abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:41:02 #76
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178420846
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:28 schreef Aristai het volgende:
Pfew, veel succes met deze situatie. Baas had je gevraagd of je het nog zou doen, jij zei 'Nee', dat kan uitgelegd worden als werkweigering en dus ontslag op staande voet en dus geen ww en dus uitkering of geen uitkering als je vrouw werkt, en dus slechte referentie en geen nieuwe baan, doei geld en spaarrekening hallo voedselbank.
Wat? Nee.
And so is the past
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:47:13 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178420886
Hij gaat de confrontatie uit de weg, waarschijnlijk is hij bang dat TS hem met z'n hoofd in de wc duwt na zijn ontslag. ;(
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:47:43 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178420890
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:45 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb mijn ontslagbrief weer gedelete, ik heb liever geld dan trots. :')
Onterechte klacht dus.
pi_178420897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:27 schreef Marsenal het volgende:
Hij heeft zich gister om 17.00 ziek gemeld hoor ik nu. Ben nog steeds wel erg gespannen voor m’n gesprek, ik haat dit soort conflicten. :{ Bij dit soort gesprekken komen er altijd skeletten uit de kast, heb er echt geen zin in.
Relax, misschien is dit wel goed juist want dan kan er wat rust in de tent komen, en dat is een goed iets.

En relax, als jij als opgefokt haantje gaat rondlopen en doen en kankeren enzo dan worden alle mensen om je heen op werk daar akelig van en hoeft niemand je meer. Terwijl als je overkomt als een rustige, redelijke en kalme hardwerkende meneer, die toevallig een aanvaring heeft gehad met Kleine Baas, dan Grote Baas gaat denken of het misschien niet aan Kleine Baas ligt. Je mag ook zeggen dat je keihard werkt omdat je het graag goed wil doen, maar dan liever niet gecommandeerd wordt.

Relax, en in de tussentijd doe je gewoon je werk, en word je vakbondslid, sluit je een rechtsbijstandsverzekering af, en ga je solliciteren.

Relax dus, en sterkte & succes!
pi_178420990
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat? Nee.
Ik zie de 'Nee' in de reactie haha, maar ontslag op staande voet moet inderdaad 'op staande voet' zijn en aangezien er op de 'Nee' niet direct ontslag is aangezegd zal een rechter wellicht zeggen dat er door werkgever niet is voldaan aan 'op staande voet' indien TS alsnog wordt ontslagen en het aanvecht via vakbondjurist, eigen jurist, terugfluiting van werkgever door UWV, of jurist op eigen kosten.
pi_178421017
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:27 schreef Marsenal het volgende:
Hij heeft zich gister om 17.00 ziek gemeld hoor ik nu.
Goed nieuws gezien de situatie denk ik.
quote:
Ben nog steeds wel erg gespannen voor m’n gesprek, ik haat dit soort conflicten. :{ Bij dit soort gesprekken komen er altijd skeletten uit de kast, heb er echt geen zin in.
Eens, je moet dit niet willen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:01:41 #82
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178421032
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:57 schreef Aristai het volgende:

[..]

Ik zie de 'Nee' in de reactie haha, maar ontslag op staande voet moet inderdaad 'op staande voet' zijn en aangezien er op de 'Nee' niet direct ontslag is aangezegd zal een rechter wellicht zeggen dat er door werkgever niet is voldaan aan 'op staande voet' indien TS alsnog wordt ontslagen en het aanvecht via vakbondjurist, eigen jurist, terugfluiting van werkgever door UWV, of jurist op eigen kosten.
Een keertje nee zeggen tegen je werkgever is geen reden voor ontslag op staande voet. Zul je toch echt een dossier moeten opbouwen.
And so is the past
pi_178421158
die Kleine Baas komt over als een slechte baas.. Als je dat over weet te brengen naar de Grote Baas krijg je misschien zelfs promotie *O*
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:16:45 #84
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178421199
Inmiddels een kwartier in gesprek. Erg benieuwd TS, succes wel :Y.

Misschien sowieso doorzoeken naar functies die ongeveer gelijk beloond worden?

Mocht kleine baas er blijven werken en jij ook komt dat sowieso de sfeer/werkrelatie niet ten goede (als er al een goede sfeer/werkrelatie was dan, zo te lezen niet).
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178421209
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Een keertje nee zeggen tegen je werkgever is geen reden voor ontslag op staande voet. Zul je toch echt een dossier moeten opbouwen.
Hangt ervan af hoe en waarom en waarop je nee zegt, en hoe hard de werkgever van TS af wil.

En dan nog, werkgevers die echt van je af willen zijn sluwer dan je denkt en dossieropbouw is in de praktijk niet echt nodig. Het kan zo gespeeld worden dat aangezegd ontslag onterecht was en werkgever niet mocht ontslaan maar dat werkgever dan zegt dat er door de situatie een verstoorde arbeidsrelatie is ontstaan en dan ook aangeeft hoe TS met Kleine Baas is omgegaan. Dan wordt ontslag doorgezet en moet werkgever een hogere ontslagvergoeding betalen MAAR dat is geen probleem voor de rijke werkgever van TS want de ontslagvergoedingen zijn juist VERLAAGD waardoor de kantonrechtersformule van vandaag de dag een lachertje voor werkgever is vergeleken met die van vroeger, en werkgever gewoon even betaald en doei TS zegt.

Dus ja een enkel nee hoeft nog niet het einde te betekenen, maar context en hoe erg de werkgever zijn in de praktijk factoren, en de praktijk is geregeld anders dan hoe het op papier zou moeten en kom je er alsnog bekaaid vanaf.
pi_178421238
Ts wij duimen voor je (in mijn geval vingeren) succes!
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:37:42 #87
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_178421421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:20 schreef -river- het volgende:
Alsof jij daar nog behoefte aan hebt nu
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_178421470
Fijn om te horen dat er voor mij gevingerd wordt.

Dat viel niet mee. De grote baas vertelde erg ongelukkig te zijn dat er bij een vergadering zo’n sfeer heerst dat dit conflict ontstaat, dat soort werk. De kleine baas heeft blijkbaar al wat op z’n bord gehad en heeft zich ziek gemeld, die heeft er geen zin meer in.

Ik moet hem bellen en vertellen dat ik er spijt van heb dat ik het conflict opzocht. Daar heb ik niet zo’n zin in, maar daar ben ik wel mee akkoord gegaan, om te helpen voorkomen dat dit een staartje krijgt. Tja. Ze zijn natuurlijk bang dat hij langer thuis gaat blijven, ik weet niet wat er allemaal afspeelt blijkbaar.

Nog wel even een uitbrander gehad dat ik me zo makkelijk liet verleiden om pissig te doen. Die gaat het dossier wel in.

Ik neem deze week ontslag, ik ben mezelf dan ook niet, normaal ben ik veel kalmer. Ik wijt het aan de cultuur hier, die is gewoon gespannen.

Nu wil ik naar huis, slecht geslapen ervan. Tijdens het gesprek moest ik echt m’n best doen om niet emotioneel te zijn, daar schrok ik dan weer van, ik ben er echt ziek van dat dit zo’n impact heeft.
-nee-
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:43:15 #89
164018 nijnja
pi_178421489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:20 schreef -river- het volgende:
Pics 14.gif
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178421542
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:37 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Alsof jij daar nog behoefte aan hebt nu
:@
pi_178421548
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef Marsenal het volgende:

Dat viel niet mee. De grote baas vertelde erg ongelukkig te zijn dat er bij een vergadering zo’n sfeer heerst dat dit conflict ontstaat, dat soort werk. De kleine baas heeft blijkbaar al wat op z’n bord gehad en heeft zich ziek gemeld, die heeft er geen zin meer in.

Ik moet hem bellen en vertellen dat ik er spijt van heb dat ik het conflict opzocht. Daar heb ik niet zo’n zin in, maar daar ben ik wel mee akkoord gegaan, om te helpen voorkomen dat dit een staartje krijgt. Tja. Ze zijn natuurlijk bang dat hij langer thuis gaat blijven, ik weet niet wat er allemaal afspeelt blijkbaar.

Nog wel even een uitbrander gehad dat ik me zo makkelijk liet verleiden om pissig te doen. Die gaat het dossier wel in.

Ik neem deze week ontslag, ik ben mezelf dan ook niet, normaal ben ik veel kalmer. Ik wijt het aan de cultuur hier, die is gewoon gespannen.

Nu wil ik naar huis, slecht geslapen ervan. Tijdens het gesprek moest ik echt m’n best doen om niet emotioneel te zijn, daar schrok ik dan weer van, ik ben er echt ziek van dat dit zo’n impact heeft.
Sterkte man. Werk je op de Zuidas of zo? Heftig allemaal
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:47:52 #92
164018 nijnja
pi_178421560
quote:

Meld je ziek om 17.00u.

Nee maar serieus, kut man. Kan je niet beter wachten met ontslag tot je wat anders hebt? Met alle respect, de slechte beoordeling krijg je, als je dit als referentie opgeeft, toch al. Als je dan nog een paar maand doorwerkt 'bewijs' je dat je de sfeer naast je neer kan leggen en wel je werk blijft doen.

Enniehouse, succes wel
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:47:54 #93
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178421561
quote:

Ik zou er toch nog even over nadenken. Kennelijk zorgt je kleine baas voor een verziekte omgeving. Wellicht dat je dat nog kan aangeven bij je grote baas. Hopelijk is je grote baas ook enigszins wakkergeschud en weet hij dat hij bedrijfscultuur moet gaan verbeteren
pi_178421569
quote:

Sterkte :* neem een wijs besluit.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:48:29 #95
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_178421570
Ga dan nog even wat verder door zodat je die oprotpremie nog mee kunt pikken.
Ook niet verkeerd voor de amusementswaarde van dit topic
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_178421675
Jezusmina wat een gezeik om niets zeg! :')

Lekker cultuurtje daar, daar zou ik ook niet willen werken. :{w
pi_178421953
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:48 schreef Plompzakker het volgende:
Ga dan nog even wat verder door zodat je die oprotpremie nog mee kunt pikken.
Ook niet verkeerd voor de amusementswaarde van dit topic
Dit TS.
pi_178422035
Dat bedrijf is echt verrot, bah.

1. Niet een normale discussie met je baas kunnen voeren.
2. Je baas gaat zitten janken en meldt zich dezelfde dag nog ziek nadat iemand een keer tegen hem in gaat. :')!
3. Je baas z'n baas neemt het nog voor hem op ook nadat die zich laf ziek meldt.
4. Je moet je zieke baas bellen en vertellen dat jij voor hem buigt, en dat hij weer aan het werk kan gaan omdat de grote baas het even voor hem heeft opgelost.

Zit je bij defensie ofzo, dat al die rangen heilig zijn?

Of je nu meteen ontslag neemt moet je zelf beslissen, ik ken je situatie verder niet. Maar besef wel dat je baas dan 'wint', dat zou ik hem niet gunnen.
Persoonlijk zou ik eerst iets anders regelen, maar goed, ik heb nooit in zo'n situatie gezeten...
Weeg het eerst zorgvuldig af.

Sterkte in ieder geval!
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2018 @ 10:21:02 #99
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178422058
Zo TS wat een nare situatie.

Jammer dat de Grote Baas niet inziet hoe verziekt de sfeer is op kantoor door een blijkbaar overspannen manager. Zonde dat jij het daardoor ook over je heen krijgt.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178422445
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:26 schreef Marsenal het volgende:

Toen werd ie pissig en wilde hij dat ik even bij hem kwam staan.
Als deze meneer zo slim was geweest het weerwoord naast zich neer te leggen en het er na de vergadering over te hebben, of als het haast had, op de gang met jou te bespreken.

Is het een jonge manager? Zo ja, dan zal deze spoedig eieren voor zijn geld kiezen en elders belangrijk gaan doen.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')