abonnement Unibet Coolblue
pi_178431639
Een jaar geleden heb ik nieuwe benedenburen gekregen. Zij wonen op de begane grond van een portiekwoning, ik op de tweede etage. Vorige zomer hadden ze bijna elke avond een vuurkorf aan. Hoewel het warm werd (ik heb een plat dak) heb ik er toen maar voor gekozen om de deuren dicht te doen.

Dit jaar heb ik daar niet zo veel zin in. Inmiddels is de vuurkorf de afgelopen week al twee keer aan geweest. Mijn hele huis ruikt naar rook als ik de ramen en deuren niet dichthoud. Ik vraag me nu af hoe ik dit het best kan aanpakken. Als ze af en toe die vuurkorf aan willen doen (bijvoorbeeld twee keer per maand) vind ik dat op zichzelf prima. Maar het leek me handiger om te kijken of ik kan aansluiten bij iets bestaands dan dat ik met hen probeer afspraken te maken. Nu overwoog ik mijn licht op te steken bij een VvE-organisatie of via een naburige VvE te achterhalen of zij bijvoorbeeld bepalingen in hun Huishoudelijk Reglement hebben die mijn buren en ik bij wijze van onderlinge afspraak met elkaar zouden kunnen overnemen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? De directe aanpak van aanbellen vind ik normaal gesproken logisch maar over vuurkorven zijn al allerlei regels en ik wil voorkomen dat ik met mijn buren het wiel opnieuw uitvind.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:28:15 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178431732
Dikke kans dat er in een huishoudelijk reglement hier al iets over in staat. Maar ik zou eerst de situatie met je buren bespreken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178431768
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:28 schreef Falco het volgende:
Dikke kans dat er in een huishoudelijk reglement hier al iets over in staat. Maar ik zou eerst de situatie met je buren bespreken.
Mijn VvE heeft wel een Huishoudelijk Reglement maar zij horen bij een andere VvE.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:35:14 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178431845
Eerst eens bespreken., daarna over op dat soort acties.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_178432094
Met een goed gesprek en simpele maatregelen om het stoken te verbeteren kan de overlast afnemen. Uit onderzoek blijkt dat 3 van 4 houtstokers wel maatregelen willen nemen om overlast te beperken. Als een gesprek onvoldoende oplevert, kun je een klacht indienen bij de gemeente of de GGD.
pi_178432129
Kijk eens in de APV. Het stoken van vuur is doorgaans aan strenge regels verbonden. Één van die regels is meestal dat er geen rookoverlast mag ontstaan voor omwonenden.
pi_178432703
Wel een beetje aso dat ze zelf niet kunnen bedenken dat iedere avond dat ding stoken gewoonweg overlast veroorzaakt.
pi_178432766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:11 schreef RamboDirk het volgende:
Wel een beetje aso dat ze zelf niet kunnen bedenken dat iedere avond dat ding stoken gewoonweg overlast veroorzaakt.
Idd. Daarom ze dat even vertellen en hopen dat je er uit komt
pi_178433235
Je hebt ook mensen die juist extra gaan stoken als je gaat klagen...

Even om je te waarschuwen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:32:05 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_178433338
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:29 schreef Blue_note het volgende:
Je hebt ook mensen die juist extra gaan stoken als je gaat klagen...

Even om je te waarschuwen.
Zijn het Nederlanders? Dan is die kans groot dat ze dat gaan doen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_178433473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Zijn het Nederlanders? Dan is die kans groot dat ze dat gaan doen.
Geen idee....
Finnen gooien vaak stenen door je raam.
Spanjaarden gooien met tomaten, en Bulgaren met bonen.

Met andere woorden; ik denk niet dat afkomst heel veel zegt tbh.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 20:36:41 ]
pi_178433566
Even kijken wat de APV en het huishoudelijk reglement van je VVE / zijn VVE er over zegt. Als er niks over staat, moet je het onderling oplossen. Maar let wel, onderburen kunnen daar schijt aan hebben.

Destijds ook gehad, buurman kwam klagen over de geur, terwijl wij het ongeveer 1 keer per jaar doen met gedroogd hout. Ook maar verteld dat hij die ene keer per jaar maar even zijn raam dicht houdt. Houden er al rekening mee door alleen gedroogd hout te stoken en dat de windrichting niet naar de buren toe staat.
pi_178433622
Gewoon vragen, en anders doet een emmertje water wonderen :+
pi_178433641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:37 schreef Carlos93 het volgende:
Even kijken wat de APV en het huishoudelijk reglement van je VVE / zijn VVE er over zegt. Als er niks over staat, moet je het onderling oplossen. Maar let wel, onderburen kunnen daar schijt aan hebben.

Destijds ook gehad, buurman kwam klagen over de geur, terwijl wij het ongeveer 1 keer per jaar doen met gedroogd hout. Ook maar verteld dat hij die ene keer per jaar maar even zijn raam dicht houdt. Houden er al rekening mee door alleen gedroogd hout te stoken en dat de windrichting niet naar de buren toe staat.
Ligt aan de manier waarop het gezegd wordt.
Als iemand naar me toekwam ' ja gast, nooit meer stoken of ik bel de politie' dan zou ik ook eens even lekker flink wat rubber in de korf stoppen.
pi_178433661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:39 schreef MrAero het volgende:
Gewoon vragen, en anders doet een emmertje water wonderen :+
Dat is vragen om oorlog B-)
pi_178434047
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:39 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ligt aan de manier waarop het gezegd wordt.
Als iemand naar me toekwam ' ja gast, nooit meer stoken of ik bel de politie' dan zou ik ook eens even lekker flink wat rubber in de korf stoppen.
Klopt. Deze 'vriendelijke' buurman kwam direct al met 'je gaat dat vuur nu uitdoen of ik gooi een emmer water erover'. Vertelde hem dat hij dat zeker moet doen als hij veel rook wilt.
pi_178434203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:49 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt. Deze 'vriendelijke' buurman kwam direct al met 'je gaat dat vuur nu uitdoen of ik gooi een emmer water erover'. Vertelde hem dat hij dat zeker moet doen als hij veel rook wilt.
Gelukkig heb ik die zeik hier niet.
Maar hij had net de verkeerde getroffen :D
pi_178435120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:39 schreef MrAero het volgende:
Gewoon vragen, en anders doet een emmertje water wonderen :+
Spiritus in een plantenspuit doet ook wonderen :+
pi_178435415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Spiritus in een plantenspuit doet ook wonderen :+
Of koffiemelkpoeder O-)
Somebody that I used to know
  woensdag 11 april 2018 @ 10:44:02 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178444130
Gewoon even bespreken. Al vermoed ik dat het geen heldere lichten zijn wanneer ze gaan stoken met meerdere woonlagen boven zich.
pi_199453732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:49 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt. Deze 'vriendelijke' buurman kwam direct al met 'je gaat dat vuur nu uitdoen of ik gooi een emmer water erover'. Vertelde hem dat hij dat zeker moet doen als hij veel rook wilt.
I uiteindelijk gaat de bovenbuurman dat gevecht natuurlijk winnen :')
  zondag 16 mei 2021 @ 18:31:06 #22
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_199455457
Ik heb zelf een beneden woning. Nu gebruiken wij een BBQ/vuurkorf zover mogelijk van het pand.
Wel hebben we de bovenbuurman aangegeven dat als hij er last van heeft even een seintje moet geven.

Wij hebben geen HHR, en ik weet dat toevallig dat in veel HHR staat dat er geen open vuur mag zijn op balkons (maar er wordt niet gesproken over een tuin). Maar persoonlijk denk ik dat als je aangeeft bij de onderburen dat jouw huis ernaar stinkt als zij de vuurkorf aan hebben dat ze dat zullen snappen.

Wissel je even nummers uit, en zeg je gewoon als jullie hem aan willen doen doe me even een berichtje zodat ik de ramen dicht kan doen. Dan heb je kans dat hun drempel ook hoger wordt, en als je niet thuis bent kan je dat ook aangeven zodat niet je hele huis naar rook ruikt.

Edit: zijn de bewoners huurders of eigenaar? anders kan je woningbouw aanhaken als ze lastig doen.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_199456304
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 18:31 schreef Folkwin het volgende:
Ik heb zelf een beneden woning. Nu gebruiken wij een BBQ/vuurkorf zover mogelijk van het pand.
Wel hebben we de bovenbuurman aangegeven dat als hij er last van heeft even een seintje moet geven.

Wij hebben geen HHR, en ik weet dat toevallig dat in veel HHR staat dat er geen open vuur mag zijn op balkons (maar er wordt niet gesproken over een tuin). Maar persoonlijk denk ik dat als je aangeeft bij de onderburen dat jouw huis ernaar stinkt als zij de vuurkorf aan hebben dat ze dat zullen snappen.

Wissel je even nummers uit, en zeg je gewoon als jullie hem aan willen doen doe me even een berichtje zodat ik de ramen dicht kan doen. Dan heb je kans dat hun drempel ook hoger wordt, en als je niet thuis bent kan je dat ook aangeven zodat niet je hele huis naar rook ruikt.

Edit: zijn de bewoners huurders of eigenaar? anders kan je woningbouw aanhaken als ze lastig doen.
Een grapjas heeft dit topic van ruim drie jaar geleden gekicked
pi_199456382
buren hebben -O- ik ook straks -O-
Arrr!
pi_199459343
Super Soaker + Spiritus voor als ze niet luisteren ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_199460365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Zijn het Nederlanders? Dan is die kans groot dat ze dat gaan doen.
Racisme
  zondag 16 mei 2021 @ 23:25:04 #27
3542 Gia
User under construction
pi_199460824
Zou vragen of ze zo ver mogelijk van jouw ramen gaan zitten. Snap wel dat het terras meestal tegen het huis is en zij daar willen zitten, maar jij hoeft die overlast niet te accepteren. Maken ze maar een terrasje bij de achterschutting of zo.
  zondag 16 mei 2021 @ 23:28:47 #28
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199460857
Mooie kick uit 2018
  zondag 16 mei 2021 @ 23:56:42 #29
3542 Gia
User under construction
pi_199461200
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:28 schreef damsco het volgende:
Mooie kick uit 2018
Jee, zie dat nu ook.
pi_199462790
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:28 schreef damsco het volgende:
Mooie kick uit 2018
Is er iets veranderd dan wat stoken betreft?

Het is nog steeds irritant vind ik maar als anderen het juist leuk vinden dan moeten ze er ook de ruimte voor hebben maar graag wel met mate.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')