Het begint mij steeds meer op te vallen maar ook erger ik mij er steeds meer aan:
-bevriend stel van mij is getrouwd. "Opeens" blijkt zij zwanger en worden huizen verkocht en een nieuwe gekocht. Oplevering ongeveer rond haar uitgerekende datum, maar er zit 2 weken tussen dus dat moet goed komen. Uiteraard gaat ze het bevallen precies 1 dag na de oplevering.
-ik keek toevallig laatst naar zo'n huizenkoop en verhuis programma op RTL4 waar gezellig voor huizenkopers mee gekeken wordt naar het droomhuis. Van de aspirant kopers was er ook zo'n stel met een dame in gevorderde zwangerschap. Het gezamenlijk gekochte appartement was nu te klein nu de kleine er "opeens" aan kwam...
-ook in diverse topics op K&W hier op Fok blijken verhuizingen gaande met een hoogzwangere Fok!ster/partner van een Fok!ker. Ook allemaal heel erg dat de oplevering net rond de uitgerekende datum van bevalling geschied. Helemaal erg dat bij tegenvallers in het huis (vloerenboer breekt zijn been, meubels blijken toch niet de trap op te kunnen, de aannemer heeft bij de nieuwbouwwoning de waterafvoer vergeten aan te sluiten op de toiletpot) niemand zomaar even beschikbaar is om het stel te kunnen helpen zodat de kleine in een warm bad/huis terecht komt. Echt heel vervelend dat aannemers, stukadoren etc. voor zo'n stel met zo'n situatie niet meteen in de houding schieten en even fixen voor de hoogzwangere!
Godverdomme, we leven toch niet in de jaren 50? Dat kind komt niet "plotseling"! Of je hebt niet opgelet op je vrouw (nooit even gekeken of die pilstrip nog wel op het nachtkastje ligt of beter nog: over gecommuniceerd?) in de dagen nadat besloten is om te gaan verhuizen of je hebt zelf niet nagedacht toen ze zei: "Schat, ik kap met die kutpil!" dat ze wel eens zwanger kon worden. Of je dacht: "Ach, 9 maanden, tijd zat??".
Echt, je hebt het dan aan jullie zelf te danken! Dat kind komt echt niet uit de lucht vallen, je bent er zelf bij!
Regeren is vooruitzien dus als iemand stopt met anticonceptie, is er een grote kans dat er wel eens zwangeren kunnen vallen. Als je dan toch een kinderwens hebt, kan je beter eerst gaan praten over in wat voor omstandigheden die ter wereld moeten komen... Waarom niet eerst groter gaan wonen en dan er op los neuken? Daarbij valt er ook wat te neuken want zo'n seksfeest heeft wel een goede reden met een mooie nieuwe woning

Maar goed, als jullie het doen voor de verhalen voor jullie kinderen later, dan vooral doen. "Papa heeft met de verf op zijn klauwen mama naar het ziekenhuis gebracht en toen kwam jij er. Omdat thuis in het bad nog stront dreef mocht je de eerste weken na de bevalling met mama bij oma en opa slapen!". Prima verhaal voor bij de kaasblokjes en augurken op Mama's verjaardag
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.