abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:09:11 #1
285512 Argo
Bushcrafter
pi_178429525
registreer om deze reclame te verbergen
Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

Zelf vind ik vooral de major arcana lastig en ook de zogeheten court cards...

Ik gebruik het liefste toch raider waite of decks die daarop gebaseerd zijn. Hoewel er hele mooie decks zijn met hele andere thema's.

Ik heb ook nog wat boeken over de tarot die ik moet bestuderen.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_178430423
Nouja, bekend bekend... heb een Rider Waite liggen ergens, en heb er half wel eens iets over gelezen. Wat zijn court cards?
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:12:37 #3
285512 Argo
Bushcrafter
pi_178430599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:02 schreef LurkJeRot het volgende:
Nouja, bekend bekend... heb een Rider Waite liggen ergens, en heb er half wel eens iets over gelezen. Wat zijn court cards?
Schildknaap, ridder, koningin en koning.

Sommige zien die echt als personen, andere zeggen nee ze hebben bepaalde elementen of versterken of verminderen de kracht van bepaalde kaarten in de lezing.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_178430897
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:12 schreef Argo het volgende:

[..]

Schildknaap, ridder, koningin en koning.

Sommige zien die echt als personen, andere zeggen nee ze hebben bepaalde elementen of versterken of verminderen de kracht van bepaalde kaarten in de lezing.
Dat ze echt als personen gezien worden is best ouderwets toch? Zo van... schilknaap munten is een blonde jongeman, koningin bekers is een roodharige vrouw van middelbare leeftijd... ik ben dat niet tegengekomen in moderne interpretaties in de zeeeeer korte tijd dat ik even bevlogen was van de Tarot...
pi_178431545
Heb vroeger heel veel met tarot gedaan maar tegenwoordig bijna niks meer. Het blijft wel een mooi en fascinerend systeem. Echter niks bovennatuurlijks, meer een psychologisch spel dat speelt met het collectieve onderbewuste.

De hofkaarten staan voor mij meer voor een levensperiode, of mate van ontwikkeling (van een mens of iets anders). Schildknaap is de jeugd(ige), kinderlijk en onschuldig, uitnodigend en speels, ridder is de puberteit, het opzoeken van grenzen en extremen; de koningin is de volwassen omtwikkelde vrouw(elijke energie) en de koning de volwassen man(nelijke energie). De kleur van de kaart is het aspect: zwaarden (lucht) voor de ratio, geest, beslissingen; bekers (water) voor emotie en gevoel; pentakels (aarde) voor materie, zintuiglijkheid; en staven (vuur) voor actie, kracht/energie, geestdrift en beweging.

Een heel goede site die al eeuwen bestaat en waar ik veel van heb geleerd: http://learntarot.com/
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:20:36 #6
440166 Sigaartje
Geraniumbejaarde
pi_178431607
In het verre verleden wel eens een paar keer gedaan. Maar het klopte nooit. Beetje Metro-horoscopenverhaal,

Wel mooie kaarten moet ik zeggen. Ik heb nog een deck liggen ergens, om de plaatjes zoals De Gehangene, de Zegewagen, stokken negen en zo. Prachtig!
Vredesdruif schreef op 5 september: Nog een grote bek ook. Triest geval ben je.
Flippingcoin schreef op 30 september: Koekebakker.
Wollah schreef op 30 september: Slaat nergens op. Reageer gewoon inhoudelijk of reageer anders niet.
  woensdag 11 april 2018 @ 06:27:02 #7
285512 Argo
Bushcrafter
pi_178441499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:20 schreef Sigaartje het volgende:
In het verre verleden wel eens een paar keer gedaan. Maar het klopte nooit. Beetje Metro-horoscopenverhaal,

Wel mooie kaarten moet ik zeggen. Ik heb nog een deck liggen ergens, om de plaatjes zoals De Gehangene, de Zegewagen, stokken negen en zo. Prachtig!
Tien van zwaarden met de 9 zijn mijn favorieten. Kracht vind ik ook mooi.
This is my offer
Illusion, aimlessness
In return teach me
How to tolerate
pi_178443216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:09 schreef Argo het volgende:

Ik gebruik het liefste toch raider waite of decks die daarop gebaseerd zijn. Hoewel er hele mooie decks zijn met hele andere thema's.

Ik heb pas nieuwe tarotkaarten der katharen gekocht, moet de kaarten alleen nog inlezen.
Ik volg Salt Water Heals Tarot op YouTube & Instagram.
Lend me your eyes I can change what you see, but your soul you must keep totally free.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 11:15:50 #9
20004 crew  EggsTC
GOA
pi_178444700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:52 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ik heb pas nieuwe tarotkaarten der katharen gekocht, moet de kaarten alleen nog inlezen.
Ik volg Salt Water Heals Tarot op YouTube & Instagram.
Ik bestudeer ook Tarot

22bf85c6cd1eeb168304b25edcc18f78.png
Lambo of Rekt
pi_178445284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik bestudeer ook Tarot

[ afbeelding ]
!!! :6 Nee, jij KWIJLT alleen als 'Salt Water - Asian' een live uitzending geeft.
Lend me your eyes I can change what you see, but your soul you must keep totally free.
  Forum Admin woensdag 18 april 2018 @ 17:25:06 #11
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_178603525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:09 schreef Argo het volgende:

Ik heb het vroeger wel intensief gedaan en had er een heel ritueeltje omheen en even mediteren om stilte in mijn hoofd te creeren en de hele mikmak en een paar keer kreeg ik het voor elkaar om zonder de vraag te weten van de vragende partij wel de vraag te herleiden aan het antwoord wat ik door de legging kreeg.

Alleen heb ik altijd met een basisboekje gewerkt waar de verklaringen in stonden en negeerde ik wel het omgedraaide van de kaarten want daar kon ik zelf weinig mee en alle kaarten bij elkaar konden toch alles wel uitbeelden. Ik had deze https://www.devrolijkeengel.nl/tarot-spiegel-van-het-leven.html.

Voordeel wat het brengt wanneer je gewoon letterlijk de tekst ALTIJD pakt is dat je niet je eigen gedachten erover kan laten gaan want zeker bij mensen die je kent of jezelf zal je er op basis daarvan een eigen draai aan geven die niet altijd even waar is maar gekleurd door je eigen opinie van de persoon of vraag zeg maar. En vanuit het totaalbeeld kan je dan wel een eigen verhaal draaien en die aan de vrager uitleggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')