abonnement Unibet Coolblue
pi_178421220
Beste Fok!kers,

Bij deze bied ik mijn oude smartphone te koop, mooi genoeg voor een nieuwe eigenaar. Eind 2014 was dit het vlaggenschip van Sony. Apparaat is van januari 2017 dus er zit nog garantie op, werkt nog goed. Ziet er nog heel mooi uit, geen noemenswaardige krassen, ben er zuinig op geweest. Echter zeggen foto's meer dan water dus een drietal foto's bij gedaan, doos is ook nog aanwezig. Wat krijg je erbij?

- Sony Z3
- Lader
- Doos met boekjes e.d. geen oortjes aanwezig

De batterij werkt nog goed, gaat nog steeds even lang mee als in het begin maar hij geeft de verkeerde waardes aan. Schakelt soms van 50 % naar zijn eigenlijke waarde.

Op Pricewatch zie ik de goedkoopste aangeboden voor ¤ 208,- en zo'n opkoper gaf me er ¤ 67,- voor dus ¤ 125,- lijkt me een mooie prijs. Bieden staat vrij.

Bezichtingen/ophalen kan in Utrecht, Oudwijk.
Verzenden mogelijk tegen verzendkosten.





Groeten,

Floris
pi_178428187
80 euro geboden.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_178430420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:03 schreef mar1m het volgende:
80 euro geboden.
Genoteerd!
pi_178447597
Kickje, anders gaat hij naar mar1m!
pi_178449352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:45 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:
Kickje, anders gaat hij naar mar1m!
"Spannend"
Ik kom hem trouwens wel ophalen, mijn moeder woont in Sterrenwijk dus kan ik daar gelijk even op visite.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_178465935
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:30 schreef mar1m het volgende:

[..]

"Spannend"
Ik kom hem trouwens wel ophalen, mijn moeder woont in Sterrenwijk dus kan ik daar gelijk even op visite.
PM
  donderdag 12 april 2018 @ 14:13:21 #7
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_178469105
weet niet of je hem tijdelijk wilt rooten? maar als je dat doet kan je een app installeren via de playstore wat battery calibrate heet. Meestal onstaan die verkeerde waardes door een upgrade van het besturingssysteem. Zeker omdat je aangeeft dat hij het net zolang doet als toen.

Anders is het dat de accu toch bij een bepaalde vermogens waarde inkakt bij hoog energie verbruik. Is makkelijk te testen door bij de waarde waar hij iedere keer een lagere aangeeft, het scherm op de laagste stand zet en apps minimaliseren en wifi en mobiele data uitzetten. Dus voordat hij veranderd van waarde dus 54%. Als hij dan toch normaal afteld tot 25% of zo dan is je accu wear level lager. Dus versleten en kan dus niet vermogen leveren dan wat er gevraagd wordt. Kan je ook zien met een simpele app wat de 'mah' is voor en na verandering van de waarde.

[ Bericht 26% gewijzigd door BlackQuasarHole op 12-04-2018 14:21:56 ]
pi_178471280
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:13 schreef BlackQuasarHole het volgende:
weet niet of je hem tijdelijk wilt rooten? maar als je dat doet kan je een app installeren via de playstore wat battery calibrate heet. Meestal onstaan die verkeerde waardes door een upgrade van het besturingssysteem. Zeker omdat je aangeeft dat hij het net zolang doet als toen.

Anders is het dat de accu toch bij een bepaalde vermogens waarde inkakt bij hoog energie verbruik. Is makkelijk te testen door bij de waarde waar hij iedere keer een lagere aangeeft, het scherm op de laagste stand zet en apps minimaliseren en wifi en mobiele data uitzetten. Dus voordat hij veranderd van waarde dus 54%. Als hij dan toch normaal afteld tot 25% of zo dan is je accu wear level lager. Dus versleten en kan dus niet vermogen leveren dan wat er gevraagd wordt. Kan je ook zien met een simpele app wat de 'mah' is voor en na verandering van de waarde.
Ik zou zelf mijn mobiel nooit gaan rooten, misschien iets voor de nieuwe eigenaar. Ik heb er nooit naar gekeken omdat hij, naar mijn idee, nooit minder lang meeging maar je moet het zelf inschatten wat vervelend is, je leert er mee ´leven´.
pi_178474215
Ik zie er toch vanaf Floris.
Ik wilde het voor mijn vrouw kopen. Maar ik denk dat het batterij probleem eigenlijk een klein dingetje is maar ik ben bang dat mijn vrouw het niet met mij eens zal zijn. En als ze hem niet gaat gebruiken dan is het toch zonde van het geld. Sorry en succes met de verkoop.

[ Bericht 5% gewijzigd door mar1m op 12-04-2018 19:25:09 ]
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_178475977
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:19 schreef mar1m het volgende:
Ik zie er toch vanaf Floris.
Ik wilde het voor mijn vrouw kopen. Maar ik denk dat het batterij probleem eigenlijk een klein dingetje is maar ik ben bang dat mijn vrouw het niet met mij eens zal zijn. En als ze hem niet gaat gebruiken dan is het toch zonde van het geld. Sorry en succes met de verkoop.
Dat is jammer!
pi_178492297
Kickje
pi_178510603
Kick omhoog
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 15:57:10 #13
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178532604
75 incl Kialazending, dit is wel het max, want het kan ook zijn dat de accu gewoon kapot is en dan zijn we verder van huis.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_178549888
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:57 schreef djkoelkast het volgende:
75 incl Kialazending, dit is wel het max, want het kan ook zijn dat de accu gewoon kapot is en dan zijn we verder van huis.
Dat vind ik te weinig. Kan hem via 't mobile wegbrengen voor 67 e. Ik zie apps die de gezondheid kunnen meten, dat zal ik vanavond Installeren en een screenshot plaatsen.

Ik geloof niet dat die batterij kapot is want hij ging altijd met intensief gebruik een dag mee, dus die 3200 mhah zal wel redelijk kloppen
pi_178562575
Bij deze wat een app AccyBattery zegt, er wordt niks vreemds gevonden.



  Moderator maandag 16 april 2018 @ 22:07:10 #16
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178565634
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:05 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:

[..]

Dat vind ik te weinig. Kan hem via 't mobile wegbrengen voor 67 e. Ik zie apps die de gezondheid kunnen meten, dat zal ik vanavond Installeren en een screenshot plaatsen.

Ik geloof niet dat die batterij kapot is want hij ging altijd met intensief gebruik een dag mee, dus die 3200 mhah zal wel redelijk kloppen
75 incl Kiala is meer dan 67 euro hè, Kiala kost 4 euro.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_178567547
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:07 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

75 incl Kiala is meer dan 67 euro hè, Kiala kost 4 euro.
80 ecxl. Mag je hem hebben.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 09:33:04 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178571275
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 23:40 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:

[..]

80 ecxl. Mag je hem hebben.
Dan haak ik af.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_178623860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:33 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dan haak ik af.
PM
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 20:17:01 #20
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178719857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:03 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:

[..]

PM
Zie PM terug, betaald en daarna niets, wellicht heb je je PM niet gezien.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_178731389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:17 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zie PM terug, betaald en daarna niets, wellicht heb je je PM niet gezien.
Verkocht aan DJkoelkast, mag slotje op!
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 17:14:45 #22
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178938345
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:31 schreef _0_Alphaman_0_ het volgende:

[..]

Verkocht aan DJkoelkast, mag slotje op!
Nou, niet voordat we wat zaken hebben opgelost en gezien je niet meer met me wil PM'en dan maar even zo.

Na behoorlijk wat vertraging is hij aangekomen.
Oplader is niet origineel, maar iets Chinees. Bovendien zijn beide pinnen van de adapter verbogen. Er is nergens vermeld dat het niet de originele lader zou zijn.
De telefoon zou er nog "heel mooi" uitzien, zonder noemenswaardige krassen, maar het klepje waar je de oplader in doet ontbreekt volledig en er zitten toch echt wel behoorlijke 'valputten' in een van de hoeken. Maar vooral het missende klepje en de niet-originele adapter hadden genoemd moeten worden.

Al met al niet de juiste beschrijving, daarbij komend je nogal heetgebakerde PM's ben ik niet geheel tevreden, ik hoop dat je dit nog even netjes wil oplossen.



Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_178939053
Staat nergens dat ik het over de orginele lader heb, er zit een werkende lader bij, zie foto's, hij laadt prima op. Beschrijving klopt gewoon, je betaalt 75 e voor een jaar oude mobiel, mobiel ziet er mooi uit, maar is tweedehands, webuy geeft er zelfs 80 voor zag ik daarna en ik gok dat ze me geen 10 klagende pms hadden gestuurd in tegenstelling tot jou.
pi_178939754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:14 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nou, niet voordat we wat zaken hebben opgelost en gezien je niet meer met me wil PM'en dan maar even zo.

Na behoorlijk wat vertraging is hij aangekomen.
Oplader is niet origineel, maar iets Chinees. Bovendien zijn beide pinnen van de adapter verbogen. Er is nergens vermeld dat het niet de originele lader zou zijn.
De telefoon zou er nog "heel mooi" uitzien, zonder noemenswaardige krassen, maar het klepje waar je de oplader in doet ontbreekt volledig en er zitten toch echt wel behoorlijke 'valputten' in een van de hoeken. Maar vooral het missende klepje en de niet-originele adapter hadden genoemd moeten worden.

Al met al niet de juiste beschrijving, daarbij komend je nogal heetgebakerde PM's ben ik niet geheel tevreden, ik hoop dat je dit nog even netjes wil oplossen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet vermeld dat het klepje ontbreekt? Heb ik toen ik de mijne (precies dezelfde) op fb te koop had er bij gezegd, dat is wel zo netjes want nu is de telefoon niet meer waterdicht.

Jammer dat het zo gaat, hoop dat jullie tot een oplossing komen :)
pi_178939768
En die scheve lader, was netjes geweest als je er Ff een rechte bij had gedaan, desnoods van de action.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')