Wat? Nee.quote:Op maandag 9 april 2018 18:28 schreef Aristai het volgende:
Pfew, veel succes met deze situatie. Baas had je gevraagd of je het nog zou doen, jij zei 'Nee', dat kan uitgelegd worden als werkweigering en dus ontslag op staande voet en dus geen ww en dus uitkering of geen uitkering als je vrouw werkt, en dus slechte referentie en geen nieuwe baan, doei geld en spaarrekening hallo voedselbank.
Onterechte klacht dus.quote:Op maandag 9 april 2018 16:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb mijn ontslagbrief weer gedelete, ik heb liever geld dan trots.
Relax, misschien is dit wel goed juist want dan kan er wat rust in de tent komen, en dat is een goed iets.quote:Op dinsdag 10 april 2018 08:27 schreef Marsenal het volgende:
Hij heeft zich gister om 17.00 ziek gemeld hoor ik nu. Ben nog steeds wel erg gespannen voor m’n gesprek, ik haat dit soort conflicten.Bij dit soort gesprekken komen er altijd skeletten uit de kast, heb er echt geen zin in.
Ik zie de 'Nee' in de reactie haha, maar ontslag op staande voet moet inderdaad 'op staande voet' zijn en aangezien er op de 'Nee' niet direct ontslag is aangezegd zal een rechter wellicht zeggen dat er door werkgever niet is voldaan aan 'op staande voet' indien TS alsnog wordt ontslagen en het aanvecht via vakbondjurist, eigen jurist, terugfluiting van werkgever door UWV, of jurist op eigen kosten.quote:
Goed nieuws gezien de situatie denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2018 08:27 schreef Marsenal het volgende:
Hij heeft zich gister om 17.00 ziek gemeld hoor ik nu.
Eens, je moet dit niet willen.quote:Ben nog steeds wel erg gespannen voor m’n gesprek, ik haat dit soort conflicten.Bij dit soort gesprekken komen er altijd skeletten uit de kast, heb er echt geen zin in.
Een keertje nee zeggen tegen je werkgever is geen reden voor ontslag op staande voet. Zul je toch echt een dossier moeten opbouwen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 08:57 schreef Aristai het volgende:
[..]
Ik zie de 'Nee' in de reactie haha, maar ontslag op staande voet moet inderdaad 'op staande voet' zijn en aangezien er op de 'Nee' niet direct ontslag is aangezegd zal een rechter wellicht zeggen dat er door werkgever niet is voldaan aan 'op staande voet' indien TS alsnog wordt ontslagen en het aanvecht via vakbondjurist, eigen jurist, terugfluiting van werkgever door UWV, of jurist op eigen kosten.
Hangt ervan af hoe en waarom en waarop je nee zegt, en hoe hard de werkgever van TS af wil.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Een keertje nee zeggen tegen je werkgever is geen reden voor ontslag op staande voet. Zul je toch echt een dossier moeten opbouwen.
Alsof jij daar nog behoefte aan hebt nuquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:20 schreef -river- het volgende:
Ts wij duimen voor je (in mijn geval vingeren) succes!
Picsquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:20 schreef -river- het volgende:
Ts wij duimen voor je (in mijn geval vingeren) succes!
quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:37 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Alsof jij daar nog behoefte aan hebt nu
Sterkte man. Werk je op de Zuidas of zo? Heftig allemaalquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef Marsenal het volgende:
Fijn om te horen dat er voor mij gevingerd wordt.
Dat viel niet mee. De grote baas vertelde erg ongelukkig te zijn dat er bij een vergadering zo’n sfeer heerst dat dit conflict ontstaat, dat soort werk. De kleine baas heeft blijkbaar al wat op z’n bord gehad en heeft zich ziek gemeld, die heeft er geen zin meer in.
Ik moet hem bellen en vertellen dat ik er spijt van heb dat ik het conflict opzocht. Daar heb ik niet zo’n zin in, maar daar ben ik wel mee akkoord gegaan, om te helpen voorkomen dat dit een staartje krijgt. Tja. Ze zijn natuurlijk bang dat hij langer thuis gaat blijven, ik weet niet wat er allemaal afspeelt blijkbaar.
Nog wel even een uitbrander gehad dat ik me zo makkelijk liet verleiden om pissig te doen. Die gaat het dossier wel in.
Ik neem deze week ontslag, ik ben mezelf dan ook niet, normaal ben ik veel kalmer. Ik wijt het aan de cultuur hier, die is gewoon gespannen.
Nu wil ik naar huis, slecht geslapen ervan. Tijdens het gesprek moest ik echt m’n best doen om niet emotioneel te zijn, daar schrok ik dan weer van, ik ben er echt ziek van dat dit zo’n impact heeft.
Meld je ziek om 17.00u.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef Marsenal het volgende:
Dat viel niet mee. De grote baas vertelde erg ongelukkig te zijn dat er bij een vergadering zo’n sfeer heerst dat dit conflict ontstaat, dat soort werk. De kleine baas heeft blijkbaar al wat op z’n bord gehad en heeft zich ziek gemeld, die heeft er geen zin meer in.
Ik moet hem bellen en vertellen dat ik er spijt van heb dat ik het conflict opzocht. Daar heb ik niet zo’n zin in, maar daar ben ik wel mee akkoord gegaan, om te helpen voorkomen dat dit een staartje krijgt. Tja. Ze zijn natuurlijk bang dat hij langer thuis gaat blijven, ik weet niet wat er allemaal afspeelt blijkbaar.
Nog wel even een uitbrander gehad dat ik me zo makkelijk liet verleiden om pissig te doen. Die gaat het dossier wel in.
Ik neem deze week ontslag, ik ben mezelf dan ook niet, normaal ben ik veel kalmer. Ik wijt het aan de cultuur hier, die is gewoon gespannen.
Nu wil ik naar huis, slecht geslapen ervan. Tijdens het gesprek moest ik echt m’n best doen om niet emotioneel te zijn, daar schrok ik dan weer van, ik ben er echt ziek van dat dit zo’n impact heeft.
Ik zou er toch nog even over nadenken. Kennelijk zorgt je kleine baas voor een verziekte omgeving. Wellicht dat je dat nog kan aangeven bij je grote baas. Hopelijk is je grote baas ook enigszins wakkergeschud en weet hij dat hij bedrijfscultuur moet gaan verbeterenquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef Marsenal het volgende:
Sterktequote:Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef Marsenal het volgende:
Dit TS.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:48 schreef Plompzakker het volgende:
Ga dan nog even wat verder door zodat je die oprotpremie nog mee kunt pikken.
Ook niet verkeerd voor de amusementswaarde van dit topic
Als deze meneer zo slim was geweest het weerwoord naast zich neer te leggen en het er na de vergadering over te hebben, of als het haast had, op de gang met jou te bespreken.quote:Op maandag 9 april 2018 11:26 schreef Marsenal het volgende:
Toen werd ie pissig en wilde hij dat ik even bij hem kwam staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |