee aan enkele omvangrijke acties. Zo werden in de Waalhaven aan boord van een boot enkele arrestaties verricht. Volgens het scenario zou het gaan om terreurverdachten. Tijdens Port Defender staat vooral het verbeteren van de samenwerking tussen brandweer, politie, ambulancediensten en het Havenbedrjif Rotterdam centraal. De marine is eveneens een vaste deelnemer en treedt vaak dienstverlenend op.

https://www.defensie.nl/o(...)fening-port-defender
pi_178539554
Ik werk offshore, in het verleden heb ik wel een keer of 2 mariniers op "mijn platform" gehad, die oefenden om het platform te veroveren.
Met nepwapens (ze waren blauw) enzo, ze klommen omhoog vanuit het water met een soort van enterladders en er waren FRISC boten bij.

Ik heb wel foto`s maar het wordt niet gewaardeerd door mijn werkgever als ik die hier plaats. ;)
  zondag 15 april 2018 @ 20:33:14 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178539653
in de omgeving van Den Helder zijn ze ook al de hele tijd bezig met deze shit. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')