abonnement Unibet Coolblue
pi_178451586
Overigens ken ik niemand van die "grote" groep die hard sport in de week en in het weekeind snuift :')
Zal wel iets van de randstad zijn.
Twiddel
pi_178451840
quote:
13s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:43 schreef Ringo het volgende:
Wereldvreemde uilskuikens, het zal, maar ondertussen wel een frame bouwen en daarvoor van nieuwsmedia alle ruimte krijgen: “drugs zijn slecht en drugsgebruikers (dus) ook”.

Dat is allemaal uitgebreid doorgesproken met de afdeling voorlichting. Die boodschap gaan we vaker horen, hoor.
Dat past natuurlijk ook wel binnen een trend waarbij individuele gezondheid als collectieve aangelegenheid wordt beschouwd, zolang er geen zorgkosten hoeven worden uitgekeerd althans. We moeten allemaal gezond leven zodat we harder kunnen werken om onze huizen te kunnen betalen en flink oud worden om omzetgroei voor de gezondheidsindustrie te garanderen. Het gaat niet alleen maar een om een repressief drugsbeleid en voorkomen dat men moet toegeven dat men al decennia fout zit en zo de samenleving met zware georganiseerde criminaliteit heeft opgezadeld ipv die te voorkomen of te bestrijden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Legaliseren gaat sowieso niet lukken want EU. Open grenzen enzo. Is ook de reden waarom ons softdrugs beleid steeds meer onder druk is komen te staan... andere EU landen hebben er "last" van.
Portugal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:34:25 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178451850
Oh zeker. Gewoon harder straffen, want dat werkt schitterend. Kijk maar eens naar de V.S. waar ze torenhoge straffen hebben, niemand gebruikt of dealt daar drugs. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:54:46 #104
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453538
Steeds vaker zie je dat al die wensdenkertjes met zichzelf in de knoop komen.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:58:09 #105
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178453604
Niet alleen uit zichzelf verkondigen figuren als Ollongren en Grapperhaus aan de lopende band tegenstrijdigheden maar ze moeten ook nog eens samenwerken met figuren die er andere tegenstrijdigheden op na houden. What possibly could go wrong? :')
  woensdag 11 april 2018 @ 20:58:38 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178456334
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, richting producenten en handelaren. De gebruiker wordt nog relatief met rust gelaten. Als ik die dienders goed versta, kunnen gebruikers nog wel wat dichter op de huid worden gezeten. Maar daarvoor is het wel belangrijk om draagvlak te creëren, te zorgen dat je het publiek mee hebt; dat moet ervan overtuigd raken dat opgejaagde drugsgebruikers het aan zichzelf te danken hebben en niet het slachtoffer zijn van een perfide beleid.
Ik ben tegen drugs en het is veel minder onschuldig als kinderen op school geleerd wordt. Wat dat betreft kun je nog beter roken.
Maar ik besef ook wel dat de 'war on drugs' niet te winnen is. Dus dan in hemelsnaam maar legaliseren en op doctersrecept in apotheken verstrekken. Als het maar niet cool is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 20:59:50 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178456390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:19 schreef summer2bird het volgende:
Overigens ken ik niemand van die "grote" groep die hard sport in de week en in het weekeind snuift :')
Zal wel iets van de randstad zijn.
Ik ken ook echt helemaal niemand die snuift of blowt.

Er zijn in een straal van 250 meter rond mijn huis wel al zeker 5 kwekerijen opgerold, waarvan één op een kavel van mij. In Brabant produceren ze het, in de Randstad consumeren ze het!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 23:33:36 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178460965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:58 schreef LXIV het volgende:
Ik ben tegen drugs en het is veel minder onschuldig als kinderen op school geleerd wordt. Wat dat betreft kun je nog beter roken.
Maar ik besef ook wel dat de 'war on drugs' niet te winnen is. Dus dan in hemelsnaam maar legaliseren en op doctersrecept in apotheken verstrekken. Als het maar niet cool is.
Over welke drugs heb je het nu? Het is eigenlijk zulke onzin om een waardeoordeel over “drugs” te geven als je niet specificeert welk middel je bedoelt. De enige overkoepelende eigenschap van al die middelen is dat ze met elkaar op een verboden lijst staan.

(Behalve alcohol dan. Feitelijk een van de gevaarlijkste “drugs” die er zijn maar alomtegenwoordig en geheel legaal.)

Je zult echt af moeten van het begrip “drugs” (of “verdovende middelen” in justitiejargon) om iets verstandigs te kunnen zeggen over een van de middelen die je daarmee bedoelt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178461141
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Over welke drugs heb je het nu? Het is eigenlijk zulke onzin om een waardeoordeel over “drugs” te geven als je niet specificeert welk middel je bedoelt. De enige overkoepelende eigenschap van al die middelen is dat ze met elkaar op een verboden lijst staan.

(Behalve alcohol dan. Feitelijk een van de gevaarlijkste “drugs” die er zijn maar alomtegenwoordig en geheel legaal.)

Je zult echt af moeten van het begrip “drugs” (of “verdovende middelen” in justitiejargon) om iets verstandigs te kunnen zeggen over een van de middelen die je daarmee bedoelt.
Gewoon drugs die op de dopinglijst staan
Ik begrijp dat mensen erdoor beter presteren op de werkvloer en het goed is voor de economie.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2018 @ 03:19:56 #110
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178462161
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Over welke drugs heb je het nu? Het is eigenlijk zulke onzin om een waardeoordeel over “drugs” te geven als je niet specificeert welk middel je bedoelt. De enige overkoepelende eigenschap van al die middelen is dat ze met elkaar op een verboden lijst staan.

(Behalve alcohol dan. Feitelijk een van de gevaarlijkste “drugs” die er zijn maar alomtegenwoordig en geheel legaal.)

Je zult echt af moeten van het begrip “drugs” (of “verdovende middelen” in justitiejargon) om iets verstandigs te kunnen zeggen over een van de middelen die je daarmee bedoelt.
Dit dus.
En dan heeft men het weer eens over drugs en sleept men de volkomen onschuldige maar geneeskrachtige en prachtige cannabisplant weer aan de haren erbij. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 12 april 2018 @ 07:55:06 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178463823
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 03:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dit dus.
En dan heeft men het weer eens over drugs en sleept men de volkomen onschuldige maar geneeskrachtige en prachtige cannabisplant weer aan de haren erbij. :')
Cannabis is helemaal niet volkomen onschuldig. Genoeg mensen die hun toekomst vergooid hebben door er aan verslaafd te raken en elke dag stoned te zijn in plaats van aan hun studie te werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178463832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]


[..]


[..]

Nee, Want de eindgebruiker is niet de veroorzaker van de criminaliteit dat wordt veroorzaakt door de War On Drugs.

[..]

Er is niks mis een pilletje of lijntje in het weekend, Sterker nog als we het zouden normaliseren/ legaliseren wordt het product alleen maar beter.

[..]

Wat een idiote uitspraak is dit :( . Nogmaals de War On Drugs houdt de criminaliteit in stand niet de eind gebruiker. maar het is makkelijker om die de zwarte piet toe te spelen.

Kortom LEGALIZE, LEGALIZE en LEGALIZE. *O* *O* *O* *O* *O*
Yogasnuivers _O_
  donderdag 12 april 2018 @ 09:05:26 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178464320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:55 schreef LXIV het volgende:
Cannabis is helemaal niet volkomen onschuldig. Genoeg mensen die hun toekomst vergooid hebben door er aan verslaafd te raken en elke dag stoned te zijn in plaats van aan hun studie te werken.
Bron?

Verder geloof ik ook niet in de *onschuld* van cannabis, of cocaïne, of LSD.
Ik geloof in die zin ook niet in de *onschuld* van alcohol, van snelwegen, van keihard carrière maken, van knalvuurwerk.

Ook onschuld is een begrip dat je maar beter niet in deze discussie kunt gebruiken.

Een pasgeboren baby, die is onschuldig. En zelfs daarover is niet iedereen het eens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:09:11 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178464347
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bron?

Verder geloof ik ook niet in de *onschuld* van cannabis, of cocaïne, of LSD.
Ik geloof in die zin ook niet in de *onschuld* van alcohol, van snelwegen, van keihard carrière maken, van knalvuurwerk.

Ook onschuld is een begrip dat je maar beter niet in deze discussie kan gebruiken.

Een pasgeboren baby, die is onschuldig. En zelfs daarover is niet iedereen het eens.
Uit mijn persoonlijke omgeving ken ik mensen die in 5 gymnasium begonnen met dagelijks blowen, naar de HAVO moesten, uiteindelijk die niet afmaakten, het huis uitgejaagd werden en nu in een éénkamerflatje van 300 euro per maand hun dagen slijten met -nog steeds- blowen. Verder niks, beetje tv kijken denk ik. Zonde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178464382
Na alcohol zijn de meeste mensen aan het afkicken van canabis. Lichamelijk is het niet zo schadelijk nee, al wordt het vaak met tabak gerookt die weer wel heel schadelijk is.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178504254
Of mijn buren al dan niet drugs gebruiken, zal me worst wezen. Zolang ze mij maar niet lastig vallen.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178506220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben tegen drugs en het is veel minder onschuldig als kinderen op school geleerd wordt. Wat dat betreft kun je nog beter roken.
Maar ik besef ook wel dat de 'war on drugs' niet te winnen is. Dus dan in hemelsnaam maar legaliseren en op doctersrecept in apotheken verstrekken. Als het maar niet cool is.
Cannabis had al twintig jaar geleden gelegaliseerd moeten zijn. Het is echt van de zotte dat men hier nog steeds zo'n halfslachtig systeem handhaaft waar criminelen vrij spel hebben.

De mens gebruikt al sinds mensenheugenis drugs. Ik denk dat men echt naar een meer gecontroleerd en crimineel vrij systeem toe moet.

Er moet heus wel een middenweg bestaan tussen de horror van de harde criminaliteit rondom drugs van vandaag of het vrij verkopen van drugs in de supermarkt anderzijds.

Maar dat de gebruiker blijft gebruiken, generatie op generatie, zoveel is zeker.
pi_178506259
Niks mis met een pilletje of wat speed in het weekend. Beter focussen ze zich op de echte probleemgevallen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 15 april 2018 @ 20:41:39 #119
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178539826
quote:
Max Havelaar cocaïne.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178543071
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:53 schreef Fer het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)ch-voor-nl-drugsland

Dit is dus de VVD, waar iedereen zich mag doodwerken, liefst voor minimumloon en zonder sociale regelgeving. Maar pas op voor drugs, want dat is gevaarlijk.
Het is een artikel met een dubbele boodschap, maar recreatief drugs gebruiken of koploper zijn in drugshandel en -productie is duidelijk niet hetzelfde. Al ben ik tegen beide.

Nederland moet kiezen: of rechtsstaat zijn, of narcostaat zijn. Het kan niet allebei.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 16 april 2018 @ 02:46:15 #121
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178544422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken ook echt helemaal niemand die snuift of blowt.

Er zijn in een straal van 250 meter rond mijn huis wel al zeker 5 kwekerijen opgerold, waarvan één op een kavel van mij. In Brabant produceren ze het, in de Randstad consumeren ze het!
Je kent vast wel iemand die snuift, je weet alleen niet dat hij/zij dat doet. Het gebeurt overal, echt niet alleen in de randstad.
  maandag 16 april 2018 @ 04:47:33 #122
117098 Hathor
Effe niet
pi_178544694
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:53 schreef polderturk het volgende:
Ik vind dat Nederlanders in het algemeen zich goed kunnen beheersen als het op alcohol en drugs aankomt.

Landen met veel strengere wetgeving hebben vaak een veel groter probleem.

Veruit de meeste Nederlanders drinken geen alcohol doordeweeks. Oostblokkers bijvoorbeeld hebben een veel groter alcohol probleem. Het maakt voor oostblokkers vaak niet uit of het weekend is of niet. Heb je weleens met Russen in een hotel gezeten? Dan weet je dat ze vaak bij het ontbijt al alcohol drinken.
Ik denk dat het komt omdat het voor Nederlanders de normaalste zaak van de wereld is geworden. Je kan gewoon overal aan komen zonder er veel moeite voor te doen. Er is geen "kick" van het iets doen dat illegaal is, en ik heb soms het idee dat dat voor veel mensen belangrijker is dan het gebruik zelf. Je hoeft meestal ook geen verstoppertje voor je omgeving te spelen, iedereen kent wel iemand die blowt of soms een snuif of een pilletje neemt en dat is over het algemeen behoorlijk geaccepteerd, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 16 april 2018 @ 04:56:29 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_178544702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken ook echt helemaal niemand die snuift of blowt.

Er zijn in een straal van 250 meter rond mijn huis wel al zeker 5 kwekerijen opgerold, waarvan één op een kavel van mij. In Brabant produceren ze het, in de Randstad consumeren ze het!
Nou heb ik behoorlijk lang in Den Bosch gewoond, en ik kende daar meer mensen die wel eens wat blowen of snuiven dan mensen die helemaal niks doen. Je kon vroeger ook in de omgeving van de Karrestraat bij geen enkele kroeg naar binnen stappen of het zag er blauw van de rook van de joints of er stonden hele groepen op de toiletten met een opgerold geldbiljet coke te snuiven. En als je op zondag naar het voetbal ging en je kwam de tribune op zag je al die vertiefde koppen van die gasten die weer eens een hele nacht doorgehaald hadden op een of andere Rave en in sommige gevallen zelfs rechtstreeks vanuit de kroeg naar het stadion gingen en nog helemaal dronken, stoned, en high tegelijk waren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178545503
Acceptatie. Daar moet het mee beginnen.
Wat je ook probeert als overheid of regulatie instantie: accepteer dat er aan de gevolgen van drugs/drank per jaar, een X aantal doden vallen.
Het moet allemaal zo politiek correct en "nul drankrijders". De praktijk is, dat wat je ook doet, er altijd drankrijders zullen zijn. Ook al zit er een alcoholslot in je auto, er zullen altijd manieren zijn om het te omzeilen.
Dat wil niet zeggen dat je niets moet doen, maar je moet die acceptatie mee nemen in beleid, en geen oorlog tegen drugs/middelen voeren. Je ziet het aan tabak. Ik ben 31, ik heb vroeger gerookt. Toen ik op mijn 14e begon met stiekem roken in een steegje 'omdat het stoer' was, kocht ik een pakje Camel klein (10 sigaretten) voor 1 gulden en 50 cent.
Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met roken, en toen betaalde ik 8 euro voor 30 sigaretten.

Die prijzen zijn absurd, maar mensen blijven het betalen, het blijft dus ook. Zelfde met alcohol, ook al maak je het duur, het blijft.
Maar de weerstand groeit wel.

Er wordt ook gedweild met open kraan als het gaat om afschrikmethodes. Er is ooit bedacht, dat wanneer iemand gepakt wordt met onder invloed rijden, dat een EMG van 500 euro en 2 dagen vermanend toegesproken worden door een lul van het CBR, genoeg is om het af te leren.
Praktijk? Vraag maar eens rond of je iemand kent die zo'n cursus gedaan heeft; wat voor volk daar komt en wat voor houding ze hebben.
Het moet, je betaald, klaar. Er wordt niets opgestoken. Het is een pressiemiddel wat lang niet de waarde heeft zoals bedacht.
Allemaal kaders in de bureaucratische molen, zodat men kan wijzen naar de ander. We staan 4-0 achter als land, en we hebben geen idee hoe het aan te pakken op bestuur niveau.
  maandag 16 april 2018 @ 08:48:19 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178546481
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 02:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je kent vast wel iemand die snuift, je weet alleen niet dat hij/zij dat doet. Het gebeurt overal, echt niet alleen in de randstad.
Misschien wel, maar in mijn familie/vriendengroep zou dat echt zeer onverwacht zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')